N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Здравейте колеги,
Рових се и четох ма реално не стигнах до големи изводи и отговори.
Колата е с мотор Н52Б30 250 коня и искам да махна катализаторите и леко да модифицирам генерацията за да извадя малко по-правдоподобен звук, че в момента не се разбира какво минава по пътя.
Та въпроса ми е някой правил ли е тази операция и става ли с прекодиране да се махнат вторите ламбди или си иска здраво препрограмиране. Четох някъде , че става да се качат сондите на някакви Г-образни преходници за да не минават газове през тях, но ми се ще ако някой е минал по пътя да сподели опит.
Принципно обмислям да търбуша съдържанието на кат-овете и да запазя гърнетата като резонатори и да се монтира крайно гърне , ма това е обект на бъдещи планове.
Рових се и четох ма реално не стигнах до големи изводи и отговори.
Колата е с мотор Н52Б30 250 коня и искам да махна катализаторите и леко да модифицирам генерацията за да извадя малко по-правдоподобен звук, че в момента не се разбира какво минава по пътя.
Та въпроса ми е някой правил ли е тази операция и става ли с прекодиране да се махнат вторите ламбди или си иска здраво препрограмиране. Четох някъде , че става да се качат сондите на някакви Г-образни преходници за да не минават газове през тях, но ми се ще ако някой е минал по пътя да сподели опит.

Принципно обмислям да търбуша съдържанието на кат-овете и да запазя гърнетата като резонатори и да се монтира крайно гърне , ма това е обект на бъдещи планове.

(oOO \ [||] [||] / OOo)
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Читави декатнати хедърси струват колкото една Е36-ца общо взето. Като изтърбушиш стоковите, нищо няма да направиш, практически ще върви добре в ниските, за сметка на високите или обратното беше, щото напрактика ще отвориш едни големи дупки в тръбите. Иначе Supersprint на сайта имат дино графика с хедърси и гърнета на Z4 и общо взето има +20 к.с. gain на 3 литровия мотор. http://www.supersprint.com/public/file/2_396.pdf
Иначе задния кат може директно да го изхвърлиш, ламбдата там не пали чека.
Иначе задния кат може директно да го изхвърлиш, ламбдата там не пали чека.
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Четох разни коментари , че за 1000 лв ти правят ремап и махане на катализатори със софт-изолиране, ма не търся мощност, а по скоро отпускане на мотора и повечко звук. А и тая оферта нещо не ми допада- един бон за 20 коня 

(oOO \ [||] [||] / OOo)
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
То тия катализатори не са като ДПФ-а да трябва да го махаш софтуерно, тя колата не си го търси, въпроса е физически как ще го разкараш първо, щот тва си е тунек, променяш колектора. Варианти много, през изтърбушване, смяна с нови, китайски колектор и истински, като последния е на описаната сума ама в евро
Вече там се играе софтуерно с донастройка, да може да се възползваш от новия "хардуер" да постигне оптимален гейн. Аз лично изтърбушването го изключвам като вариант, там освен, че може да няма ползи, ми може да има и загуби в определени обороти, а ако и е некадърно заварен става много зле положението. Китайския колектор по-добре не, аз китайски стопове не бих си сложил, камоли колектор. Остават вариантите със смяна с нови или нещо качествено, ама цените са 4 цифрени там.
Общо взето финансово не е изгодно на тези мотори, както сам си стигнал до това заключение.

Вече там се играе софтуерно с донастройка, да може да се възползваш от новия "хардуер" да постигне оптимален гейн. Аз лично изтърбушването го изключвам като вариант, там освен, че може да няма ползи, ми може да има и загуби в определени обороти, а ако и е некадърно заварен става много зле положението. Китайския колектор по-добре не, аз китайски стопове не бих си сложил, камоли колектор. Остават вариантите със смяна с нови или нещо качествено, ама цените са 4 цифрени там.
Общо взето финансово не е изгодно на тези мотори, както сам си стигнал до това заключение.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
b00st написа:То тия катализатори не са като ДПФ-а да трябва да го махаш софтуерно, тя колата не си го търси, въпроса е физически как ще го разкараш първо, щот тва си е тунек, променяш колектора. Варианти много, през изтърбушване, смяна с нови, китайски колектор и истински, като последния е на описаната сума ама в евро![]()
Вече там се играе софтуерно с донастройка, да може да се възползваш от новия "хардуер" да постигне оптимален гейн. Аз лично изтърбушването го изключвам като вариант, там освен, че може да няма ползи, ми може да има и загуби в определени обороти, а ако и е некадърно заварен става много зле положението. Китайския колектор по-добре не, аз китайски стопове не бих си сложил, камоли колектор. Остават вариантите със смяна с нови или нещо качествено, ама цените са 4 цифрени там.
Общо взето финансово не е изгодно на тези мотори, както сам си стигнал до това заключение.
Нещо си в грешка колега.
Махне ли катализаторите без да оправи софтуера за сондите чека ще светне веднага и меко казано ще стане филм. Проблем има още при е46 с м54 мотора, та да не говорим за този.
Иначе си прав не е като да махнеш дпф тук цената да махнеш сондите ще е поне по 2, в сравнение с дпф-а по простата причина че хората в Бг., които могат да го направят се броят на пръсти.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
oci написа:b00st написа:То тия катализатори не са като ДПФ-а да трябва да го махаш софтуерно, тя колата не си го търси, въпроса е физически как ще го разкараш първо, щот тва си е тунек, променяш колектора. Варианти много, през изтърбушване, смяна с нови, китайски колектор и истински, като последния е на описаната сума ама в евро![]()
Вече там се играе софтуерно с донастройка, да може да се възползваш от новия "хардуер" да постигне оптимален гейн. Аз лично изтърбушването го изключвам като вариант, там освен, че може да няма ползи, ми може да има и загуби в определени обороти, а ако и е некадърно заварен става много зле положението. Китайския колектор по-добре не, аз китайски стопове не бих си сложил, камоли колектор. Остават вариантите със смяна с нови или нещо качествено, ама цените са 4 цифрени там.
Общо взето финансово не е изгодно на тези мотори, както сам си стигнал до това заключение.
Нещо си в грешка колега.
Махне ли катализаторите без да оправи софтуера за сондите чека ще светне веднага и меко казано ще стане филм. Проблем има още при е46 с м54 мотора, та да не говорим за този.
Иначе си прав не е като да махнеш дпф тук цената да махнеш сондите ще е поне по 2, в сравнение с дпф-а по простата причина че хората в Бг., които могат да го направят се броят на пръсти.
Визирах случая в който се сменя колектора с такъв с отвори за ламбда сонди. Хубавите колектори за тези мотори са с преместени места на сондите по-надолу. Много от хората със супер спринт по американските форуми си закачат обратно сондите в преместените отвори и не им свети чека. Иначе да, ако ги изтърбушиш само и ги оставиш на фабричните места със сигурност чека ще грейне, но мисля това е повече от ясно.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=593522
Originally Posted by lync9763 View Post
i'm sure he'll get the CEL error for the O2 sensors... unless he already has the code-out or something of the sort
Nope. The SuperSprint headers give the car no error code/CEL what so ever.
No error code from the get-go of starting up the car. No coding needs to be done.
the easiest and cheapest way is to get O2 sim (adjustable one) and reset lamda adaptation, i has supersprint headers and it's been almost a year now and no ses light
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Има и руски които са копие на supersprint -а.
Наскоро нали имаше колега който си махна кат-а + некъв софт и беше под 1к...само за хедърси ще стъпи толкова,после всичко останало.
Ако толкова искаш звук,ще ти кажа какво да направиш - отваряш гърнето - ако има перфорирана тръба я сменяш с права ,затваряш и ще има разлика.
Наскоро нали имаше колега който си махна кат-а + некъв софт и беше под 1к...само за хедърси ще стъпи толкова,после всичко останало.
Ако толкова искаш звук,ще ти кажа какво да направиш - отваряш гърнето - ако има перфорирана тръба я сменяш с права ,затваряш и ще има разлика.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
А имаш ли инфо колко коня е качил?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Аз пък съм фен на звука от 335i, пак 6-так, пак 3 литра, ама разликата е осезаема, еле пък и двете `чурки` отзад седят доста по-яко.
Не знам дали е плъг енд плей прехвърляне и дали ще извади същия звук на N52/53, но може би си струва и няма да е скъпо, при все, че доста 335-каджии си ги сменят.
Не знам дали е плъг енд плей прехвърляне и дали ще извади същия звук на N52/53, но може би си струва и няма да е скъпо, при все, че доста 335-каджии си ги сменят.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Bexim написа:Аз пък съм фен на звука от 335i, пак 6-так, пак 3 литра, ама разликата е осезаема, еле пък и двете `чурки` отзад седят доста по-яко.
Не знам дали е плъг енд плей прехвърляне и дали ще извади същия звук на N52/53, но може би си струва и няма да е скъпо, при все, че доста 335-каджии си ги сменят.
Е имам цяла тема за н52 и генерацията - полу ръг и тръг е и звучи мнооого добре,защото няма какво да заглушава както турбото
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Да де, ама въпросът е как да докараме звук на база стокова генерация, и малко мощност разбира се ако е възможно ( визирам катализаторите ). Иначе със смяна на генерации и други модификации е ясна картинката 

(oOO \ [||] [||] / OOo)
- CARBON_E90
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 9.04.2016
- Пол: Мъж
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Здрасти!
Имате ли наблюдения относно спортните изпускателни колектори?
Някаква реална полза има ли от тях?
Искам да сложа на моето Е90 320и такъв колектор.
Ще сменя само изпускателния колектор ,без тръбите и гърнето.
Интересуваме ,ще съвпадне ли с оригиналната тръба на гърнето?
Възможно ли е да излезе някаква грешка на компа от тези колектори?
Някакви коне докарват ли наистина? Някой тествал ли е с дино?
Благодаря на отзовалите се! Също може да споделите и наблюдения върху други
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES-E90-E91-320i-2-0-05-STAINLESS-STEEL-DE-CAT-RACE-EXHAUST-MANIFOLD-/181430332016?fits=Car+Make%3ABMW%7CPlat_Gen%3AE90&hash=item2a3e172a70:g:PhoAAOSwVupTmXRk
Имате ли наблюдения относно спортните изпускателни колектори?
Някаква реална полза има ли от тях?
Искам да сложа на моето Е90 320и такъв колектор.
Ще сменя само изпускателния колектор ,без тръбите и гърнето.
Интересуваме ,ще съвпадне ли с оригиналната тръба на гърнето?
Възможно ли е да излезе някаква грешка на компа от тези колектори?
Някакви коне докарват ли наистина? Някой тествал ли е с дино?
Благодаря на отзовалите се! Също може да споделите и наблюдения върху други
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES-E90-E91-320i-2-0-05-STAINLESS-STEEL-DE-CAT-RACE-EXHAUST-MANIFOLD-/181430332016?fits=Car+Make%3ABMW%7CPlat_Gen%3AE90&hash=item2a3e172a70:g:PhoAAOSwVupTmXRk
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Момчета, трябва ли да се увиват суперспринта или тези който е дал колегата горе с термоленти, нали като са такива тънкостенни нагряват повече и ще отделят повече топлина в двигателния отсек?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация
Nukem написа:Момчета, трябва ли да се увиват суперспринта или тези който е дал колегата горе с термоленти, нали като са такива тънкостенни нагряват повече и ще отделят повече топлина в двигателния отсек?
Обвиват се да...аз на 30ката съм без лента и температурата еееее
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани