stepless & vanos

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

stepless & vanos

Мнение от bravo » 13 Авг 2003, 22:32

Сажалявам ама съм "малко" невеж и незнам точно в какво се състои разликата м/у двете системи.Ако мое някой да обясни в детайли ще съм му благодарен.
Най-мразя да съм прав!!!

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 14 Авг 2003, 9:49

Първото поколение VANOS е 3-степенно, и регулира само intake-а. 3-степенно ще рече, че има три конкретни позиции за ъгъла на разпределителния вал на колекторите, но не и продължителноста на отварянето. За първи път е въведено мисля в последните произведени М50-ки, които носят обозначението ТУ в края - примерно М50Б25ТУ. Доколкото разбирам има и варианти на първо поколение VANOS, които могат да регулират плавно времето, но не знам доколко е истина и как се познава.

Второто поколение, което БМВ наричат Double VANOS, е въведено с М52 двигателя. Двойно е, защото в него регулират и ауспуховите клапани. Другото подобрение е, че настройката не става на стъпки, а е плавна. Също клапаните се отварят малко повече, и в комбинация с рециркулацията на изгорелите газове, това дава голямо подобрение. (Да не се бърка с Valvetronic, който регулира височината на отварянето отделно).

Има информация, че новия М5 двигател ще е обурудван с ново, трето поколение VANOS - какво точно има в него още май никой извън БМВ АГ не знае :)

Виж тези линкове:

http://autozine.kyul.net/technical_school/tech_index.htm

http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/vvt_3.htm#Vanos

http://www.bmwworld.com/technology/valvetronic.htm

http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 14 Авг 2003, 18:28

Благодаря ти Kay , сядам да чета , да се образовам :)
Най-мразя да съм прав!!!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 27 Авг 2003, 22:00

едно пиленце на мене пък ми каза че е60 м5 ще бъде без разпределителни валове.. на електро-магнитен принцип ще се командват клапаните... затова и 10 цилиндровия двигател ще могат да го въртят до 8500 оборота за да изкарат от 5.5те литра 500-550 коня.... ;) само не знам с тая висока червена линия ко ша излезе от въртящия момент- м5 все пак е луксозна кола- не банциг :lol:

ама те пиленцата- не са за вярване- аз докато не пипна- не вдявам :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Авг 2003, 8:11

Интересен слух!! :shock: В списанията пише, че новия двигател щял да има "трето поколение" VANOS - друго по въпроса не бях виждал до сега. Много интересно!! :) Но ми звучи много спекулативно, ще трябва да се чака :) Би било хубаво ако сменят и маслената и водната помпа с електрически + електронен контрол.

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Мнение от pAbLo » 29 Авг 2003, 10:27

Кау стига с тея жици и електроники че те имат странния навик да се развалят :arrow: И ТО много :!: :!: Доста сервизи съм виждал пълни с нови коли :arrow: БМВ не съм но несъм и ходил там :oops: И вечно проблема е нещо токаджийско :?

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 29 Авг 2003, 11:43

Електрониката е вечна!
Много по-дълго работи от разни механизми. Аз лично винаги съм искал всичко по моят автомобил да е електронно. Иначе трябва да се занимавам със поддръжка - смазване с масло, замяна на сглобки, проверки на съединения.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 29 Авг 2003, 15:23

леле. как електрониката ша е вечна беееее... повечето проблеми на немските коли са електрически. а те са наи-трудни за отстраняване защото трудно се възпроизвеждат (освен ако не е нещо очевадно) и по закона на мърфи никога не оставят кодове по които да се направи диагнозата :)

ще заявя съвсем отговорно че не знам немска кола която да няма електрически проблеми (сега ще ме извините че ще залегна щото сигурно ще има flames ама аз кво- говоря от личен опит - и не от трабантски ;)

да не говориме че новите коли не стаат да си ги поправяш пред блока и всеки път като ти примигне нещо на таблото стаа финансово интересно :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 29 Авг 2003, 17:23

само да вмъкна и мойта гледна точка...
принципно в колите намират приложение електрическо-механични системи...
най-много боли при повреда на специализирани датчици и на механична част от ел.мех. система...
принципно електрониката наистина е надеждна, но в колите е при екстремни условия (не случайно има елементи, категория automotive), другото е че са строго специализирани, едва ли не строго секретни и не на последно място не толкова разпространени (в смисъл сред тайвански, китайски и сие фирми) та освен себестойността им, се плаща и за разработването им (в смисъл доста повече от обикновено)
ами горе долу заради това болят (и заради това че не са много местата и хората, които наистина ги разбират...)
<br>
br

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: Southampton

Мнение от Trevor Wilkinson » 29 Авг 2003, 21:30

Електрониката се разваля , обаче не означава че е недостатък . Като има много от нея , и всичко си излиза през ALDL порта и за 1 минута ти се разбира кое не е в ред . А ако ти се е скапал примерно маслен пръстен на буталото , отидоха 2 месеца докато откриеш какво не работи .

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook