Как да смъкнем работната температура на N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ivoaudi » 29 Май 2021, 3:07

Съвсем, съвсем нормално:)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 29 Май 2021, 13:17

Ок, колега
Благодаря :bchug:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 10.06.2021
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от lacho_lazarov » 10 Юни 2021, 7:58

Здравейте колеги,

имам едно питане във връзка с темата. Имам е90 н46б20 и имам проблем. Светва ми жълта лампа с вълнички и термометър (за прегряване на двигателя). След няколко майстора и диагностики и сменени датчик за нивото и за налягането на маслото ... ефект никакъв. Продължава да си свети и веднага като светне пуска перката. Случва се дори при седяла цяла нощ (студена) кола, веднага след запалване се пуска понякога. От скритото меню не качва над 105-106 градуса пък и тогава се пуска перката и охлажда бързо. Най-вероятно е температурен датчик за маслото, но майстор ми иска за него 400 лв и предполагам още стотина за работата. Всичко това се случи след една смяна на масло. Възможно ли е да съм сложил кофти масло? и другото питане е мога ли да изключа лампата за прегряване от скритото меню или по някакъв начин, или единствената оправия е да сменя датчика. ПС страх ме е ,че както с предните датчици ако го сменя и пак ще си се показва лампата. А е дразнеща освен лампа има и звуков сигнал. Дайте съвети. Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от zaharia » 10 Юни 2021, 18:32

Колега, датчиците за темп. маслото и охлаждащата течност струват от порядъка на 20тина лв за брой. Ако този майстор в действително ти иска 400лв за такъв, бягай далече от него.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 10 Юни 2021, 21:18

Колегата е прав, за тези пари дето ти искат, сменяш датчик барабар с двигателя : :D Щом си на 105-106° гр. в скритото меню, отпадат двигател, термостат, система и темп. датчик на блока, т.е остава този на радиатора да не е наред. Не е от маслото, но по принцип внимавай с качеството на маслата , които наливаш.
Ще те посъветвам и аз , а със сигурност и автора на темата, колегата Губерков, да свалиш работната температура на мотора , за да избегнеш смяна и на други датчици, доста скъпи, а така също течове , горене на масло и др.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 13 Юни 2021, 13:18

Пак съм аз.
Имам новини във връзка с охлаждането, но на другата ми кола, е46-цата с м43 мотора. По този повод първо да поздравя колегата Ivoaudi , благодарение на него ми дойде тази идея. Както бях споменал по- назад в темата , смятах да свалям газовата и да я пускам колата за продажба, като преди това за последно да сложа нов, модифициран термостат( по същия начин , както направих с е91- цата) . Речено- сторено и резултата е едни 10- тина коня обратно във впряга и осезаемо по-нисък разход. По приятна е за каране сега, та чак ме загриза съвестта, дали да я продавам :D
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.11.2014
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от krasig_k » 01 Юли 2021, 21:20

Здравейте! Въпроса ми е към Огнян. Восъка в отвора на термостата, където влиза пръчката на нагревателя ли го слагаш? Мерси предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от ognian2002 » 01 Юли 2021, 23:21

krasig_k написа:Здравейте! Въпроса ми е към Огнян. Восъка в отвора на термостата, където влиза пръчката на нагревателя ли го слагаш? Мерси предварително.

Да, колега, там се добавя восък, колкото 3 кибритени главички. След това задължително пробване в тенджера с вода на котлона , да се намести новия восък и ако трябва да добавиш още или да отнемеш , ако си го предобрил. По-назад в темата има писано.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 22.11.2014
Пол: Мъж

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от krasig_k » 06 Юли 2021, 12:55

Мерси колега. Ще update-на машината.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: Варна

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от BMW_TO » 07 Юли 2023, 12:07

Здравейте Колеги,

ще възкреся малко темата. Искам да намаля температурата на моята Е46 с двигател N46B20, чрез смяна на термостат от двегател N42. Изчетох темата, но не ими станаха ясни някой неща :

1. Трябва ли някаква допълнителна доработка на термостата от N42 или е plug&play ?
2. Тъй като съм с Автоматична скоростна кутия и с още един термостат, ще окаже ли някакво негативно отношение, термостата от N42 и това че няма да се оправлява от компа.
3. Който е изминал няколко хиляди километра, нека да сподели как се държи колата в дългосрочен план. Продължавате ли да сменяте маркучи и разшерителни съдове ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от The Heartlistener » 07 Юли 2023, 15:19

BMW_TO написа:Здравейте Колеги,

ще възкреся малко темата. Искам да намаля температурата на моята Е46 с двигател N46B20, чрез смяна на термостат от двегател N42. Изчетох темата, но не ими станаха ясни някой неща :

1. Трябва ли някаква допълнителна доработка на термостата от N42 или е plug&play ?
2. Тъй като съм с Автоматична скоростна кутия и с още един термостат, ще окаже ли някакво негативно отношение, термостата от N42 и това че няма да се оправлява от компа.
3. Който е изминал няколко хиляди километра, нека да сподели как се държи колата в дългосрочен план. Продължавате ли да сменяте маркучи и разшерителни съдове ?

1. Не точно. Термостатът е 1 към 1 като захват на фланеца, но има "чопче" (водач) към маркуча който не съвпада като позиция спрямо 105 градусовия. Ако се сложи така маркуча седи много усукан, което намаля фрапантно дебита. За целта се реже капсулованата скоба /мнооого внимателно за да не се нарани самия маркуч!/, щуцера се завърта спрямо "чопчето" на новия термостат и се слага обикновена стягаща скоба.
2. Не.
3. Ако всичко останало по системата е в ред, не би трябвало да вдигаш повече от 102 гр., перката ще тръгва по-рано.
П.С. Поръчай термостата по номера му - 11517500597 . Този термостат се слага в N42 само първите месеци на производство, после минават на управляемия 105 гр. С други думи - ако не поръчаш по номер, най-вероятно ще ти доставят същото което имаш в колата си.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: Варна

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от BMW_TO » 08 Юли 2023, 9:24

Благодаря за бързият и изчерпателен отговор на колегата The Heartlistener !

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 27.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E87 N46B20B

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от antoanidis » 07 Окт 2023, 20:10

Този от N42 няма букса, а този от N46-Има?.Как се прескача това ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20

Мнение от Guberkov » 10 Окт 2023, 14:27

antoanidis написа:Този от N42 няма букса, а този от N46-Има?.Как се прескача това ?

Много-просто :

Изолираш я с ПБЦ и не я включваш в нищо буксата :)

ECU-то това не го търси и не го отчита като грешки на бодра, просто защото е напрежение за нагревател, а не датчик :)

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook