stepless & vanos
Модератор: bum_bum
10 мнения
• Страница 1 от 1
stepless & vanos
Сажалявам ама съм "малко" невеж и незнам точно в какво се състои разликата м/у двете системи.Ако мое някой да обясни в детайли ще съм му благодарен.
Най-мразя да съм прав!!!
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Първото поколение VANOS е 3-степенно, и регулира само intake-а. 3-степенно ще рече, че има три конкретни позиции за ъгъла на разпределителния вал на колекторите, но не и продължителноста на отварянето. За първи път е въведено мисля в последните произведени М50-ки, които носят обозначението ТУ в края - примерно М50Б25ТУ. Доколкото разбирам има и варианти на първо поколение VANOS, които могат да регулират плавно времето, но не знам доколко е истина и как се познава.
Второто поколение, което БМВ наричат Double VANOS, е въведено с М52 двигателя. Двойно е, защото в него регулират и ауспуховите клапани. Другото подобрение е, че настройката не става на стъпки, а е плавна. Също клапаните се отварят малко повече, и в комбинация с рециркулацията на изгорелите газове, това дава голямо подобрение. (Да не се бърка с Valvetronic, който регулира височината на отварянето отделно).
Има информация, че новия М5 двигател ще е обурудван с ново, трето поколение VANOS - какво точно има в него още май никой извън БМВ АГ не знае
Виж тези линкове:
http://autozine.kyul.net/technical_school/tech_index.htm
http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/vvt_3.htm#Vanos
http://www.bmwworld.com/technology/valvetronic.htm
http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm
Второто поколение, което БМВ наричат Double VANOS, е въведено с М52 двигателя. Двойно е, защото в него регулират и ауспуховите клапани. Другото подобрение е, че настройката не става на стъпки, а е плавна. Също клапаните се отварят малко повече, и в комбинация с рециркулацията на изгорелите газове, това дава голямо подобрение. (Да не се бърка с Valvetronic, който регулира височината на отварянето отделно).
Има информация, че новия М5 двигател ще е обурудван с ново, трето поколение VANOS - какво точно има в него още май никой извън БМВ АГ не знае

Виж тези линкове:
http://autozine.kyul.net/technical_school/tech_index.htm
http://autozine.kyul.net/technical_school/engine/vvt_3.htm#Vanos
http://www.bmwworld.com/technology/valvetronic.htm
http://www.bmwworld.com/technology/vanos.htm
едно пиленце на мене пък ми каза че е60 м5 ще бъде без разпределителни валове.. на електро-магнитен принцип ще се командват клапаните... затова и 10 цилиндровия двигател ще могат да го въртят до 8500 оборота за да изкарат от 5.5те литра 500-550 коня....
само не знам с тая висока червена линия ко ша излезе от въртящия момент- м5 все пак е луксозна кола- не банциг
ама те пиленцата- не са за вярване- аз докато не пипна- не вдявам


ама те пиленцата- не са за вярване- аз докато не пипна- не вдявам

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Интересен слух!!
В списанията пише, че новия двигател щял да има "трето поколение" VANOS - друго по въпроса не бях виждал до сега. Много интересно!!
Но ми звучи много спекулативно, ще трябва да се чака
Би било хубаво ако сменят и маслената и водната помпа с електрически + електронен контрол.



леле. как електрониката ша е вечна беееее... повечето проблеми на немските коли са електрически. а те са наи-трудни за отстраняване защото трудно се възпроизвеждат (освен ако не е нещо очевадно) и по закона на мърфи никога не оставят кодове по които да се направи диагнозата
ще заявя съвсем отговорно че не знам немска кола която да няма електрически проблеми (сега ще ме извините че ще залегна щото сигурно ще има flames ама аз кво- говоря от личен опит - и не от трабантски
да не говориме че новите коли не стаат да си ги поправяш пред блока и всеки път като ти примигне нещо на таблото стаа финансово интересно

ще заявя съвсем отговорно че не знам немска кола която да няма електрически проблеми (сега ще ме извините че ще залегна щото сигурно ще има flames ама аз кво- говоря от личен опит - и не от трабантски

да не говориме че новите коли не стаат да си ги поправяш пред блока и всеки път като ти примигне нещо на таблото стаа финансово интересно

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
само да вмъкна и мойта гледна точка...
принципно в колите намират приложение електрическо-механични системи...
най-много боли при повреда на специализирани датчици и на механична част от ел.мех. система...
принципно електрониката наистина е надеждна, но в колите е при екстремни условия (не случайно има елементи, категория automotive), другото е че са строго специализирани, едва ли не строго секретни и не на последно място не толкова разпространени (в смисъл сред тайвански, китайски и сие фирми) та освен себестойността им, се плаща и за разработването им (в смисъл доста повече от обикновено)
ами горе долу заради това болят (и заради това че не са много местата и хората, които наистина ги разбират...)
принципно в колите намират приложение електрическо-механични системи...
най-много боли при повреда на специализирани датчици и на механична част от ел.мех. система...
принципно електрониката наистина е надеждна, но в колите е при екстремни условия (не случайно има елементи, категория automotive), другото е че са строго специализирани, едва ли не строго секретни и не на последно място не толкова разпространени (в смисъл сред тайвански, китайски и сие фирми) та освен себестойността им, се плаща и за разработването им (в смисъл доста повече от обикновено)
ами горе долу заради това болят (и заради това че не са много местата и хората, които наистина ги разбират...)
<br>
br
br
- Trevor Wilkinson
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: Southampton
Електрониката се разваля , обаче не означава че е недостатък . Като има много от нея , и всичко си излиза през ALDL порта и за 1 минута ти се разбира кое не е в ред . А ако ти се е скапал примерно маслен пръстен на буталото , отидоха 2 месеца докато откриеш какво не работи .
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани