BMW 530i M54B30 турбиниране.

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от R1cerBoy » 09 Мар 2011, 23:59

Пускам за втори път темата. Въпросът ми е на какво налягане и колко коня държи мотора със оригиналните карантий. Притеснява ме факта, че блокът е Alu-sil. Това пречка ли е за високо налягане :ok:
Какви са вариантите за управление на мотора(ваносите)?

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от Zagy » 10 Мар 2011, 9:12

Точно този мотор не държи на високо налягане - чел съм, че всичко над 0.5-0.6 означава, че ще правиш скъпи ремонти в скоро време.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от Делян » 10 Мар 2011, 9:30

Насади един м20 или м30 на негово място да държи :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от b2 » 10 Мар 2011, 10:01

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=50944
Това е за същата кола: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49704

Сток 175whp , на 0.95 бара 433 whp :lol:
Е85 естествено...
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от R1cerBoy » 10 Мар 2011, 17:21

Dpy написа:Насади един м20 или м30 на негово място да държи :mhihi:

Някакси не ми изглежда добре естетически да сложа на модерна кола мотор с технология от втората световна :mhihi:
Крайната ми цел е да направя кола за всеки ден с всички екстри и удобства, оригинален външен вид и със показатели +/- М5, със разход под 20 в града при леко каране.Без разреждане на мотора, ако има то да е минимално. Другият вариант е да се сложи мотор s50b30 и да се турбинира с оригиналните части :D Всеки който схваща идеята нека да дава предложения как може да се постигне тази цел :D

@b2 тези данни много ми харесват, макар да не разбирам езика им не виждам да са сменяли нещо по чарколята на мотора. Интересно ми е само как са постигнали 2.5 пъти увеличение на мощността с това налягане без валове :shock:

ПС: може би това пояснение "Е85" е ключа към загадката, но не съм запознат достатъчно добре с него :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от b2 » 10 Мар 2011, 21:03

Браузвай с google chrome има вграден translator и става горе-долу ясно.
http://en.wikipedia.org/wiki/E85

Стигнали са до 500whp на НЕОТВОРЕН мотор, но с E85 гориво. Не знам в БГ дали се намира в голямо количество за ежедневно каране.
Реално сменени ECU, инжектори, бобини, бенз. помпа.

Това пише Андреас (човека дето я е тунинговал):
I do not think it would go to load a bar with gasoline. It would probably be around 5 degrees and then it skööön exhaust temp.

Т.е. без разреждане и на бензин не може да се надуе много..

Всичко е възможно, само че няма нищо евтино. Аз бих приготвил горе-долу пазарната цена на колата за тунинга който ти си намислил...
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от BULL3T » 11 Мар 2011, 0:53

R1cerBoy написа:Пускам за втори път темата. Въпросът ми е на какво налягане и колко коня държи мотора със оригиналните карантий. Притеснява ме факта, че блокът е Alu-sil. Това пречка ли е за високо налягане :ok:
Какви са вариантите за управление на мотора(ваносите)?


Абе що се занимаваш с глупости колега??? Ако имаш такъв мотор не ти ли е достатъчен?!

Турбо и ежедневка не вървят ръка за ръка!!! Просто 90% от хората дето искат турбо бензинка правена от тях,не знаят какво искат и за какво го искат!!!
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от acho.rs » 11 Мар 2011, 1:49

М54Б30 мотора ще се продаде бързо , на негово място садиш сърцето на М5 (което е безкрайно по-добър мотор от 3.0 турбо) и не се занимаваш с глупости :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от b2 » 11 Мар 2011, 10:05

Това го казваш от позицията на човек карал карал карал е39 М5 после минал на 3.0 турбо и него го карал карал карал...... нали?
иначе мнението ти седи като мнение за аналния секс изказано от девственица :D
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от Zagy » 11 Мар 2011, 11:45

Гледам, че в Щатите им слагат компресори на тия мотори - чудя се дали това не е по-добрия избор :dunno:

Голям торк още от ниските оборити, невисок надув (0.6 - 0.7)... сигурно става много приятен за каране.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от slavianko » 11 Мар 2011, 18:31

b2 написа:иначе мнението ти седи като мнение за аналния секс изказано от девственица :D
:mhihi: :mhihi:
Zagy написа:Гледам, че в Щатите им слагат компресори на тия мотори - чудя се дали това не е по-добрия избор :dunno:

Голям торк още от ниските оборити, невисок надув (0.6 - 0.7)... сигурно става много приятен за каране.
С турбина на 0.5 ще върви повече от надута с компресор на 0.7 понеже ги няма тия загуби. А с подходяща на големина турбина ще имаш пауър още от 2000-2500. И в същото време ще е по безопасно пнеже надува ще е по малък ;)
При всички положения ако се направи кадърно и настроена като хората няма да има никакви грижи на тоя надув дори и за евридейка и ако се кара постоянно
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от R1cerBoy » 12 Мар 2011, 7:41

Zagy написа:Гледам, че в Щатите им слагат компресори на тия мотори - чудя се дали това не е по-добрия избор :dunno:

Голям торк още от ниските оборити, невисок надув (0.6 - 0.7)... сигурно става много приятен за каране.

Варианта с компресора ми е минал през главата, но го отхвърлям понеже КПД-то им е доста по-ниско и разхода скача доста, освен това увеличението на мощността е доста по-малко. Иначе е добър вариант компресор на м60/62 да се сложи, като съотношение цена/коне но това ще гори колкото М5 или повече ... http://www.jimmy540i.com/e39turbo.htm Ето тука има сравнение на 540и с компресор срещу 528 с мотор от US m3, който е почти същия като на 530и. И резултата е в полза на турбинираната кола. Друг въпрос ... Какъв според вас е най-добрия вариант да се изкарат ~400 коня от е39? С кой мотор ще е най-удачна? Бюджета в момента ми е макс 12к за кола, и от там постепенно около 3-4к за тунинг, ако намеря по-евтина кола разбира се отиват повече пари за тунинг... http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11294071589743767&f1=details Идеята ми първоначално беше да тръгна от тази кола, тъй като така изглежда на вид перфектната е39-ка според мен ... но ако взема някоя от 5-6к тя няма да има нищо общо с тази разбира се, и за да се докара до този вид ще дойде на същите пари :mhihi: Затова изпадам в един омагьосан кръг и ... давайте още идеи колеги :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от Postman » 12 Мар 2011, 11:15

Интересно като се сравнява КПД-тата на компресорите и турбините кои точно компресори се взимат предвид и кои точно турбини... предполагам се гледат данни на 15 годишни турбини и 30 годишни компресори, но при внимателно проучване гарантирано ще се окаже, че нещата са на кантар, ако не броим 3-5% в една единствена точка, наречена максимално КПД. Не говоря за центробежни компресори, а за обемни (винтови и Рут), при центробежните КПДтата са каквито при турбините, щото ползват еднакви колела (студени перки). Двигателите обаче не работят само в тази точка, да не кажа че по изключение може да се случи да работят в точката с максималното КПД. Останалото неприятно, както винаги, опира до това, че и компресорът и турбината, които се кантарят по КПД, струват половината от бюджета ти (R1cerBoy) за целия тунинг и ги няма все още в моргите, а се купуват нови...

Другото нещо когато се сравнява компресор с турбина, особено с турбина, която тръгва на 2000-2500 об на бензинов двигател - да не забряваме какъв бек-прешър правят такива турбини в повечето случай ако не е супер специален хибрид (ма такива отново се купуват предимно нови), за разлика от компресора, където бек-прешъра е... да кажем нормален. Т.е. като нищо може да се окаже, че добре подбран и направен компресиран двигател, сравнен с 350 коня от 3 литра турбо, което тръгва на 2000-2500, има примерно само 10-15 коня по-малко при същото налягане ако турбото е направено средно добре, а кой ли ще е по-приятен за каране?!?
С 3-4К за постепен тунинг обаче няма да се получи нито добре направен компресиран, нито добре направен турбо двигател, разбира се по моите критерии за лошо/средно/добре направен тунинг. Предполагам има хора, които с 3-4К бюджет правят и сватба след успешния турбо тунинг, ма колите им не са за по 12К, нито пък ги карат много дълго след това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от R1cerBoy » 12 Мар 2011, 14:08

Благодаря за пояснението за компресорите, тъй като не съм съвсем наясно с тях. Съгласен съм, че може на някой компресори КПД-то да е колкото на турбините, но ме притеснява следното - когато работят в диапазона от празните обороти до 2000, не товарят ли тогава повече, отколкото средно статистическо турбо? Тези режими според мен са важни, за да запази един мотор оригиналната си икономия на гориво (поправи ме, ако греша). Има ли варианти компресора да е със съединител и да се пуска след определени обороти или след определена позиция на педала на газта? Един приятел имаше CLS 55 AMG и разхода му беше просто фрапиращ при положение, че това е оригинална кола с компресор ... За мен компресора се явява като просто увеличаване на работния обем заедно със всичките му минуси. Ако тръгна да слагам компресор на 530и по-добрия вариант е да взема направо 540и и да си го карам оригинално, но вече имам 740i 6mt и не ми трябва друг 8мак в гаража :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: BMW 530i M54B30 турбиниране.

Мнение от Postman » 12 Мар 2011, 18:35

Ако ползваш предпоследно поколение Рут компресори (да кажем, че последното не ти е по джоба), не само до 2000 ами на всякакви обороти двигателя не се натоварва, респективно не вдига разхода така, че да го усетиш, понеже компресорът има вградена рециркулация, която сваля консумираната мощност до нивата на два алтернатора, примерно 1000W на 1500-2000 об и да кажем 3-4КW на прекъсвач ако не си дал газ и има вакуум след дросела. Е, тази мощност все някой трябва да я плати и обикновено това е този, който плаща горивото.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook