полиране на колектори

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 26.07.2002
Кара: A6 3.0 TDI
Детайли за колата: Avant

полиране на колектори

Мнение от Fiat Uno Turbo i.E » 13 Апр 2003, 9:14

Здрасти,
Абе от много хора чувам, че при Турбо коли няма смисъл от тази операция, но пък други казват точно обратното :dunno:
Кажете кой да послушам? :wink:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 08 Май 2003, 13:05

Моето мнение го казвах много пъти......при никакви коли не е необходимо полиране на колектори....това е остарял и вече отречен метод:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 08 Май 2003, 22:37

ATM racing team написа:Моето мнение го казвах много пъти......при никакви коли не е необходимо полиране на колектори....това е остарял и вече отречен метод:)

Аз като малко невеж да попитам от кого точно е отречен този метод и къде я прочете тази ГЛУПОСТ :lol: . Дай некой линк и аз да прочета защото съм точно на обратното мнение по този въпрос и мога да ти дам 1000 линка където да скиваш че хората го правят, мерят на дино стенд и съответно има супер резултат особенно ако се комбинират неколко вида тунинг.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

POLISHING

Мнение от NESH » 08 Май 2003, 23:48

Poliraite na volia i ne se pritesniavaite 4e niama da se omesi dobre gorivnata smes.......sled kolektorite ima o6te doooooosta da stane taia rabota :lol: ........a namalianeto na suprotivlenieto tuk si e plus!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 09 Май 2003, 9:33

има неща които ги няма по линковете......просто ВИ давам съвет да не си давате парите за глупости......питай хора, които се заниват професионално с тунинг, а не като нас само по нета. Защо във картинга, рали и писта, моторите, Ф1 не полират???? Но всъщност аз се опитвам до си правя кефа като си говора с Повечето от Вас , а не да се заяждам:) Отговориси сам на този въпрос:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 09 Май 2003, 12:51

ATM racing team написа: Защо във картинга, рали и писта, моторите, Ф1 не полират????


За картинга не съм много запознат кое как е но моторите на WRC колите са полирани на 100% има много снимки на такива в нета а и аз съм говорил с механика на Царски който също потвърди това. За F1 мотор работата е същата разрови се малко в нета и виж за кво става въпрос. От тези спортове които изброи само за картинга не съм 100% сигурен че се полира но съм почти сигурен. Все пак тук имам един авер който има и кара карт, така че в най скоро време ще го посетя за да видя кое как е при картингиските мотори. Не знам дали сме се разбрали точно но аз имам предвид че ако един мотор не е оригинално полиран в завода или поне така гладко отлят то тогава се налага полиране. В некоя от по-старите теми Камикадзе беше постнал една тунинг фирма която беше тунинговала Е46 М3 и след като отворили мотора хората видели че от полиране там нема смисъл поради простата причина че то е било вече направено в завода, така че в този случай да съгласен съм че нема смисъл но в противен случай положителния ефект от полирането не може да се отрече защото той на практика е доказан.

Относно споровете и заяжданията......все пак никой не е дошъл тук за да се кара с некой, но ако искаш да заявиш нещо с което другите не са съгласни то поне се помъчи да докажеш думите си защото само израза "щом ви казвам начи е верно" просто не е достатъчен според мен.

Иначе и аз съм за мир и то с двете ръце :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 09 Май 2003, 15:07

с прости думи : при полирането стената е идеално гладка.....горивната смес има по малко съпротивление.....дотук ОК, но тя полепва по стената и неможе да се отдели от нея.....Кое съпротивление при триене е по-голямо- когато се трият еднородни смеси или разнородни? ефикта е като да искаш да пързаляш найлон по стъкло.....какво става? той се лепи. В същност колкото хора толкова и мнения, а и като питаш този и онзи механик .:)) те лъжат като цигани....знаят го че се слъгват но си се слушат. А за другото приемем всякакви мнения....но не ми казвай само ,че говоря ГЛУПОСТИ......аз не обиждам никой....въпреки че по тези сайтове се начетох на много щуротии.
Горното е мое мнение.....и никой не ангажирам с него:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

2 сайта 2 мнения

Мнение от july`s » 09 Май 2003, 16:32

http://www.marlinmedia.com/pvt/ZJ/tech/intake-porting.html

http://auto.howstuffworks.com/engine5.htm

аз лично оставам с мнението, че всеки вид тунинг си е индивидуален, т.е. нещо което на една кола помага, на друга може дори да пречи...

т.е. няма вълшебен подход, да направиш това това и това и получаваш един и същ резултат. трябва си цялостен подход за всеки конкретен модел (дори и екземпляр:)
<br>
br

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 09 Май 2003, 20:18

ATM racing team написа:при полирането стената е идеално гладка.....горивната смес има по малко съпротивление.....дотук ОК, но тя полепва по стената и неможе да се отдели от нея.....

Добрееееее смятам знаеш че през всмукателния колектор преминава САМО въздух, а не гориво въздушна вмес която МОЖЕ да полепне по стените на колектора. Е да ако карам кола с карбуратор или моно инжекция може и да си прав но тук говорим за съвременни двигатели със многоточков инжекцион а не за мотор от преди балканската война. Сега като се замислиш какво ще ми репликираш прав ли съм или не ?????? При тези мотори за които аз говоря горивната смес се образува точно на входа преди да влезе в горивната камера т.е когато клапана е отворил, въздуха влиза свободно и с по голяма скорост ако колектора и главата са полирани и в този същия момент дюзата впръсква горивото което моментално се пуловилизира благодарение на високата скорост на потока от въздух. Не знам как при тези мотори може да "полепне" гориво по стената след като самата дюза е така направена и разположена че долната част на конуса който представлява впръснатото гориво е малко по малка от диаметъра на всмукателниа клапан, ако ме разбираш кво точно искам да кажа щото малко сложно като чели го написах. Не знам дали си пробвал да промениш положението и ъгъла на дюзите и да скиваш резултата, който е плачевен, защото именно тогава започва това за което ти говориш. Просто всичко е така направено че се влияе прекалено много от потока на ВЪЗДУХА а не на горивната смес. С други думи ако ускориш потока на въздуха в мотора влиза повече въздух които се измерва от въздухомера и съответно ЕКУто преценява че требе да пусне и повече гориво, резултата от тази цялата какафония е съответно повече мощност а не по-малко. И пак ще те попитам знаеш ли някъде и някога да е ЗАМЕРВАН обратен ефект от полирането, защото в горния линк на колегата аргументите са просто смешни а мен не мързи сега да ги оборвам един по един. Затова ако си скивал някъде и някога обратен ефект от полиране на intaketo МОЛЯ те сподели с нас ако ли не смятам въпроса за приключил.

Верно е че мнения има всякакви НО е добре ако всяко едно мнение не е само и просто мнение а същевременно е добре аргументирано. Пак ти казвам не се заяждам а просто се мъча да се аргументирам, а не да говоря празни приказки само и само да съм напреки на това което ти казваш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 3.12.2002

Мнение от ATM racing team » 13 Май 2003, 13:04

за линк немога да ти кажа с точност, защото както сам забелязваш нямам много време за нет....и да се ровя. Но имам други контакти от които черпя нужната ми информация.......За въздуха си прав и има логика......но при полирането движението на самия въздух е праволинейно дебита на въздуха е повече....но сечението на колектора се използва до край и оттам пада скороста на потока. Обратно при по малко сечение скороста е по-голяма то се знае. Аз съм виждал с очите си колектор на Лоринсер за Мерседес.....трудно е да го опиша, но не е полиран....а седи като много...много финна песакоструйка....явно не е това.....но така изглежда и струва майка си и баща си. Само е известно, че в състава му има цинк :!: Гледах и при формулите има някакви щуротии дето ги пъхат под различен ъгъл в колектора......само знам, че там те държат най-много на скороста на потока и неговото насочване и завижрянето му. Мога и да се по ровя но нямам време сега.....пък и 1 полиране/в което не вярвам/ без нищо друго, което както знаеш струва повече от нашите бангии няма смисъл:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 13 Май 2003, 14:29

ATM racing team написа: 1 полиране/в което не вярвам/ без нищо друго, което както знаеш струва повече от нашите бангии няма смисъл:)


С това съм абсолютно съгласен :yes:

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook