налягане на горивото при директен инжекцион

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

налягане на горивото при директен инжекцион

Мнение от expl0de » 21 Авг 2016, 22:09

* ъпдейтанл съм малко инфото.
Здравейте, има ли някой в час с тази система?
Имах проблем с трудно палене след дълъг престой и прекъсване или "замисляне" при ускорение над 5к оборота.
Грешки никакви. Сметнах, че е свързано с налягането на горивото, тъй като при гасене и палене отново или след кратък престой колата си пали от раз, стартерът върти силно. Свещите са ми нови оригинални.
Смених регулатора на налягането по логиката, че е заедно с горивния филтър и може да му изпуска клапата и да не държи достатъчно високо налягане. След смяната си поиграх с инпа.
Това което виждам е, че при работеща кола без газ ниското налягане е 5 бара, високото 150 бара. Ако настъпя до 4000 оборота ниското си седи стабилно на 5, а високото стига до 190 бара. Тези стойности са от сензорите на колата.
При загасяне на мотора и вадене на ключа ниското налягане сe вдига на 5.4, а високото започва да пада за около 30 секунди от 150 на 100 бара и продължава да пада.
Като преседя колата 5 часа изгасена дадох на контакт(помпата за ниско налягане се включва още при отваряне на вратата) и без да паля прочетох стойностите и на ниското и на високото налягане. даде ми една и съща стойност от двата сензора - 4.9 - 5 бара. Извадих ключа и продължих да наблюдавам около 3 минути. Двете налягания бавно паднаха до 4.8, като по-ниско и флуктуиращо беше от датчика за високо налягане.
Аз си правя извод, че от някъде изпуска тази система и вероятно помпата за високо налягане връща назад и оттова се вдига малко ниското налягане. От друга страна може и от дюзите да капе, щом след изравняване на двете налягания там пада малко по-бързо.
Двигателят е бензин н43, дюзите са като на н53 и налягането трябва да е еднакво при двата мотора. Кажете нормално ли е това при мен или не?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: налягане на горивото при директен инжекцион

Мнение от Bexim » 22 Авг 2016, 9:00

Здравей колега,
Моторът е нов, кажи-речи и не толкова разпространен. За това едва ли много хора са се сблъсквали с него. По-скоро търси в UK форуми или Азиатски - там ги карат.
Мога да ти кажа, че при N53/54/55, които пак са ДВ има проблеми с помпата за високо налягане, също и с дюзите. Да не говорим че за 12-13 редакции явно не могат да ги усъвършенстват до край - дюзите.
Отиди на една диагностика в БМВ, там поне ще ти кажат от къде е. Не е евтино, но поне трябва там да знаят от къде идва този дерт.
Помпата беше около 1000 лв, дюзите са по около 400 - зависи как ги намериш.

В БМВ ще ти кажат какъв индекс са дюзите и ще си прецениш сам.

Масло харчи ли? Питам защото от пикаещите дюзи заминава всичко надолу и тръгва този така `известен` разход на масло.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: налягане на горивото при директен инжекцион

Мнение от expl0de » 22 Авг 2016, 9:30

За дюзите, мисля да ги сваля и да ги пратя в сервиза на дунев, където ги тествали за течове и равномерно впръскване, почистват ги с ултразвук и сменят уплътненията. Понеже друг сигурен вариант за доказване на теч май няма. Ако след процедурата се налага смяна на нещо, ще си купувам колкото трябва нови. Иначе са новия номер сменяни веднъж на 40к км. Но сега е на 230к и може да са се поамортизирали.
Масло харчи умерено - литър и малко на 10к. Аз на толкова го и сменям.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: налягане на горивото при директен инжекцион

Мнение от Bexim » 22 Авг 2016, 10:11

За сефте виждам, че тези дюзи може да се рефреш-нат, така да го кажа.
Аз знам, че е фабричен дефект това да `подпикват`. Но иначе този разход на масло мисля е повече от приличен.
Успех, колега, дано е малкият дявол! :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: налягане на горивото при директен инжекцион

Мнение от expl0de » 26 Авг 2016, 20:48

След проучване на работата на комън рейл дизелите и допитване до няколко механика, разбрах че налягането е нормално да спада за около 2 минути, от съображения за безопасност е направено така. Ако спадне до 5 бара за секунди е лошо вече. При мен си е нормално.
Смених акумулатора, който беше оригиналният на 8 години с нов със същите параметри, понеже като се случи да върти по-дълго се усеща как забавя стартера. Но и това не реши проблема ми. Пак се случва да върти 7-8 пъти преди да запали, макар и мощно.
Казаха ми за датчик колянов вал, но пък той да не прави мизерии при свободен ход и градско шофиране, ме съмнява.
Ако са пикаещи дюзи се връзва най- трудно пали 2-3 часа след гасене. Ако е седяла ден пали с до 3-4 завъртания добре, а веднъж не я бях карал 2 седмици и запали от раз(февруари месец това).
Ще ги дам за тест и ако трябва ще сменям, но това преди 9-10 септември няма как да стане. До тогава някой ако има предложения, нека сподели.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1849
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: налягане на горивото при директен инжекцион

Мнение от Bexim » 29 Авг 2016, 9:27

Хвърлям те в друга посока, но на един приятел му палеше трудно - същия мотор.
Веднъж спря да пали тотално - оказа се стартер. Не пали и свети чек-енджина.
Явно и той не е много силен при е90.
Трудно се сваля, но се пренавива и си става чук.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 784
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: налягане на горивото при директен инжекцион

Мнение от expl0de » 16 Окт 2016, 14:57

В крайна сметка смених дюзите с работещи последно поколение, смених и свещите, понеже 3 от 4те бяха с доста карбонови отлагания( за 30к км) предполагам от богата смес.
Сега съм с нов акумулатор, горивен филтър, свещи и дюзи и колата работи добре.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook