320D e90 performance project
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- ND1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
320D e90 performance project
Така колеги, след дълго мислене, взех решение да направя някои подобрения по е90-ката.
Сега е в заводско състояние, 163хп, на 140 000км(да започна от тук). Идеите ми са свързани с:
-смяна на заводските спирачки с такива по-висок клас performance спирачки.Тук искам ако някои има запознат, да даде идеи и съответно да кажете накъде да се насоча.
-смяна на окачването. Решил съм койловъри ще слагам.Въпроса е какви ? Предложения отново очаквам(съответно ясно ми е, че трябва настройка след това)
-По-големи джанти.Сегашните 16-ки съм ги сложил на зимните гуми, идеята ми е за 17" или 18" да закупя на пролет, но не съм решил още какви.п.п. все си мисля, че за пътната обстановка в БГ 17' са ми достатъчни,мнения ?
След като пипна, джанти/окачване/спирачки, идва ред на силовият тунинг. Искам да позасиля мощността, в такава степен, че хем колата да си продължава да си е свежата ''евридейка'', хем да има доста резерв от мощност когато реша да се забавлявам. Въртът ми се в главата: подмяна на турбо,пътища, интеркулер, генерация, чип.. ? Мнения какво/къде/как защо.. ?
Ясно ми е,че нещата струват пари, но съм решил, да направя проекта, ако има интерес ще публикувам в темата при прогрес. Не мога да намеря много информация из нета, и затова се допитвам и тук с надеждата, да ме опътите
Поздрави

Сега е в заводско състояние, 163хп, на 140 000км(да започна от тук). Идеите ми са свързани с:
-смяна на заводските спирачки с такива по-висок клас performance спирачки.Тук искам ако някои има запознат, да даде идеи и съответно да кажете накъде да се насоча.
-смяна на окачването. Решил съм койловъри ще слагам.Въпроса е какви ? Предложения отново очаквам(съответно ясно ми е, че трябва настройка след това)
-По-големи джанти.Сегашните 16-ки съм ги сложил на зимните гуми, идеята ми е за 17" или 18" да закупя на пролет, но не съм решил още какви.п.п. все си мисля, че за пътната обстановка в БГ 17' са ми достатъчни,мнения ?
След като пипна, джанти/окачване/спирачки, идва ред на силовият тунинг. Искам да позасиля мощността, в такава степен, че хем колата да си продължава да си е свежата ''евридейка'', хем да има доста резерв от мощност когато реша да се забавлявам. Въртът ми се в главата: подмяна на турбо,пътища, интеркулер, генерация, чип.. ? Мнения какво/къде/как защо.. ?
Ясно ми е,че нещата струват пари, но съм решил, да направя проекта, ако има интерес ще публикувам в темата при прогрес. Не мога да намеря много информация из нета, и затова се допитвам и тук с надеждата, да ме опътите

Поздрави

Re: 320D e90 performance project
"-смяна на заводските спирачки с такива по-висок клас performance спирачки.Тук искам ако някои има запознат, да даде идеи и съответно да кажете накъде да се насоча."
за накладките не знам , но при смяна на дисковете с такива от по висок клас имат разлика в главината. пример (320 и 325)
"-По-големи джанти.Сегашните 16-ки съм ги сложил на зимните гуми, идеята ми е за 17" или 18" да закупя на пролет, но не съм решил още какви.п.п. все си мисля, че за пътната обстановка в БГ 17' са ми достатъчни,мнения ?"
+
аз лично карам на 17 и летни и зимни, като при последната смяна на гумите се оказа че 3 от 4 джанти са леко криви и на пролет ще ходят на майстор.
"Въртът ми се в главата: подмяна на турбо,пътища, интеркулер, генерация, чип.. ? Мнения какво/къде/как защо.. ?"
Тук най-вероятно ще се срещнеш най-различни мнения, аз също мислех да правя някакви преобразувания на колата когато я купих (турбина, дюзи, чип), но в последствие се разубедих. колата си има достатъчно мощност да се кара и леко и бързо, всичко зависи от човека зад волана.
успех с начинанието
за накладките не знам , но при смяна на дисковете с такива от по висок клас имат разлика в главината. пример (320 и 325)
"-По-големи джанти.Сегашните 16-ки съм ги сложил на зимните гуми, идеята ми е за 17" или 18" да закупя на пролет, но не съм решил още какви.п.п. все си мисля, че за пътната обстановка в БГ 17' са ми достатъчни,мнения ?"
+

"Въртът ми се в главата: подмяна на турбо,пътища, интеркулер, генерация, чип.. ? Мнения какво/къде/как защо.. ?"
Тук най-вероятно ще се срещнеш най-различни мнения, аз също мислех да правя някакви преобразувания на колата когато я купих (турбина, дюзи, чип), но в последствие се разубедих. колата си има достатъчно мощност да се кара и леко и бързо, всичко зависи от човека зад волана.
успех с начинанието

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: 320D e90 performance project
ND1 написа:Така колеги, след дълго мислене, взех решение да направя някои подобрения по е90-ката.
Сега е в заводско състояние, 163хп, на 140 000км(да започна от тук). Идеите ми са свързани с:
-смяна на заводските спирачки с такива по-висок клас performance спирачки.Тук искам ако някои има запознат, да даде идеи и съответно да кажете накъде да се насоча.
-смяна на окачването. Решил съм койловъри ще слагам.Въпроса е какви ? Предложения отново очаквам(съответно ясно ми е, че трябва настройка след това)
-По-големи джанти.Сегашните 16-ки съм ги сложил на зимните гуми, идеята ми е за 17" или 18" да закупя на пролет, но не съм решил още какви.п.п. все си мисля, че за пътната обстановка в БГ 17' са ми достатъчни,мнения ?
След като пипна, джанти/окачване/спирачки, идва ред на силовият тунинг. Искам да позасиля мощността, в такава степен, че хем колата да си продължава да си е свежата ''евридейка'', хем да има доста резерв от мощност когато реша да се забавлявам. Въртът ми се в главата: подмяна на турбо,пътища, интеркулер, генерация, чип.. ? Мнения какво/къде/как защо.. ?
Ясно ми е,че нещата струват пари, но съм решил, да направя проекта, ако има интерес ще публикувам в темата при прогрес. Не мога да намеря много информация из нета, и затова се допитвам и тук с надеждата, да ме опътите![]()
Поздрави
Мое лично мнение - no replacemnt for displacement..
Тоя филм който искаш да започнеш е много хубав - но цената на всичко ,което си изброил ,за да стане наистина подобаващо - вземи си Е46 М3 - това сериозно твоята от продажба + парите за "пърформанс" на 4ри цилиндров дизел ще са по-малко от М с документи дори...преди една седмица се продаваше в немския сайт на БМВ М3 за 13 000 евр.... или Е90 от 3,0 нагоре...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: 320D e90 performance project
И аз съм на мнение за Е46 М3.
Това ми звучи, все едно ще ти е първия проект? Не че е лошо, но почни от друга кола и си я счупи с кеф, а не от евридейката.
За мене лично е несериозно да сложиш в проект, който ще е на база Е90 и койлове 17" джанта, при положение, че някои Е9х излизат с 19" заводско.
За засилването, те са си стандартните неща - турбо, генерация, турбо пътища, интеркулер, настройки и не знам с дюзите как стоят нещата при Е90-ките (въобще при КР моторите), някой да каже.
Спирачките също не знам как стоят нещата, не съм се занимавал с БМВ-та, не знам как става номера с ръчната отзад, иначе съм сигурен че има варианти, я ги сменяш с главината от 3-3.5Д или някоя голяма бензинка, я някой апарат с адаптер и търсиш диск според нуждите си.
Това ми звучи, все едно ще ти е първия проект? Не че е лошо, но почни от друга кола и си я счупи с кеф, а не от евридейката.
За мене лично е несериозно да сложиш в проект, който ще е на база Е90 и койлове 17" джанта, при положение, че някои Е9х излизат с 19" заводско.
За засилването, те са си стандартните неща - турбо, генерация, турбо пътища, интеркулер, настройки и не знам с дюзите как стоят нещата при Е90-ките (въобще при КР моторите), някой да каже.
Спирачките също не знам как стоят нещата, не съм се занимавал с БМВ-та, не знам как става номера с ръчната отзад, иначе съм сигурен че има варианти, я ги сменяш с главината от 3-3.5Д или някоя голяма бензинка, я някой апарат с адаптер и търсиш диск според нуждите си.
- ND1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
Re: 320D e90 performance project
Благодаря за отговорите колеги. Не мога да кажа, че не съм се замисил върху това което казвате, затова сега проверявам това което съм намислил какво излиза като цена и ще си направя сметката дали си струва накрая и на пролет съответно да правя или да не правя интервенции
Както и да е мисля, че темата ще е полезна иа за други колеги, защото съм сигурен, че доста хора им се въртят подобни идеи в главата. Така след като малко се позаинтересувах стигнах до следното:
1.Окачването -> След доста четене в биммерпост и т.н., разбрах, че на повечето Пре-ЛЦИ е90-ки заводското окачване е Sachs или bilstein. Като bilstein говорим за bilstein b4 до колкото разбрах. (говоря конкретно за е90 320Д преди фейслифта, предполагам на по-високата гама двигатели, окачването ще е друго.) Това което хората правят е подменят заводското с bilstein b6 или направо цели китове като : bilstein b10, b12, b14. Искам да попитам: някой слагал ли е такова окачване, откъде го е закупил(четох, че част от билщейна го правят в Румъния и правил проблеми) ? И какви отзиви можете да дадете за съответното окачване ? Ако може и да ме насочите откъде мога да се сдобия с качествен билщейн (и да ми го настроят съответно). Знам, че билщейн са по-скъпи от конкурентите и не винаги си заслужава и затова какво друго може да ми препоръчате ? Говорим за коилоувъри с пружини ?
2. Гуми и джанти.
Влюбих се в едни 18-ки ! Става въпрос за http://i1259.photobucket.com/albums/ii5 ... ca90ac.jpg BBS LM.
По принцип бях се насочил към 17, но тези 18-ки направо ме завладяха. Въпросът ми тук е ББС от БГ откъде мога да си намеря ? Говорим за чисто нов и да е надеждден произхода.
Другия вариянт е O.Z. Ultraleggera http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1224285671 Те също са ми фаворит а и имат размер 17, което пък от друга страна с оглед на това, че излиза и по-евтин като вариант за закупуване+гуми после, също ме замисля, макар топ 1 фаворита да ми е ББС-а.
Имам 1 доста важен въпрос тук и се надявам да може да помогнете:
със 18-ките размера с който трябва да се съобразя(според това което научих като информация) е :
225/40 R 18 отпред, 255/35 R18 отзад ? Това според показанията на шофъорската врата което пише. Въпроса ми е мога ли да сложа отзад също 225/40/R18 ? При 17 размера ми е 225/45 на 4-те гуми или 225/45 R17 отпред + 255/40 R17 за отзад. Следващият ми въпрос: има ли смисъл отзад да слагам по широка гума отзад (все пак е90-ката е 320Д 163хп). Ще правя и силов тунинг, просто се чудя дали най-оптималното не е 225/45/R 17 ? Говоря от гледна точка : динамика, разходи и ''тормоз'' на колата все пак. Мисля си, че ако се спра на варианта само чип тунинг+окачване, най-добре ще е 225/45 R17 за 4-те колела ? Правилно ли съм се ориентирал ?
3. Силов тунинг. Със сигурност, ще направя такъв. Единият вариант е само чип, гледам настройват ги на около 200коня с 400 нютона, другия вариант за по-сериознен тунинг е : смяна на турбо, турбопътища, генерация и т.н. Знам, че това е свързано пък със смяна на спирачките, защото ако реша да правя по-сериозен силов тунинг, ми трябват и по-силни спирачки и и т.н.. Та обощено казано, в момента като цяло събирам информация и искам да се ориентирам и да разбера г/д колко пари ще ми излезне в различните случаи интервенциите.
Ако се откажа от варианта подмяна на турбо,18-ки джанти и т.н. и се спра на следното:
1.Смяна на заводското окачване с някой хубав спорт кит.
2. 17-ки джанти на 225/45 R17 (О.З. примерно)
3.Пренастройка на електрониката за 200 коня и 400 нютона как ви се струва като идея ? В този случай, мисля че ще е най-малко главоболия, инвестицията не е толкова голяма и си струва а и няма да влизам във филма със смяна на спирачките (с по-големи и т.н.. ) ?
Имам и още 1 въпрос. Екстериорно също съм замислил да направя някои подобрения. Заден лип на багажника води се e90 OEM откъде мога да си закупя (говорим за качество, освен от интернет.. ) ? Става въпрос за това :
http://i.imgur.com/ymh8z.jpg
http://i.imgur.com/OCTFh.jpg
http://i197.photobucket.com/albums/aa21 ... C05500.jpg
http://i.imgur.com/QMhXp.jpg
Другият вариянт за лип е: е90 ST rear lip spoiler мисля, че се води..
Колеги, надявам се да може да ми помогнете със съвети и мнения
Искам да стане нещо много споучливо и добро накрая, и в крайна сметка да си струва парите.
Поздрави

1.Окачването -> След доста четене в биммерпост и т.н., разбрах, че на повечето Пре-ЛЦИ е90-ки заводското окачване е Sachs или bilstein. Като bilstein говорим за bilstein b4 до колкото разбрах. (говоря конкретно за е90 320Д преди фейслифта, предполагам на по-високата гама двигатели, окачването ще е друго.) Това което хората правят е подменят заводското с bilstein b6 или направо цели китове като : bilstein b10, b12, b14. Искам да попитам: някой слагал ли е такова окачване, откъде го е закупил(четох, че част от билщейна го правят в Румъния и правил проблеми) ? И какви отзиви можете да дадете за съответното окачване ? Ако може и да ме насочите откъде мога да се сдобия с качествен билщейн (и да ми го настроят съответно). Знам, че билщейн са по-скъпи от конкурентите и не винаги си заслужава и затова какво друго може да ми препоръчате ? Говорим за коилоувъри с пружини ?
2. Гуми и джанти.
Влюбих се в едни 18-ки ! Става въпрос за http://i1259.photobucket.com/albums/ii5 ... ca90ac.jpg BBS LM.
По принцип бях се насочил към 17, но тези 18-ки направо ме завладяха. Въпросът ми тук е ББС от БГ откъде мога да си намеря ? Говорим за чисто нов и да е надеждден произхода.
Другия вариянт е O.Z. Ultraleggera http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1224285671 Те също са ми фаворит а и имат размер 17, което пък от друга страна с оглед на това, че излиза и по-евтин като вариант за закупуване+гуми после, също ме замисля, макар топ 1 фаворита да ми е ББС-а.
Имам 1 доста важен въпрос тук и се надявам да може да помогнете:
със 18-ките размера с който трябва да се съобразя(според това което научих като информация) е :
225/40 R 18 отпред, 255/35 R18 отзад ? Това според показанията на шофъорската врата което пише. Въпроса ми е мога ли да сложа отзад също 225/40/R18 ? При 17 размера ми е 225/45 на 4-те гуми или 225/45 R17 отпред + 255/40 R17 за отзад. Следващият ми въпрос: има ли смисъл отзад да слагам по широка гума отзад (все пак е90-ката е 320Д 163хп). Ще правя и силов тунинг, просто се чудя дали най-оптималното не е 225/45/R 17 ? Говоря от гледна точка : динамика, разходи и ''тормоз'' на колата все пак. Мисля си, че ако се спра на варианта само чип тунинг+окачване, най-добре ще е 225/45 R17 за 4-те колела ? Правилно ли съм се ориентирал ?
3. Силов тунинг. Със сигурност, ще направя такъв. Единият вариант е само чип, гледам настройват ги на около 200коня с 400 нютона, другия вариант за по-сериознен тунинг е : смяна на турбо, турбопътища, генерация и т.н. Знам, че това е свързано пък със смяна на спирачките, защото ако реша да правя по-сериозен силов тунинг, ми трябват и по-силни спирачки и и т.н.. Та обощено казано, в момента като цяло събирам информация и искам да се ориентирам и да разбера г/д колко пари ще ми излезне в различните случаи интервенциите.
Ако се откажа от варианта подмяна на турбо,18-ки джанти и т.н. и се спра на следното:
1.Смяна на заводското окачване с някой хубав спорт кит.
2. 17-ки джанти на 225/45 R17 (О.З. примерно)
3.Пренастройка на електрониката за 200 коня и 400 нютона как ви се струва като идея ? В този случай, мисля че ще е най-малко главоболия, инвестицията не е толкова голяма и си струва а и няма да влизам във филма със смяна на спирачките (с по-големи и т.н.. ) ?
Имам и още 1 въпрос. Екстериорно също съм замислил да направя някои подобрения. Заден лип на багажника води се e90 OEM откъде мога да си закупя (говорим за качество, освен от интернет.. ) ? Става въпрос за това :
http://i.imgur.com/ymh8z.jpg
http://i.imgur.com/OCTFh.jpg
http://i197.photobucket.com/albums/aa21 ... C05500.jpg
http://i.imgur.com/QMhXp.jpg
Другият вариянт за лип е: е90 ST rear lip spoiler мисля, че се води..
Колеги, надявам се да може да ми помогнете със съвети и мнения

Поздрави

Re: 320D e90 performance project
Аз не те разбирам.
Искаш да дадеш само 4000 лева за едни джанти с гуми, и някакъв силов тунинг.
Вземи си продай твоята кола, взимай едно 335и, което си е заводско готово за малко повече от твоите пари и се радвай на живота.
Пътя по който си тръгнал не е евтин, а нищо няма да постигнеш. Ще имаш едни джанти с някакво спойлерче, колата ще върви по-зле от абсолютно стоково 330д и накрая ще си дал една камара пари.
Лично мое мнение.
Искаш да дадеш само 4000 лева за едни джанти с гуми, и някакъв силов тунинг.
Вземи си продай твоята кола, взимай едно 335и, което си е заводско готово за малко повече от твоите пари и се радвай на живота.
Пътя по който си тръгнал не е евтин, а нищо няма да постигнеш. Ще имаш едни джанти с някакво спойлерче, колата ще върви по-зле от абсолютно стоково 330д и накрая ще си дал една камара пари.
Лично мое мнение.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: 320D e90 performance project
JTD написа:Аз не те разбирам.
Искаш да дадеш само 4000 лева за едни джанти с гуми, и някакъв силов тунинг.
Вземи си продай твоята кола, взимай едно 335и, което си е заводско готово за малко повече от твоите пари и се радвай на живота.
Пътя по който си тръгнал не е евтин, а нищо няма да постигнеш. Ще имаш едни джанти с някакво спойлерче, колата ще върви по-зле от абсолютно стоково 330д и накрая ще си дал една камара пари.
Лично мое мнение.
+1

- TurboDieselComby
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 372
- Регистриран на: 6.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 320d Sport Line
Re: 320D e90 performance project
Понеже виждам че колегите не можаха да те разубедят, то поне го направи в някакви рамки след като това е кола която ползваш всеки ден.
Аз бих сложил power box от читава фирма например:
http://www.steinbauer.cc/bg/products/pa ... __3xa/aeQ/
И джанти 17ки с 225/45 като модела е въпрос на вкус, като на AEZ например:
http://m.aez-wheels.com/69971_DE.htm sydney ми приличат на модела който ти си харесал по-горе.
Заедно с гумите ще си малко над 2000 лв. Има вносител на AEZ.
Незнам как са стоковите спирачки на твойта, но ако не се кара екстремно на писта, би трябвало да са достатъчни ( според колеги от f30post форума, тунингованите спирачки не спират много по-добре,а по-скоро са по-издържливи при много кратни спирания за късо време).
А за тунинг на окачването с нашите прекрасни пътища и никнещи като гъби легнали полицаи незнам ...
А с нови спойлери и т.н. лесно можеш да преминеш мярката.
Аз бих сложил power box от читава фирма например:
http://www.steinbauer.cc/bg/products/pa ... __3xa/aeQ/
И джанти 17ки с 225/45 като модела е въпрос на вкус, като на AEZ например:
http://m.aez-wheels.com/69971_DE.htm sydney ми приличат на модела който ти си харесал по-горе.
Заедно с гумите ще си малко над 2000 лв. Има вносител на AEZ.
Незнам как са стоковите спирачки на твойта, но ако не се кара екстремно на писта, би трябвало да са достатъчни ( според колеги от f30post форума, тунингованите спирачки не спират много по-добре,а по-скоро са по-издържливи при много кратни спирания за късо време).
А за тунинг на окачването с нашите прекрасни пътища и никнещи като гъби легнали полицаи незнам ...
А с нови спойлери и т.н. лесно можеш да преминеш мярката.
- Alegron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 29.08.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30
Re: 320D e90 performance project
По точка 2, размер отзад 255 е винаги по-добре от 225, вервай ми. От личен опит го казвам
говорим за лятото де...
Иначе колегите вече казаха, като ги подкрепям и аз... По добре не се захващай, освен ако живота не ти е скучен и искаш малко екшън. Аз ако бях, бих се метнал директно на 330 без да се занимавам с разни доработки. Ще си го карам и ще си свиркам.
Помисли пак.
Sent from my iPhone using Tapatalk

Иначе колегите вече казаха, като ги подкрепям и аз... По добре не се захващай, освен ако живота не ти е скучен и искаш малко екшън. Аз ако бях, бих се метнал директно на 330 без да се занимавам с разни доработки. Ще си го карам и ще си свиркам.
Помисли пак.

Sent from my iPhone using Tapatalk
- ND1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 25.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: The black devil-335i e92
Re: 320D e90 performance project
Добре, благодаря на всички за мненията колеги
Аз затова и опипвам почвата сега и исках да се насоча. Ще постна по-нататък какво съм решил и евентуално ако имам прогрес.
Весели празници


Весели празници


10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани