ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора паднал...
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора паднал...
В комбинация с паднал акумолатор и при първо закачане на Ista с грешка 009CCE FRM Battery exhausted , не зная дали проблема е ELV ключалката - масов проблем при BMW , или от неставащия акумолатор , пробвах с друг макар и по-малък 62a/h, моят е 72 и пак волана не се отключва и съответно не пали.
Ресетвах ELV Starter, скрива от клъстер дисплея жълтия катинар с волана, на големия дисплей също, но след вадене и поставяне на ключа пак е така с тия грешки, иконите са в жълто , не в червено ако това има някакво значение.
В корена с модулите на диагностиката всичко е зелено с изключемие на жълто светещ модул с грешка - 00A3B2 Message error (terminal status , 0X130) , reciever instrument panel , transmiter CAS .
Моля за помощ с решаването на проблема , предполагам не са един или два случаите с този проблем има доста изписано че е масов при E90 и Е60 .
Хубав ден.
Ресетвах ELV Starter, скрива от клъстер дисплея жълтия катинар с волана, на големия дисплей също, но след вадене и поставяне на ключа пак е така с тия грешки, иконите са в жълто , не в червено ако това има някакво значение.
В корена с модулите на диагностиката всичко е зелено с изключемие на жълто светещ модул с грешка - 00A3B2 Message error (terminal status , 0X130) , reciever instrument panel , transmiter CAS .
Моля за помощ с решаването на проблема , предполагам не са един или два случаите с този проблем има доста изписано че е масов при E90 и Е60 .
Хубав ден.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
Синхронизираи CAS - EVL и след това рестарт, ако не стане сложи по хубав акумулатор или подаи ток.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
Не си ги ресетнал, както трябва
Опитай с това
И на двете места
Опитай с това
И на двете места
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
racing_team_vidin написа:Не си ги ресетнал, както трябва
Опитай с това
И на двете места
Благодаря колега , прочетох доста по чуждите форуми и си прав че ако нямаме на лице дефектна ELV-заклучалка на волана , след нов акумолатор(днес го закупих 80A/h , ще го регистрирам задължително,моят умрял беше 72A/h), изчистване на всички грешки след разкачането на акумолатора, би трябвало волана да се отключи,колата да запали и всичко да си отиде на мястото.
Предполагам че ще се оправят нещата, поне Клъстер-Инструмента ми показва Жълт волан с катинар, а не Червен , което на този етап е успокояващо и вероятно говори не за изтекли брой заключвания на волана или дефектирало моторче на ELV-то .
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
Никакъв ефект от ресета и с Tool32 и с ISTA , ресетвах EVL, и CAS и EWS , ресетва се всичко, рестартира се навито, спира да свети на клъстер-инструмента и на дисплея на навито жълтия катинар с волана , обаче кормилната колона продължава да е заключена и съответно не може и да запали.
Изваждам ключа,вкарвам го и отново на дисплеите - жълтия катинар със съобщението - волана е заключен, не можеш да запалиш.
Май без разглобяване на кормилната колона няма да се разминат нещата,за съжаление...
EVL електрониката се инициализира навсякъде и е жива , обаче явно е клеясало механично и е за почисстване, или за смяна на моторче.
Изваждам ключа,вкарвам го и отново на дисплеите - жълтия катинар със съобщението - волана е заключен, не можеш да запалиш.
Май без разглобяване на кормилната колона няма да се разминат нещата,за съжаление...
EVL електрониката се инициализира навсякъде и е жива , обаче явно е клеясало механично и е за почисстване, или за смяна на моторче.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
Сваляй смени ЕЛВ-то и всичко ще се оправи
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
Всичко си оправих сам , и вече всичко е наред.
Благодаря на отзовалите се колеги.
Благодаря на отзовалите се колеги.
Последна промяна Guberkov на 26 Яну 2021, 12:40, променена общо 1 път
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
хубаво де, кажи какво и беше
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
racing_team_vidin написа:хубаво де, кажи какво и беше
Купих нов акумолатор 80A/h ( предишният ми беше 70A/h , умря и е тотал за кофата , основният виновник за проблема) , регистрирах и го кодирах на 80A/h .
Проблема е стандартен и масов при Е90 и Е60 - ELV-ключалката е за профилактика и смазване .
В повечето случаи не се поврежда ELV заключалката на волана, а се налага сваляне/демонтаж на цялата кормилна колона, демонтира се ключалката от колоната и се разглобява, изчиства се напълно от старата смазка, после се смазва с технически възелин добре във всички фрикции , проверява се състоянието на четките на моторчето за износване, ако са ок остава, ако не се подменя направо с ново и после обратно всичко се сглобява и отива на мястото си.
След това ресет на ELV, ресет на CAS и после синхронизиране на ELV to CAS и CAS to DME , защото без това и след ремонта върти, а не пали.
Ето подробен мануал, по който съм действал , ако на някого му се наложи и се сблъска с този проблем за напред , а това задължително се случва рано или късно при всички Е90 и Е60 преди 2008-ма година и това е неизбежно , но при 60-ката ELV-то е под кормилната колона и ремонта там е 20-пъти по-лесен защото не се налага смъкване на цялата кормилна колона както при Е90.
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=483387
Детайлно ремонта който си направих сам се изразяваше от-до в това.
Хубав ден.
Последна промяна Guberkov на 26 Яну 2021, 16:23, променена общо 1 път
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
Евала, това е обяснение
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: ELVВчера се заключи волана и не пали , акумолатора падна
racing_team_vidin написа:Евала, това е обяснение
Благодаря за комплимента колега , старая се
Поздрави.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани