вал от м47 на м40?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от Jordana » 20 Юли 2012, 22:27

:yes:
Последна промяна Jordana на 23 Юли 2012, 12:47, променена общо 1 път
Eternal glory to the fallen heroes !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2008
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 87 318i, 87 320i, 96 318is
Мечтае да кара: зил 130

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от M10 » 20 Юли 2012, 23:09

Така и така се дават пари за сегменти, лагери, колянов вал, биели, защо не го направиш с М42 с по-добър резултат :dunno: Ако толкова държиш блока да е оригиналния, прехвърли всичко от М42ка донор на твоя блок. Със вал 88мм, 135мм биели от М40 и сток буталата на М42 става 9 и нещо степента.
Буталата на М40 и М42 са с еднаква височина, разлика предполагам ще има в обема на челото... тези от М42 едва ли са удачни за глава с 2 клапана. Ако го мислищ щото са "ковани", не са :winky:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от ico318 » 21 Юли 2012, 15:39

M10 написа:Така и така се дават пари за сегменти, лагери, колянов вал, биели, защо не го направиш с М42 с по-добър резултат :dunno: Ако толкова държиш блока да е оригиналния, прехвърли всичко от М42ка донор на твоя блок. Със вал 88мм, 135мм биели от М40 и сток буталата на М42 става 9 и нещо степента.
Буталата на М40 и М42 са с еднаква височина, разлика предполагам ще има в обема на челото... тези от М42 едва ли са удачни за глава с 2 клапана. Ако го мислищ щото са "ковани", не са :winky:

още като купувах колата,преди години,се погрижих в талона да пише:"без номер" за двигател :winky: и не държа на блока.минаването на м42 не е толкова просто-нов по-голям компресор/иначе с тоя на ис 2000куб.см. съм на 0,3 бара :lol: /ново захващане,нова шайба,заигравки с електрониката и т.н. кото му сложиш и нови верига ,оптегачи и знам ли още какво и става дебела.сега платформата я има и само се доработва.пък имам два наистина добри мотора-да счупя този на колата и ще го разстържа на 86 мм и ще го правя ис.засега той ще си кара,а ще правя другия.това го реших днес,след като се повозих 120км.-супер беше и разход 10/100,половината с климатик.направо не е за вярване!за буталата питах,защото ако се ползваше 90мм вал,трябваше леко да се разреди,а тези на м42 ми се виждат по-вкопани и работят с по-дълга биела при еднаква височина на буталото.затова реших,че разреждат в м40,но никой не казва,а и един добър човек ме отказа от 90мм вал,а за 88мм моите са супер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от ico318 » 21 Юли 2012, 15:48

Vozq_bez_pari написа:ше изкарате буталта отдолу ама друг път :mhihi: :mhihi:

а за болта на кол. вал отваряш картера и подпираш вала или отзад на маховика си има място за чоп

това значи със сигурност,че мотора на колата ще си кара,а ще си подготвя другия. на маховика няма нищо-от м20 е.може би ако са там съединителя и кутията...,но на гол махових няма отвор.ще го разглабям явно целия.дано издържи дръжката на лопата,че само тя е дървена за контра.
Jordana написа:Единствения по дългоходов вал е от м44б19 от е46 318сi ход 90мм но незнам точно как се напасва в м40.Имаш двигател който е добър донор но за него самия няма нищо по голямо което да си струва инвестицията това е просттата причина поради която няма инфо в мрежата .Не се строуква често ако въобще има с какво.
аз ти казвам,че си говориш,да ти минава времето,но не ми вярваш-м44 си е с вал83,5мм. с вал 90мм са по-новите н-мотори.валовете са с изцяло нова конструкция и не стават за мен-вкл. размерите на лагерите са други.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от Jordana » 21 Юли 2012, 16:56

:yes:
Последна промяна Jordana на 23 Юли 2012, 12:47, променена общо 1 път
Eternal glory to the fallen heroes !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2008
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 87 318i, 87 320i, 96 318is
Мечтае да кара: зил 130

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от M10 » 21 Юли 2012, 21:57

...
Последна промяна M10 на 21 Юли 2012, 22:47, променена общо 1 път
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от Jordana » 21 Юли 2012, 22:28

:yes:
Последна промяна Jordana на 23 Юли 2012, 12:48, променена общо 1 път
Eternal glory to the fallen heroes !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2008
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 87 318i, 87 320i, 96 318is
Мечтае да кара: зил 130

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от M10 » 21 Юли 2012, 22:46

Мда прав си този път аз се обърках :oops: 36,7 е когато мотора е със 135 биела, 31,65 когато е със 140мм.
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от ico318 » 22 Юли 2012, 1:03

Jordana написа:При м40б18 се ползват два размера бутала 31.6 и 36.7 при м42б18tu e 31.7 мм
Колко е обема на горивната камера на м40 ?
Най добър и лесен за испълнение ми се вижда варианта с вал 88мм твойте бутала и 130 мм биели с 1.5 мм недоход.

точно за това се напъвам и аз.горивната камера я смятах някъде....,но с.с. идва 8,4.проблема е,че сега е 2 през нощта,а аз досега се борих с болта на вала.свалих малкия картер и запънах вала с дръжката на лопатата-идеално влиза между две противотежести,но няма развиване.утре ще хвана някой да чукне върху камъка докато напъвам-дано тръгне.никога няма да свалям мотор без на колата да му развия болта със стартера!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от Vozq_bez_pari » 22 Юли 2012, 1:43

точно на свален на земята М40 съм го развивал болта . мн як камък ти трябва мн як върток( дане сложиш някоя тресчотка се чупи) и някъква дълга тръба и става

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от Jordana » 22 Юли 2012, 7:25

:yes:
Последна промяна Jordana на 23 Юли 2012, 12:48, променена общо 1 път
Eternal glory to the fallen heroes !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от ico318 » 22 Юли 2012, 12:38

M10 написа:Мда прав си този път аз се обърках :oops: 36,7 е когато мотора е със 135 биела, 31,65 когато е със 140мм.

приятел,сега видях,че продаваш части от м40 и м42,включително и валове.виж,моля те,по какво се различават и не ме дръж под напрежение.благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от ico318 » 22 Юли 2012, 13:16

Vozq_bez_pari написа:точно на свален на земята М40 съм го развивал болта . мн як камък ти трябва мн як върток( дане сложиш някоя тресчотка се чупи) и някъква дълга тръба и става

вече и аз съм развивал :lalala: .трудно е,но пред двуметровата тръба се предаде! последно варианта е с моите бутала/1. имам 8 броя 2.не мога да объркам недоход или с.с.,защото изхождам от заводските данни при промените 3.в момента ги карам на 0,8-0,9 налягане и си държат,при това със спорни настройки 4.имат доста материал,което е недостатък за тегло,но ще помага за топлоотвеждане./ и биели от м20б20/23/27.вала от м47,ако няма изненади.проблема е ,че става тежко-буталата са по 490 гр.,което е поносимо,биелите от м20 са 626гр/моите са 653гр!/,което е доста сравнено с по-новите мотори,а вала е 16,6 кг./моя-13,1кг/.имам и 2 кг шайба дето върти компресора,но м20 маховик и съединител са -2,5кг.сметката е +3кг. това с ниската с.с. ще убие мотора в атмосферен режим!те м40 и затова не вървят,особено на газ-ниска с.с. и тежка карантия.при м43 са подобрени тези неща и ефекта е явен.това при здрава глава,разбира се :lol: .горивната камера заводски трябва да е 57,564 куб.см. при увеличаване на недохода с 1,5мм или 0,15см,тя се увеличава с 8,316 куб.см. и става 65,88 куб.см. при новия ходов обем от 1951,488 куб.см. или 487,872 куб.см. на цилиндър,с.с. е 8,4:1.много ще съм благодарен,ако някой ми провери сметките,че ако тука има грешка,ще е много неприятно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от ico318 » 30 Юли 2012, 1:24

още миналата седмица друг добър човек,на който нямам никакво основание да не вярвам и който има такъв вал от м47,го премери и се оказа,че е 1:1 с този на м40!!! никъде не намерих инфо по въпроса,което е много чудно....след като установих,че биели 130мм са къси за вал 88мм,реших да търся други на 135мм,леки,а не моите-652 гр. на брои!има избор ще видим...оттук не мога да си ползвам и буталата,но и за тях не ме е яд-и те да тежки.мислех от е36 м40,но степента идва 8,4:1,което ми е малко и трябваше да се челосва блока.тогава се разрових по каталозите и открих размерите на буталата на м43-точно за мен са и са доста леки.има няколко турбо проекта на м43 и си държат до над 1 бар.ето и разни варианти,които могат да се сглобят с заводски части на м40 и м43:ако искате да вдигнете с.с на м43б18,не е нужно да се шлайфа нищо,а буталата да се сменят с такива отм43б16.те са по-ниски от на б18 с 0,5мм,но вкопаното им е по-малко и вдигат с.с. на 10,23:1.това става и на м40б18-бутала от м43б16 и биели 140мм/от м43б18 примерно/.за малко по-ниска с.с. на м40б18-направо бутала и биели от м43б18 и 9,7:1.ако пък трябва да се разреди м43б18-то бутала от е36 м40-8,8:1.при вал от м47-88мм ,има разни комбинации,но винаги с биели 135мм.бутала от е36 м40-8,4:1 ;бутала от м43б18-9,14:1 ;бутала от м43б16-9,57:1.това последното ми се струва най-добрия вариант-1951 куб.см. на тази степен е добре.особено ако е регистриран като б16 :D .има още варианти-основно за разреждане,но всичко това е само теория.така или иначе тези мотори са доста подценявани и инфо няма-дано съм бил полезен на някого!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: вал от м47 на м40?

Мнение от ico318 » 25 Яну 2013, 11:52

мисля,че след като съм пуснал тема с въпроси,трябва да напиша и за развитието.валовете от м47 се оказаха рядка и търсена стока и това води до неприемлива цена.реших,че ще изчакам по-добри времена и ще ползвам моите неща,които иначе трябва да изхвърля.купих бутала от м43б16 и биели от м42/140мм/ и си сглобих мотора с моя вал.буталата са 40-50гр. по-леки от досегашните,но биелите са с 25-30гр. по-тежки,което не е голямо олекотяване,но е нещо.недохода се увеличи с 0,5мм.,което би позволило да се развърта до по-високи обороти,но при мен компресора затапва на високи и не мога да се възползвам.степента стана 10,3:1 и пак си я карам на 0,8 налягане.това доведе до лека промяна в настройките,но засега,изглежда наред.използвах случая да си сложа и м20 маховик,който отлежаваше от близо 2 години.разликата на маховик+съединител с досега е минус 2,5кг.резултата ми хареса.мисля,че това е начина за засилване на атмосферно м40 и в по-малка степен на м43.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook