Премахване на катализаторите на N46 мотор

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от Guberkov » 20 Юли 2021, 11:25

Зная че е деликатна работата деката на този мотор с тия 2 катализатора , 4 ламда сонди , че и валвтроник система , както и че не са много хората,които са искали да си го направят това , не са и много маперите правили това тук в България.

Но гледам в чужбина и по чужди форуми все-пак такова успешно решение съществува и има хора,които са го правили и то успешно , и както трябва.

Въпросът ми е основно към опитни мапери тук, и най-вече към хора които имат Sucsess с това, както и опция за Pop-Corn - чак Pop&BANG едвали :)

Коментарите от сорта - "Заради 10-15 коня горница, не си струва колега..." моля да си ги спестите.

Хубав и успешен ден на всички, поздрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Някой Мапер , с успешен DECAT на N46 мотор BMW E90 320i

Мнение от The Heartlistener » 20 Юли 2021, 14:28

Няма нищо деликатно и не е нужно да се пипа софта. На този мотор всичко става с щатни средства - работи безкат и без ламбди. Има фабрично такива коли за други пазари, не за европейските. Тук обаче не става с преинсталиране - напр. с WinKFP /за разлика от N42/. Софтуерът при N46 е "универсален" и преминава в другия режим чрез кодиране на съответната опция - $199 /NCS Expert/ и нулиране моточасовете на еку-то. Но при липса на сонди трябва да се сложи и пълноценен дебитомер, защото такъв няма в N46. Има ОЕМ.
Поразрови се в руските сайтове - там по въпроса има доста информация, която в западните няма как да откриеш.
Примерно:
https://www.drive2.ru/c/2757193/
Аз съм без катализатори и никакви сонди от 5 лета /N42/, с инсталиран фабричен софт $199. Преди също бях Евро 4 - с четири сонди и три ката. Също смених колектора с такъв без катализатори. Моторът работи чудесно, без забележки.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Някой Мапер , с успешен DECAT на N46 мотор BMW E90 320i

Мнение от Guberkov » 20 Юли 2021, 15:39

The Heartlistener написа:Няма нищо деликатно и не е нужно да се пипа софта. На този мотор всичко става с щатни средства - работи безкат и без ламбди. Има фабрично такива коли за други пазари, не за европейските. Тук обаче не става с преинсталиране - напр. с WinKFP /за разлика от N42/. Софтуерът при N46 е "универсален" и преминава в другия режим чрез кодиране на съответната опция - $199 /NCS Expert/ и нулиране моточасовете на еку-то. Но при липса на сонди трябва да се сложи и пълноценен дебитомер, защото такъв няма в N46. Има ОЕМ.
Поразрови се в руските сайтове - там по въпроса има доста информация, която в западните няма как да откриеш.
Примерно:
https://www.drive2.ru/c/2757193/
Аз съм без катализатори и никакви сонди от 5 лета /N42/, с инсталиран фабричен софт $199. Преди също бях Евро 4 - с четири сонди и три ката. Също смених колектора с такъв без катализатори. Моторът работи чудесно, без забележки.


Благодаря колега за светлината в тунела, ще се поразровя да посъбера още инфо за процедурата.

Ще се радвам да чуя още мнения по въпроса.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12285
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Re: Някой Мапер , с успешен DECAT на N46 мотор BMW E90 320i

Мнение от vld » 21 Юли 2021, 12:29

The Heartlistener написа:Няма нищо деликатно и не е нужно да се пипа софта. На този мотор всичко става с щатни средства - работи безкат и без ламбди. Има фабрично такива коли за други пазари, не за европейските. Тук обаче не става с преинсталиране - напр. с WinKFP /за разлика от N42/. Софтуерът при N46 е "универсален" и преминава в другия режим чрез кодиране на съответната опция - $199 /NCS Expert/ и нулиране моточасовете на еку-то. Но при липса на сонди трябва да се сложи и пълноценен дебитомер, защото такъв няма в N46. Има ОЕМ.
Поразрови се в руските сайтове - там по въпроса има доста информация, която в западните няма как да откриеш.
Примерно:
https://www.drive2.ru/c/2757193/
Аз съм без катализатори и никакви сонди от 5 лета /N42/, с инсталиран фабричен софт $199. Преди също бях Евро 4 - с четири сонди и три ката. Също смених колектора с такъв без катализатори. Моторът работи чудесно, без забележки.

Благодаря за линка колега, това е добро :yes:
Бих го тествал, ама са малко тези коли но рано или късно и това ще стане.

П.С. Промених името на темата, така по лесно ще бъде намирана с търсачката за в бъдеще.
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от The Heartlistener » 21 Юли 2021, 13:20

Ето и пост за обурудване с пълноценен дебитомер, след кодиране на безкат /$199/ и премахване на всички ламбди. Разликите между това което има налично /само температурен сензор/ и истинския дебитомер са видими.
https://www.drive2.ru/l/9000733/
Дебитомерът е с ОЕМ номер 13627566989.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12285
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от vld » 21 Юли 2021, 15:04

The Heartlistener написа:Ето и пост за обурудване с пълноценен дебитомер, след кодиране на безкат /$199/ и премахване на всички ламбди. Разликите между това което има налично /само температурен сензор/ и истинския дебитомер са видими.
https://www.drive2.ru/l/9000733/
Дебитомерът е с ОЕМ номер 13627566989.

:yes:
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 6.04.2014

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от LUBObe » 22 Юли 2021, 6:00

Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от Guberkov » 22 Юли 2021, 13:39

LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.

Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.

Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.

Поздрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от The Heartlistener » 22 Юли 2021, 14:39

Guberkov написа:
LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.

Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.

Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.

Поздрави.

...Само едно уточнение - не съм слагал допълнително дебитомер, в N42 си има такъв.
Относно N46 - фабрично Евро2 /$168/ няма. Има само $199 - безкат, без сонди. Колегата руснак е описал и един компромисен вариант, за да се избегне покупката на дебитомер - оставят се предните /регулиращите/ сонди, кодира се с $199, занулява се еку-то. То ще започне да си търси дебитомера и ще записва перманентна грешка за него, но пък предните сонди ще си поемат функциите - при наличето на включени такива еку-то започва да ги "чете".
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от Guberkov » 22 Юли 2021, 15:15

The Heartlistener написа:
Guberkov написа:
LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.

Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.

Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.

Поздрави.

...Само едно уточнение - не съм слагал допълнително дебитомер, в N42 си има такъв.
Относно N46 - фабрично Евро2 /$168/ няма. Има само $199 - безкат, без сонди. Колегата руснак е описал и един компромисен вариант, за да се избегне покупката на дебитомер - оставят се предните /регулиращите/ сонди, кодира се с $199, занулява се еку-то. То ще започне да си търси дебитомера и ще записва перманентна грешка за него, но пък предните сонди ще си поемат функциите - при наличето на включени такива еку-то започва да ги "чете".



Да аз изчетох подробно целият материал и всичко ми стана ясно, само дали правилно разбрах че ако трябва да се подмени датчика на температурата с пълноценен дебитомер - дали това става Plug&Play дирекно едното на мястото на другото, буксата си отговаря по окабеляването и толкова.

Демек за дебитомера не се прави някакво специфично допълнително окабеляване, аз така го разбрах, както и че може да се извади от корпуса на стандартен BOSH дебитомер само датчика и да се монтира без никакво преправяне на мястото на температурният сензор механично и като букса.

Боша го гледам 140лв. нов , а с Алито по 10$ има само датчик за същият дебитомер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от The Heartlistener » 22 Юли 2021, 16:06

Да, "плъг енд плей" е, буксата е стандартна, както и реда на пиновете. Някъде бях чел че за N46N вече "спестяват" и окабеляването, колко е вярно не знам. Разбира се винаги можеш да видиш колко кабела са на самата букса, трябва да са 5.
Оригиналният Bosch върви само с корпус /тръбата/. Което не е проблем, може да се извади и ползва само датчика. Има и разни аналози без корпуса. Но с аналозите е игра на рулетка да работят правилно. Говоря от личен опит, превъртял съм какви ли не /че дори и на по-"хай" афтърмаркет фирми/...и нито един не докарва коректни стойности, както Бош-а. При положение че дебитомерът ти става единствена инстанция за смесообразуването - задължително Бош, като еку-то.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 6.04.2014

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от LUBObe » 22 Юли 2021, 17:31

Guberkov написа:
LUBObe написа:Колега,
Аз съм с N46 (E87) без катализатори и изключени задни сонди от 2 години.
Единственото дразнещо е дрънченето от "катализаторите" (изтърбушени са, а не са отрязани).
Търсих колектор, но не успях да намеря.

Дай малко повече инфо къде и копй ти го прави това, дали е по схемата на руснаците посочена по-горе или по друг начин, защото колегата каза че е махнал и 4-те сонди с 2-та катализатора , и е сложил дебитомер.

Както и разлика има ли във разхода на гориво и вървежа.

Поздрави.


Имам си майстор в София, който ми прави колата.
Той сваши колектора и занесе някъде да изтърбушат катализаторите.
Не е правено по руската схема. Все още съм с оем "дебитомера".
Колата се поотпуши малко, разхода е безумен.
Но разхода не мисля, че е от това (все още нямам идея).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 790
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Премахване на катализаторите на N46 мотор

Мнение от The Heartlistener » 22 Юли 2021, 19:36

"Руската схема" е заводската схема. Софтуерът просто преминава в другия алгоритъм на работа който му е заложен фабрично.
Това изключва всякакви "странични ефекти". Всичко останало е програматори, чип тунинг.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook