хм... празните обороти...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

хм... празните обороти...

Мнение от alx » 23 Апр 2007, 16:30

от един друг форум се заговорихме за празни обороти и се замислих... какво определя какви са минималните обороти на един двигател? колко е голям? колко цилиндъра е? каква е формата на входящия тракт?

защо един двигател с вътрешно горене не може да работи на 100 оборота примерно?

я някои дето ги е учил тез работи да вземе да напише малко по тоз въпрос .. ако знае..
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: усмихнат
Мечтае да кара: совалка

Мнение от texudo » 23 Апр 2007, 18:12

За дизелов или бензинов ДВГ питаш? а иначе най-общо казано, под тези обороти няма добро мазане,лошо охлаждане, неравномерна работа с големи вибраций.
"Наслаждавай се на малките неща,осбено на половия си орган.Големите проблеми тръгват от малките работи..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: хм... празните обороти...

Мнение от valentino » 23 Апр 2007, 19:56

alx написа:от един друг форум се заговорихме за празни обороти и се замислих... какво определя какви са минималните обороти на един двигател? колко е голям? колко цилиндъра е? каква е формата на входящия тракт?

защо един двигател с вътрешно горене не може да работи на 100 оборота примерно?

я някои дето ги е учил тез работи да вземе да напише малко по тоз въпрос .. ако знае..

Чак на 100 оборота едва ли ще работи.Обаче едно време имах Москвич(снимки в личната галерия) и като го запалех студен и върнех смукача си работеше на 200 оборота(по оборотомер) и не гаснеше.Естественно с загряването оборотите се повишаваха.Имам и свидетели.
Megasquirt & Megaview user

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 17.04.2007

Re: хм... празните обороти...

Мнение от Enrique » 23 Апр 2007, 20:41

valentino написа:Чак на 100 оборота едва ли ще работи.Обаче едно време имах Москвич(снимки в личната галерия) и като го запалех студен и върнех смукача си работеше на 200 оборота(по оборотомер) и не гаснеше.Естественно с загряването оборотите се повишаваха.Имам и свидетели.

Кай е чесно ли :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 23 Апр 2007, 21:37

Да.Това е самата истина.Годината обаче е 1990 или 1991.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 23 Апр 2007, 22:14

първия двг с вътрешно горене е работел на 80-90 оборота ,но е бил доста обемист и с ниска степен на сгъстяване

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 26 Апр 2007, 16:42

имам разни идеи, ама дали са вярни...
дали не трябва да имат и по-големи маховици двигателите, които работят на по-ниски обороти ? а би трябвало да има някаква връзка с минималния въртящ момент необходим за нормално потегляне. мазането и охлаждането мисля, че са просто следствие на това, че всичко е сметнато за определени обороти (с подходяща предавка би трябвало да се елиминира този проблем)?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 26 Апр 2007, 17:12

И аз така мисля за маховика.Определено ще си е нужен по-големичък според мене.Иначе аз си мисля(нз със сигурност дали е така) ама примерно един 6 цилиндров двг с работен обем 2000 см3 трябва да е с по високи обороти на празен ход от един 2000см3 обаче 4 цилиндров :idea:

Идеята ми е,че колкото е с по-голям литраж и по-малко цилиндри един двг може да работи на по-ниски обороти.Тва си мисля аз... :uups:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 26 Апр 2007, 18:40

логиката ти пропада, защото реално 6 цилиндровия има по-ниски ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 26 Апр 2007, 20:53

Цял ден съм размишлявал и се консултирах с бащата и ето до какво заключение стигнах.Минималните обороти зависят от:
1 скоростта на изгаряне на работната смес
2 от дължината на биелата и колената на вала т.е. колкото са по дълги биелите толкова е по нискооборотен(то тва си е всеизвестно де)но да си спомена.Големината на маховика пак си зависи от биелите и коляновия вал.
Предната ми теория не мога да я обясня като хората ще се опитам да си я пообясня малко на листче и тогава ще пиша пак.Нямах точно тва предвид :uups:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 28.02.2005
Местоположение: Варна

Мнение от vutov » 26 Апр 2007, 22:05

А какво печелим от това, че колата бачка на 500, вместо на 1000 оборота?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 24.10.2002
Пол: Мъж

Мнение от [FF]GODFLESH » 27 Апр 2007, 0:40

пестене на гориво :?:
движещите се елементи в двигателя по малко се натоварват :?:
"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 02 Май 2007, 10:54

хайде да добавим към това и колко агресивни са валовете и портовете не главата. т.е. би трябвало пo-пенсионерските двигатели да могат да работят нормално на по-ниски обороти.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 02 Май 2007, 13:41

Заинтригувахте ме с тая тема и вчера се поразтърсих малко...
Намерих една книга за Опел останала от Кадетт-а и като поразгледах малко- 1.4и-празен ход-900 до 950
1.6и-празен ход-760 до 880
,а двулитровия мотор иа празни обороти-700-780 дадени по книга.Върху това се пробвах аз да поразмишлявам...та значи според мене при еднакъв брой цилиндри този двг с по голям обем има по ниски обороти на празен ход(тва се вижда).Но защо е така...?

Ми работата която извършва цилиндъра с по-голяма кубатура е по голяма-оттам и инерцията след изгарянето на горивната смес на буталото е по-голяма,то иам "сила" да направи още един такт...и така...

Е да ама той си е по-голям цилиндър ама и по-голямо бутало и всичко си е по-голямо...по-малкият двг ще си има по-малки бутала и пак ще му е достатъчна енергията при изгаряне на сместа за да направи още един такт...тука ме фащате на тясно малко :uups: -незная,аз си мисля че дори и по-лека конструкциата на по малкия двг е все пак някаква основа и на нейна база се прави по-големия двг...
как го обясних само... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

аз така си мисля.малко се отклонихме от темата ама... :uups:

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 03 Май 2007, 7:11

540i :arrow: 8 cyl :arrow: 500-550 min/-1 :winky:
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook