Масло в охладителната система след вдигане на температура
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- n.metodiev
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 21.11.2017
- Пол: Мъж
Масло в охладителната система след вдигане на температура
Здравейте,
търсих из форума, но не успях да намеря подобен казус. Прибирайки се от работа колата изписка, че и е висока температурата на охладителната течност и тъй като нямаше къде да спра пуснах парното на макс (като в началото не искаше да започне да духа топло) и карах така до първата възможност да спра. Когато спрях от менюто изкарах температурата и тя беше около 123 градуса. Стоя така известно време , като продължих съвсем бавно да се движа и да наблюдавам температурата, която си седеше на тези градуси. Малко след това (около 5 мин) температурата падна до 85-86 градуса и парното дойде. Покарах колата докато се прибера. Повече проблеми с температурата нямах. Пред блока видях, че се вдига пара от капака и като го отворих видях, че един маркуч е леко пукнат и излиза лека струя антифриз. След като се поохлади двигателя отворих капачката на разширителния съд и излезе тъй наречената боза примесена с антифриз.
Въпросите ми са
-дали това повишение на температурата и след това рязко спадане не се дължи на временно заял термостат или водната помпа си е затръгвала?
-от къде и как да започна търсенето на източника на маслото в охладителната система? Дали е от някой топлообменник, гарнитура или О-пръстени на топлообменник, или е лошия вариант с нещо по главата или нейната гарнитура.
На диагностика изкара тези грешки.
Колаа е Е90, 2005 година М52B30А, автоматик
търсих из форума, но не успях да намеря подобен казус. Прибирайки се от работа колата изписка, че и е висока температурата на охладителната течност и тъй като нямаше къде да спра пуснах парното на макс (като в началото не искаше да започне да духа топло) и карах така до първата възможност да спра. Когато спрях от менюто изкарах температурата и тя беше около 123 градуса. Стоя така известно време , като продължих съвсем бавно да се движа и да наблюдавам температурата, която си седеше на тези градуси. Малко след това (около 5 мин) температурата падна до 85-86 градуса и парното дойде. Покарах колата докато се прибера. Повече проблеми с температурата нямах. Пред блока видях, че се вдига пара от капака и като го отворих видях, че един маркуч е леко пукнат и излиза лека струя антифриз. След като се поохлади двигателя отворих капачката на разширителния съд и излезе тъй наречената боза примесена с антифриз.
Въпросите ми са
-дали това повишение на температурата и след това рязко спадане не се дължи на временно заял термостат или водната помпа си е затръгвала?
-от къде и как да започна търсенето на източника на маслото в охладителната система? Дали е от някой топлообменник, гарнитура или О-пръстени на топлообменник, или е лошия вариант с нещо по главата или нейната гарнитура.
На диагностика изкара тези грешки.
Колаа е Е90, 2005 година М52B30А, автоматик
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Масло в охладителната система след вдигане на температур
Според разказаното вероятно е духнала гарнитура. Измери компресия и изгорели газове в охладителната с-ма.
Термостата ти не е виновник, нито помпата!
Има вероятност маслото да е влязло през охладителя му. Какъв е мотора?
Термостата ти не е виновник, нито помпата!
Има вероятност маслото да е влязло през охладителя му. Какъв е мотора?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- n.metodiev
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 21.11.2017
- Пол: Мъж
Re: Масло в охладителната система след вдигане на температур
N52B30A е двигателя.
Изпратено от моят ELE-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят ELE-L29 с помощта на Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Масло в охладителната система след вдигане на температур
Ами написаното от мен важи в пълна сила за н52 с уточнението, че помпата може да е първопричината, да. Прочети колата и виж, тя ще си каже
125гр изобщо не са тревожни за тоя мотор ако не е пуснал налягане, но с това сцепено маркуче..
Смени го, измий ХУБАВО охладителната система, изолирай масления охладител и покарай внимателно, то ще си покаже. Така бих постъпил аз, а ако нещо не е наред, мерим компресия и наличие на газове в охл. С-ма
125гр изобщо не са тревожни за тоя мотор ако не е пуснал налягане, но с това сцепено маркуче..
Смени го, измий ХУБАВО охладителната система, изолирай масления охладител и покарай внимателно, то ще си покаже. Така бих постъпил аз, а ако нещо не е наред, мерим компресия и наличие на газове в охл. С-ма
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Guberkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 511
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Масло в охладителната система след вдигане на температур
Кофти-тръпка...
Ама с тия електрически водни-помпи е така...
Механичната си е друга-бира, колкото по-просто,толкова по-добре...
Ама с тия електрически водни-помпи е така...
Механичната си е друга-бира, колкото по-просто,толкова по-добре...
- n.metodiev
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 21.11.2017
- Пол: Мъж
Re: Масло в охладителната система след вдигане на температур
ivoaudi написа:Ами написаното от мен важи в пълна сила за н52 с уточнението, че помпата може да е първопричината, да. Прочети колата и виж, тя ще си каже
125гр изобщо не са тревожни за тоя мотор ако не е пуснал налягане, но с това сцепено маркуче..
Смени го, измий ХУБАВО охладителната система, изолирай масления охладител и покарай внимателно, то ще си покаже. Така бих постъпил аз, а ако нещо не е наред, мерим компресия и наличие на газове в охл. С-ма
Точно това правя в момента. Смених маркуча, и маслоохладителя. Стария, а и гарнитурата му не изглеждаха добре. Промих 2 пъти системата с по малко обезмаслител и сега промивам само с вода. Докато се присмива гледам температурата и не мърда от 95-96 градуса,като през това време парното е на макс градуси и първа степен на вентилатора.
До компредомер нямам достъп в момента, както и до индикатори за газове.
В първия пост съм прикачил снимка от диагностика с Делфи, колкото и да не става мисля, че може да е някакъв ориентир.
Замислям се и за варианта първо маркуча да е сдал багажа или по точно фланеца му, да е направила някаква възглавница която да е вдигнал толко температурата.
Иначе колата си работи нормално, не надува маркучите, при положение че при промивките я оставя да работи повече от 40 мин
Изпратено от моят ELE-L29 с помощта на Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Масло в охладителната система след вдигане на температур
n.metodiev написа:[quote=
Замислям се и за варианта първо маркуча да е сдал багажа или по точно фланеца му, да е направила някаква възглавница която да е вдигнал толко температурата.
Точно това си бе най-вероятния вариант, а маслото да си е било вече в антифриза и да си карал така без да знаеш. Ще си покаже.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- n.metodiev
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 21.11.2017
- Пол: Мъж
Re: Масло в охладителната система след вдигане на температур
Последно преди 3-4 седмици проверява какво става в казанчето и всичко си беше наред. Днес я по карах Перник-София-Перник и температурата си беше наред. После като изстине някога ще проверя какво се случва в казанчето
Изпратено от моят ELE-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят ELE-L29 с помощта на Tapatalk
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани