строук и валове + dyno

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: дилема - строук, или само валове

Мнение от ACCELERATOR » 01 Дек 2013, 22:03

При мен вече дилемата приключи. За съжаление няма да мога да покажа дино след интервенцията с валовете, понеже реших да го строукна. Двигателят вече е разглобен при Явор, надявам се тази седмица вече и да го съберем. Ето и малко снимки.

Защо ли ми напомня на операция на сърце? :)
Изображение

Явор написа:На толко читав матор не бях попадал скоро
:dunno:
Изображение

3 вала, от 3 различни БМВ-та, best of, така да се каже :mhihi:
Изображение

Меглиото влезе в употреба :mhihi:
Изображение

Маслената помпа е в супер състояние. Почистена, сменихме ѝ пружината на клапана за всеки случай:
Изображение

Главата, почистена и ревизирана:
Изображение

Буталцата, вече монтирани с новия вал и новички сегменти:
Изображение

Естествено нов хонинг на блока и полиране на вала, който си беше в допуските.
Освен стандартните неща при ревизия, сменяме и маслените пръскалки, защото пружинките им бяха омекнали, както и ангренажни вериги и зъбни колела, банани и т.н. с ОЕМ, и възвратен клапан на главата. Сетъпа е м52б28 вал, 135мм биели, моите бутала (в доста добро състояние м/у другото), и въпросните разпределителни валове - всмукателен от м54б28 и за изпускателен - всмукателния от м50 без ванос. Степента на сгъстяване по сметки ще е около 11:1, за разлика от стандартната за м52б28 10,2:1. Пропуснах да кажа, че при поставянето на валовете ревизирахме и ваноса.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: дилема - строук, или само валове

Мнение от Kroki » 02 Дек 2013, 0:05

Ааааа ето на кой бил тоя мотор. Евалата!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: дилема - строук, или само валове

Мнение от vankatagsi » 02 Яну 2014, 22:34

Интересно за всички би било, да покажеш дино графика или поне да споделиш впечатления.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 7.06.2008
Пол: Мъж
Кара: Нещо между 320-ка и М3
Мечтае да кара: S62B50

Re: дилема - строук, или само валове

Мнение от STOPSKI » 15 Юни 2014, 13:53

Колеги има ли значение тунелите да ли са от м50 или м52 съответно и валовете от м50 в тунел на м52 или обратно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: дилема - строук, или само валове

Мнение от ACCELERATOR » 31 Юли 2014, 18:43

Дойде и видовден.. :) След доста време и перипетии, включително и второ отваряне на двигателя :roll:
201/196к.с. съответно на бензин/газ на колелата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: строук и валове + dyno

Мнение от ico318 » 03 Авг 2014, 0:01

По електрониката какво е правено?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: строук и валове + dyno

Мнение от ACCELERATOR » 03 Авг 2014, 14:11

Ремап.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: строук и валове + dyno

Мнение от vankatagsi » 03 Авг 2014, 23:00

Ако само строук до 2.8 , валове и ремап е правено по колата, разултата е мн добър. Защо отваряхте мотора втори път?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: строук и валове + dyno

Мнение от ACCELERATOR » 04 Авг 2014, 14:27

Aми това е да, + китайски изпускателни колектори. Генерацията даже си е оригиналната, с всичките гърнета.
Отваряхме го пак, защото първият път нещо не се получи. Аксиалния лагер стана на стружки, харчеше много масло, маслената помпа нещо се развали и светна лампата. За лагера и помпата обяснение се намери, но не и за харча на масло :dunno:
Сега е ОК колата, смених пак лагери и сегменти + повдигачи. Просто беше разправия голяма и нерви..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: строук и валове + dyno

Мнение от BABHOMED » 04 Авг 2014, 18:17

Това е странно дето се е случило..Резултата е повече от добър според мен в комбинация с едни ITB-а ще стане страшно ..
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: строук и валове + dyno

Мнение от BorisMitev » 03 Ное 2014, 23:33

Супер резултат постигнат спрямо стоково 2.8 мисля , че няма какво повече да желаеш от непринудително пълнене :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: строук и валове + dyno

Мнение от bum_bum » 04 Ное 2014, 0:05

Абе има кво ама не си струва парите. 60 коня отгоре над заводските си е отлично. :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 27.01.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Внимателно
Мечтае да кара: Нещо страшно

Re: строук и валове + dyno

Мнение от BorisMitev » 04 Ное 2014, 1:08

А теб bum_bum да те попитам и без това сме в този ред на мисли.
Като направих моя строук 2.0 към 2.5 направих грубата грешката , че не портнах главата, защото смятах , че бързо след строука ще мина отвъд вакуума. Но ей го на .. половин година си я карам атмосферка та въпроса е следния : М50 ванос , 20скова глава без порт и полиране , ще могат ли портовете да хранят с вал от м54б30 и реално ефект от колектор от 2.5 без порт е безмислен нали ? Се пак .. ти си царя на атмосферния тунинг смятам, че можеш да ми дадеш напълно адекватен отговор :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: строук и валове + dyno

Мнение от bum_bum » 07 Ное 2014, 13:44

Чак цар далеч не съм, но благодаря :mhihi: Ефект от колектора със сигурност ще има и на стокова глава, също и от валовете. Аз си карах 20-ката с М3 валове известно време. Но задължително трябва да се ремапне с тях иначе почти нищо не се усеща.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: строук и валове + dyno

Мнение от ACCELERATOR » 20 Дек 2014, 0:49

Между другото да вметна, след съвсем лека корекция на ъглите на валовете по посока на сток положението им, колата вече е 207к.с. на колелата при 5800 оборота, и +20нм, като графиката вече няма тия върхове и спадове около 5000 оборота. За съжаление от кеф и бързане забравих да си взема разпечатката.. :-\ Направо не е за вярване колко много влияе 1мм отместване на вала, и дори не съм сигурен, че това е оптималното им положение, понеже няма как да си играя да ги въртя, докато съм на диното.
Т.к. съм със сток генерация, мисля че с една хубава афтърмаркет генерацийка спокойно ще прехвърли 210, но за момента не мисля да се занимавам...
Мога да споделя вече и среден разход за около 20 000км, и той е 12,6/100, общо газ + бензин (записвам си зарежданията в една програмка).
Преди беше точно 12,1/100 с моето каране, така че съм доволен ;-)

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook