Турбо колектор за М50

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Турбо колектор за М50

Мнение от kay » 26 Яну 2004, 9:23

Това специално за alx, щото знам че ще му се израдва :) Капацитета на тези "спагети" е 500 коня, двигателя е M52B28 (aka 328i).

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 26 Яну 2004, 10:09

Доказано е че на БМВ не са му толкова нужни изравнени колектори поради нуждата на голямо турбо и място 90% полвзват този тип :
Това е М3 Е30 с присаден 3.5 алпина мотор преправен на синглъл турбо - 701 коня на вала
Изображение

Иначе довечера ще постна снимки на колектори - перфектни за М5 :)
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 26 Яну 2004, 10:17

Нужно си е, зависи от конете, но има смисъл.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 27 Яну 2004, 0:46

ee 4естно по 6антави колектори не сам виждал :shock:
тези на KAY прили4ат на термитник :lol: мноо сложно за изработка
този на камикадзе пък е салам КАМЧИЯ :lol:
:lol: :lol:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 27 Яну 2004, 8:39

No comment :)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 27 Яну 2004, 15:48

да му имам на тоя tig-заварката.. някои сериозно си е поиграл със тоз колектор. произведение на изкуството е направо...

а от изравнените колектори има огромна полза- особено ако двигателя ще се ползва и за всекидневно каране. изравнените колектори дават въртящ момент - с други думи повече площ под кривата на конете и я поддържат по-дълго във оборотите. въпрос на лични предпочитания, ма мразя двигатели по 1000 коня дето под 2000 оборота не моат отлепят...винаги ще предпочета един двигател 750 коня и 750 паунда въртящ момент пред 1000 коня и 400 паунда въртящ момент и при това по-високо в оборотите...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 27 Яну 2004, 18:31

AXL значи бях ти обещал да ти намеря колко НМ е бмв турбо Ф1 мотор-а значи е около 1100-1200 в зависимост от настройката а в версията която е 800 коня е 800нм
Ето ви колектор на БМВ М5 турбо 875коня и 1263нм :
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 27 Яну 2004, 19:25

нютон метрите дават ускорението и максималната скорост на колата не конските сили :!:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 27 Яну 2004, 20:26

да_улф,

всъщност нм са характеристика как двигателя прави коне спрямо оборотите, (едното е функция на другото и обороти) ма да не зачекваме тази тема че тя, заедно със темите за гумите и маслата са бездънни ;)

камикадзе- мда. проблема при малките много напомпани турбо двигатели (а ла ф1 през 80те) е че върха на конете и върха на въртящия момент са много далече един от друг във оборотите... турбо двигателите от този период са имали червена линия на около 14500 оборота и са постигали около 1300 коня за квалификации.. от там коне= (нм х обороти) / 7023.5

1300 = (Х х 14500) /7023.6

Х = 629 нм при 14500 оборота и 1300 коня... а както знаеме нм са индикация реално колко продължително (във оборотите) този двигател може да развива тези 1300 коня... 630нм (за 1300 коня) не е много.. от там и късите предавки на ф1 които имат за цел да държат двигателя във тези обороти при различните скорости- въртящия момент просто е малко... хубаво поне че ф1 са леки та не им трябва много...

кво се опитах да кажа- ба ли го... :mrgreen:

бе мисълта ми беше че е хубаво човек да залита по малолитражни (под 4-5 литра) 1000 коня двигатели, ма да ти кажа честно освен за драг рейсинг ако ги ползваш за друго много бързо ша та изнервират... така съм чел поне де :)
Последна промяна alx на 27 Яну 2004, 22:08, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 27 Яну 2004, 21:49

Въртящия момент е хубаво нещо, ама трябва мощност... а без такива криви тръби във високите обороти почва да се задъхва ако е голям мотор - примрено 3.2 S52.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 27 Яну 2004, 22:16

Въртящия момент е хубаво нещо, ама трябва мощност... а без такива криви тръби във високите обороти почва да се задъхва ако е голям мотор - примрено 3.2 S52


хммммм не разбирам аз но писах на 2-3-ма дето карат 3+ литра коли с прав колектор и мощност над 700 коня а до колкото знам лимита на оборотите им е 8800-9000 .
Интересни формули пишете нооо мисля че трудно намират място в практиката - поне според мен - 100% от БМВ турбо направено от фирма е с прав колектор , намерих много Супри и Скайлаини по 1000 коня на световноизвестни фирми с прави колектори ....... аз лично няма да правя такъв аз имам среден вариант нооо всяко нещо с времето си :lol:
Пък ако моята почне да се задъхва на високите ще сменям на 3500 оборота :)
Ето колектора на повечето Американски турбо М3-ки
Изображение
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 28 Яну 2004, 9:13

Първите резултати от зимата са налице :)
Този сезон ще има минимум 100 бмв -та над 400 коня в повече :)
Ето линк за DIY MANIFOLD :
http://hem.passagen.se/spretten2003/323grenror.htm

Най интересните новини са
Е30 350тти V12 2xGT40 turbo 1500hp +
E30 344тти M60 4.4 2xGT37 turbo 1000hp 1500++nm
...
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Яну 2004, 9:15

Хихи, ами то и аз един ден ако стигна до там ще е прав колектора, виждал съм и аз направени М3ки с прав колектор и не е като да не вървят. Обаче всички казват, че без свястна електроника нищо не става, и това мога да го повярвам. По-добре скъп контролер и евтина турбина отколкото обратното... Ти към каква система си се насочил?

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 28 Яну 2004, 9:20

Аз като не толкова запознат с мап-ването се насочих към пиджибак система - поне знам че лесно ще запаля колата :) Мисля че е добър вариант - повярвате ми с подобни системи ще се появят едни от най бързите стреет БМВ-та правени някога (моето не е в това число ) :)
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 28 Яну 2004, 10:09

Ето едни доста елементарни колектори но пък вършат работа
Изображение
Изображение
Изображение

Мисля че това всеки от форума може да си го направи :)
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook