BMW 316d губи мощност при ниски обороти

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 26.11.2019
Пол: Мъж

BMW 316d губи мощност при ниски обороти

Мнение от mariomarinov4 » 26 Ное 2019, 14:47

Здравейте,

Търсих предварително из форума за подобен на моя проблем, но за съжаление не открих тема от някого със същия проблем.

Преди около 3 месеца смених всички филтри на автомобила (bmw 316d facelift 2009 N47 мотор), горивен, въздушен, маслен и смяна на маслото. Филтрите са MANN-FILTER (не знам дали е окей като алтернативен вариянт) включително и горивния филтър е на тази марка. Преди около 2 седмици смених водна помпа с чисто нова таква HEPU и термостат. След тази интервенция ми казаха, че ангренажната верига е за смяна и докато не я сменя да карам автомобила по - кротко до около 2500 - 3000 оборота. Приятелката ме помоли да и дам колата за уикенда, като я предупредих да внимава с рязкото качване на скороста и оборотие. След като се върна от въпросния уикенд, ме увери, че не е имала проблем с автмобила извънградско. Обаче тук има една подробност, наложило и се е да зареди говориво и е сипала половин резервоар нафта от някаква малка шано бензиностнация. Това аз не го знаех до момента в който от миналата седмица колата рано сутрин на ниските обороти няма почни никаква мощност. Настискам педала на газта на 1-ва и стрелката на оборотите бавно пада до 800. Така е на моменти и с 2-ра докато не загрее. Най - често като наближа легнал плицай и вкарам първа и натисна газта, няма никой, колата е ужасно тромава. Трябва пак да натисна съединителя и да подам много повече мощност за да зацепи и да тръгне. Така до преди 2 дни в които на табото светна check engine сигнализацията.

Качихме колата на диагностика и показа грешки за дебитомер и EGR. Изчистихме грешките, презаедих с изцяло ново гориво Shell V power половин резервоар и газ на 3500 оборота в продължение на 40 минути извънградско.

Сложихме я пак на диагностика и пак се появиха същите грешки. Също така показа, че автомобила за последно е бил в регенерация преди 30 км. Тоест компютъра правилно е подал сигнал на DPF филтъра да започне регенерация.

Но за съжаление проблема още си го има и лампата пак светна и грешките за дебитомер и EGR са се записал в историята.

Та въпроса ми е, някой попадал ли е в подобен проблем с N47 мотор със същата симптоматика и как го е разрешил. Благодаря предварително!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: BMW 316d губи мощност при ниски обороти

Мнение от vld » 26 Ное 2019, 14:54

ЕГР-а е забил отворен и затова набива грешка, често срещан проблем е при N47 моторите.
Сваляне на колектора и ЕГР-а, чистене, монтаж от ново и триете грешките, после гледаш на живи данни дали отваря и затваря правилно.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 26.11.2019
Пол: Мъж

Re: BMW 316d губи мощност при ниски обороти

Мнение от mariomarinov4 » 12 Дек 2019, 12:31

Здравей, благодаря за съвета.

Отворихме колектора и ЕГР-а и съответно положението беше такова:
Преди:
IMG_9678.JPG

Преди:
IMG_9676.JPG

След:
IMG_9679.JPG


Изчистихме ЕГР-а и колектора и всичко обратно по местата. Грешките ги изчистихме и от както направихме ремонта/почистването, грешка (check engine) вече не се е появявала на таблото (не знам дали ако се сложи пак на диагностика няма нещо записано в паметта, но на таблото нищо вече не свети).

Това, което обаче ми направи впечатление е следното. Колата ми се стори една идея по - пъргава от преди да почистим горните неща, но когато съм в движеие и НЕ подавам газ е много по - шумна от преди. Бих казал дори осезаемо по - шумна. Да речем, карам си на 2-ра или 3-та и съм с 60км, (все още на скорост, но не подавам газ), мотора е много по - шумен от преди, докато връща оборотите. Направи ми впечатление, че до 1500 оброта пак е муднен. Натискам педала на газта и не е съвсем спъната като преди определено, но пак го няма този ряз.

Реших да си направя лек тест и на червен светофар, слагам на неутрална скорост и просто натискам педала на газта и стрелката на обортомера плавно се покачва осезаемо по - бавно от преди. Дори и след като почистихме, пак е мудна.

Имате ли съвет от какво може да бъде?
Благодаря предварително.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook