N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 2.06.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: през просото.
Мечтае да кара: за без пари
Детайли за колата: F07 535хd

N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от masterdealer » 01 Ное 2016, 16:40

Здравейте колеги,

Рових се и четох ма реално не стигнах до големи изводи и отговори.
Колата е с мотор Н52Б30 250 коня и искам да махна катализаторите и леко да модифицирам генерацията за да извадя малко по-правдоподобен звук, че в момента не се разбира какво минава по пътя.

Та въпроса ми е някой правил ли е тази операция и става ли с прекодиране да се махнат вторите ламбди или си иска здраво препрограмиране. Четох някъде , че става да се качат сондите на някакви Г-образни преходници за да не минават газове през тях, но ми се ще ако някой е минал по пътя да сподели опит. :bowdown:

Принципно обмислям да търбуша съдържанието на кат-овете и да запазя гърнетата като резонатори и да се монтира крайно гърне , ма това е обект на бъдещи планове. :dunno:
(oOO \ [||] [||] / OOo)

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от b00st » 01 Ное 2016, 16:54

Читави декатнати хедърси струват колкото една Е36-ца общо взето. Като изтърбушиш стоковите, нищо няма да направиш, практически ще върви добре в ниските, за сметка на високите или обратното беше, щото напрактика ще отвориш едни големи дупки в тръбите. Иначе Supersprint на сайта имат дино графика с хедърси и гърнета на Z4 и общо взето има +20 к.с. gain на 3 литровия мотор. http://www.supersprint.com/public/file/2_396.pdf
Иначе задния кат може директно да го изхвърлиш, ламбдата там не пали чека.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 2.06.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: през просото.
Мечтае да кара: за без пари
Детайли за колата: F07 535хd

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от masterdealer » 01 Ное 2016, 16:59

Четох разни коментари , че за 1000 лв ти правят ремап и махане на катализатори със софт-изолиране, ма не търся мощност, а по скоро отпускане на мотора и повечко звук. А и тая оферта нещо не ми допада- един бон за 20 коня :)
(oOO \ [||] [||] / OOo)

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от b00st » 01 Ное 2016, 17:08

То тия катализатори не са като ДПФ-а да трябва да го махаш софтуерно, тя колата не си го търси, въпроса е физически как ще го разкараш първо, щот тва си е тунек, променяш колектора. Варианти много, през изтърбушване, смяна с нови, китайски колектор и истински, като последния е на описаната сума ама в евро :mhihi:
Вече там се играе софтуерно с донастройка, да може да се възползваш от новия "хардуер" да постигне оптимален гейн. Аз лично изтърбушването го изключвам като вариант, там освен, че може да няма ползи, ми може да има и загуби в определени обороти, а ако и е некадърно заварен става много зле положението. Китайския колектор по-добре не, аз китайски стопове не бих си сложил, камоли колектор. Остават вариантите със смяна с нови или нещо качествено, ама цените са 4 цифрени там.
Общо взето финансово не е изгодно на тези мотори, както сам си стигнал до това заключение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от oci » 01 Ное 2016, 21:16

b00st написа:То тия катализатори не са като ДПФ-а да трябва да го махаш софтуерно, тя колата не си го търси, въпроса е физически как ще го разкараш първо, щот тва си е тунек, променяш колектора. Варианти много, през изтърбушване, смяна с нови, китайски колектор и истински, като последния е на описаната сума ама в евро :mhihi:
Вече там се играе софтуерно с донастройка, да може да се възползваш от новия "хардуер" да постигне оптимален гейн. Аз лично изтърбушването го изключвам като вариант, там освен, че може да няма ползи, ми може да има и загуби в определени обороти, а ако и е некадърно заварен става много зле положението. Китайския колектор по-добре не, аз китайски стопове не бих си сложил, камоли колектор. Остават вариантите със смяна с нови или нещо качествено, ама цените са 4 цифрени там.
Общо взето финансово не е изгодно на тези мотори, както сам си стигнал до това заключение.


Нещо си в грешка колега.
Махне ли катализаторите без да оправи софтуера за сондите чека ще светне веднага и меко казано ще стане филм. Проблем има още при е46 с м54 мотора, та да не говорим за този.
Иначе си прав не е като да махнеш дпф тук цената да махнеш сондите ще е поне по 2, в сравнение с дпф-а по простата причина че хората в Бг., които могат да го направят се броят на пръсти.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от b00st » 01 Ное 2016, 22:00

oci написа:
b00st написа:То тия катализатори не са като ДПФ-а да трябва да го махаш софтуерно, тя колата не си го търси, въпроса е физически как ще го разкараш първо, щот тва си е тунек, променяш колектора. Варианти много, през изтърбушване, смяна с нови, китайски колектор и истински, като последния е на описаната сума ама в евро :mhihi:
Вече там се играе софтуерно с донастройка, да може да се възползваш от новия "хардуер" да постигне оптимален гейн. Аз лично изтърбушването го изключвам като вариант, там освен, че може да няма ползи, ми може да има и загуби в определени обороти, а ако и е некадърно заварен става много зле положението. Китайския колектор по-добре не, аз китайски стопове не бих си сложил, камоли колектор. Остават вариантите със смяна с нови или нещо качествено, ама цените са 4 цифрени там.
Общо взето финансово не е изгодно на тези мотори, както сам си стигнал до това заключение.


Нещо си в грешка колега.
Махне ли катализаторите без да оправи софтуера за сондите чека ще светне веднага и меко казано ще стане филм. Проблем има още при е46 с м54 мотора, та да не говорим за този.
Иначе си прав не е като да махнеш дпф тук цената да махнеш сондите ще е поне по 2, в сравнение с дпф-а по простата причина че хората в Бг., които могат да го направят се броят на пръсти.

Визирах случая в който се сменя колектора с такъв с отвори за ламбда сонди. Хубавите колектори за тези мотори са с преместени места на сондите по-надолу. Много от хората със супер спринт по американските форуми си закачат обратно сондите в преместените отвори и не им свети чека. Иначе да, ако ги изтърбушиш само и ги оставиш на фабричните места със сигурност чека ще грейне, но мисля това е повече от ясно.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=593522
Originally Posted by lync9763 View Post
i'm sure he'll get the CEL error for the O2 sensors... unless he already has the code-out or something of the sort
Nope. The SuperSprint headers give the car no error code/CEL what so ever.
No error code from the get-go of starting up the car. No coding needs to be done.

the easiest and cheapest way is to get O2 sim (adjustable one) and reset lamda adaptation, i has supersprint headers and it's been almost a year now and no ses light

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от Gqbriel » 02 Ное 2016, 11:46

Има и руски които са копие на supersprint -а.
Наскоро нали имаше колега който си махна кат-а + некъв софт и беше под 1к...само за хедърси ще стъпи толкова,после всичко останало.
Ако толкова искаш звук,ще ти кажа какво да направиш - отваряш гърнето - ако има перфорирана тръба я сменяш с права ,затваряш и ще има разлика.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от Nukem » 02 Ное 2016, 16:16

А имаш ли инфо колко коня е качил?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от Bexim » 02 Ное 2016, 16:25

Аз пък съм фен на звука от 335i, пак 6-так, пак 3 литра, ама разликата е осезаема, еле пък и двете `чурки` отзад седят доста по-яко.
Не знам дали е плъг енд плей прехвърляне и дали ще извади същия звук на N52/53, но може би си струва и няма да е скъпо, при все, че доста 335-каджии си ги сменят.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от Gqbriel » 02 Ное 2016, 23:55

Bexim написа:Аз пък съм фен на звука от 335i, пак 6-так, пак 3 литра, ама разликата е осезаема, еле пък и двете `чурки` отзад седят доста по-яко.
Не знам дали е плъг енд плей прехвърляне и дали ще извади същия звук на N52/53, но може би си струва и няма да е скъпо, при все, че доста 335-каджии си ги сменят.

Е имам цяла тема за н52 и генерацията - полу ръг и тръг е и звучи мнооого добре,защото няма какво да заглушава както турбото
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 2.06.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: през просото.
Мечтае да кара: за без пари
Детайли за колата: F07 535хd

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от masterdealer » 03 Ное 2016, 8:32

Да де, ама въпросът е как да докараме звук на база стокова генерация, и малко мощност разбира се ако е възможно ( визирам катализаторите ). Иначе със смяна на генерации и други модификации е ясна картинката :driving:
(oOO \ [||] [||] / OOo)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от Alek_SV » 03 Ное 2016, 11:20

Купуваш ново гърне или преработваш оригиналното.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.04.2016
Пол: Мъж

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от CARBON_E90 » 04 Ное 2016, 9:15

Здрасти!
Имате ли наблюдения относно спортните изпускателни колектори?
Някаква реална полза има ли от тях?
Искам да сложа на моето Е90 320и такъв колектор.
Ще сменя само изпускателния колектор ,без тръбите и гърнето.
Интересуваме ,ще съвпадне ли с оригиналната тръба на гърнето?
Възможно ли е да излезе някаква грешка на компа от тези колектори?
Някакви коне докарват ли наистина? Някой тествал ли е с дино?

Благодаря на отзовалите се! Също може да споделите и наблюдения върху други


http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-SERIES-E90-E91-320i-2-0-05-STAINLESS-STEEL-DE-CAT-RACE-EXHAUST-MANIFOLD-/181430332016?fits=Car+Make%3ABMW%7CPlat_Gen%3AE90&hash=item2a3e172a70:g:PhoAAOSwVupTmXRk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от Nukem » 04 Ное 2016, 15:38

Момчета, трябва ли да се увиват суперспринта или тези който е дал колегата горе с термоленти, нали като са такива тънкостенни нагряват повече и ще отделят повече топлина в двигателния отсек?
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: N52B25/30 - Махне катализатори и генерация

Мнение от Gqbriel » 05 Ное 2016, 19:13

Nukem написа:Момчета, трябва ли да се увиват суперспринта или тези който е дал колегата горе с термоленти, нали като са такива тънкостенни нагряват повече и ще отделят повече топлина в двигателния отсек?


Обвиват се да...аз на 30ката съм без лента и температурата еееее
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook