Turbo compresor ili supercharger за M42 ???

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Turbo compresor ili supercharger за M42 ???

Мнение от ludiagsm » 11 Ное 2003, 14:19

Здравейте!!! напоследък преди да заспя си представям как на мойта ис-ка има насадена турбинка и как подавам допълнително горивце и колата запо4ва да отка4а от прибавените кон4ета и въртя6т момент :)

Но кой е по-добрия вариант??? аз ли4но предпо4итам компресора който се задвижва посредством ремък и ремъ4на 6айба от коляновия вал(както е при с200 компресор на мерцедес)

4акам идейки и разумни цени на компресор4ета и турбинки , все пак сме в България и трябва идейката да се реализира на практика , а не да ми остане само във въображението или пък да я гледам реализирана в някой лъскав 4уждестранен интернет саит!!!!!!!!!!!!!

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 11 Ное 2003, 15:52

Не знам защо, но на 4 цилиндровите БМВ-та им слагат суперчарджъри обикновено, не съм чувал за турбо. Не че е невъзможно, но по някаква причина е доста рядко срещано.

Набързо основните моменти - суперчарджъра ще ти даде по-добър въртящ момент, по-плавна мощ без да го цедиш много. Турбото трябва да му вдигнеш добре оборотите преди да усетиш нещо, но може да изжедиш повече коне с добра инсталация.

Компресора е по-прост като инсталация и не по-малко надежден. Моя съвет - намери си компресор от скрап-нат MB С180K/С200K/С230K, може да изкараш 0,5 бара спокойно от него. Декомпресирай мотора до 8,5:1 (ис-ката е 10,5:1, нали?), ако е читав няма нужда друго да пипаш по него. Ще трябва да ремап-неш ЕЦУ-то, или с piggyback, или по-скъпия вариант е standalone fuel management (Domingos, Microtech). Това се прави най-добре на динамометър, иначе няма да изкараш всичките възможни коне, а стандартния флоуметър няма да се справи с 0,5 бара бууст. Стандартните инжектори ще се справят, но най-добре си поднови горивната линия, евтина застраховка срещу пожар един вид! Останалото е да си направиш интейк тръбите преди и след компресора, но това е елементарно.

Един пич наскоро си направи сам суперчарджната 316-ка, и му излезе от порядъка на $500 (без fuel management-а обаче), с много добри резултати. Поне докато не му гръмна едното бутало... :D Ама това стана щото не беше декомпресирал мотора. Алтернативата е да си купиш готов комплект с компресор, ремапнат чип, тръби, но струва десетократно по-скъпо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 11 Ное 2003, 16:29

ludiagsm, ето на този сайт има много информация по темата
http://www.bimmerforums.com . В форума има секция Forced Induction :)
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

:)

Мнение от ludiagsm » 11 Ное 2003, 17:58

kay написа:Не знам защо, но на 4 цилиндровите БМВ-та им слагат суперчарджъри обикновено, не съм чувал за турбо. Не че е невъзможно, но по някаква причина е доста рядко срещано.

Набързо основните моменти - суперчарджъра ще ти даде по-добър въртящ момент, по-плавна мощ без да го цедиш много. Турбото трябва да му вдигнеш добре оборотите преди да усетиш нещо, но може да изжедиш повече коне с добра инсталация.

Компресора е по-прост като инсталация и не по-малко надежден. Моя съвет - намери си компресор от скрап-нат MB С180K/С200K/С230K, може да изкараш 0,5 бара спокойно от него. Декомпресирай мотора до 8,5:1 (ис-ката е 10,5:1, нали?), ако е читав няма нужда друго да пипаш по него. Ще трябва да ремап-неш ЕЦУ-то, или с piggyback, или по-скъпия вариант е standalone fuel management (Domingos, Microtech). Това се прави най-добре на динамометър, иначе няма да изкараш всичките възможни коне, а стандартния флоуметър няма да се справи с 0,5 бара бууст. Стандартните инжектори ще се справят, но най-добре си поднови горивната линия, евтина застраховка срещу пожар един вид! Останалото е да си направиш интейк тръбите преди и след компресора, но това е елементарно.

Един пич наскоро си направи сам суперчарджната 316-ка, и му излезе от порядъка на $500 (без fuel management-а обаче), с много добри резултати. Поне докато не му гръмна едното бутало... :D Ама това стана щото не беше декомпресирал мотора. Алтернативата е да си купиш готов комплект с компресор, ремапнат чип, тръби, но струва десетократно по-скъпо.


ок :) аз и съ6то се бях ориентирал към компресор от мерцедес, но няма да декомпресирам мотора :) идеята ми е да разкарам поне вакуума или наЙ-много , да вдигна налягането до 0,2 бара , с допълнителното хранене с гориво имам ре6ение :) , 4ипа отдавна е монтиран ,с детонациите съ6то 6те се справя с една самоделна воднометанолова инжекциика:)

сори ама за диностенд в бг , малко подигравателно е да се говори :)

а всъ6тност май има , ама кой знае колко 6те струва замерването

остава да си пусна една обява : търси компресор от мерцедес :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 12 Ное 2003, 23:17

Ивчо!Ивчо!Ивчо!.Поредният турбоманиак. :D
Kay,абсолютно извън темата,искам да питам дали знаеш нещо за Greedy или нещо такова.Става въпрос за допълнителната електроника за контрол на сместа.Понеже виждам,че с електрониката си доста напред с материала.Едни руснаци ми казаха да търся от тази фирма.Тя ставала за всякакви коли,когато не може да се постигнат резултати чрез чип тунинг.Аз имам нещо такова,само че е правено тук.Ама електрониката ми е пълна мъгла.А и нямам време да събирам информация.(Мързел де :D )Щото бат Ивчо дори и да намери компресорче или турбинка,не вярвам да се задоволи само с 0.5 бара и кат почне да надува,ще му трябва и на него нещо такова. :D
Ивчо,и аз знам,че на БМВ като слагат такива работи,са на ниско налягане и служат само да "освободят" и подпомогнат малко пълненето.Някъде докъм 0.3 бара най-много. Трябва да ти покажа какво направи един приятел.Значи колата му е турбо,обаче мотора му не е декомпресиран.Защото са му сложили бутала за разпилен атмосферен мотор.И компресията му е 14.Той си инсталира интеркулер от Паджеро.И засега е много доволен.Моторът още не е гръмнал.А ти задължително трябва да вземеш подобни мерки,ако не искаш да снимаш пак пръснат двигател.Да знаеш,че едно Г60 със шайба на компресора счупи зверски буталата,когато го бъзикахме с моето смешно комби.Две гонки и пръсна мотора.А не е било много надуто.Имало е и коректен чиптунинг.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 13 Ное 2003, 0:15

тоя път ще има предпазни мерки :)

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 13 Ное 2003, 10:15

landikar написа:Kay, абсолютно извън темата,искам да питам дали знаеш нещо за Greedy или нещо такова. Става въпрос за допълнителната електроника за контрол на сместа. Понеже виждам,че с електрониката си доста напред с материала. [...] Щото бат Ивчо дори и да намери компресорче или турбинка,не вярвам да се задоволи само с 0.5 бара и кат почне да надува,ще му трябва и на него нещо такова. :D
[...] колата е турбо,обаче мотора му не е декомпресиран. [...] Две гонки и пръсна мотора.А не е било много надуто.Имало е и коректен чиптунинг.


За съжаление не знам толкова много, колкото би ми се искало :) Мисля, че имаш предвид GReddy? Това е един от производителите на т.нар. самостоятелни системи за управление на горивото (standalone fuel management). Защо е по-добро от чип? Ами стандартния чип на атмосферен двигател примерно си няма на идея как се контролира турбо, така че ако си сложиш такова настройките са чисто механични. Обикновено, стандартния чип има мап са гориво и аванс до Х оборота. Добре, ама какво става ако махнеш ограничителя и преработиш двигателя да стига до Х + 1500 оборота?

Тези неща са трудни или невъзможни за постигане само с препрограмиране на фабричната система, за това следващата стъпка е паразитна (piggyback) системя, която поема контрола само когато е нужно, а през останалото време оставя фабричната система да си върши работата. Но това също не върши работа, ако имаш комплексна машина, която се различава коренно от фабричната. Това е повече като advanced chip tuning, където ти правят специален чип точно за твоята кола, ако все още не се нуждаеш от самостоятелна система.

Самостоятелната система има много повече канали, мапове и функции от фабричната. Тя може да контролира турбо клапаните, аванс, подаването на гориво, както и НОС. Естествено, в зависимост от модела. Повечето имат сериен порт и идват със софтуер, така че си включваш лаптопа и можеш да си бъзикаш колата докато караш. Имах някъде много готин адрес, който сравняваше най-популярните системи, ако го намеря ще го постна. Тук е лесно, защото има много хора с опит, но ако няма кой да питаш и трябва да го внасяш от чужбина е добре да знаеш какво точно купуваш :)

Колкото до надува - 0.2-0.3 бара е нищо, и най-вероятно ще се справи колата и без електроника, инжектори, горивна помпа и т.н. Обаче от опит мога да ви кажа, че спиране няма, защото като имат компресор веднъж е лесно да сложиш по-малко колело и айдеее... :) 316-ката за която споменах гръмна от 0.6 бара. Едното бутало беше продупчено като станиол :mha: А останалите бяха добре загорели, голям късмет извади пича че блока му остана цял, успяха да го разстържат до 2.0 даже :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 13 Ное 2003, 20:45

Мерси,разбрал си какво имам предвид,въпреки че го обясних доста тъпо.Проблемът е,че не знам точно как да походя към тези апаратчета.Ако могат да се командват от лаптоп ще е направо чудно.Но какъв компютър точно да поискам,(защото това са си направо компютри,мен ако питаш)това не знам.А като гледам цифрите,изразени в $,не е от най-лесните работи.Има ли някой,с който може да се поговори за тези неща.?Примерно да е имал в ръцете такова нещо?Да го пипнем и аз един път. :D.Няма да е никак лошо

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Ное 2003, 22:00

кау го обясни много добре... трудното е във липсата на информация. затова и ти казах че е добре да се вземе готов кит със всичките чаркове ако и да излиза по-скъпо...

идеята е че трябва да решиш каква система искаш - паразитна (добре преведено от кау) piggyback която се закача за съществуващата и променя сигналите (трябва съответно да се подбере такава че да си говори със твоя компютър) или всичко да се смени и да е тип "dfi" - digital fuel injection които ти позволяват да правиш всичко но са много скъпи.

гредди правят компютри които предимно интерфейсват със японски коли. както казах- трябва да си намериш компютър които спефицично да е направен да говори със твоя конкретен във колата...

ако ша помпаш малко може да разчиташ на фабричния компютър да се усети, но няма гаранция- всичко е много индивидуално.

както казах- проблема е липсата на опит и информация. фирмите които правят комплектите си продават всъщност знанието, не нещо друго. механичната направа няма да е големия проблем. трудното става след това... няма да се опитвам да те лъжа - трудно е, изискват се много специфични познания (как да променяш матриците за гориво/ въздух/ аванс/ налягане на компресора)... разбираш какво се опитвам да ти кажа... ако ще го измисляш сам може да се окаже че си лапнал голяма хапка...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 13 Ное 2003, 22:37

Ами хапката може да е голяма,още не знам.А за помпането-напомпали сме и то доста,щом се интересувам от такива джаджи.
кау го обясни много добре... трудното е във липсата на информация. затова и ти казах че е добре да се вземе готов кит със всичките чаркове ако и да излиза по-скъпо...

А ако стандартния кит не е достатъчен?Кой продава кит за 2 бара,че и да може да се купи лесно,ако и да е повечко пари?
идеята е че трябва да решиш каква система искаш - паразитна (добре преведено от кау) piggyback която се закача за съществуващата и променя сигналите

Аз вече съм избрал такъв подход.Само че моята система се закача "над" оригиналната електроника,която така и не разбира за какво иде реч.Щото за нея всичко си е както си требе и тя си мери,пуска,спира и тям подобни.А зад нея си бачка допълнителната електроника,която отговаря за сместа в екстремните режими.Тя сработва при определени условия.Ако не настъпваш яко,ще работи само оригиналния компютър и всичко ще си е мирно и тихо.Kamikadze казва,че електрониката е по-важна от турбото.Не съм много съгласен,но е доста прав.Ако нямаш електроника от якото турбо има само бум-тряс клапани и буталца.А колицата уж върви,а пък не ще.Затова и се интересувам от тези джаджи.Знам че са скъпи,ама поне да мога да докопам по-подробна информация.Много добре ше стане.Няма да е лошо да си поприказваме малко повече с вас двамцата.Мое да се пръкне някоя идея.Направиха ми подобна електроника,която засега ме задоволява.Нооооо...Много предвидливо са тръкнали номерчето на чипчето и нема как да се изкопира инфото в него.Най интересното в случая е,че за моя тунинг майстор двата бара са съвсем незадоволителни като вариант.Той постоянно си мисли кво ше стане на 3 бара например. :shock:.Вероятно разбирате каква беля съм си навлекъл на главата вече. :D
Абсолютно убеден съм,че ако на атмосферен мотор се слага турбо,за да се получи наистина вървяща кола,трябва да се сложи такава допълнителна електроника,затова и заприказвах за тези неща.Тя не само следи сместа.Тя и пази двигателя.Щото ти межеш да си помпиш въздух,ама като нема бензин,кво става?Ивчо да пусне снимките пак,да се подсеща от време на време. :D

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: Southampton

Мнение от Trevor Wilkinson » 13 Ное 2003, 23:00

landikar , защо не сложиш механичен компресор с голямо налягане , да смениш бутала , вероятно да сложиш сандвич гарнитура и да оставиш серийната електроника ? Като надуеш двигателя не ми се вярва да ти трябват по-високи обороти , затова няма смисъл от цяла нова система .
Пак има играчка , обаче не е толкова много и най-важното няма да е толкова скъпа . Примерно можеш да притъпиш сигналите от дебитомера с резистор . И като качиш налягането достатъчно ще ти идва повече гориво . То работата е ясно че е малко като настройка на жигльора на карбуратор , обаче така ще имаш най-малко главоболие .
Ако ще слагаш турбо проблема е че не е често срещано на баварец . И съответно не можеш да вземеш нещо евтино . Виж в www.haltech.com за повече подробности по системите . АЕМ също са добри . Това е най-добрия вариант , но ти си преценяваш дали си струва .
Паразита е значително по-евтин и можеш да минеш с 1000 лева за турбо контролер . Няма обаче да се разминеш без да декомпресираш . А и доста се влияят от промени във времето .
Ако си тръгнал да правиш 3 бара , една такава система е задължителна защото ако нещо се обърка и ти гръмва всичко и всички усилия на вятъра . Порови първо из Блиц, АПЕКСи, Гредди, ХКС и другите американски и японски марки . Ако намериш нещо , взимай , те са евтини . На Халтек са ужасно дорби , но са и голяма тесла .

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Ное 2003, 23:22

3 бара? много е. страшно много е. такъв малък високооборотен двигател дори и да го издържи това налягане (ако е оздравяван) ще добие характеристиките на "включено" / "изключено".. всичко- коне, въртящ момент ще избяга нагоре в оборотите... лотус есприт s4 беше така едно време и тая кола не се караше... не можеш тръгна на светофара с нея но веднаж като си вдигнал оборотите трябва внимателно да си се премерил във точка във хоризонта :mrgreen:

малки високооборотни двигатели със много налягане = истерична натура и невротични характеристики.. не ти трябва таквоз животно за всекидневна кола...

да не говориме че въпросния двигател е кандидат за турбо а не за компресор - компресора особено при такива налягания ще ти краде страшно много от кончетата ... да не говориме че не обичат да се въртят бързо защото от 5000 оборота нагоре почват диви загуби, нагрявания на входящия въздух... ша трябва интеркоолер и стаа домино...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 13 Ное 2003, 23:45

Хахахаха.Аз само ви казах кво си мисли моят човек за 3-те бара.Да не съм луд.По добре да си купя пиратки от пазара и да си гърма с тях.Аз турбо си имам,щото мойто си е фабрична прахосмукачка.А компресор на баварка иска да слага ludiagsm.Аз заради него искам да си поговорим за тез работи.Тя мойта горе долу е ясна вече.А идеята,която мене ме занимава,е да имам два режима - един горе долу нормален,например 1.5 бара максимум,и един 2 бара.Да се командват с копче от таблото.Както изглежда,има некакви шансове да стане.ludiаgsm също обожава копченцата.Лично ми го е казал :D

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 14 Ное 2003, 0:13

а, ми тогава едно бууст контролерче стил гредди или нещо таквоз дето си говори с твоя компютър... :)

също мисли за по-добър изходящ колектор, каталитик (ако имаш), ауспухова тръба и гърне... не забравяй и входящия тракт - засмукваи въздух от студено място, може и за интеркоолерче да си помислиш ако си нямаш...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 14 Ное 2003, 0:42

landikar написа:Хахахаха.Аз само ви казах кво си мисли моят човек за 3-те бара.Да не съм луд.По добре да си купя пиратки от пазара и да си гърма с тях.Аз турбо си имам,щото мойто си е фабрична прахосмукачка.А компресор на баварка иска да слага ludiagsm.Аз заради него искам да си поговорим за тез работи.Тя мойта горе долу е ясна вече.А идеята,която мене ме занимава,е да имам два режима - един горе долу нормален,например 1.5 бара максимум,и един 2 бара.Да се командват с копче от таблото.Както изглежда,има некакви шансове да стане.ludiаgsm също обожава копченцата.Лично ми го е казал :D


ех лъ4о ти си готов бе 4овек :) най късно напролет си излезнал :) аз да му мисля


днес ми дадоха адреса на фирма която се занимава с поръ4кови гумени съединения и ман6они утре 6те се ходи до там да запозная хората с евентуалната ми поръ4ка в близко време, както каза за коп4енцата :) , най добро е ре6ението с електромагнитна 6аиба от климатик цък коп4ето и се по4ва помпането:) , през останалото време си работи с нормално хранене(като изклю4им малки загуби от триенето на ремъка :) ), идва оба4е нуждата от система въздуховоди и една или две клапи които да направляват възду6ния поток мисла си 4е ре6ението на тази зада4ка е едно от най трудните от към механи4ния монтаж, 6от аз съм си капризен искам да си имам и нормален режим на колата все пак я карам нон стоп :) , а когато ми потрябва цък и :))) знаете нататък

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook