Колата загасна в движение и не пали...

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 11.09.2012
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: М3

Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от DaveBG » 13 Окт 2014, 6:02

Здравейте,

Снощи ми се случи както си карам леко точно преди един завой колата изгасна. Аз даже не бях разбрал понеже вътре дори двигателя не се чува на 325i което имам и го усетих чак като видях че нямам серво в завоя. За щастие успях да спра без инциденти.

Сега като пробвам да запаля стартера мъчи доста време, колата пали за момент и веднага пак гасне със силно разтрисане. Свети иконата check engine. Не е бубина може би защото в началото за около 1-2 секунди като че ли работи нормално. Ако подам газ, задържа но тресе силно. Няма тракане от двигателя тоест мисля че не е изтракал нещо.

От компютъра ми вади следните грешки:
P1554
P0341
P0012
Първите 2 са червени последната е жълта като цвят на грешката. Из нета има информация че става дума за датчици и соленоиди около ваноса.

Чудя се какво може да е, да не е бензинова помпа или нещо по ваноса?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от saleene » 13 Окт 2014, 7:38

Колега направо отивай в някой читав сервиз , това не е бензинова помпа белята е по ваноса и сам едва ли ще се оправиш .
това са ти грешките :
Изображение
P.S. не се мъчи повече да я палиш да не стане съвсем зле . :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 11.09.2012
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: М3

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от DaveBG » 20 Окт 2014, 17:43

Положението не ми харесва, смених сензора на разпределителния вал но проблема не се оправя. Сега мислим да отваряме главата с майстора да видим вътре дали няма нещо проблем въпреки че двигателя не чука но гасне секунди след като запали с разтрисане... Ако някой има идея моля да пише.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.04.2009
Местоположение: Варна

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от kondov » 20 Окт 2014, 18:52

Колега, имах подобен проблем. Колата не гаснеше винаги, но тресеше и тракаше безобразно много. Оправи се след смяна на двата соленоида на ваноса, а на диагностика излизаха един куп други грешки. Интересното е че колкото пъти съм имал проблем с работата на мотора винаги виновник се оказваха те, макар да не излизаха на диагностика. Последният път нямах тихи обороти и гаснеше. Пишеше грешка в дебитомера, а се оказаха пак тея соленоиди.
И аз се бях вкарал в разни филми с отваряне, но то това не е лада и не се чупи току така.
Аз, във Варна, така и не намерих някой да разбира от тези Н52 мотори.
Успех!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 11.09.2012
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: М3

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от DaveBG » 20 Окт 2014, 20:32

Това нали става дума за двата соленоида отпред на двигателя към предната решетка? Дали ще стане ако само ги почистя за да съм сигурен че е от тях поне да запали нормално?

тези:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.04.2009
Местоположение: Варна

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от kondov » 21 Окт 2014, 7:37

Да, за тях говоря. Понякога става с почистване, друг път не. Бях чел една техникал бюлетина на бмв, кудето описват подобни проблеми и казват, че не трябва да се сменят, а само да се чистят. В допълнение, трябва да се ъпдейтне софтуера до няква си версия, където вече бил записан алгоритъм за самопочистване (self flushing ако не се лъжа).
Също зз гасненето след запалване, аз го имах зимно време. Колата си беше наред, без каквито и да е записани грешки. Ако запаля без да докосвам педала на газта - гаснеше след 1-2 сек. Оказа се, че диса клапите ми липсват (нямаше ги на осите) и колата гълта повече въздух, от колкото и се иска. Съответно на диагностика показваше, че работи с голяма корекция в сместа. Едната клапа е на много лесно на колектора и се проверява за 5 мин. А и ако са счупени колата не върви добре в средния диапазон от обороти. Също и груба работа на празен ход (rough idle). А причината да не дава грешка е че реално управлението и работи, оста се върти, но просто няма никой там.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 3.04.2009
Местоположение: Варна

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от kondov » 21 Окт 2014, 19:50

Ето за какво говоря.
-------------------------------------
SI B 11 05 05
Engine
December 2006
Technical Service

This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

SUBJECT
N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults
MODEL
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005
E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production
E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production
E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

SITUATION
Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.
Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for
synchronization

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

CAUSE
VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

CORRECTION
On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

PROCEDURE
E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:
Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.
It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.
Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:
Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

PARTS INFORMATION
Part Number Description Quantity

11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1
WARRANTY INFORMATION
Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.
Defect Code Refer to KSD

Labor Operation: Refer to KSD

Labor Allowance: Refer to KSD

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 29.08.2010
Местоположение: гр. София
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320dA M47
Детайли за колата: УНИКАТ!!1

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от bmw_machine » 22 Окт 2014, 8:38

Колега виж дебитомера и дроселовата - може би влиза повече или по-малко въздух от нужното.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 11.09.2012
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: М3

Re: Колата загасна в движение и не пали...

Мнение от DaveBG » 24 Окт 2014, 20:51

Колата се оправи с почистване на двата ванос соленоида. Щом само с почистване става така я оставям, че единия е 200 лева парчето...

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook