Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от ръб » 10 Окт 2010, 23:33

Сложих отзад - направо заварена с планки към бомбетата, предварително вдигната на кантар колата - измерено и заварено. Камбъра се промени - поизправиха се колелата. Как да е.

Сега ме мъчи предната - сигурно ще е homemade от профилчета, заварени на трапец (понеже ми е висок смук. колектор ще минава зад него). Обааче се чудя, дали пак трябва да я вдигна, за да се освободят бомбетата ? Така ще се приложи напрежение на разпънката и би трябвало да се втвърди повече предницата, от колкото ако е на "свити" бомбета ?

Как мислите ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от bum_bum » 11 Окт 2010, 8:55

Има го доста дискутиран този въпрос в е36.
Изображение


младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от ръб » 11 Окт 2010, 9:40

Ами писах в търсачката, има 3-4 теми, но в никоя не е описано дали колата трябва да е вдигната или не :confused:

Единственото ми притеснение, е че може би ще се промени камбъра, и да не повлияе отрицателно на поведението на колата в завой, ако много се приберат гумите :confused:

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от Nikolay1 » 11 Окт 2010, 10:28

Колата ти на стенда като и нагласят окачването във въздуха ли е вдигната? Слагаш си стръта докато колата е на земята на равно място. Работата на разпънката е не да ти промени параметрите на окачването, а да намали степента им на промяна по време на движение.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от ръб » 11 Окт 2010, 22:21

Аз го гледам от следната гледна точка : колата е стара (93 набор) и с някакви къси червени пружини - следователно вероятността да се е "поразкрачила" с времето е доста голяма. Затова и се чудя :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 3.07.2009
Местоположение: България;Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 320ci
Мечтае да кара: Е36 с F10 с turbo

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от Бумърчето » 30 Окт 2010, 0:46

Nikolay1 написа:Колата ти на стенда като и нагласят окачването във въздуха ли е вдигната? Слагаш си стръта докато колата е на земята на равно място. Работата на разпънката е не да ти промени параметрите на окачването, а да намали степента им на промяна по време на движение.

Да чуя едно свястно мнение.
Кво правите бе колеги???? Има стендове тогава регулираш и после слагаш разпънките ,че задния клириенс се е вдигнал никой не знае със съосието кво става.Как се гъне ламарината кое бомбе е потежко от другото о коя заварка е поддала барабар с гредата че да прецениш на око кво става.
Правите самодейности и то опасни!Някой мери ли диагонали и пуска ли отвеси а днеска хората ползват СТЕНДОВЕ !!!!.Регулируемите разпънки се ползват единственно за регулиране на стойностите по окачването като си качил колата на СТЕНДА!!!!! Всичко друго е опасна самодейност.
Неригулируемите разпънки запазват до голяма степен регулираното положение на окачването.
Съвет - прави се при специалист без оглед за ефтина услуга а за качественна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от ръб » 30 Окт 2010, 7:32

Слага се разпънката, и след това камбър плейтове да си нагласиш наклоните на стенд.

Аз ходих миналата седмица - отпред -1,30 ляво и -1,15 дясно
- отзад - -1 ляво и -1 дясно

Мисля за сега така да ги запазя, затова и ще монтирам разпънката когато колата е на земята, съвсем леко приповдигната, за да може бомбетата да са под напрежение

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от Nikolay1 » 30 Окт 2010, 11:27

Както написах и по-горе целта на стрътбар-а е да запази стойностите на окачването в динамичен режим. А ако ти сега с ниските си пружини имаш ~ -1.30 градуса камбър отпред не ми е ясно съвсем ли искаш да го изправиш? Ако искаш бомбетата да са под напрежение им пусни едва фаза. Лично мнение, но си сложи щангата при напълно нормално състояние на колата и след това вече си настройвай с разните камбър плейтс или каквото ще слагаш.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от ръб » 31 Окт 2010, 8:15

Не искам да си променям камбъра, просто ме озадачава факта дали наистина ще върши такава работа ако я монтирам докато колата е на земята (ще се прави собственоръчно, и ще се мери и заваря на място)

преди да си проверя камбъра на стенд мислех, да го понамаля щото си мислех, че е нещо от сорта на -2 градуса, пък той бил -1, което ме устройва. Та затова и мислех да слагам разпънката на освободени бомбета :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от slavianko » 31 Окт 2010, 22:05

По тази логика аз като си правих кейджа трябваше ли да вдигам колата на стойки и така да заварям тръбите навсякъде ??? Естественно че всичко се прави на земята. Всички тия разпънки служат единственно да втрърдят до някаква степен колата и тя да се гъне по малко. В случая бомбетата. Виждал съм хора които монтират на вдигната кола и припадам да се смея. :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 3.07.2009
Местоположение: България;Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 320ci
Мечтае да кара: Е36 с F10 с turbo

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от Бумърчето » 01 Ное 2010, 21:15

slavianko написа:По тази логика аз като си правих кейджа трябваше ли да вдигам колата на стойки и така да заварям тръбите навсякъде ??? Естественно че всичко се прави на земята. Всички тия разпънки служат единственно да втрърдят до някаква степен колата и тя да се гъне по малко. В случая бомбетата. Виждал съм хора които монтират на вдигната кола и припадам да се смея. :mhihi: :mhihi:

Присъединявам се към колегата за това го цитирам и не съм съгласен само че ще се смея.Някой иска да си накъса купето с лаически познания за геометрия на купе.ще се избиете бе хора и дано да няма невинни :kuku:
Как да ви набия вглавите че след стенд се поставя разпънка за запазване на и пак относително щото пак се проверява кво става с купето!!!Някой да евиждал как се късат важни заварки и как се разкъсва купе отварят греди рогове и хвърчат окачвания от лаъшки ремонти.......ама си напътя и кой ще удариш.
ПРИЗОВАВАМ МОДЕРАТОРИТЕ да намерят вещо лице и да се направи обучаваща тема за лаици в сферата на темата щото нещата стават опасни и наще пунктове за прегледи с или сквито ида е камери това няма да го хванат и нека лаиците да получат уроците щото май си вярват сами на това което правят....................Дано да няма жертви!!!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 3.07.2009
Местоположение: България;Варна
Пол: Мъж
Кара: E36 320ci
Мечтае да кара: Е36 с F10 с turbo

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от Бумърчето » 05 Ное 2010, 21:02

Сварните конструкции се правят при застопоряване на детайлите по начи да се получи необходимата геометрия на изработвания детайл. Те са звеното което държи констукцията цяла.С времето е нормално да поддават ако не са избрани достатъчен брой укрепителни елементи (теорията е доста сложна щото се налага да се прочетат доста книги след което хората добиват титла инж.).
Принудителната промяна след поддаване на дадена заварка става чрез предварителна срязващоотнемаща обработка на заварката и повторно позициониране по начина на създаването и.
Допълнителна намеса за студено профилиране и то екстремално както някои колеги правят създават условия за унищожаване на сварния шевдо степен отцепване на детайлите.Заваряването е термична обработка.Шевовете са най твърдата част като метал в купето на автомобила но не еластичен -за това са създадени.Разпукването става като стъкло особенно ако се принуди както тука някои колеги правят.За това и фабрични заварки не се пипат(обработват) , а се прави единственно когато има нужда.Вднешно време заварките са много яки иподдаването в геометрията става понякога и до заварката - умора на материала.Когато се получи от там укрепването става по сериозно планки,профили и то от специалист.Възстановяването на геометрията става със стендове и укрепването и става още там.Разпънките се слагат или още там или след реглаж на мостовете единственно и само в нормалното положение на използване на автомобила за поддръжка на геометрията и от това стбилност на купето при екстремални натоварвания - завои с голяма скорост - олекотяване на усилието върху заварките .По-подробно в книгите за това са написани.
Сега надявам се разбирате безпокойствието ми!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от ръб » 08 Ное 2010, 0:55

Съгласен съм с горенаписаното.
Реших да я монтирам, докато колата е на земята.

п.п. и все пак, разпънката се захваща за шпилките на макферсона, не за купето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Монтаж на предна нерегулируема разпънка

Мнение от slavianko » 08 Ное 2010, 1:05

ръб написа:Съгласен съм с горенаписаното.
Реших да я монтирам, докато колата е на земята.

п.п. и все пак, разпънката се захваща за шпилките на макферсона, не за купето.
Има ли значение ??? Нали шпилките на макферсона пък са хванати за купето ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook