Натягане на главата на М42 ???

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Натягане на главата на М42 ???

Мнение от ludiagsm » 24 Юни 2004, 21:31

Здравейте!!!
Тия дни ще свалям главата на М42 , та да попитам малко инфо, ако някой го е правил , на колко кг се затягат 10-те болта на главата и в каква последователност ???


пп:моля само за обективно инфо от знаещи хора

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Юни 2004, 22:02

30 nm - или поне така пише тука...

http://www.iigomotiv.com/tech/bmw_torq.pdf
алекс
трабант 601с
разни други возила

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 24 Юни 2004, 22:04

:shock: :shock: :shock:
Май и в Немско не са произвели още болтове 10 мм. които да издържат на 30 8)
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 24 Юни 2004, 22:06

30нм не е ли почти лабаво? аз тез мерки не ги знам ма.. така ми се чини...
алекс
трабант 601с
разни други возила

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 25 Юни 2004, 8:40

Луд, ще проверя довечера какво пише в "литературата" и ще постна ;)

Но е много важно, дори да не са натегнати точно колкото трябва, да са натегнати еднакво. За последователноста - на кръст, ляво-дясно и по дължината на главата колкото може по-равномерно, на няколко паса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 25 Юни 2004, 9:43

ok ще чакам :roll:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 25 Юни 2004, 15:08

Виж какво дават братушките за М20, 30Нм ми се струва доста малко за М42
Затягивается ГБЦ со следующими моментами:
Затягивается без перерывов.
# Первый проход - притянуть.
# Второй проход - 40 Hm
# Третий проход - 60 Hm

В любом случае тянуть можно максимум до 60 Hm.
В самом крайнем случае через день два протянуть до 80 Hm, но это уже крайне вредно.
10 Hm = 1 кг*м

А реда би трябвало да е отвъре навън. Ако приемем, че са
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
затягаш 3-8-2-9-4-7-1-10-5-6
Изображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 25 Юни 2004, 22:00

Ето какво пише в Хайнес за М42 специално:

Болтове на главата:

Първи пас: 30 Нм
Втори пас: завъртане на още 90 градуса
Трети пас: пак на 90 градуса

Реда на затягане е както го обясни TheBoss.

Болтове на капака на главата:

М6 болтове - 10 Нм
М7 болтове - 15 Нм

Капаци на веригата за валовете:

М6: 10 Нм
М8: 22 Нм
М10: 47 Нм

Зъбци на валовете:

М6: 10 Нм
М7: 15 Нм

Капак на обтегача на веригата: 50 Нм (това в оригинал се чете: timing chain tensioner cover plug, не знам доколко правилно съм го превел).

Ако има още нещо питай. Има тука разни картинки дето изглеждат полезни, но няма как да ги кача :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 26 Юни 2004, 0:00

е това е работа :) благодаря !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 28 Юни 2004, 15:34

Първи пас: 30 Нм
Втори пас: завъртане на още 90 градуса
Трети пас: пак на 90 градуса

Реда на затягане е както го обясни TheBoss.

Не е баш така:

7 5 1 3 9
10 4 2 6 8

Гарантирам :!:
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 29 Юни 2004, 12:20

moni76 написа:..........


Нещо не мога да разбера твойто описание на реда на затягане. :(
Принципът е много прост: започваш от вътре навън, едно срещу друго. Това се прави за да "бяга" главата към външните краища на блока. Ако не ти е ясно за какво говоря, направи един опит. Вземи една лента хартия, намажи я с лепило, сложи я върху друг лист и започни да я притискаш от двата външни края навътре. И като свършиш - виж колко въздух и гънки ще се съберат в средата :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1263
Регистриран на: 29.01.2003
Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
Пол: Мъж
Кара: e39 525dA
Мечтае да кара: м6

Мнение от moni76 » 29 Юни 2004, 14:24

Не ми ги обяснявай на мене тия!
Разбирам че си засегнат ама преглътни го.

Повтарям за неразбралите!
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
Ред на затягане:
3-8-4-7-2-9-1-10-5-6

Има малка разлика ама аз я приемам за съществена.
И наистина гарантирам за написаното.
:shock: :roll: :!:
My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39

Изображение
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1 8)

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 01 Юли 2004, 16:50

Пич, ние сме тука не да се засягаме, а да научаваме нови неща. И за това бъди добър и ни обясни на нас несведущите в тънкостите на занаята в какво се състои съществената разлика.
Изображение

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 02 Юли 2004, 9:32

И двата начина са правилни само че по единия кръстосването се започва от друга страна.

А също може и така:

8-3-2-7-9-4-1-6-10-5

Така нареченото затягане на офлюх :o
street disorder workshop
Изображение

Street Disorder Workshop
Street Disorder Workshop
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2003
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Sami99 » 02 Юли 2004, 9:32

И двата начина са правилни само че по единия кръстосването се започва от друга страна.

А също може и така:

8-3-2-7-9-4-1-6-10-5

Така нареченото затягане на офлюх :o
street disorder workshop
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook