Въпрос за пружини
Модератор: bum_bum
71 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Въпрос за пружини
Здравейте колеги
Проблема ми е че от пред колата ми е много висока,а от зад екстра и е със сток пружини.
Въпроса ми е има ли оригинални пружини за Е36 които да я смъкнат от пред малко че ми предстой на пролет да слагам 17ки и да изглежда добре и да си запазя меката возия.Не съм много запознат с пружините,моите са с 4 розови точки(може и да са червени но да са избелели с времето).
Моля за помощ да ми предложите какви пружини сложа от пред да добие вид.
Ето и снимка за обща представа
Проблема ми е че от пред колата ми е много висока,а от зад екстра и е със сток пружини.
Въпроса ми е има ли оригинални пружини за Е36 които да я смъкнат от пред малко че ми предстой на пролет да слагам 17ки и да изглежда добре и да си запазя меката возия.Не съм много запознат с пружините,моите са с 4 розови точки(може и да са червени но да са избелели с времето).
Моля за помощ да ми предложите какви пружини сложа от пред да добие вид.
Ето и снимка за обща представа
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Dido_stz
- ботокс ефект
- Мнения: 882
- Регистриран на: 5.12.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: черна сянка
- Мечтае да кара: още по-черна сянка
Re: Въпрос за пружини
спортни дето им викат, такива трябва да си сложиш. Пише колко мм свалят в обявите, ти вече си решаваш колко искаш да я свалиш
the project is ready....
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Въпрос за пружини
ОК колега,но да не взема да стане някоя каруца отпред ?
- beco109
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 27.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Разумно
- Детайли за колата: Измамна
Re: Въпрос за пружини
Не ти трябват никакви спортни пружини ако искаш да си запазиш тази возия. Отрежиги с по една витка от долната страна аз поне съм така и карам вече две години нямам никакви проблеми. Но сажелявам, зашо не ги отрязах още малко 1.25 витка щеше да ми дойде префект както съм сега сас 17-те.
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Въпрос за пружини
Май така ще пробвам да ги одрежа с една навивка и да видя къкво ще се получи.
Дано резултата е добър
Дано резултата е добър
- sas_88
- ентусиаст
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Въпрос за пружини
Не ги режи,ако ще я сваляш си купи спортни.А и със 17-ки возията няма да е същата
- Dido_stz
- ботокс ефект
- Мнения: 882
- Регистриран на: 5.12.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: черна сянка
- Мечтае да кара: още по-черна сянка
Re: Въпрос за пружини
ае вий сте луди да си преебавате така колите. Тия пружини нали са сметнати с колко навивки колко кила ще държат, като ги отрежете нали им понижавате КПД-то бе
Искам ниска кола, ма неща да вози твърдо.....Хем к**а да е до края, хем душата в рая. И аз искам С50В32 и да ми гори 5 на 100 ма няма такъв филм. Оризилявайте си колите, правете квото си искате, ма заради ейтакиа тъпунгери като вас дето си отрязали пружините, надъхал се, влезнал в някой завой с по-висока скорост, колата му недозавила и се изтряска в някой умират хора Прайте квот си искате, само не знам за къв пускате теми да занимавате хората с малоумието си.....................
Искам ниска кола, ма неща да вози твърдо.....Хем к**а да е до края, хем душата в рая. И аз искам С50В32 и да ми гори 5 на 100 ма няма такъв филм. Оризилявайте си колите, правете квото си искате, ма заради ейтакиа тъпунгери като вас дето си отрязали пружините, надъхал се, влезнал в някой завой с по-висока скорост, колата му недозавила и се изтряска в някой умират хора Прайте квот си искате, само не знам за къв пускате теми да занимавате хората с малоумието си.....................
the project is ready....
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4205
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Въпрос за пружини
Колега мой съвет не ги режи-пружините,които са ти на колата са сток и са изчислени колко да се свиват при натоварване без да се счупят-ако ги отрежиш стават по-уязвими и може да се счупят и тогава става мазало.Купи си спортни пружини на хубава марка и нямада имаш проблем с возията-като гледаш колко милиметра свалят отпред и отзад.Отзад трябва да пише "0мм" или макс"10-15мм" за да няма голяма разлика в стойката отзад,има марки които продават такива пружини,Вейтек са едни от тях.А отпред си измери колко искаш да падне и търси такъв комплект!
Успех!
Успех!
- svilgg
- ентусиаст
- Мнения: 956
- Регистриран на: 17.11.2007
- Местоположение: Pyce
- Пол: Мъж
- Кара: 97' E36 m43b18 sedan
- Мечтае да кара: E34
Re: Въпрос за пружини
само М-тех оправя нещата
няма да режеш нищо ... това е селски тунинг
бъди пич, дай 150 лева за м-тех пружини и си свиркай
той немеца го е измислил това много преди проблема да дойде в търговище
няма да режеш нищо ... това е селски тунинг
бъди пич, дай 150 лева за м-тех пружини и си свиркай
той немеца го е измислил това много преди проблема да дойде в търговище
- nikoror
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Въпрос за пружини
колеги, повтаряте едни и същи ГРЕШНИ твърдения и на всичкото отгоре използвате инжинерни или псевдо-технически доводи (кпд на пружина не бях чувал... ). ако не знаете, по-добре прочетете вместо да обърквате колегата...
пружината (грубо) има две характеристики: натоварена дължина, т.е. колко и е дължината когато е сложена на колата, това е параметър, който леко се променя с годините и при по-старите коли често се вижда как колата е "увиснала", т.е. натоварената дължина се е смалила и колата е по-ниско от преди (най-вероятно това е станало със задните пружини на колегата)
и затова може да стане, че да си купиш нови пружини -10мм, но като ги сложиш колата да е по-високо от преди, защото старите са били свити
другата (и по-важна) характеристика е коефициента на твърдост (spring rate, stiffness) който се мери в сила/линейно преместване, (примерно 100 нютона/мм или 100 кг/см (100кг/см = 980 нютона/см) или 50 паунда/инч) - това НЕ СЕ променя с възрастта (в разумни граници) и за идеална пружина е:
k = G*d^4/(X*n*D^3)
k - коефициент на твърдост
G - shear modulus (това е параметър на материала на пружината за стомана е от рода на 80 гига паскала)
d - диаметър на пружината (на самата "струна") - това е на 4та степен - т.е. изключително важно, за това по-твърдите пружини са видимо от по-дебела "жица"
n - активни обръчи (т.е. само тези които се свиват - без крайните)
D - среден диаметър на цялата пружина (т.е. външния радиус на пружината (на цял обръч) минус d)
X - някакво число да оправи мерните единици
от тук лесно се вижда, че като се одреже един обръч броя активни обръчи намалява и съответно не само се намалява натоварената дължина (колата седи по-ниско), а се УВЕЛИЧАВА твърдостта на пружината (с колко зависи от броя на активни обръчи преди и след), та рязането не е толкова лошо колкото го изкарвате, стига човек да знае какво прави
ако има въпроси, питайте
p.s. http://www.pontiacracing.net/js_coil_spring_rate.htm - ето един калкулатор да пробвате
пружината (грубо) има две характеристики: натоварена дължина, т.е. колко и е дължината когато е сложена на колата, това е параметър, който леко се променя с годините и при по-старите коли често се вижда как колата е "увиснала", т.е. натоварената дължина се е смалила и колата е по-ниско от преди (най-вероятно това е станало със задните пружини на колегата)
и затова може да стане, че да си купиш нови пружини -10мм, но като ги сложиш колата да е по-високо от преди, защото старите са били свити
другата (и по-важна) характеристика е коефициента на твърдост (spring rate, stiffness) който се мери в сила/линейно преместване, (примерно 100 нютона/мм или 100 кг/см (100кг/см = 980 нютона/см) или 50 паунда/инч) - това НЕ СЕ променя с възрастта (в разумни граници) и за идеална пружина е:
k = G*d^4/(X*n*D^3)
k - коефициент на твърдост
G - shear modulus (това е параметър на материала на пружината за стомана е от рода на 80 гига паскала)
d - диаметър на пружината (на самата "струна") - това е на 4та степен - т.е. изключително важно, за това по-твърдите пружини са видимо от по-дебела "жица"
n - активни обръчи (т.е. само тези които се свиват - без крайните)
D - среден диаметър на цялата пружина (т.е. външния радиус на пружината (на цял обръч) минус d)
X - някакво число да оправи мерните единици
от тук лесно се вижда, че като се одреже един обръч броя активни обръчи намалява и съответно не само се намалява натоварената дължина (колата седи по-ниско), а се УВЕЛИЧАВА твърдостта на пружината (с колко зависи от броя на активни обръчи преди и след), та рязането не е толкова лошо колкото го изкарвате, стига човек да знае какво прави
ако има въпроси, питайте
p.s. http://www.pontiacracing.net/js_coil_spring_rate.htm - ето един калкулатор да пробвате
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Въпрос за пружини
аз съм с рязани hr пружини,кони спорт задни амортисьори,и обикновенни рециклирани и втвърдени отпред.вече повече от година я карам по всякви писти,по всякви пътища,изкривил съм 10 джанти и съм смазал 5 носача,карам си я на максимална скорост по магистралата(в галерията има снимки)и няма никви грижи,колата е чук,седи доста на висока скорост,поема меко неравностите без да скача много и не е чупила пружина никога въпреки екстремните натоварвания.
така седи колата,никви грижи и проблеми до сега,колегата по горе достатъчно добре го е обяснил.а тва за кпд-то особенно много ми хареса
ето тука малко тестове http://www.youtube.com/watch?v=qlBEnROYe7I
така седи колата,никви грижи и проблеми до сега,колегата по горе достатъчно добре го е обяснил.а тва за кпд-то особенно много ми хареса
ето тука малко тестове http://www.youtube.com/watch?v=qlBEnROYe7I
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Въпрос за пружини
Значи колеги прочетох ви мненията,не ме мислете за "ТЪП".Аз в събота ще си одрежа пружините с 1 навивка длъжен съм да пробвам и не ми пука ако се пр**ба.тогава ще мисля за спортни
А аз и без това не карам някъкво много спортно и съм безобиден,просто искам моя БИММЕР да си ми харесва.
И така в събота хващам шлайфа и действам,а ако не се получи ще търся "спортни"
Между другото колата ми и от зад беше много висока,но имаше алуминиеви подложки (3см)които отстраних и клекна както се вижда на снимката.Понеже колата е имала метан.
А аз и без това не карам някъкво много спортно и съм безобиден,просто искам моя БИММЕР да си ми харесва.
И така в събота хващам шлайфа и действам,а ако не се получи ще търся "спортни"
Между другото колата ми и от зад беше много висока,но имаше алуминиеви подложки (3см)които отстраних и клекна както се вижда на снимката.Понеже колата е имала метан.
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: Въпрос за пружини
вземи и някой и друг картер да си имаш
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- sas_88
- ентусиаст
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Въпрос за пружини
Не режи,че после и амортесьори ще купуваш.
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Въпрос за пружини
Явор написа:вземи и някой и друг картер да си имаш
може и така да стане ...
71 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани