Светна ми лампата за охладителна течност?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Светна ми лампата за охладителна течност?
Здравейте,имам Е92 335и(124 000км) от 5 месеца и за този период три пъти ми светна лампата за охладителната течност.Първия път долях около 200мл. дестилирана вода,а другите два пъти по 200мл антифриз.В момента не свети,но да ви попитам това нормално ли е?
- cHaunepucTa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 19.08.2010
- Пол: Мъж
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Mitko89 написа:Здравейте,имам Е92 335и(124 000км) от 5 месеца и за този период три пъти ми светна лампата за охладителната течност.Първия път долях около 200мл. дестилирана вода,а другите два пъти по 200мл антифриз.В момента не свети,но да ви попитам това нормално ли е?
Не!
Щом ти светва лампата, това значи, че си на критичният минимум, т.е. не се оправят нещата с доливане на 200мл.
И не е нормално да ти губи антифриз, провери си колата за течове.

- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Провери си и маслото на двигателя да не отива антифриза при него.
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
viewtopic.php?f=112&t=230844
може и да е нормално, виж и при мен го имаше.
може и да е нормално, виж и при мен го имаше.
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
А от тогава появявала ли са е тази лампа и колко пъти?На мен нали ти казвам 3 пъти за 5 месеца
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Не, но съм долял към 600-700 мл дестилирана вода, ако не и повече, бях взел 1л и остана малко. Напълних го на макс.
- Kalin Kulev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 31.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E92
- Мечтае да кара: WSBK
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Mitko89 написа:Здравейте,имам Е92 335и(124 000км) от 5 месеца и за този период три пъти ми светна лампата за охладителната течност.Първия път долях около 200мл. дестилирана вода,а другите два пъти по 200мл антифриз.В момента не свети,но да ви попитам това нормално ли е?
А колко километра си минал в това време и на какъв режим на работа, за да преценим колко е голяма загубата на течността?
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
5-6000км,а за режима-нямам режими,но си и давам газ.Питах в един сервиз и ми казаха,че е нормално лятото да изгуби малко течност,но ми казаха да е следя и ако още губи...



- Kalin Kulev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 31.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E92
- Мечтае да кара: WSBK
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Точно така!
Ако приемем, че не си и налял всичкото нужно количество първия път, може и да не са 600мл тези, които е изгубил двигателя. В смисъл, ако при първото доливане е имала нужда от още по някаква причина. Но все пак за 5-6000км два пъти си гасил лампата с по 200мл, т.е. със сигурност 400мл ги няма, а и причините за първоначалната липса, различни от това просто и те да са заминали при другите 400, са много малко вероятни...
Ох, какво написах... и аз се обърквам като го чета
Искам да кажа, че за 5000 км със сигурност си загубил половин литър течност, а това е много и вероятните причини не са приятни. Първо огледай хубаво, най-добре, но и най-слабо вероятно е, ако имаш недозатегнато водно съединение. Може да имаш също теч от към водната помпа, обаче не е малка вероятността, да имаш и проблем с гарнитура на главата...
Мога да те посъветвам за сега просто да караш с изострено внимание и при възможност да огледаш хубаво за външни течове, но ако се наложи пак да наливаш, да не губиш време и да отидеш в кадърен сервиз.
Ако приемем, че не си и налял всичкото нужно количество първия път, може и да не са 600мл тези, които е изгубил двигателя. В смисъл, ако при първото доливане е имала нужда от още по някаква причина. Но все пак за 5-6000км два пъти си гасил лампата с по 200мл, т.е. със сигурност 400мл ги няма, а и причините за първоначалната липса, различни от това просто и те да са заминали при другите 400, са много малко вероятни...
Ох, какво написах... и аз се обърквам като го чета

Искам да кажа, че за 5000 км със сигурност си загубил половин литър течност, а това е много и вероятните причини не са приятни. Първо огледай хубаво, най-добре, но и най-слабо вероятно е, ако имаш недозатегнато водно съединение. Може да имаш също теч от към водната помпа, обаче не е малка вероятността, да имаш и проблем с гарнитура на главата...
Мога да те посъветвам за сега просто да караш с изострено внимание и при възможност да огледаш хубаво за външни течове, но ако се наложи пак да наливаш, да не губиш време и да отидеш в кадърен сервиз.
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Погледни под масления охладител, при мен от там сълзеше и така си губеше вода.
- TsvetanVR
- Dicky Wolf
-
- Мнения: 595
- Регистриран на: 25.02.2007
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: Z4M Roadster
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Забелязал съм, че масово всеки обича да хвърля хората в шок и ужас с диагностика "гарнитура". Т'ва е 6-цилиндров бензин на БМВ на 120 000км бе хора...
Най-добре я закарай да ти проверят цялата охладителна система.

Най-добре я закарай да ти проверят цялата охладителна система.
- Kalin Kulev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 31.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E92
- Мечтае да кара: WSBK
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
TsvetanVR написа:Забелязал съм, че масово всеки обича да хвърля хората в шок и ужас с диагностика "гарнитура". Т'ва е 6-цилиндров бензин на БМВ на 120 000км бе хора...![]()
Най-добре я закарай да ти проверят цялата охладителна система.
Дано да си прав! Принципно... за спукана глава - ок, тия двигатели не са така податливи към тази беда, но за гарнитура...

При всички положения, трябва да търси проблема там най-накрая, ако другите неща са ок (както и сме писали).
- simke78
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E63 650
- Мечтае да кара: BMW М6
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Много често около датчика за охладителната течност може да пуска помалко,отиди да проверят или огледай ти!
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Светна ми лампата за охладителна течност?
Ето малко акъл и от мен. За проверка за течове вече колегите се изказаха, само искам да добавя, че от избила гарнитура също е възможно да се появят течове, поради по-високото налягане което се получава в системата. На мен ми се е случвало да оправям различни течове които излизаха един след друг и докато не оправих гарнитурата не спряха. И понеже ганитурата е най-лошия вариант, ето няколко опита с които може да се провери дали е от нея.
1. Сутрин на студен двигател се стискат маркучите на охладителната система за да се усети дали има налягане. Ако всичко е наред по мотора, не трябва да има налягане. След това се развива капачката на атифриза и се слуша дали ще изкара много въздух, пак с цел да се разбере дали има налягане. Ако има значи е много възможно да е от гарнитурата.
2. Гледате капачката на маслото и на щеката на маслото за наслоявания които наподобяват карамел. Нормално е в студено време и каране на къси разстояния да има тънък бял филм по тях, но ако има натрупано количество, тогава отново клоним към гарнитура.
3. На студен двигател се развиват всички свещи. Ако някоя от тях е мокра, то най вероятно в този цилиндър влиза антифриз през гарнитурата.
4. Ако запалите колата студена и се чува чуруликане на вода вътре в купето, значи системата има мехурчета, което отново е знак за гарнитура.
5. Ако при палене на студен мотор отначало се усеща да тресе мотора (да го няма някой цилиндър) отново е знак за гарнитура (мокра свещ).
Като цяло нито една от стъпките не може да ви даде 100% гаранция, но ако поне 4 от 5 покажат едно и също, то тогава има доста висока степен на сигурност за състоянието на гарнитурата на главата.
1. Сутрин на студен двигател се стискат маркучите на охладителната система за да се усети дали има налягане. Ако всичко е наред по мотора, не трябва да има налягане. След това се развива капачката на атифриза и се слуша дали ще изкара много въздух, пак с цел да се разбере дали има налягане. Ако има значи е много възможно да е от гарнитурата.
2. Гледате капачката на маслото и на щеката на маслото за наслоявания които наподобяват карамел. Нормално е в студено време и каране на къси разстояния да има тънък бял филм по тях, но ако има натрупано количество, тогава отново клоним към гарнитура.
3. На студен двигател се развиват всички свещи. Ако някоя от тях е мокра, то най вероятно в този цилиндър влиза антифриз през гарнитурата.
4. Ако запалите колата студена и се чува чуруликане на вода вътре в купето, значи системата има мехурчета, което отново е знак за гарнитура.
5. Ако при палене на студен мотор отначало се усеща да тресе мотора (да го няма някой цилиндър) отново е знак за гарнитура (мокра свещ).
Като цяло нито една от стъпките не може да ви даде 100% гаранция, но ако поне 4 от 5 покажат едно и също, то тогава има доста висока степен на сигурност за състоянието на гарнитурата на главата.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани