Strut Tower Reinforcement Plates
Модератор: bum_bum
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Ivan Petrov
- Скрапчо
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Strut Tower Reinforcement Plates
Чудех се къде да публикувам темата, и понеже засяга повече от един модел на марката, реших да я пусна в основния форум. Смятам, че е важна за всеки който възнамерява да кара колата си продължително време, особено по българските "пътища".
Също така темата обхваща и хората, каращи с caster/camber plates.
Малко предистория:
В началото на 90-те години BMW (и не само), стартира програма за планирано разрушаване на автомобила. Ако преди години пречка за добро шаси е била технологичната гледна точка и начините на изчисление, то в момента пречката е само и единствено икономическа. Въпреки че нашата марка се старае да подържа ниво, за да съществува е нужно и цената на крайния продукт да бъде съобразена с финансовите обстоятелства, а също така и с цената на конкуренцията. В следствие от това вместо преизчисляване на определен детаел 5 и повече пъти отгоре, в момента се преизчислява до 3 пъти, като целта е колата да издържи гаранционния период, а след това каквото стане...
Какво имам предвид под преизчисление: Както е известно всяка суровина (респективно всеки детаел) по нашите коли има определен период живот предвиден от производителят. За пример има пластмаса която след 2 години се амортизира, свойствата и се изменят с времето и става крехка. Аналогично има и пластмаса която издържа 15+ години без амортизация.
Същото се отнася и до метала и сглобката на купетата, и под преизчисление нямам предвид изчисляването на нещо по 5 различни формули. На прост език преизчисляване в случея, означава презастраховане. Ако нещо за да работи и да е здраво е нужна стомата с качество "Х", то след преизчисляване за да се презастрахова производителят произвежда детаела с качество "5Х", тоест 5 пъти по-здраво от нужното.
Срещан проблем при BMW, е деформирането (mushrooming) на бомбетата. Метала който се използва е по-тънък и няма якостта нужна за да издъжи на амортизацията през годините и започва да се деформира/къса.
Бомбе скъсано, заради camber/caster plates
Бомбе с деформация на тампона предпоставка за късане
Още един пример за скъсано бомбе
http://www.vrperformance.com/mt/2008/06 ... _on_b.html
Същия проблем при Е36 компакт
http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=30693
Отново Е36
http://www.stlbmwcca.org/wwwboard/viewt ... f=4&t=4569
Подобни проблеми се забелязват освен при Е36 и при Z3, Е39, Е46, Е90/91/92/93, предполагам няма нужда от повече снимков материал за да прецените дали това е поредната конспирация или реален проблем.
Решението:
Strut Tower Reinforcement Plates, или още наричани от BMW "Protection tube For vehicles with: National version eastern europe / Or: Poor road package"
Предлага се като решение от BMW. Идеята е усилване на конструкцията където ляга тампона при бомбето без заварки на подложката, а само чрез притягане на болтовете.
Part Numbers:
E36 - 31 31 2 489 795
E46 - 51 71 7 036 781
(преди да поръчате проверете номерата за всеки случай)
E36 / Z3
E46
На Е39 сложихме планки от Е46, като намалихме външния диаметър, за да паснат по-добре към бомбето и в момента колата е на 500км. след монтажа им и тестовете продължават.
При съмнение, че планките са слегнали добре между бомбето и тампона обръщайте внимание на гайките и ги притягайте на 100 и на 400км. след монтажа им.
Поздрави
Иван Петров
Също така темата обхваща и хората, каращи с caster/camber plates.
Малко предистория:
В началото на 90-те години BMW (и не само), стартира програма за планирано разрушаване на автомобила. Ако преди години пречка за добро шаси е била технологичната гледна точка и начините на изчисление, то в момента пречката е само и единствено икономическа. Въпреки че нашата марка се старае да подържа ниво, за да съществува е нужно и цената на крайния продукт да бъде съобразена с финансовите обстоятелства, а също така и с цената на конкуренцията. В следствие от това вместо преизчисляване на определен детаел 5 и повече пъти отгоре, в момента се преизчислява до 3 пъти, като целта е колата да издържи гаранционния период, а след това каквото стане...
Какво имам предвид под преизчисление: Както е известно всяка суровина (респективно всеки детаел) по нашите коли има определен период живот предвиден от производителят. За пример има пластмаса която след 2 години се амортизира, свойствата и се изменят с времето и става крехка. Аналогично има и пластмаса която издържа 15+ години без амортизация.
Същото се отнася и до метала и сглобката на купетата, и под преизчисление нямам предвид изчисляването на нещо по 5 различни формули. На прост език преизчисляване в случея, означава презастраховане. Ако нещо за да работи и да е здраво е нужна стомата с качество "Х", то след преизчисляване за да се презастрахова производителят произвежда детаела с качество "5Х", тоест 5 пъти по-здраво от нужното.
Срещан проблем при BMW, е деформирането (mushrooming) на бомбетата. Метала който се използва е по-тънък и няма якостта нужна за да издъжи на амортизацията през годините и започва да се деформира/къса.
Бомбе скъсано, заради camber/caster plates
Бомбе с деформация на тампона предпоставка за късане
Още един пример за скъсано бомбе
http://www.vrperformance.com/mt/2008/06 ... _on_b.html
Същия проблем при Е36 компакт
http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=30693
Отново Е36
http://www.stlbmwcca.org/wwwboard/viewt ... f=4&t=4569
Подобни проблеми се забелязват освен при Е36 и при Z3, Е39, Е46, Е90/91/92/93, предполагам няма нужда от повече снимков материал за да прецените дали това е поредната конспирация или реален проблем.
Решението:
Strut Tower Reinforcement Plates, или още наричани от BMW "Protection tube For vehicles with: National version eastern europe / Or: Poor road package"
Предлага се като решение от BMW. Идеята е усилване на конструкцията където ляга тампона при бомбето без заварки на подложката, а само чрез притягане на болтовете.
Part Numbers:
E36 - 31 31 2 489 795
E46 - 51 71 7 036 781
(преди да поръчате проверете номерата за всеки случай)
E36 / Z3
E46
На Е39 сложихме планки от Е46, като намалихме външния диаметър, за да паснат по-добре към бомбето и в момента колата е на 500км. след монтажа им и тестовете продължават.
При съмнение, че планките са слегнали добре между бомбето и тампона обръщайте внимание на гайките и ги притягайте на 100 и на 400км. след монтажа им.
Поздрави
Иван Петров
Последна промяна Ivan Petrov на 17 Окт 2012, 16:37, променена общо 1 път
- Ivan Petrov
- Скрапчо
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Забравих да допълня, че планките за Е46 струват 15лв. на брой.
Ето и становище по въпроса:
turnermotorsport.com
"The shock towers on the E36 and Z3 are notoriously weak. Under normal driving conditions with a stock, fresh suspension it is unlikely that you will ever have a problem. But with an upgraded street or race suspension with firm springs much of the energy from pounding the road is transmitted to the thin sheet metal in the strut tower. This pounding will cause the tower to deform or even crack. Look for 'mushrooming' or deformity around the holes for the three mounting studs at the top of the strut tower. The sheetmetal around the holes should really be flat and square. Poor shocks or stiff suspensions will actually cause this sheetmetal to pop up.
These factory BMW reinforcement plates will help disperse the energy and save you from costly repairs in the future. A strut brace also helps to prevent this but these plates are designed to reinforce the strut tower from the bottom. The install over your strut mount or camber plate and simply add thickness (strength) to the strut tower. They can be sandwiched in place and do not require welding."
vacmotorsports.com
"VAC Tech Notes:
-Install does NOT require welding, these bolt right in!
-Fitted as standard on the AWD E46 to improve there tower reliability -We live in the city and if you're going to see potholes; we strongly recommend them when adding stiffer suspension or low profile tires!"
bmpdesign.com
"This is very common on all 528i, 530i, 540i, M5 models. This problem does occur on other BMW 3,5,6,7, and 8 series but not as frequently. This failure is the result of severe pot hole impacts and /or worn shocks absorbers, which allow the vehicle to bottom out. The weight of the vehicle impacting the front upper shock mount will typically bend the upper mounts as well as the tower itself. You can visually see the damage by looking at the top of the mount which will appear bulged outward. Additionally the 3 mount studs are splayed outward from their original centerline location. Removal of the upper mount from the shock tower may require using an insulated hammer to drive the studs from the mount locations. Visually inspecting the shock tower: The top surface of the shock tower should be a flat mounting surface. Studs should appear in a straight vertical position, perpendicular to the top surface of the shock tower. Studs spread out are an indication of impact damage. Severe damage will require removal of the shock, and using the BMP design 2 part press tool. This tool will compress the shock tower to it's original position. The BMP design shock tower reinforcement plates will help protect against future damage. To help prevent furure damage we recommend selecting a Bilstein Heavy duty shocks to reduce "shock bottoming" impact related damage."
Ето и становище по въпроса:
turnermotorsport.com
"The shock towers on the E36 and Z3 are notoriously weak. Under normal driving conditions with a stock, fresh suspension it is unlikely that you will ever have a problem. But with an upgraded street or race suspension with firm springs much of the energy from pounding the road is transmitted to the thin sheet metal in the strut tower. This pounding will cause the tower to deform or even crack. Look for 'mushrooming' or deformity around the holes for the three mounting studs at the top of the strut tower. The sheetmetal around the holes should really be flat and square. Poor shocks or stiff suspensions will actually cause this sheetmetal to pop up.
These factory BMW reinforcement plates will help disperse the energy and save you from costly repairs in the future. A strut brace also helps to prevent this but these plates are designed to reinforce the strut tower from the bottom. The install over your strut mount or camber plate and simply add thickness (strength) to the strut tower. They can be sandwiched in place and do not require welding."
vacmotorsports.com
"VAC Tech Notes:
-Install does NOT require welding, these bolt right in!
-Fitted as standard on the AWD E46 to improve there tower reliability -We live in the city and if you're going to see potholes; we strongly recommend them when adding stiffer suspension or low profile tires!"
bmpdesign.com
"This is very common on all 528i, 530i, 540i, M5 models. This problem does occur on other BMW 3,5,6,7, and 8 series but not as frequently. This failure is the result of severe pot hole impacts and /or worn shocks absorbers, which allow the vehicle to bottom out. The weight of the vehicle impacting the front upper shock mount will typically bend the upper mounts as well as the tower itself. You can visually see the damage by looking at the top of the mount which will appear bulged outward. Additionally the 3 mount studs are splayed outward from their original centerline location. Removal of the upper mount from the shock tower may require using an insulated hammer to drive the studs from the mount locations. Visually inspecting the shock tower: The top surface of the shock tower should be a flat mounting surface. Studs should appear in a straight vertical position, perpendicular to the top surface of the shock tower. Studs spread out are an indication of impact damage. Severe damage will require removal of the shock, and using the BMP design 2 part press tool. This tool will compress the shock tower to it's original position. The BMP design shock tower reinforcement plates will help protect against future damage. To help prevent furure damage we recommend selecting a Bilstein Heavy duty shocks to reduce "shock bottoming" impact related damage."
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Чудесна тема, благодаря!
Единствена забележка, че може би трябваше да е в тунинга.
Единствена забележка, че може би трябваше да е в тунинга.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Аз сложих разпънка с масивни (8мм) плейтове. Но те, разбира се, са отгоре върху бомбето... Все се надявам, че е по-добре от без хич
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
много ингересно. мерси. ще сложим едни такива начи
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=31&fg=10
хм, интересно... изглежда, че моята кола я има тази част вече. което е интересно и разликата в цената...
15 FRONT SPRING STRUT TOWER REINFORCEMENT 2 03/1996 31312489795 $5.62
реална цена...
http://parts.bmwofsouthatlanta.com/prod ... 89795.html
часта от темата - Part 31331091595 (Adapter) се използва в
е32, е34, е36, е39
http://realoem.com/bmw/partxref.do?part ... showeur=on
For vehicles with
NATIONAL VERSION EASTERN EUROPE
or
Poor road package
L816A=Yes
S815A=Yes
14 Adapter 2 06/1992 31331091595 $74.81
реална цена...
http://parts.bmwofsouthatlanta.com/prod ... 91595.html
п.с. за е36 става въпрос...
хм, интересно... изглежда, че моята кола я има тази част вече. което е интересно и разликата в цената...
15 FRONT SPRING STRUT TOWER REINFORCEMENT 2 03/1996 31312489795 $5.62
реална цена...
http://parts.bmwofsouthatlanta.com/prod ... 89795.html
часта от темата - Part 31331091595 (Adapter) се използва в
е32, е34, е36, е39
http://realoem.com/bmw/partxref.do?part ... showeur=on
For vehicles with
NATIONAL VERSION EASTERN EUROPE
or
Poor road package
L816A=Yes
S815A=Yes
14 Adapter 2 06/1992 31331091595 $74.81
реална цена...
http://parts.bmwofsouthatlanta.com/prod ... 91595.html
п.с. за е36 става въпрос...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Ivan Petrov
- Скрапчо
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Nickelback написа:Аз сложих разпънка с масивни (8мм) плейтове. Но те, разбира се, са отгоре върху бомбето... Все се надявам, че е по-добре от без хич
Доколкото виждам, колата е Е36, а там бомбетата са със издутини на места, тоест възможно е да се е получил този д/ефект, където разпънката не ляга добре на бомбето. При такава разпънка има възможност да навреди, защото се фиксира върху болтовете и при усукване няма добра контактна площ с бомбето, а разчита на тампона под него... което... не е от най-добрите сценарии защото може да се стигне до скъсване около болтовете...
Ето пример, как по мое мнение би трябвало да изглежда една качествена разпънка, която наистина върши работа
Остава всеки да прецени, неговата разпънка към кой тип е.
При една разпънка от втори тип придружена с планка под бомбето, получавате ефекта на сандвича и бомбето не би трябвало да има никакви отклонения.
хм, интересно... изглежда, че моята кола я има тази част вече. което е интересно и разликата в цената...
Мога да се обадя в Дарукар и да проверя каква е цената във България, или вариант номер 2:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Genuine-S ... 2c682d8183
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Полезна информация, скоро отивам и аз на опашката пред Дару
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Ivan Petrov написа:Nickelback написа:Аз сложих разпънка с масивни (8мм) плейтове. Но те, разбира се, са отгоре върху бомбето... Все се надявам, че е по-добре от без хич
Доколкото виждам, колата е Е36, а там бомбетата са със издутини на места, тоест възможно е да се е получил този д/ефект, където разпънката не ляга добре на бомбето. При такава разпънка има възможност да навреди, защото се фиксира върху болтовете и при усукване няма добра контактна площ с бомбето, а разчита на тампона под него... което... не е от най-добрите сценарии защото може да се стигне до скъсване около болтовете...
Да, моята разпънка е къстъм мейд и е с вдълбани канали за тези изпъкналости. Специално си я поръчвах от един супер коректен колега от форума А отдолу са си стандартните камбър плейтове на D2-то. Би трябвало да се е получил някакъв сандвич, дано да е за добро
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Ivan Petrov написа:Part Numbers:
E36 - 31 33 1 091 595
Една малка корекция, това по-горе е номерът на ето този детайл:
който всъщност е подложка за увеличаване на височината на предния мост с 20мм - за колите версия Източна Европа. Това е различен дейтайл от главния обект на тази тема. Неговият номер 31 31 2 489 795 се вижда добре на снимките, които си пуснал:
- Ivan Petrov
- Скрапчо
- Мнения: 912
- Регистриран на: 7.04.2006
- Местоположение: Средата на 90-те, иначе София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Една малка корекция, това по-горе е номерът на ето този детайл:
Благодаря за корекцията, и се извинявам ако съм подвел някой!
А отдолу са си стандартните камбър плейтове на D2-то. Би трябвало да се е получил някакъв сандвич, дано да е за добро
Нямам идея стандартните с каква форма са, но като цяло camber plates нямат много контактна площ с бомбето и се получават деформации, аз лично не бих рискувал да ги монтирам директно към бомбето. Наистина разпънката щом е качествена усилва якостта на ламарината до някаква степен, но все пак напрежението е отдолу-нагоре, а не отгоре-надолу...
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Ivan Petrov написа:Една малка корекция, това по-горе е номерът на ето този детайл:
Благодаря за корекцията, и се извинявам ако съм подвел някой!А отдолу са си стандартните камбър плейтове на D2-то. Би трябвало да се е получил някакъв сандвич, дано да е за добро
Нямам идея стандартните с каква форма са, но като цяло camber plates нямат много контактна площ с бомбето и се получават деформации, аз лично не бих рискувал да ги монтирам директно към бомбето. Наистина разпънката щом е качествена усилва якостта на ламарината до някаква степен, но все пак напрежението е отдолу-нагоре, а не отгоре-надолу...
Аз си мисля, че всичко е ОК, когато площта или по-скоро диаметъра на плейта на разпънката е по голям от този на камбър плейта на окачването При плътен контакт между тия три детайла (плейт|ламарина на бомбе|плейт) се получава все едно камбър плейта е монтиран директно за другия плейт. В другия случай, ако диаметъра на плейта на разпънката е по-малък (такива чак не съм виждал ), то долния плейт ще прокъса бомбето както е на снимките, които си дал Виновника за прокъсването, според мен е острия ръб на камбър плейта Когато няма съответната опора отгоре се случва това на снимките...
Един колега ме открехна, че на Z3 също се слагат подобни допълнителни планки, където стъпват амортисьорите на задния мост. Но се слагат отгоре върху ламарината, а не отдолу. Тъй, че отгоре-отдолу, все е по-добре от сток
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Strut Tower Reinforcement Plates
Планката от Z3 е направо задължителна за е36, още повече че задните тампони са му слабо място и въпросната планка изкарват доста повече. А и не е рядко да се цепят там бомбетата.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани