биоетанол

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

биоетанол

Мнение от steeN » 10 Апр 2007, 20:34

http://money.ibox.bg/news/id_1042181881

това дали е актуално в момента?

дали не е допусната грешка, защото си спомням че разпространеното в щатите е Е10, което е с 10% етанол. което било максималното безопасно за гумените съединения, както и за запазването на правилното масово отношение междо горивото и въздуха. (етанола изгаря напълно при по-богати смеси от бензина)?

а дали не е баш Е85? поредната неграмотна статия от български журналисти май ще се окаже...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 11 Апр 2007, 3:48

Тук я слагат тая измислица (ако за етанола дето го правят от царевица става въпрос) като 10% в бензина и само не мога да се начудя какъв е смисъла, защото е по-ниско калоричен от бензина и разхода се вдига с 8-10%. Отделно е много енергоемко производството му и отделно за производството на един галон етанол трябват 1200 галона вода. Та каква е ползата от файдата, идея си нямам. Само дето заради това поскъпна царевицата, а от там и пържолите за барбекюто :mhihi: .

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 11 Апр 2007, 4:41

в такъв случай какъв бензин е по-добре да се слага, със или без етанол?аз преди слагах 89 който имаше 10% етанол, сега слагам 91 който мисля че няма етанол...
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 11 Апр 2007, 5:16

Ами за мен е по-добре без етанол, защото както казах не виждам никакъв смисъл - ама това си е мое мнение де :D .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 15.10.2004

Мнение от GRIPEN » 11 Апр 2007, 6:30

А дали няма смисъл ?? ;)

Пример:
Сааб 9-3 спорт комби на Е85- биоетанол е с 20% по-голяма мощност и с 25 % по-голям въртящ момент.

Втори пример този път за Е100 (чист биоетанол):
Цитат от Сааб форума:
"Комбинирайки опита на компанията в способността й да произвежда мощни турбо двигатели с високооктановото Е100 гориво, 2,0-литровият двигател от 9-5 генерира мощност от 300 к.с., или завидните 150 “коня” на литър работен обем. Максималният въртящ момент е 400 Нм........."

Та освен екология и мощност има в това гориво. :idea:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 11 Апр 2007, 10:46

Ако си спомняте уроците по химия, етанол е другото название на етилов алкохол, т.е. водка, ракия, уиски, текила и т.н. Само дето това чудо биоетанол няма техния вкус. Те и бразилците вместо да правят захар от тръстиката правят етанол и по тази причина поскъпнаха пастичките и еклерите в "Двете фукли". Всъщност не виждам кой знае каква екология в случая. Формулата му е C2H5OH. Та какво ще се отдели при горенето? Вездесъщият СО2. Вероятно и само СО. И много вода във вид на пара. Е, няма да има сажди, сяра и т.н., но не забравяйте, че основният причинител на парников ефект са въглеродните окиси.
Изображение

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 11 Апр 2007, 10:53

По-високо октаново число,по-пълно изгаряне ,но и по-голям разход.Биодизела почва да се разработва-площите с рапица главоломно се увеличават,а царевица има бол(ако бензина продължава да се увеличава зверски) та себестойността на л биоетанол е около 1,20лв(напълно отговарящо на нормите).Иначе на Лотус най-добрата кола е на това гориво-това е бъдещето и мисля скоро да се инвестира в подобни технологии

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Апр 2007, 10:54

ето една картинка, а има и нещо друго - етанола е регенериращ се природен ресурс за разлика от фосилните горива.

Изображение

темата с биогоривата е наистина доста противоречива. това което каза dimitar за поскъпването на царевицата май не е шега ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 11 Апр 2007, 16:21

Той е регенериращ се, ама е малко цинично да се гори храна в колите. В момента в САЩ, дори и само с 10% етанол в бензина, царевицата използвана за гориво е два пъти повече от царевицата използвана за човешка храна и около 15% от царевицата използвана за животинска храна. И понеже разхода на колата се двига и се ползва доста енергия за производството му - екологичния ефект е много спорен. А коли работещи само на етанол са екзотика. А това :
Та освен екология и мощност има в това гориво.

мисля, че не ми се коментира въобще :D .

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 11 Апр 2007, 16:43

Dimitar написа:... И понеже разхода на колата се вдига и се ползва доста енергия за производството му - екологичния ефект е много спорен. ...

TheBoss написа:... Та какво ще се отдели при горенето? Вездесъщият СО2. Вероятно и само СО. ...

Dimitar написа:Отделно е много енергоемко производството му и отделно за производството на един галон етанол трябват 1200 галона вода. Та каква е ползата от файдата, идея си нямам.

Ако някой е обърнал вниманние на тези простички неща ще разбере, че темата се обезмисля. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Апр 2007, 17:35

е ти погледна ли табличката за COх по-внимателно ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 11 Апр 2007, 18:05

Сам по себе си етанола е с по-малко емисии. Не казвам по-екологичен, защото енергията хвърлена за производството му компенсира нещата и като вземем предвид и повишения разход на бензин, затова казваме, че екологично нещата са спорни, а от гледна точка на пестенето на енергия пък са безмислени :) .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 21.12.2006
Местоположение: София

Мнение от ruskin » 11 Апр 2007, 18:45

Имайки предвид, че сме в България, тук всичкое възможно, тук рейсовете са на метан, 70% от колите на газ и тн и тн. Био-горивата са доста по-добрия вариант, дори от гледна точка на това, че са тотално неизчерпаеми, което позволява да гориме от тях на воля. Много хора плюят срещу газта, биодизела и "биобензина" - етанола. Имаше една бензиностанция в Студентски Град, точно срещу седмо на гърба на УНСС, продаваха само Био-горива. пробвал съм, става, не е бенза, ама става. Сега я махнаха и едни приятели я взеха, ния я ремонтирахме и тн, това няма значение де. А имайки предвид, че имаме цех за Биодизел, смея силно да твърдя, че секви скрупули от рода на "аз оливиа у голфо нема си сипем, нема си чупим колата" са по-подходящи за кварталното кафе. Експериментирам си почти секи ден с него, дали ще е на буса ни, дали на некоя баница, я на цистерната ни, в съотношение 30%биодизел, 70%евро дизел. Сички коли си вървят, не са се строшили, не сам им се скапали двигателите. На новата А8 и Q7 в бордовия им има настройка дизел или биодизел, проблема е, че на дедо ти фордчето нема сила у помпата да разпрашава качественно биодизела, и трудно го възпламенява, ако дигнеш налягането на помпата нема и да разбереш. А и сме го докарали да смърди не на подвижна кръчма от колата а на портокали и мандарини. Готино е, прави впечатление на хората. А и швабите не са прост народ, па са задължили 15% от консумацията на горива да е биодизел и етанол. А и да биобенза правят и в Монтана.
Така че момци, не е проблема нито в глобалното затопляне, нито в цената на горивото и нито някаде другаде, освен в добрите вуйчовци, тираджии дето са казали "я цел живот, сам си праим газката, она на нищо друго освен на бензин невърви, па я за това и не съм турил газова". Да, ама не, от газката до БМВ-то, разликата от тука до небето.
Пробвайте, нема да умрете, и незабравяйте, колата ви невърви толкова добре, колко на бенза, не защото горивото е шит, а защото 92-ра никой не е разработил двигателя да е става за биогорива, а тези от 2006-та си бръндзат еднкво добре, да не кажа, че на шефката Ц4-ката върви по-благо на смес биодизел с дизел.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 226
Регистриран на: 15.10.2004

Мнение от GRIPEN » 11 Апр 2007, 19:03

According to Swedish research, a typical petrol consumer drives 15,000 km per year on 1,350 litres of petrol. Over the same distance, a typical BioPower driver would use 1,755 litres of E85 bioethanol, which contains only 263 litres of petrol. So every BioPower driver could reduce petrol usage (and harmful emissions) by 1,087 litres per year.


http://www.saabbiopower.co.uk/default.asp?docId=12449

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Апр 2007, 19:27

не очаквах да сте толкова скептично настроени ;)

The most official study of the issue, which also reviews other studies, concludes that the "net energy balance" of making fuel ethanol from corn grain is 1.34; that is, for every unit of energy that goes into growing corn and turning it into ethanol, we get back about one-third more energy as automotive fuel.

http://www1.eere.energy.gov/biomass/net ... lance.html

но съм съгласен, че е проблем използването на храна за добиване на гориво, има спекулации, че това може да доведе до световен глад.

мен по-скоро ме вълнува техническата страна на нещата ;) някой има ли идея как може да се подкара кола на такова гориво. до колкото знам трябва всички горивопроводи да се сменят със специални, но дали другите детайли ще издържат ? (оставяме на страна нагласянето на сместта)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook