Охлаждане на горивото
Модератор: bum_bum
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Охлаждане на горивото
Всички сме усетили какъв е ефекта, когато в горещ летен ден, след продължително каране, спрем на някоя бензиностанцийка, на сянка под козирката, напълним резервоара с хладна горивна течност (при мене е нафтица) и после газ...
Нали? Има разлика и то осезаема, но ефекта е краткотраен, щото горивото след известно време пак се стопля в резервоара.
Въпроса е как да направим ефекта постоянен? Аз имам някои идеи, но бих искал да чуя и вашите, за да стане една хубава техническа дискусия и да пристъпвам после към действие!
Като ми влезне нещо в акъла, особено за вдигане на конье
не мога да спя!
Помагайте с предложения!

Въпроса е как да направим ефекта постоянен? Аз имам някои идеи, но бих искал да чуя и вашите, за да стане една хубава техническа дискусия и да пристъпвам после към действие!
Като ми влезне нещо в акъла, особено за вдигане на конье

Помагайте с предложения!
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Само ще кажа, че след 8000 км не беше пипнала маслото (на толкова го сменям, щото млатя предимно градско). Разлика на пръчката не повече от 0.5 - 1 мм
А наистина си усещам разлика като сипя хладна нафта, а там разликата в градусите си е поне 10-12.
В нетя по принцип има дадени разни решения с радиатори за горивото, които по принцип не са лоши, но са по-приложими за common rail системата. Според мен за помпа-дюза трябва нещо по-радикално, защото там налягането не е толкова високо както при common rail системата, съответно и температурата на горивото е по-ниска. Та точно затова радиаторите не ме привличат много. Трябва ми някакъв много по-радикален, по-агресивен топлообменик.

В нетя по принцип има дадени разни решения с радиатори за горивото, които по принцип не са лоши, но са по-приложими за common rail системата. Според мен за помпа-дюза трябва нещо по-радикално, защото там налягането не е толкова високо както при common rail системата, съответно и температурата на горивото е по-ниска. Та точно затова радиаторите не ме привличат много. Трябва ми някакъв много по-радикален, по-агресивен топлообменик.

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Оо, в грешка си.... При помпа дюза налягането на горивото при подаването им е над 2000-2100, а при common rail-а е около 1600 ...
Ама теб това какво те грее, ти си със стар дизел? или греша?
а по въпроса - отделна охладителна система към резервоара??
Ама теб това какво те грее, ти си със стар дизел? или греша?
а по въпроса - отделна охладителна система към резервоара??

жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


По-скоро си мисля за нещо преди горивния филтър. Трябва да бъде елемент с принудително охлаждане, независещо от околната температура и температурата на нафтата. Щото радиаторите малко или много са ограничени от тези две велични.
П.П. Какви са тия стойности дето си ги писал за помпа-дюза? И какво сначи 'стар дизел'? Моята помпа е като твоята, разлика няма.
П.П. Какви са тия стойности дето си ги писал за помпа-дюза? И какво сначи 'стар дизел'? Моята помпа е като твоята, разлика няма.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
kam_tod написа:По-скоро си мисля за нещо преди горивния филтър. Трябва да бъде елемент с принудително охлаждане, независещо от околната температура и температурата на нафтата. Щото радиаторите малко или много са ограничени от тези две велични.
П.П. Какви са тия стойности дето си ги писал за помпа-дюза? И какво сначи 'стар дизел'? Моята помпа е като твоята, разлика няма.
Ми ние, по моите знания, сме си стари дизели. Горивно-нагнетителна помпа на 160 атм (или бара, помня ли вече кво съм чел)... стойностите които ти ги дадох са в същата мерна единица за двете технологии... Ние сме си стар обикновен дизел с турбина и интеркулер и предкамерно пълнене(ако е правилен израза). Така знам аз... а новите дизели на БМВ с common-rail са само с d отзад и от 2.0 вадят 163 кончета...
А за охлаждането... не може ли да се направи радиатор на целия резервоар, но с принудително охлаждане и фреон... и преди филтъра може да се сложи нещо коет обаче му трябва много рязка разлика с температурата на нафтата, защото трябва много бързо да я охлади...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


Не знам какъв ще е ефекта от охлаждане на целия резевоар, а и сложно ми се вижда изпълнението. Ако ще се слага фреон, по-скоро трябва да е в компактен охлаждащ и добре изолиран елемент преди филтъра, но с определена вместимост за горивото, за да има време да го охлади. Трябват си изчисления... и емпирични данни. Така го виждам аз засега, но не изключвам и други модификации.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
kam_tod написа:Не знам какъв ще е ефекта от охлаждане на целия резевоар, а и сложно ми се вижда изпълнението. Ако ще се слага фреон, по-скоро трябва да е в компактен охлаждащ и добре изолиран елемент преди филтъра, но с определена вместимост за горивото, за да има време да го охлади. Трябват си изчисления... и емпирични данни. Така го виждам аз засега, но не изключвам и други модификации.
Ще ми е много интересна тази идея дали ще се реализира. Много съм некадърен в ръцете иначе бих помогнал!
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


Най-вече трябва един много як климатик, електрически (за да се изключва през зимата), да ми изпадне тънко
И тогава ще ти кажа какво е станало, със сигурност ще има ефект обаче, важното е колко ще е голям 


Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
най-лесно би било с air/fuel cooler, но според мен ефекта ще е съмнителен... самото гориво си е с температурата на околната среда в резервоара. а ако се използва някакви системи с фреон и т.н., те използват част от енергията на двигателя, така че там със сигурност ще си на загуба...
по-скоро работи по-върпоса с intercooler за въздуха, защото там наистина има идея да се прави... проблема, които описваш го има при common rail и pumpe duse, защото там горивото е при налягания, които sieg спомена... а при "старите дизели" ефекта от повишаването на налягането на горивото е незначителен.
just my 50 c

just my 50 c
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Проблема с интеркулера за въздуха ще бъде решен много скоро - интеркулера е закупен, с добри размери е (38х18х8), врътката тука е откъде да минат тръбите за него... това е сложнотията.
Като казваш, че фреонова система ще ползва част от енергията на двигателя и че ще съм на загуба, надявам се имаш предвид разхода на гориво. Ако е така, няма проблем, то конете си имат цена.
Като казваш, че фреонова система ще ползва част от енергията на двигателя и че ще съм на загуба, надявам се имаш предвид разхода на гориво. Ако е така, няма проблем, то конете си имат цена.

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Двете ми Поршета имат фабричен cooler-а за бензина точно преди регулатора на налягането на гърба на V8. Получават студено от тръбите на климатика, както и от и от въздушния поток, който минава от там...
Power is Nothing Without Insanity
Alex 320i Cabrio написа:Двете ми Поршета имат фабричен cooler-а за бензина точно преди регулатора на налягането на гърба на V8. Получават студено от тръбите на климатика, както и от и от въздушния поток, който минава от там...


Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
[steeN] написа:... а при "старите дизели" ефекта от повишаването на налягането на горивото е незначителен.
Не става въпрос за повишаване на налягането на нафтата. Целта е да се намали температурата на горивото поради 2 причини:
1. Охладеното гориво охлажда много по-добре челото на буталото, няма да се спирам на ползите от това, много са.
2. В единица обем има повече (малко повече) количество охладено гориво, в сравнение с количеството ако горивото е топло. И тук е ясно каква е ползвата от този ефект.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
62 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани