Подобряване на BMW E34 с М52Б28
Модератор: bum_bum
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- DRN
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Подобряване на BMW E34 с М52Б28
Здравейте,
Повече от година имам BMW E34 520i M50B20TU, но отдавна съм решил да сменя двигателя с M52B28/M52B28TU.
Искам да комбинирам, положителните за мен, неща от двете поколения автомобили.
Внасянето на Е38 отпада поради различни причин. Двигател М52В28 ще взема от България
Отворен съм за всякакви предложения, допълнения и корекции.
Предварително се извинявам ако има неточности, всичко съм чел по наши и чужди форуми.
С времето информацията ще се допълни, докато проектът се завърши.
Двигател:
Вариант 1: М52B28TU - засега отпада, поне не знам кой може да се оправи с електрониката, намерих човек, който да програми ECU-то да работи с 2 ламбда сонди, но ASC-то засега остава проблем
+железни ризи
+двоен ванос
+по-добрата динамика и разход.
+алусил
-електроника
Вариант 2: М52Б28
+възможна конверсия към OBD I и 220-230коня, но над 5000 оборота валове
-никасил
Общи неща:
Ползва се картера от М50, щеката за маслото и тръбата за щеката, гарнитура за картер.
Тампони за двигател и колена за монтаж не знам какви се ползват, можеби са съвместими с м50-ката.
Нови:
-съединител
-ламбда сонди
-датчик колянов вал
-датчик разпределителни валове
-водна помпа
-свещи
-термостат
Скоростна кутия, диференциал и кардан:
Отначало мисля да си остана със сегашната скоростна кутия Getrag 225 или Getrag 260 oт Е34.
Диференциал 3.45
Вариант 2:
скоростна кутия Getrag 310, кардан и мост от Е34 525i и диф 2.93, 3.15 или 3.25
Радиатор:
Има нов радиатор за 520-ката, мисля да го ползвам него. Ако се наложи ще си взема за М52B28 двигател.
Изпускателна генерация:
Нова от неръждаеми тръби с проходно гърне
Предни спирачки:
Дискове и двойно бутални калипери от Е38
или от Е34 525
Кожен салон:
с времето
Аудио система:
с времето
Повече от година имам BMW E34 520i M50B20TU, но отдавна съм решил да сменя двигателя с M52B28/M52B28TU.
Искам да комбинирам, положителните за мен, неща от двете поколения автомобили.
Внасянето на Е38 отпада поради различни причин. Двигател М52В28 ще взема от България
Отворен съм за всякакви предложения, допълнения и корекции.
Предварително се извинявам ако има неточности, всичко съм чел по наши и чужди форуми.
С времето информацията ще се допълни, докато проектът се завърши.
Двигател:
Вариант 1: М52B28TU - засега отпада, поне не знам кой може да се оправи с електрониката, намерих човек, който да програми ECU-то да работи с 2 ламбда сонди, но ASC-то засега остава проблем
+железни ризи
+двоен ванос
+по-добрата динамика и разход.
+алусил
-електроника
Вариант 2: М52Б28
+възможна конверсия към OBD I и 220-230коня, но над 5000 оборота валове
-никасил
Общи неща:
Ползва се картера от М50, щеката за маслото и тръбата за щеката, гарнитура за картер.
Тампони за двигател и колена за монтаж не знам какви се ползват, можеби са съвместими с м50-ката.
Нови:
-съединител
-ламбда сонди
-датчик колянов вал
-датчик разпределителни валове
-водна помпа
-свещи
-термостат
Скоростна кутия, диференциал и кардан:
Отначало мисля да си остана със сегашната скоростна кутия Getrag 225 или Getrag 260 oт Е34.
Диференциал 3.45
Вариант 2:
скоростна кутия Getrag 310, кардан и мост от Е34 525i и диф 2.93, 3.15 или 3.25
Радиатор:
Има нов радиатор за 520-ката, мисля да го ползвам него. Ако се наложи ще си взема за М52B28 двигател.
Изпускателна генерация:
Нова от неръждаеми тръби с проходно гърне
Предни спирачки:
Дискове и двойно бутални калипери от Е38
или от Е34 525
Кожен салон:
с времето
Аудио система:
с времето
Последна промяна DRN на 25 Фев 2011, 1:02, променена общо 3 пъти
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Подобряване на BMW E34 с части от BMW E38 728i
уникално
колега никакъв съвет не мога да ти дам, обаче ти стискам палци да стане както трябва и евалата за желанието
каква е цветовата комбинация вън/вътре?
може да сложиш примерно таван от алкантара след като ще правиш такава мащабна операция?
колега никакъв съвет не мога да ти дам, обаче ти стискам палци да стане както трябва и евалата за желанието
каква е цветовата комбинация вън/вътре?
може да сложиш примерно таван от алкантара след като ще правиш такава мащабна операция?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Подобряване на BMW E34 с части от BMW E38 728i
Аз смятам, че съсипването на е38 за да се направи е34 е пълно безумие. По-добре дай пари, обърни волана на колата която си харесал и карай нея.
Това което искаш да направиш е пълно безумие. Ще дадеш 1 торба пари, ще преебеш автомобил от по-висок клас за да направиш е34 с неясен резултат. По-добре не купувай цяла кола която да съсипеш, а намери само мотор + ъпгрейд на спирачките и окачването. Все ще се намери някоя ударена е34 2.5 дето да лапнеш мотора със все скорости, кардан, диф, заден мост и тн.
Наясно си предполагам, че ще ти трябва и целия заден мост от 525и? Щото диф и кардан само няма да паснат. Отделно да си прекараш цялата инсталация на ново е такъв филм че няма да ти казвам. Най-тъпото е да имаш този мотор и да си без чек контрол. Ама този от е38 нямна да стане на твоята кола и филма започва пак в нов сезон. Цялата кола разкована за да е прекарат кабелите ако ги нямаш, търсене на табло с чек от е34/е32
Музиката от е38 едва ли ще пасне без преправяне на е34. Това също е голям ?-лен. Единствено бих взел предни седалки от е38 ел. понеже са по-конфортни. Само обаче нали знаеш, че там паметта е на вратата, а не на седалката както при е34/е32? Както и още 1000 неща които едва ли ще са плъг&плей от е38 на е34.
Помисли първо хубаво колко пари имаш за всички неща, които трябва да се преправят да не стане една сериозна цигания накрая и ти сам себе си да обеждаваш, че е готина.
Поздрави и успех с прехвърлянето.
Това което искаш да направиш е пълно безумие. Ще дадеш 1 торба пари, ще преебеш автомобил от по-висок клас за да направиш е34 с неясен резултат. По-добре не купувай цяла кола която да съсипеш, а намери само мотор + ъпгрейд на спирачките и окачването. Все ще се намери някоя ударена е34 2.5 дето да лапнеш мотора със все скорости, кардан, диф, заден мост и тн.
Наясно си предполагам, че ще ти трябва и целия заден мост от 525и? Щото диф и кардан само няма да паснат. Отделно да си прекараш цялата инсталация на ново е такъв филм че няма да ти казвам. Най-тъпото е да имаш този мотор и да си без чек контрол. Ама този от е38 нямна да стане на твоята кола и филма започва пак в нов сезон. Цялата кола разкована за да е прекарат кабелите ако ги нямаш, търсене на табло с чек от е34/е32
Музиката от е38 едва ли ще пасне без преправяне на е34. Това също е голям ?-лен. Единствено бих взел предни седалки от е38 ел. понеже са по-конфортни. Само обаче нали знаеш, че там паметта е на вратата, а не на седалката както при е34/е32? Както и още 1000 неща които едва ли ще са плъг&плей от е38 на е34.
Помисли първо хубаво колко пари имаш за всички неща, които трябва да се преправят да не стане една сериозна цигания накрая и ти сам себе си да обеждаваш, че е готина.
Поздрави и успех с прехвърлянето.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- DRN
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Подобряване на BMW E34 с части от BMW Е36/Е39
Хубаво е човек да си мечтае но като смятах и сметки не ми излизат. Целта ми е да взема взема цяла кола, че да имам всичко при смяна и след това от продадените части да си върна част от парите. Докарването на кола от англия е към 1300-1500лв, а самата кола окoло 1000 лири.
Смятал съм да продам мойта и да взема 525 и със счупен двигател и да сложа М52Б28, но това е много сложно.
Затова по-изгодно ще е да вкарам Е36 или Е39. Частите по-бързо ще се продадат.
Доста Е30-ки и Е36-ци с М52Б28 си карат с кардан, диф и заден мост за 318/320. Ако е къс диф-а ще сменя и моста и кардана.
Чек контрол ще си има за Е34. Вече съм взел CCM и LKM модулите, датчиците и табло.
Салон предпочитам от спортните версии но каквото се падне, да е електрически толкова не ме интересува.
Смятал съм да продам мойта и да взема 525 и със счупен двигател и да сложа М52Б28, но това е много сложно.
Затова по-изгодно ще е да вкарам Е36 или Е39. Частите по-бързо ще се продадат.
Доста Е30-ки и Е36-ци с М52Б28 си карат с кардан, диф и заден мост за 318/320. Ако е къс диф-а ще сменя и моста и кардана.
Чек контрол ще си има за Е34. Вече съм взел CCM и LKM модулите, датчиците и табло.
Салон предпочитам от спортните версии но каквото се падне, да е електрически толкова не ме интересува.
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Подобряване на BMW E34 с части от BMW Е36/Е39
DRN написа:Хубаво е човек да си мечтае но като смятах и сметки не ми излизат. Целта ми е да взема взема цяла кола, че да имам всичко при смяна и след това от продадените части да си върна част от парите. Докарването на кола от англия е към 1300-1500лв, а самата кола окoло 1000 лири.
Смятал съм да продам мойта и да взема 525 и със счупен двигател и да сложа М52Б28, но това е много сложно.
Затова по-изгодно ще е да вкарам Е36 или Е39. Частите по-бързо ще се продадат.
Доста Е30-ки и Е36-ци с М52Б28 си карат с кардан, диф и заден мост за 318/320. Ако е къс диф-а ще сменя и моста и кардана.
Чек контрол ще си има за Е34. Вече съм взел CCM и LKM модулите, датчиците и табло.
Салон предпочитам от спортните версии но каквото се падне, да е електрически толкова не ме интересува.
Пич не знаеш в какъв филм се вкарваш...сам ли мислиш да го правиш това или мислиш да ползваш някой още?
Ето погледни през какво минах аз и от резултата не мога да кажа че съм супер доволен. Направих това което исках,но не стана така както го исках... Да не станеш и ти като мен. Офф тая кола дрънка трака много ме дразни,педала до долу и щото ако не друго има повер.
viewtopic.php?f=67&t=211555
Сам преценяваш,ама от личен опит ти казвам,че ще го ядеш.
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Подобряване на BMW E34 с части от BMW E36/Е39
ТУ- то май доста по-трудно се подкарва в друга кола от към софтуер. Предимството на единия ванос е, че можеш да му направиш ОБД 1 и да си чипосваш на воля. 90% от англичанките са с алусилови мотори, дори и на старите М52.
Ако ти се дават пари за всмукатели, изпускатели и валове отиваш и над 230коня.
Аз лично обаче за ежедневка бих сложил ТУ-то и ще си се кефя на приличния вървеж и нисък разход.
Ако ти се дават пари за всмукатели, изпускатели и валове отиваш и над 230коня.
Аз лично обаче за ежедневка бих сложил ТУ-то и ще си се кефя на приличния вървеж и нисък разход.
- DRN
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Подобряване на BMW E34, двигател, спирачки, салон, музика
Вариант 1: М52B28TU - засега отпада, поне не знам кой може да се оправи с електрониката, намерих човек, който да програми ECU-то да работи с 2 ламбда сонди, но ASC-то засега остава проблем
Вече търся двигател M52B28, набелязах няколко обяви от форума и тези дни ще ги видя. Дано някой се окаже читав и да започва същински проекта.
Компютъра ще си е оригиналния, понеже при преминаване към OBD1 не знам кой и за колко пари ще програмира компютъра, а все пак колата ще е всекидневна и максималните коне на максимални обороти не са толкова важни.
Малко за скорости. Мисля да ползвам Getrag 260 от старите Е34 520. Ето и малко параметри:
Ето и как са оборотите в сравнени с Е34 520, оригиналните скорости и диференциал на Е36/39 с М52В28 и Getrag 260 и 3.45 диференциал
Вече търся двигател M52B28, набелязах няколко обяви от форума и тези дни ще ги видя. Дано някой се окаже читав и да започва същински проекта.
Компютъра ще си е оригиналния, понеже при преминаване към OBD1 не знам кой и за колко пари ще програмира компютъра, а все пак колата ще е всекидневна и максималните коне на максимални обороти не са толкова важни.
Малко за скорости. Мисля да ползвам Getrag 260 от старите Е34 520. Ето и малко параметри:
Ето и как са оборотите в сравнени с Е34 520, оригиналните скорости и диференциал на Е36/39 с М52В28 и Getrag 260 и 3.45 диференциал
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Подобряване на BMW E34, двигател, спирачки, салон, музика
И кво става сега ? Върви ли проекта или е още на идейна фаза ?
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- DRN
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Подобряване на BMW E34, двигател, спирачки, салон, музика
Благодарение на Живко намерих двигател, сряда започвам с проекта
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Подобряване на BMW E34, двигател, спирачки, салон, музика
Ако ще правиш проект като хората,направо кажи на Иво да ти мести темата в проекти!
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- DRN
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Подобряване на BMW E34, двигател, спирачки, салон, музика
От утре почва монтажът.
Ето и двигателя в баничарката
Ето и двигателя в баничарката
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Подобряване на BMW E34, двигател, спирачки, салон, музика
DRN написа:От утре почва монтажът.
Ето и двигателя в баничарката
Браво Ники давай смело... ако имаш нужда от помощ свиркай
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- DRN
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Подобряване на BMW E34 с М52Б28
Eто и от днеска две снимки, вторник слагаме скоростите и дано няма проблеми с електрониката и да паля
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Подобряване на BMW E34 с М52Б28
Браво! Архитекта си знае работата така че ще се справи добре 100%!
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- DRN
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Подобряване на BMW E34 с М52Б28
От няколко дена двигателят е монтиран, но се боря още с електрониката. Надявам се днеска да запали
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани