Натягане на главата на М42 ???
Модератор: bum_bum
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Натягане на главата на М42 ???
Здравейте!!!
Тия дни ще свалям главата на М42 , та да попитам малко инфо, ако някой го е правил , на колко кг се затягат 10-те болта на главата и в каква последователност ???
пп:моля само за обективно инфо от знаещи хора
Тия дни ще свалям главата на М42 , та да попитам малко инфо, ако някой го е правил , на колко кг се затягат 10-те болта на главата и в каква последователност ???
пп:моля само за обективно инфо от знаещи хора
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Луд, ще проверя довечера какво пише в "литературата" и ще постна
Но е много важно, дори да не са натегнати точно колкото трябва, да са натегнати еднакво. За последователноста - на кръст, ляво-дясно и по дължината на главата колкото може по-равномерно, на няколко паса.

Но е много важно, дори да не са натегнати точно колкото трябва, да са натегнати еднакво. За последователноста - на кръст, ляво-дясно и по дължината на главата колкото може по-равномерно, на няколко паса.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Виж какво дават братушките за М20, 30Нм ми се струва доста малко за М42
Затягивается ГБЦ со следующими моментами:
Затягивается без перерывов.
# Первый проход - притянуть.
# Второй проход - 40 Hm
# Третий проход - 60 Hm
В любом случае тянуть можно максимум до 60 Hm.
В самом крайнем случае через день два протянуть до 80 Hm, но это уже крайне вредно.
10 Hm = 1 кг*м
А реда би трябвало да е отвъре навън. Ако приемем, че са
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
затягаш 3-8-2-9-4-7-1-10-5-6
Затягивается ГБЦ со следующими моментами:
Затягивается без перерывов.
# Первый проход - притянуть.
# Второй проход - 40 Hm
# Третий проход - 60 Hm
В любом случае тянуть можно максимум до 60 Hm.
В самом крайнем случае через день два протянуть до 80 Hm, но это уже крайне вредно.
10 Hm = 1 кг*м
А реда би трябвало да е отвъре навън. Ако приемем, че са
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
затягаш 3-8-2-9-4-7-1-10-5-6

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Ето какво пише в Хайнес за М42 специално:
Болтове на главата:
Първи пас: 30 Нм
Втори пас: завъртане на още 90 градуса
Трети пас: пак на 90 градуса
Реда на затягане е както го обясни TheBoss.
Болтове на капака на главата:
М6 болтове - 10 Нм
М7 болтове - 15 Нм
Капаци на веригата за валовете:
М6: 10 Нм
М8: 22 Нм
М10: 47 Нм
Зъбци на валовете:
М6: 10 Нм
М7: 15 Нм
Капак на обтегача на веригата: 50 Нм (това в оригинал се чете: timing chain tensioner cover plug, не знам доколко правилно съм го превел).
Ако има още нещо питай. Има тука разни картинки дето изглеждат полезни, но няма как да ги кача
Болтове на главата:
Първи пас: 30 Нм
Втори пас: завъртане на още 90 градуса
Трети пас: пак на 90 градуса
Реда на затягане е както го обясни TheBoss.
Болтове на капака на главата:
М6 болтове - 10 Нм
М7 болтове - 15 Нм
Капаци на веригата за валовете:
М6: 10 Нм
М8: 22 Нм
М10: 47 Нм
Зъбци на валовете:
М6: 10 Нм
М7: 15 Нм
Капак на обтегача на веригата: 50 Нм (това в оригинал се чете: timing chain tensioner cover plug, не знам доколко правилно съм го превел).
Ако има още нещо питай. Има тука разни картинки дето изглеждат полезни, но няма как да ги кача

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
Първи пас: 30 Нм
Втори пас: завъртане на още 90 градуса
Трети пас: пак на 90 градуса
Реда на затягане е както го обясни TheBoss.
Не е баш така:
7 5 1 3 9
10 4 2 6 8
Гарантирам
Втори пас: завъртане на още 90 градуса
Трети пас: пак на 90 градуса
Реда на затягане е както го обясни TheBoss.
Не е баш така:
7 5 1 3 9
10 4 2 6 8
Гарантирам

My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
moni76 написа:..........
Нещо не мога да разбера твойто описание на реда на затягане.

Принципът е много прост: започваш от вътре навън, едно срещу друго. Това се прави за да "бяга" главата към външните краища на блока. Ако не ти е ясно за какво говоря, направи един опит. Вземи една лента хартия, намажи я с лепило, сложи я върху друг лист и започни да я притискаш от двата външни края навътре. И като свършиш - виж колко въздух и гънки ще се съберат в средата


- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
Не ми ги обяснявай на мене тия!
Разбирам че си засегнат ама преглътни го.
Повтарям за неразбралите!
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
Ред на затягане:
3-8-4-7-2-9-1-10-5-6
Има малка разлика ама аз я приемам за съществена.
И наистина гарантирам за написаното.

Разбирам че си засегнат ама преглътни го.
Повтарям за неразбралите!
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
Ред на затягане:
3-8-4-7-2-9-1-10-5-6
Има малка разлика ама аз я приемам за съществена.
И наистина гарантирам за написаното.



My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Пич, ние сме тука не да се засягаме, а да научаваме нови неща. И за това бъди добър и ни обясни на нас несведущите в тънкостите на занаята в какво се състои съществената разлика.

- Sami99
-
Street Disorder Workshop
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 28.10.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
И двата начина са правилни само че по единия кръстосването се започва от друга страна.
А също може и така:
8-3-2-7-9-4-1-6-10-5
Така нареченото затягане на офлюх :o
А също може и така:
8-3-2-7-9-4-1-6-10-5
Така нареченото затягане на офлюх :o
street disorder workshop


- Sami99
-
Street Disorder Workshop
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 28.10.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
И двата начина са правилни само че по единия кръстосването се започва от друга страна.
А също може и така:
8-3-2-7-9-4-1-6-10-5
Така нареченото затягане на офлюх :o
А също може и така:
8-3-2-7-9-4-1-6-10-5
Така нареченото затягане на офлюх :o
street disorder workshop


19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани