хм... празните обороти...
Модератор: bum_bum
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
хм... празните обороти...
от един друг форум се заговорихме за празни обороти и се замислих... какво определя какви са минималните обороти на един двигател? колко е голям? колко цилиндъра е? каква е формата на входящия тракт?
защо един двигател с вътрешно горене не може да работи на 100 оборота примерно?
я някои дето ги е учил тез работи да вземе да напише малко по тоз въпрос .. ако знае..
защо един двигател с вътрешно горене не може да работи на 100 оборота примерно?
я някои дето ги е учил тез работи да вземе да напише малко по тоз въпрос .. ако знае..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- texudo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 31.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: усмихнат
- Мечтае да кара: совалка
За дизелов или бензинов ДВГ питаш? а иначе най-общо казано, под тези обороти няма добро мазане,лошо охлаждане, неравномерна работа с големи вибраций.
"Наслаждавай се на малките неща,осбено на половия си орган.Големите проблеми тръгват от малките работи..."
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Re: хм... празните обороти...
alx написа:от един друг форум се заговорихме за празни обороти и се замислих... какво определя какви са минималните обороти на един двигател? колко е голям? колко цилиндъра е? каква е формата на входящия тракт?
защо един двигател с вътрешно горене не може да работи на 100 оборота примерно?
я някои дето ги е учил тез работи да вземе да напише малко по тоз въпрос .. ако знае..
Чак на 100 оборота едва ли ще работи.Обаче едно време имах Москвич(снимки в личната галерия) и като го запалех студен и върнех смукача си работеше на 200 оборота(по оборотомер) и не гаснеше.Естественно с загряването оборотите се повишаваха.Имам и свидетели.
Megasquirt & Megaview user
Re: хм... празните обороти...
valentino написа:Чак на 100 оборота едва ли ще работи.Обаче едно време имах Москвич(снимки в личната галерия) и като го запалех студен и върнех смукача си работеше на 200 оборота(по оборотомер) и не гаснеше.Естественно с загряването оборотите се повишаваха.Имам и свидетели.
Кай е чесно ли

- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
първия двг с вътрешно горене е работел на 80-90 оборота ,но е бил доста обемист и с ниска степен на сгъстяване
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
имам разни идеи, ама дали са вярни...
дали не трябва да имат и по-големи маховици двигателите, които работят на по-ниски обороти ? а би трябвало да има някаква връзка с минималния въртящ момент необходим за нормално потегляне. мазането и охлаждането мисля, че са просто следствие на това, че всичко е сметнато за определени обороти (с подходяща предавка би трябвало да се елиминира този проблем)?
дали не трябва да имат и по-големи маховици двигателите, които работят на по-ниски обороти ? а би трябвало да има някаква връзка с минималния въртящ момент необходим за нормално потегляне. мазането и охлаждането мисля, че са просто следствие на това, че всичко е сметнато за определени обороти (с подходяща предавка би трябвало да се елиминира този проблем)?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
И аз така мисля за маховика.Определено ще си е нужен по-големичък според мене.Иначе аз си мисля(нз със сигурност дали е така) ама примерно един 6 цилиндров двг с работен обем 2000 см3 трябва да е с по високи обороти на празен ход от един 2000см3 обаче 4 цилиндров
Идеята ми е,че колкото е с по-голям литраж и по-малко цилиндри един двг може да работи на по-ниски обороти.Тва си мисля аз...

Идеята ми е,че колкото е с по-голям литраж и по-малко цилиндри един двг може да работи на по-ниски обороти.Тва си мисля аз...

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
логиката ти пропада, защото реално 6 цилиндровия има по-ниски 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Цял ден съм размишлявал и се консултирах с бащата и ето до какво заключение стигнах.Минималните обороти зависят от:
1 скоростта на изгаряне на работната смес
2 от дължината на биелата и колената на вала т.е. колкото са по дълги биелите толкова е по нискооборотен(то тва си е всеизвестно де)но да си спомена.Големината на маховика пак си зависи от биелите и коляновия вал.
Предната ми теория не мога да я обясня като хората ще се опитам да си я пообясня малко на листче и тогава ще пиша пак.Нямах точно тва предвид
1 скоростта на изгаряне на работната смес
2 от дължината на биелата и колената на вала т.е. колкото са по дълги биелите толкова е по нискооборотен(то тва си е всеизвестно де)но да си спомена.Големината на маховика пак си зависи от биелите и коляновия вал.
Предната ми теория не мога да я обясня като хората ще се опитам да си я пообясня малко на листче и тогава ще пиша пак.Нямах точно тва предвид

- [FF]GODFLESH
- ентусиаст
-
- Мнения: 961
- Регистриран на: 24.10.2002
- Пол: Мъж
пестене на гориво
движещите се елементи в двигателя по малко се натоварват

движещите се елементи в двигателя по малко се натоварват

"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
хайде да добавим към това и колко агресивни са валовете и портовете не главата. т.е. би трябвало пo-пенсионерските двигатели да могат да работят нормално на по-ниски обороти.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Заинтригувахте ме с тая тема и вчера се поразтърсих малко...
Намерих една книга за Опел останала от Кадетт-а и като поразгледах малко- 1.4и-празен ход-900 до 950
1.6и-празен ход-760 до 880
,а двулитровия мотор иа празни обороти-700-780 дадени по книга.Върху това се пробвах аз да поразмишлявам...та значи според мене при еднакъв брой цилиндри този двг с по голям обем има по ниски обороти на празен ход(тва се вижда).Но защо е така...?
Ми работата която извършва цилиндъра с по-голяма кубатура е по голяма-оттам и инерцията след изгарянето на горивната смес на буталото е по-голяма,то иам "сила" да направи още един такт...и така...
Е да ама той си е по-голям цилиндър ама и по-голямо бутало и всичко си е по-голямо...по-малкият двг ще си има по-малки бутала и пак ще му е достатъчна енергията при изгаряне на сместа за да направи още един такт...тука ме фащате на тясно малко
-незная,аз си мисля че дори и по-лека конструкциата на по малкия двг е все пак някаква основа и на нейна база се прави по-големия двг...
как го обясних само...
аз така си мисля.малко се отклонихме от темата ама...
Намерих една книга за Опел останала от Кадетт-а и като поразгледах малко- 1.4и-празен ход-900 до 950
1.6и-празен ход-760 до 880
,а двулитровия мотор иа празни обороти-700-780 дадени по книга.Върху това се пробвах аз да поразмишлявам...та значи според мене при еднакъв брой цилиндри този двг с по голям обем има по ниски обороти на празен ход(тва се вижда).Но защо е така...?
Ми работата която извършва цилиндъра с по-голяма кубатура е по голяма-оттам и инерцията след изгарянето на горивната смес на буталото е по-голяма,то иам "сила" да направи още един такт...и така...
Е да ама той си е по-голям цилиндър ама и по-голямо бутало и всичко си е по-голямо...по-малкият двг ще си има по-малки бутала и пак ще му е достатъчна енергията при изгаряне на сместа за да направи още един такт...тука ме фащате на тясно малко

как го обясних само...



аз така си мисля.малко се отклонихме от темата ама...

27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани