BMW 316d губи мощност при ниски обороти
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- mariomarinov4
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 26.11.2019
- Пол: Мъж
BMW 316d губи мощност при ниски обороти
Здравейте,
Търсих предварително из форума за подобен на моя проблем, но за съжаление не открих тема от някого със същия проблем.
Преди около 3 месеца смених всички филтри на автомобила (bmw 316d facelift 2009 N47 мотор), горивен, въздушен, маслен и смяна на маслото. Филтрите са MANN-FILTER (не знам дали е окей като алтернативен вариянт) включително и горивния филтър е на тази марка. Преди около 2 седмици смених водна помпа с чисто нова таква HEPU и термостат. След тази интервенция ми казаха, че ангренажната верига е за смяна и докато не я сменя да карам автомобила по - кротко до около 2500 - 3000 оборота. Приятелката ме помоли да и дам колата за уикенда, като я предупредих да внимава с рязкото качване на скороста и оборотие. След като се върна от въпросния уикенд, ме увери, че не е имала проблем с автмобила извънградско. Обаче тук има една подробност, наложило и се е да зареди говориво и е сипала половин резервоар нафта от някаква малка шано бензиностнация. Това аз не го знаех до момента в който от миналата седмица колата рано сутрин на ниските обороти няма почни никаква мощност. Настискам педала на газта на 1-ва и стрелката на оборотите бавно пада до 800. Така е на моменти и с 2-ра докато не загрее. Най - често като наближа легнал плицай и вкарам първа и натисна газта, няма никой, колата е ужасно тромава. Трябва пак да натисна съединителя и да подам много повече мощност за да зацепи и да тръгне. Така до преди 2 дни в които на табото светна check engine сигнализацията.
Качихме колата на диагностика и показа грешки за дебитомер и EGR. Изчистихме грешките, презаедих с изцяло ново гориво Shell V power половин резервоар и газ на 3500 оборота в продължение на 40 минути извънградско.
Сложихме я пак на диагностика и пак се появиха същите грешки. Също така показа, че автомобила за последно е бил в регенерация преди 30 км. Тоест компютъра правилно е подал сигнал на DPF филтъра да започне регенерация.
Но за съжаление проблема още си го има и лампата пак светна и грешките за дебитомер и EGR са се записал в историята.
Та въпроса ми е, някой попадал ли е в подобен проблем с N47 мотор със същата симптоматика и как го е разрешил. Благодаря предварително!
Търсих предварително из форума за подобен на моя проблем, но за съжаление не открих тема от някого със същия проблем.
Преди около 3 месеца смених всички филтри на автомобила (bmw 316d facelift 2009 N47 мотор), горивен, въздушен, маслен и смяна на маслото. Филтрите са MANN-FILTER (не знам дали е окей като алтернативен вариянт) включително и горивния филтър е на тази марка. Преди около 2 седмици смених водна помпа с чисто нова таква HEPU и термостат. След тази интервенция ми казаха, че ангренажната верига е за смяна и докато не я сменя да карам автомобила по - кротко до около 2500 - 3000 оборота. Приятелката ме помоли да и дам колата за уикенда, като я предупредих да внимава с рязкото качване на скороста и оборотие. След като се върна от въпросния уикенд, ме увери, че не е имала проблем с автмобила извънградско. Обаче тук има една подробност, наложило и се е да зареди говориво и е сипала половин резервоар нафта от някаква малка шано бензиностнация. Това аз не го знаех до момента в който от миналата седмица колата рано сутрин на ниските обороти няма почни никаква мощност. Настискам педала на газта на 1-ва и стрелката на оборотите бавно пада до 800. Така е на моменти и с 2-ра докато не загрее. Най - често като наближа легнал плицай и вкарам първа и натисна газта, няма никой, колата е ужасно тромава. Трябва пак да натисна съединителя и да подам много повече мощност за да зацепи и да тръгне. Така до преди 2 дни в които на табото светна check engine сигнализацията.
Качихме колата на диагностика и показа грешки за дебитомер и EGR. Изчистихме грешките, презаедих с изцяло ново гориво Shell V power половин резервоар и газ на 3500 оборота в продължение на 40 минути извънградско.
Сложихме я пак на диагностика и пак се появиха същите грешки. Също така показа, че автомобила за последно е бил в регенерация преди 30 км. Тоест компютъра правилно е подал сигнал на DPF филтъра да започне регенерация.
Но за съжаление проблема още си го има и лампата пак светна и грешките за дебитомер и EGR са се записал в историята.
Та въпроса ми е, някой попадал ли е в подобен проблем с N47 мотор със същата симптоматика и как го е разрешил. Благодаря предварително!
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW 316d губи мощност при ниски обороти
ЕГР-а е забил отворен и затова набива грешка, често срещан проблем е при N47 моторите.
Сваляне на колектора и ЕГР-а, чистене, монтаж от ново и триете грешките, после гледаш на живи данни дали отваря и затваря правилно.
Сваляне на колектора и ЕГР-а, чистене, монтаж от ново и триете грешките, после гледаш на живи данни дали отваря и затваря правилно.

- mariomarinov4
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 26.11.2019
- Пол: Мъж
Re: BMW 316d губи мощност при ниски обороти
Здравей, благодаря за съвета.
Отворихме колектора и ЕГР-а и съответно положението беше такова:
Преди:
Преди:
След:
Изчистихме ЕГР-а и колектора и всичко обратно по местата. Грешките ги изчистихме и от както направихме ремонта/почистването, грешка (check engine) вече не се е появявала на таблото (не знам дали ако се сложи пак на диагностика няма нещо записано в паметта, но на таблото нищо вече не свети).
Това, което обаче ми направи впечатление е следното. Колата ми се стори една идея по - пъргава от преди да почистим горните неща, но когато съм в движеие и НЕ подавам газ е много по - шумна от преди. Бих казал дори осезаемо по - шумна. Да речем, карам си на 2-ра или 3-та и съм с 60км, (все още на скорост, но не подавам газ), мотора е много по - шумен от преди, докато връща оборотите. Направи ми впечатление, че до 1500 оброта пак е муднен. Натискам педала на газта и не е съвсем спъната като преди определено, но пак го няма този ряз.
Реших да си направя лек тест и на червен светофар, слагам на неутрална скорост и просто натискам педала на газта и стрелката на обортомера плавно се покачва осезаемо по - бавно от преди. Дори и след като почистихме, пак е мудна.
Имате ли съвет от какво може да бъде?
Благодаря предварително.
Отворихме колектора и ЕГР-а и съответно положението беше такова:
Преди:
Преди:
След:
Изчистихме ЕГР-а и колектора и всичко обратно по местата. Грешките ги изчистихме и от както направихме ремонта/почистването, грешка (check engine) вече не се е появявала на таблото (не знам дали ако се сложи пак на диагностика няма нещо записано в паметта, но на таблото нищо вече не свети).
Това, което обаче ми направи впечатление е следното. Колата ми се стори една идея по - пъргава от преди да почистим горните неща, но когато съм в движеие и НЕ подавам газ е много по - шумна от преди. Бих казал дори осезаемо по - шумна. Да речем, карам си на 2-ра или 3-та и съм с 60км, (все още на скорост, но не подавам газ), мотора е много по - шумен от преди, докато връща оборотите. Направи ми впечатление, че до 1500 оброта пак е муднен. Натискам педала на газта и не е съвсем спъната като преди определено, но пак го няма този ряз.
Реших да си направя лек тест и на червен светофар, слагам на неутрална скорост и просто натискам педала на газта и стрелката на обортомера плавно се покачва осезаемо по - бавно от преди. Дори и след като почистихме, пак е мудна.
Имате ли съвет от какво може да бъде?
Благодаря предварително.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани