Оправяне на звука на колата Н52
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Оправяне на звука на колата Н52
Здравейте колеги.. От доста време се мъча със този проблем,но за момента все още,не знам как да процедирам.Колата е без катализатори повече от година,и звукът стана ужасен едно мазно стържене,и самият звук стана по мекошав,при рязко потегляне около 2-4 хил оборота се чува най гадно. Още при първото палене след,като ги махнаха не очаквах такъв ужасен резултат на звука в следствие от махането им.Още миналата година,като ги махаха си казах,че едва ли ще издържа толкова със този звук.Е първият вариант,който намерих е да занеса колекторите (за моя сметка беше трудът около 250лв монтаж,и демонтаж),и да им сложат нови пити.Предимно един и същ човек публикуваше тогава обява за това във Варна,и си мислех,че ще е лесно и бързо решение,което ще ми оправи проблемите.Но уви платих 300лв човека за питите,като даже бях взел само 2 големи понеже малките били безсмислени,и не издържали много,и тяхната работа със заваряне лепила,и тн като настояваха те да направят процедурата.Много настоятелно 'пича', каза че те трябва да монтират питите понеже вече правили вече това,като давали питите на клиента,някой друг да им ги прави,защото аз така исках,и после се връщали недоволни хората.Е няма логика за това,и явно от там още имаше нещо гнило.Очевидно е че не е искал да види клиента какъв боклук му слагат.Е първият ден беше рай за ушите ми звукът отново се върна както си беше заводски хубав тежък,и плътен.Но уви още след 1 месец при студено палене се чуваше яко дрънчене вътре в колекторите около 1-2 минути,и после при всяко потегляне пак се чуваше раздрънкване.Когато отново се свалиха колекторите,питите вътре бяха на парчета,и даже направих клипче на въпросния господин да чуе,и даже и не получих отговор.Сега отново колата си е със стария ужасен стържещ звук,и ужасна миризма.Има ли начин да процедирам по генерацията за скромна сума за да се доближи максимално до оригиналния звук,или без катализатори няма как да стане.Питал съм тук таме за цени на катове но под 500-600лв никой не дава.А и като знам колко масло горят тези мотори,не се знае във какво състояние ще са така че пак си е риск.Търся ефект за нещо като за обиране на шумът поне.
- dido ra6kov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 19.12.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- Мечтае да кара: NISSAN GT-R
Re: Оправяне на звука на колата Н52
Трябва да си с 4 катализатора. За кои говориш. И с тези лакърдии за голямото горене на масло на N52 направо ще ме съсипете. Аз досега не съм чувал за задръстен или повреден катализатор на N52. Незнам поради каква причина си ги махнал преди време.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Оправяне на звука на колата Н52
Тези от колекторите.Като цяло колата изобщо нямаше ряз във ниските,и след като ги махнаха веднага се усети леко по-пъргава.Но не очаквах чак такъв фрапантен резултат.Старото ми бмв беше без катализатор,и изобщо нито е миришело толкова силно на газове, нито е стържел толкова звука.А тези долните катализатори,така и не съм ги виждал,а колко пъти съм гледал под колата.Не знам дали са скрити под някаква кора,но те мисля че не са пипани.И как така са вечни много хора тук са обсъждали резултата от разход на масло как много бързо ще съсипе катализатора.В случея при мене двете малки питки бяха стопени,както се виждаха на снимките.А втората снимка е на генерацията,която мисля че във моя случей е същата.Въпреки че по рама във реал оем ми излиза схемата,както на твоята снимка със долни катове,но няма такива.А това със 4-те катализатора,не е ли само във американските версий,които ги прави Евро 5 ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- dido ra6kov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 19.12.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- Мечтае да кара: NISSAN GT-R
Re: Оправяне на звука на колата Н52
1.Относоно горенето на масло. Че, наистина темите за това явление ми звучат, като лакърдии!!!
Без да искам да обиждам никой. Явно, колите на мого колеги са на много повече километри от колкото те си мислят. И нека не звучи като реклама, но моята кола няма проблеми с разхода на масло. Накрайниците на ауспуха ми са чисто сухи. И даже след няколко дена покой тръбичките от вътре хващат леко ръждичка. Нивото от смяна до смяна не се променя (датчика за ниво работи, тестван - източвал съм 1,5л масло и съм палил ДВГ за теста). Не е казано непременно двигателите да са износени, но може да имат и проблем с картената вентилация и от там повишено картерно налягане и разход на масло.
2. Относно катализаторите.
Обсъждал съм темата за катализаторите на БМВ с няколко човека работили в БМВ сервиз и то не само в БГ. И от всички съм чувал само едно. Задръстен или повреден катализатор на бензиново БМВ не са виждали. Може и да не са попадали на такова, което да харчи по 1л масло на 1000км. Знам ли!?
3. Относно твоя случай.
Аз бих направил следното. Свалям колекторите и премахвам на цяло ''буренцата'' на катализаторите, а на тяхно място тръби с правилния диаметър (същият като на колекторите), ако ти се дават парички, забиваш направо едни афтърмаркет "спортни колектори". А, долу под колата, там където аз имам още два катализатора, а ти нямаш слагам хубаво резонаторно гърне с два входа и два изхода, но задължително резонатора да е с една или две камери.
Естествено бих заложил на качествена фирма или майстор на изпуск. генерации за да ми свърши работата. И тогава със сигуност ще изчезне досадния дрънкащ, стържещ и какъв ли още не звук.
Без да искам да обиждам никой. Явно, колите на мого колеги са на много повече километри от колкото те си мислят. И нека не звучи като реклама, но моята кола няма проблеми с разхода на масло. Накрайниците на ауспуха ми са чисто сухи. И даже след няколко дена покой тръбичките от вътре хващат леко ръждичка. Нивото от смяна до смяна не се променя (датчика за ниво работи, тестван - източвал съм 1,5л масло и съм палил ДВГ за теста). Не е казано непременно двигателите да са износени, но може да имат и проблем с картената вентилация и от там повишено картерно налягане и разход на масло.
2. Относно катализаторите.
Обсъждал съм темата за катализаторите на БМВ с няколко човека работили в БМВ сервиз и то не само в БГ. И от всички съм чувал само едно. Задръстен или повреден катализатор на бензиново БМВ не са виждали. Може и да не са попадали на такова, което да харчи по 1л масло на 1000км. Знам ли!?
3. Относно твоя случай.
Аз бих направил следното. Свалям колекторите и премахвам на цяло ''буренцата'' на катализаторите, а на тяхно място тръби с правилния диаметър (същият като на колекторите), ако ти се дават парички, забиваш направо едни афтърмаркет "спортни колектори". А, долу под колата, там където аз имам още два катализатора, а ти нямаш слагам хубаво резонаторно гърне с два входа и два изхода, но задължително резонатора да е с една или две камери.
Естествено бих заложил на качествена фирма или майстор на изпуск. генерации за да ми свърши работата. И тогава със сигуност ще изчезне досадния дрънкащ, стържещ и какъв ли още не звук.
- dido ra6kov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 19.12.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- Мечтае да кара: NISSAN GT-R
Re: Оправяне на звука на колата Н52
Ето ти отправни точки нагледно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Оправяне на звука на колата Н52
То си има цяла тема за разхода на масло.Става дума за първите н52 мотори,и то предимно 25-цата както съм аз,която самия дизайн на блока,и главата не е направен както трябва,и проблемите се появяват още гаранционно.Ако ти си с него сигурно се броиш на пръсти със други,които нямат никакви проблеми със точно този мотор преди ревизията 2007-ма.Шансът да се улучи на здрав мотор,е маслото да се сменя макс на 10к още като е гаранционна,и ако не карана много лятото,или във екстремни жеги,които спомагат за спичането на компонентите в мотора.Аз също съм чул от работещ в БМВ,че този мотор, е бил един недоизмислен проект със магнезиевия блок,и колата била максимално обезшумена,заради не толкова тихата работа на мотора.Иначе мисля знаеш,че тези мотори нямат нищо общо със инженерната мисъл от преди 2000-те всичко е бизнес,и е направено да не издържа много вече.За километрите колко да са много все пак това е бензинова кола със не малък разход,и едва ли някой би си я купил да мине половин милион,и да тръгне да я маха.Ресурс не повече от 250 000 - 300 000 км.Аз съм на 230 хил,и вече направих основния ремонт на двигателя.А за катализаторите това кой какво е казал,и видял,и аз видях,и се уверих.Мисля виждаш снимката,а като ги пипах пръстите ми потъваха вътре в тях.
- dido ra6kov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: 19.12.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
- Мечтае да кара: NISSAN GT-R
Re: Оправяне на звука на колата Н52
Ок колега. Целта ми не беше да споря. Наистина моята кола е 08.2007 и може да е с друг блок и т.н. но ако искаш да си оправиш звука или варианта от предния ми пост или просто да си купиш от някоя бракувана за части е90, един оригинален изпускателен колектор със здрави катализатори.
Re: Оправяне на звука на колата Н52
dido ra6kov написа:Ок колега. Целта ми не беше да споря. Наистина моята кола е 08.2007 и може да е с друг блок и т.н. но ако искаш да си оправиш звука или варианта от предния ми пост или просто да си купиш от някоя бракувана за части е90, един оригинален изпускателен колектор със здрави катализатори.
Не спор е силно казано просто си говорим.Иначе и аз това го мисля като най удачен вариянт все пак не се знае до 1-2 години дали ще се минават прегледи така лесно вече,а ако си взема катализатори от някой втора ръка ще е най-добрия вариянт,но има хора,които искат по 500-600 лв,а може да са във състояние като моите както бяха.Ако е била същата 25-ца със убийствен разход на масло,и да е бракувана влизам във мътни води.Ако пък някой гарантира за малък пробег,и че само заради птп е спряна ще искат поне 1000лв
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани