Демонтаж/монтаж на стартер на BMW e91 330xd
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- Bat_Nick
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 11.12.2015
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW330XD;GL1800
- Мечтае да кара: да кара,да кара...
- Детайли за колата: Е91
Демонтаж/монтаж на стартер на BMW e91 330xd
Здравейте!
Все съм си мислел, че да си смениш четки на стартера е нещо което човек може да си направи в домашни условия.
Нещо което съм правил на всичките ми предишни автомобили...
Това БМВ ме изуми! Немските инженери са направили всичко възможно това да не става в домашни условия...
Така:
За сега резултата е равен.
Свалих горния болт с неистови мъки и заварка на специален ключ от торкс Е14 ( Е12 става но доста по-плътно. него ще го ползвам за другия болт.) и част от кози крак. Това стана отгоре. За долния болт съм чел, че става със снадки на удължители за гедоре от долната страна. Но за XD е невъзможно без да се свали кардана.. Свалих го.
Утре ще си купя някои неща и борбата ще продължи. Или аз - или то...
Ако някой го е правил и желае да сподели, тук е мястото.
Снимки и обяснения от мен ще пусна когато сагата приключи
Все съм си мислел, че да си смениш четки на стартера е нещо което човек може да си направи в домашни условия.
Нещо което съм правил на всичките ми предишни автомобили...
Това БМВ ме изуми! Немските инженери са направили всичко възможно това да не става в домашни условия...

Така:
За сега резултата е равен.
Свалих горния болт с неистови мъки и заварка на специален ключ от торкс Е14 ( Е12 става но доста по-плътно. него ще го ползвам за другия болт.) и част от кози крак. Това стана отгоре. За долния болт съм чел, че става със снадки на удължители за гедоре от долната страна. Но за XD е невъзможно без да се свали кардана.. Свалих го.
Утре ще си купя някои неща и борбата ще продължи. Или аз - или то...
Ако някой го е правил и желае да сподели, тук е мястото.
Снимки и обяснения от мен ще пусна когато сагата приключи

- Bat_Nick
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 11.12.2015
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW330XD;GL1800
- Мечтае да кара: да кара,да кара...
- Детайли за колата: Е91
Re: Демонтаж/монтаж на стартер на BMW e91 330xd
Така.
Днес го сглобих и запалих. Ще го бъде...
Варианта за сваляне на стартер поне който с получи при мен е следния:
Не исках да откачам акумулатора, затова внимателно развих клемата на кабела който е до мястото за подаване на ток от друга кола. Този кабел минава над двигателя и захранва стартера.На съшата клема на стартера има още два други кабела. Единия влиза в генератора, другия не го знам , но по него няма 12в. когато колата не е на контакт.
След като махнах пластмасовата кора която се намира под чистачките за да си освободя място да бъркам си направих следния специален инструмент...


с него има достъп само до горния болт на стартера.

Горния болт е със синя линия а долния с червена
За да се развие долния болт трябваше да махна всички кори под автомобила, да сваля кардана за предното предаване и с ето тези удължения, да ги навра между скоростната кутия и купето.

Едва тогава успях да го развия...
Смяна на четки с четкодържател + шалтер
Днес го монтирах и запалих.Утре ще му подредя 25-те кори които свалих и се надявам тази сага да не ми се налага да я повтарям...
Без канал... си е мъка. Вече съм по-тънък.
Днес го сглобих и запалих. Ще го бъде...
Варианта за сваляне на стартер поне който с получи при мен е следния:
Не исках да откачам акумулатора, затова внимателно развих клемата на кабела който е до мястото за подаване на ток от друга кола. Този кабел минава над двигателя и захранва стартера.На съшата клема на стартера има още два други кабела. Единия влиза в генератора, другия не го знам , но по него няма 12в. когато колата не е на контакт.
След като махнах пластмасовата кора която се намира под чистачките за да си освободя място да бъркам си направих следния специален инструмент...


с него има достъп само до горния болт на стартера.

Горния болт е със синя линия а долния с червена
За да се развие долния болт трябваше да махна всички кори под автомобила, да сваля кардана за предното предаване и с ето тези удължения, да ги навра между скоростната кутия и купето.

Едва тогава успях да го развия...
Смяна на четки с четкодържател + шалтер
Днес го монтирах и запалих.Утре ще му подредя 25-те кори които свалих и се надявам тази сага да не ми се налага да я повтарям...
Без канал... си е мъка. Вече съм по-тънък.
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани