странна вибрация

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 26.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

странна вибрация

Мнение от djordje » 04 Юни 2012, 18:38

Привет колеги!
На скоро забелязах че движейки се с определна скорост, и превключвайки от режим Д към режим Н (автоматик) колата започва да вибрира. И колкото е по малка скороста, да речем 30 км/ч, толкова повече се осеща.
Казвам вибрира защото е почти едвам уловимо, не говорим за тресене. Изключвам гуми и джанти понеже са прави и не би трябвало да има връзка между това да ли съм на скорост или не ако е от тях. Въртят ми се в главата тампони заден мост, скоростната, двигател, гумените карета на полуоските, кардана, не знам и аз.

колата е на 40000 км
преди година и половина преживя удар със задна дясна джанта в бордюр. Бяха сменени мост, 2 носача, полуоската, главината лагера и джантата с гумата. От тогава не съм имал никакви проблеми, минал съм 2 стенда, колата вози идеално, никви оплаквания. Може би е останало нещо което не е сменено и да има някаква връзка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 458
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: странна вибрация

Мнение от Shadowed » 04 Юни 2012, 21:46

Сменяш от D към N в движение...?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: странна вибрация

Мнение от stocky » 04 Юни 2012, 22:43

Направи ми впечатление, че и приемчика в Мкар го направи това, когато му се оплаквах от някакъв странен според мен шум, за да установи дали не е в кутията, докато бяхме на пробно шофиране. Не е проблем в движение да превключиш от D на N, но за обратното трябва първо да подадеш малко газ, за да се изравнят оборотите. Не знам обаче до колко е полезно това за кутията...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 22.02.2008
Местоположение: Самоков/Боровец
Пол: Мъж
Кара: ше E30 сега:E90 N52B25

Re: странна вибрация

Мнение от raddy » 04 Юни 2012, 22:58

Shadowed написа: Сменяш от D към N в движение...?


Ами аз на служебките си превключвам от D на N редовно и обратно - никъв проблем (Q7 . R - classe)

Даже си мисля - това трябва да е нормално за автоматиците...
Изображение

Dicky Wolf
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Z4M Roadster

Re: странна вибрация

Мнение от TsvetanVR » 05 Юни 2012, 0:50

"но за обратното трябва първо да подадеш малко газ, за да се изравнят оборотите"

Продължавай да подаваш газ на N преди да включиш D.... :mhihi:
Изображение

I wanna leave you far behind....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 26.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: странна вибрация

Мнение от djordje » 05 Юни 2012, 8:39

Shadowed написа:Сменяш от D към N в движение...?

да

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: странна вибрация

Мнение от stocky » 05 Юни 2012, 9:35

TsvetanVR написа:"но за обратното трябва първо да подадеш малко газ, за да се изравнят оборотите"

Продължавай да подаваш газ на N преди да включиш D.... :mhihi:

Когато е в движение колата няма друг начин да минеш от N на D.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 458
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: странна вибрация

Мнение от Shadowed » 05 Юни 2012, 12:06

Не трябва да се превключва от D към N и обратното в движение. Това ми го сподели приемчик в Дару Кар - човекът, който беше пред мен, точно по този начин скапал скоростната на X5-ца.
Ако е проблемно преминаването от N към D в движение, то е логично да не се минава и от D към N в движение, освен ако не спираш. Аз лично винаги си карам само на D.

Колега, разпитай някой разбирач на скоростни кутии дали тази вибрация/шум не е от нея.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: странна вибрация

Мнение от vanko242 » 05 Юни 2012, 12:20

Колеги,ето Ви извадка от официалния сайт на ZF в Русия, много точно е обяснено :
"Переводить рычаг выбора диапазона в желаемое положение можно только при холостых оборотах двигателя. Категорически запрещается при движении вперед переводить РВД в положения "Р" и "R". В оба эти положения рычаг можно переводить только при полной остановке автомобиля. Нарушение этого правила может привести к серьезной поломке АКПП. Кроме того, не рекомендуется во время движения переводить РВД в положение "N", поскольку в этом случае теряется связь колес с двигателем и резкое торможение может вызвать занос автомобиля. А во все остальные положения РВД можно спокойно переводить.

Остановка
На коротких остановках, например на светофоре, перемещать рычаг выбора диапазона в положение "N" или "Р" не рекомендуется, а удерживать автомобиль на месте следует с помощью тормозов. Хотя, на "N" следует переводить РВД при длительных остановках в уличных пробках в жаркую погоду, для снижения тепловыделения и предотвращения перегрева масла коробке. "

Всичко останало са спекулации.....

...относно вибрациите, ДА и аз усещам леки на N, само на място!
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Dicky Wolf
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Z4M Roadster

Re: странна вибрация

Мнение от TsvetanVR » 05 Юни 2012, 14:06

stocky написа:
TsvetanVR написа:"но за обратното трябва първо да подадеш малко газ, за да се изравнят оборотите"

Продължавай да подаваш газ на N преди да включиш D.... :mhihi:

Когато е в движение колата няма друг начин да минеш от N на D.


Ми и на 90-ката и на Jeep-а си минавам от N на D с лекота и без да давам газ...
Изображение

I wanna leave you far behind....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: странна вибрация

Мнение от stocky » 05 Юни 2012, 15:39

И на 120ката и на Х3ката не става без газ
Пробвал съм само по веднъж след като пред мен приемчика в Мкар го направи, иначе ми се атрува глупаво и не го практикувам. Някой може ли за инфо да преведе руския цитат?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 17.01.2012
Пол: Мъж
Кара: e91 330xd

Re: странна вибрация

Мнение от acorde » 05 Юни 2012, 22:07

djordje написа:Привет колеги!
На скоро забелязах че движейки се с определна скорост, и превключвайки от режим Д към режим Н (автоматик) колата започва да вибрира. И колкото е по малка скороста, да речем 30 км/ч, толкова повече се осеща.
Казвам вибрира защото е почти едвам уловимо, не говорим за тресене. Изключвам гуми и джанти понеже са прави и не би трябвало да има връзка между това да ли съм на скорост или не ако е от тях. Въртят ми се в главата тампони заден мост, скоростната, двигател, гумените карета на полуоските, кардана, не знам и аз.

колата е на 40000 км
преди година и половина преживя удар със задна дясна джанта в бордюр. Бяха сменени мост, 2 носача, полуоската, главината лагера и джантата с гумата. От тогава не съм имал никакви проблеми, минал съм 2 стенда, колата вози идеално, никви оплаквания. Може би е останало нещо което не е сменено и да има някаква връзка.
Почни от най евтиното и най сигурното за теб изпусни налягането на гумите от скоростите малко вероятно може и от неравномерна работа на дюзите.Успех дано е най евтиния вариант :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: странна вибрация

Мнение от batzlati » 06 Юни 2012, 21:04

djordje написа:Привет колеги!
На скоро забелязах че движейки се с определна скорост, и превключвайки от режим Д към режим Н (автоматик) колата започва да вибрира. И колкото е по малка скороста, да речем 30 км/ч, толкова повече се осеща.
Казвам вибрира защото е почти едвам уловимо, не говорим за тресене. Изключвам гуми и джанти понеже са прави и не би трябвало да има връзка между това да ли съм на скорост или не ако е от тях. Въртят ми се в главата тампони заден мост, скоростната, двигател, гумените карета на полуоските, кардана, не знам и аз.

колата е на 40000 км
преди година и половина преживя удар със задна дясна джанта в бордюр. Бяха сменени мост, 2 носача, полуоската, главината лагера и джантата с гумата. От тогава не съм имал никакви проблеми, минал съм 2 стенда, колата вози идеално, никви оплаквания. Може би е останало нещо което не е сменено и да има някаква връзка.

Колега , не мисля че имаш проблем. Обяснението е просто. Когато колата е в движение и автомата е D , двигателя има по-високи и стабилни обороти и почти не се усеща вибрация. Като изключиш от скорост ,т.е. превключиш на N , двигателя започва да работи на ниски обороти и за това се усеща лека вибрация.
Тази манипулация по изключване от скорост в движение при автоматика е противопоказна , особено при по-висока скорост. Маслената помпа в кутията "качва" недостатъчно количество масло за смазване , защото си мисли , че колата е в покой. А в същото време въртящите се части имат нужда от повече масло за смазване и охлаждане , поради по-високата скорост , съответно по-високите обороти на първичния вал.
Та като се мисли , че може да се спести някой грам гориво от движение по инерция , в последствие може да се окаже , че спестеното ще излезе солено :bchug:

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook