разни неща за гумите

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

разни неща за гумите

Мнение от alx » 06 Авг 2007, 21:26

през уикенда имах възможноста да си поговоря със един от водещите учени на една от водещите компании за състезателни гуми... та целия разговор и разни специфични моменти няма да предавам щото нещата се въртяха общо взето около гуми за много високи скорости, геометрия на окачването и други такива, но между другото този човек ми наговори едни неща дето не се бях замислял за тях а именно:

разликата между хубавата гума и лошата гума е че хубавата гума като я надуеш е перфектно кръгла и колкото повече или по-малко я надуваш си остава кръгла. лошата гума пък в зависимост от това колко си я надул заема различни форми и баланса и често е невъзможен защото ти я балансираш на 2.2 бара примерно, после като я подкараш тя става от топлото 2.4 бара и си променя формата и така.. същото важи и за износените гуми - дори да са износени равномерно всеки производител смята гумата колко се разтяга като я помпаш при някаква дебелина на протектора... като протектора изтънее - гумата започва да става различно крива според температурата... и пак- баланса е почти невъзможен.

поради горната причина и регенерираните гуми се балансират трудно (особено ако са 17" и нагоре) и се разбалансирват поради износването им много бързо.

хубавата и лошата гума също имат разлика във твърдоста на стената - при хубавата гума твърдоста е константа, докато при лошата гума твърдоста се променя като се търкаля което кара гумата да "кляка" на определени места и да се държи като лошо балансирана- обаче като я качиш на баланс машината- излиза перфектна. единственото изключение е ако се балансира на "хънтър дсп" машина която има валяк които притиска гумата и симулира пътя "роуд форс". такава машина ще "познае" лошата гума независимо че е балансирана добре.

друго което каза е че една лошо балансирана гума обикновено се
"обажда" между 100 и 140км. ако имаш вибрации извън този диапазон най-вероятно проблема е другаде.

и така...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 06 Авг 2007, 22:15

задните и на повече от 140 се показват . а тресе ли под 60 (в БГ не се случва често УЖ :mhihi: :mhihi: ) крива джанта/гума
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 06 Авг 2007, 22:16

Благодаря за информацията, alx, накара ме сериозно да се замисля върху фактора гуми преди да се засилвам към други ъпгрейди :)
BMW only!

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook