Проблем температурен датчик 320D N47D20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Проблем температурен датчик 320D N47D20
Здравейте,
От скоро колата започна да свети лампата за висока температура и изключва турбото. Лампата светва първо жълта, а след секунда става червена. След секунди лампата изгасва и колата отново има мощност, но понякога не изгасва бързо и се налага да рестартирам двигателя. Това се случва дори при напълно СТУДЕН двигател, понякога веднага след запалване на мотора, т.е. не може двигателя да прегрее за секунда.
От скритите менюта влязох в меню 7.00, което предполагам е температурата на водата или на маслото. Не знам кое от двете, но предполагам, че не би трябвало да има разлика в температурата име. Ето какво прави впечатление. При старт на колата /все още напълно студена/ датчика веднага отчита 79 градуса. Тази температура не мърда дори след като подкарам колата и парното започне да духа топло /т.е колата е загряла/. Винаги стои на 79 градуса. В някакъв момента започва да се вдига много рязко до над 120-130 градуса, светва жълтата и моментално след нея червената лампа за температурата. Следва загуба на мощност. След изключване на двигателя датчика моментално отчита -10 градуса! Без значение дали колата е загряла или студена, карана или некарана, този датчик отчита само две температури: -10 градуса при изключен двигател и 79 градуса при стартиран двигател, като в даден момент скача рязко, светва лампата и драстично намалява мощността. Предполагам, колата усеща, че нещо не е наред и влиза авариен режим, защото радиаторната перка работи на максимални обороти през цялото време и след изключване на двигателя.
Качил съм два клипа, за да видите на практика поведението на температурата:
Въпросите са ми няколко.
Първо. Някой имал ли е подобен проблем, кой е този датчик, който прави проблема? Един ли е, два ли са, като номенклатурни номера може ли да ми ги дадете, зад проверя в RealOEM.
Второ. Мога ли да карам колата при това положение? Охлажда ли се нормално въпреки този проблем и има ли риск за двигателя ако не го реша скоро?
Благодаря!

От скритите менюта влязох в меню 7.00, което предполагам е температурата на водата или на маслото. Не знам кое от двете, но предполагам, че не би трябвало да има разлика в температурата име. Ето какво прави впечатление. При старт на колата /все още напълно студена/ датчика веднага отчита 79 градуса. Тази температура не мърда дори след като подкарам колата и парното започне да духа топло /т.е колата е загряла/. Винаги стои на 79 градуса. В някакъв момента започва да се вдига много рязко до над 120-130 градуса, светва жълтата и моментално след нея червената лампа за температурата. Следва загуба на мощност. След изключване на двигателя датчика моментално отчита -10 градуса! Без значение дали колата е загряла или студена, карана или некарана, този датчик отчита само две температури: -10 градуса при изключен двигател и 79 градуса при стартиран двигател, като в даден момент скача рязко, светва лампата и драстично намалява мощността. Предполагам, колата усеща, че нещо не е наред и влиза авариен режим, защото радиаторната перка работи на максимални обороти през цялото време и след изключване на двигателя.
Качил съм два клипа, за да видите на практика поведението на температурата:
Въпросите са ми няколко.
Първо. Някой имал ли е подобен проблем, кой е този датчик, който прави проблема? Един ли е, два ли са, като номенклатурни номера може ли да ми ги дадете, зад проверя в RealOEM.

Второ. Мога ли да карам колата при това положение? Охлажда ли се нормално въпреки този проблем и има ли риск за двигателя ако не го реша скоро?

Благодаря!
Drift machine ....
Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20
Здравей,
Датчика ти трябва да е с този номер 13627797957. Провери си го в RealOem. Много вероятно е да е прекъсната веригата (кабела) към самия датчик щом ти дава такива стойности. Може да премериш какво съпротивление ти показва темп. датчик при изключен компонент. При мен с 163 к.с. ми дава 2500 Ома при температура на охл. течност 20 градуса и 260 Ома при 75 градуса. По принцип такива са стойностите на този датчик при колите. Ако не ти се занимава го смени с нов и виж дали ще се оправи колата.
Датчика ти трябва да е с този номер 13627797957. Провери си го в RealOem. Много вероятно е да е прекъсната веригата (кабела) към самия датчик щом ти дава такива стойности. Може да премериш какво съпротивление ти показва темп. датчик при изключен компонент. При мен с 163 к.с. ми дава 2500 Ома при температура на охл. течност 20 градуса и 260 Ома при 75 градуса. По принцип такива са стойностите на този датчик при колите. Ако не ти се занимава го смени с нов и виж дали ще се оправи колата.
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20
Бях в сервиз вчера и човекът почисти клемите на буксата и температурния датчик и за кратко проблема се реши. Отново показваше нормална температура. Днес обаче отново има проблем. Този път датчика показва от 100 до 120 градуса. Колата вече трудно пали и не върви. Явно само с почистване няма да стане ами си трябва нов датчик.
Drift machine ....
- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20
смених датчика с оригинален на БМВ и заспа. Самият датчик е с пластмасов корпус, който в моя случай се беше сцепил около резбата. Сменя се лесно стига да имате налична дванадесетостенна удължена вложка 17мм 

Drift machine ....
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20
Аз съм имал така дефектирал датчик, но не на Е90, смяна с нов и всичко се оправя 


- grudev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 25.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 M-Sport
- Детайли за колата: 320D sapphire black
Re: Проблем температурен датчик 320D N47D20
нещо толкова дребно, но големи проблеми може да създаде. Ситуация в която си в лява лента и искаш мощност, за да си свършиш работата и да се прибереш, може да се превърне в кошмар, защото електрониката изключва моментално турбото и ограничава мощността на колата ако датчика покаже висока температура. при мен за щастие се случи на бул. България и сравнително без проблем отбих в страни.
Drift machine ....
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани