E6X Ignition Computer
Модератор: bum_bum
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
E6X Ignition Computer
май към този съм се насочил, ето го тука: http://www.haltech.com.au/e6x.htm
1200Euro + доставката от Швеция
има и по-евтини например: SMT6 : http://www.scantune.dk/
2600DDK = 450USD
но има мноо малко инфо за него и не е на англииски
и тука има но искат скъпо http://www.autronic.com/page_files/smc_kit.htm
някой да знае наистина читав пиджи бек за около 1000USD
говорим - препрограмиране в реално време, игнишън контол, горивен контрол, бууст контрол, последователно пръскане на дюзите, ПОНЕ две допълнителни да управлява, високо и ниско омови да управлява, кнок сензори, темп. сензори, ламбда сензори Абееее горе долу всичко - от пиле млеко да вади
DD
DD
DD (може да изисква лаптоп - не е проблем)
1200Euro + доставката от Швеция
има и по-евтини например: SMT6 : http://www.scantune.dk/
2600DDK = 450USD
но има мноо малко инфо за него и не е на англииски
и тука има но искат скъпо http://www.autronic.com/page_files/smc_kit.htm
някой да знае наистина читав пиджи бек за около 1000USD



говорим - препрограмиране в реално време, игнишън контол, горивен контрол, бууст контрол, последователно пръскане на дюзите, ПОНЕ две допълнителни да управлява, високо и ниско омови да управлява, кнок сензори, темп. сензори, ламбда сензори Абееее горе долу всичко - от пиле млеко да вади



DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- RS-MAD
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW E60 M5
..
E48 EXP ECU
www.dtafast.co.uk
MAIN FEATURES
Full Ignition control and amplification for up to 4 cylinders distributorless, 8 cyl with distributor
Full fuel control of up to 16 injectors (staged and switchable on RPM in 2 anks )
Amplified Coils Support NEW
Compensation for air temp / water temp / MAP or barometric
pressure on fuel AND ignition
Closed loop Lambda control
Turn off closed loop above TPS & RPM NEW
Full turbo pressure control variable by RPM with overboost protection
Manifold Pressure as main load NEW
Full single gear traction control (launch control)
Steering wheel button controlled start line RPM limit
Full power shift cut
Temperature dependant Idle speed control via PWM valve
(shared second bank of injectors)
Auxiliary output switchable on RPM / water temp / manifold pressure
(shared turbo control)
Dedicated shift light output
Dedicated Tacho output
Two stage main RPM limiter
Dedicated fuel pump control
Full startup fuelling map
Improved idle speed control NEW
Throttle transient enrichment map
Self test facilities for ignition and injection
Sensor diagnostics and peak recording
Real time mapping, no EPROM's required, PC only or PC+Dyno Control Box
Voltage in warning limits during Mapping NEW
Software programmable for most crank wheels (BMW, Ford, GM, Porsche, Renault, Honda Blackbird, Rover, VW, 361, 602 etc.)
All main 3D maps (20 x 14) have user programmable break points on
throttle and RPM
Max. RPM 14,000
www.dtafast.co.uk
MAIN FEATURES
Full Ignition control and amplification for up to 4 cylinders distributorless, 8 cyl with distributor
Full fuel control of up to 16 injectors (staged and switchable on RPM in 2 anks )
Amplified Coils Support NEW
Compensation for air temp / water temp / MAP or barometric
pressure on fuel AND ignition
Closed loop Lambda control
Turn off closed loop above TPS & RPM NEW
Full turbo pressure control variable by RPM with overboost protection
Manifold Pressure as main load NEW
Full single gear traction control (launch control)
Steering wheel button controlled start line RPM limit
Full power shift cut
Temperature dependant Idle speed control via PWM valve
(shared second bank of injectors)
Auxiliary output switchable on RPM / water temp / manifold pressure
(shared turbo control)
Dedicated shift light output
Dedicated Tacho output
Two stage main RPM limiter
Dedicated fuel pump control
Full startup fuelling map
Improved idle speed control NEW
Throttle transient enrichment map
Self test facilities for ignition and injection
Sensor diagnostics and peak recording
Real time mapping, no EPROM's required, PC only or PC+Dyno Control Box
Voltage in warning limits during Mapping NEW
Software programmable for most crank wheels (BMW, Ford, GM, Porsche, Renault, Honda Blackbird, Rover, VW, 361, 602 etc.)
All main 3D maps (20 x 14) have user programmable break points on
throttle and RPM
Max. RPM 14,000
MADNESS MOTORSPORT - CHIP TUNING, DPF REMOVAL, DYNO MACHINE
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=63&t=326910


http://www.youtube.com/user/devilvas/featured
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=63&t=326910


http://www.youtube.com/user/devilvas/featured
мерси за линковете, тоя втория саит го знам около 2000$ са тия китове
абе май като гледам тва E6X ще да е!! направо ми е зело акъла - мноо ма кефи на външен вид
DD
DD
DD
DD
DD
пратил съм около 20е-маила на дистрибуторите из европа на този продукт - днес - събота и до момента имам 5 отговора вече, като цените варират все почвече и повече - м/у 1000(словакия) и 1500(испания) евро.
ето некои отговори:
Швеция:
hello from not so snowy south of Sweden
The E6X is a good. 1295,00 Euro and send by post 20 Euro postage.
Payment in advance or Visa card
We sell larger injectors. We have in stock, 4 low ohm (quick) 374cc for
a very good price, 95Euro/piece. Excelent for your engine.
Have some nice skiing in the week end
Henrik
Словакия:
Hi Iliian,
thank you for you interrest in our products.
Yes, the E6X will be the right ecu for your application!
You will be able to remove the very restrictive air flow meter from the intake.
This is the right setup for your car:
E6X ecu with harness and sensors 44.174,- Sk
3Bar MAP sensor 5.158,- Sk
Boost trim module 2.028,- Sk
Boost control solenoid 3.068,- Sk
440 – 560 ccm injectors 20.000,- Sk maybe used for less, about a half of this price
uprated fuel pump 10.000,- Sk maybe a bit less
uprated fuel pressure regulator 8.000,- Sk
40,- Skk – 1 Euro
If you will need more infos contact me anytime.
Thank you,
best regards,
Еги и скъпчиите от Испания
DD
DD
DD
Кви са мазни само
DD
DD
DD
Dear Mr. Velkovski,
Thank you for your e-mail.
Indeed, the E6X unit will perfectly satisfy your demands. Used for a 4 cylider engine will be really cost effective.
The E6X will allow injection mapping, ignition mapping, turbo wastegate control, anti-lag, rpm control, electronic iddle control, fans control, shift light, intercooler fan control, staging injection control (weґve used it for M3 race engines for secondary, shower injectors), turbo timer control (allows to continue running the engine after the ignition has been switched off),VTECH control (not for you) air conditioning control...... and more user definable analog and digital parameters. All under a new windows software we directly co-developed with Australia factory.
We donґt sell injectors IIiiYan, I suggest you find your injectors in Bulgaria, it would be easier and maybe also cheaper for you. We can, anyway, tell you flow rate, etc... Most of the times you can directly fit the injectors from another model. Let us know
The E6X kit includes wiring, TPS sensor, coolant sensor, air temp, sensor, ECU, manual, CD, all you need to run your engine.
Price will be 1420 Euros plus shipping to your postal address. We have good deals for shipping to foreing countries so not mcuh more than that.
Way of payment will be direct bank transfer, that is the only way we accept out of the shop, sorry if this creates any inconvenience.
By the way, how did you hear of us?
Hope this helps!.
абе май като гледам тва E6X ще да е!! направо ми е зело акъла - мноо ма кефи на външен вид





пратил съм около 20е-маила на дистрибуторите из европа на този продукт - днес - събота и до момента имам 5 отговора вече, като цените варират все почвече и повече - м/у 1000(словакия) и 1500(испания) евро.
ето некои отговори:
Швеция:
hello from not so snowy south of Sweden
The E6X is a good. 1295,00 Euro and send by post 20 Euro postage.
Payment in advance or Visa card
We sell larger injectors. We have in stock, 4 low ohm (quick) 374cc for
a very good price, 95Euro/piece. Excelent for your engine.
Have some nice skiing in the week end
Henrik
Словакия:
Hi Iliian,
thank you for you interrest in our products.
Yes, the E6X will be the right ecu for your application!
You will be able to remove the very restrictive air flow meter from the intake.
This is the right setup for your car:
E6X ecu with harness and sensors 44.174,- Sk
3Bar MAP sensor 5.158,- Sk
Boost trim module 2.028,- Sk
Boost control solenoid 3.068,- Sk
440 – 560 ccm injectors 20.000,- Sk maybe used for less, about a half of this price
uprated fuel pump 10.000,- Sk maybe a bit less
uprated fuel pressure regulator 8.000,- Sk
40,- Skk – 1 Euro
If you will need more infos contact me anytime.
Thank you,
best regards,
Еги и скъпчиите от Испания



Кви са мазни само



Dear Mr. Velkovski,
Thank you for your e-mail.
Indeed, the E6X unit will perfectly satisfy your demands. Used for a 4 cylider engine will be really cost effective.
The E6X will allow injection mapping, ignition mapping, turbo wastegate control, anti-lag, rpm control, electronic iddle control, fans control, shift light, intercooler fan control, staging injection control (weґve used it for M3 race engines for secondary, shower injectors), turbo timer control (allows to continue running the engine after the ignition has been switched off),VTECH control (not for you) air conditioning control...... and more user definable analog and digital parameters. All under a new windows software we directly co-developed with Australia factory.
We donґt sell injectors IIiiYan, I suggest you find your injectors in Bulgaria, it would be easier and maybe also cheaper for you. We can, anyway, tell you flow rate, etc... Most of the times you can directly fit the injectors from another model. Let us know
The E6X kit includes wiring, TPS sensor, coolant sensor, air temp, sensor, ECU, manual, CD, all you need to run your engine.
Price will be 1420 Euros plus shipping to your postal address. We have good deals for shipping to foreing countries so not mcuh more than that.
Way of payment will be direct bank transfer, that is the only way we accept out of the shop, sorry if this creates any inconvenience.
By the way, how did you hear of us?
Hope this helps!.
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

ама той си е същия като SMT6 само че е с затворен ламбда цикъл, мойта кола си има ламбда сензор така че дали е D или не е без значение.......
въпрос във форума на сайта:
What's the differences between the SMT6 and SMT6-D versions?
Can't find any info on the website!
Thanks!
Отговор:
The D unit has a closed loop lambda mode that allows you to convert a non-lambda controlled car into one that is, please not that this is different from Lambda modifications, which is the modification of an existing lambda sensor, both the SMT6 and D unit can do this.
The D has software which is specifically branded for the dealer, the only link to Perfect power is our website moulded on the box.
Other than this the units are identical, all the other features are the same.
въпрос във форума на сайта:
What's the differences between the SMT6 and SMT6-D versions?
Can't find any info on the website!
Thanks!
Отговор:
The D unit has a closed loop lambda mode that allows you to convert a non-lambda controlled car into one that is, please not that this is different from Lambda modifications, which is the modification of an existing lambda sensor, both the SMT6 and D unit can do this.
The D has software which is specifically branded for the dealer, the only link to Perfect power is our website moulded on the box.
Other than this the units are identical, all the other features are the same.
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

Начи като си решил да даваш толко пара обърни внимание на "ламбдата"
Твойта има , ама е за обикновена , която в турбо-апликациите не върши кой знае каква работа. Ако можеш да вземеш пиджи , което "слуша" wide-band lambda е много по-добре , тогава ще направиш нещата съвсем "истински" 


Последна промяна bawareca на 21 Ное 2004, 10:21, променена общо 1 път

bawareca написа:Начи като си решил да даваш толко пара обърни внимание на "ламбдата"Твойта има , ама е за обикновена , която в турбо-апликациите не върши кой знае каква работа. Ако можеш да вземеш пиджи , което управлява wide-band lambda е много по-добре , тогава ще направиш нещата съвсем "истински"
така да бъде!!!
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

http://www.gstuning.net/xodus_news.asp?id=28
Тука мисля че беше към 1000 $ , имаше и group buy ако не се лъжа......линка който съм ти дал е за инсталация на М42, но разгледай сайта, някъде имаше цени и повече инфо
Тука мисля че беше към 1000 $ , имаше и group buy ако не се лъжа......линка който съм ти дал е за инсталация на М42, но разгледай сайта, някъде имаше цени и повече инфо

Те пиджитата май не слушат ламбдата,ако нещо не съм в грешка.Тя е за индикация само.Питайте Лудия,той го е виждал това нещо. М/у другото Поли от МаксДрайв има нещо интересно за към 900 евро,ама не знам точно какво ви трябва,та да го питам.Стендалоун е,поне както ми го обясни той.Зависи какво искате.Можем да ви уредим едно Апекси POWER FC,ама Турбоманията казва,че трудно се мапват таквиз работи тук.Най-лесно е обикновено Апекси AFC.Само за горивото.За аванса не знам.С Апексито можете да командвате допълнителните дюзи,които да са с отделно ЕКУ,което да вземете от някоя морга.Връзвате всичко към него както на оригиналното,само дюзите и дебитомера да са му отделни.Мисля,че ще е по-евтино така.И ще си има нормална работа и в ниските и във високите обороти.Нещо такова мислим да правим и ние по нататъка
.... най добрия стенд алоун за парите си ЕМС стингер ...фуел игни6ън и мноо други простотии ...сега изкараха и 60-2 кранк съпорт ...
много добро за доста под 1000$ базовия кит !!! да знае6 само 4е колкото е по просто по добре !!! ..на запад масово реват от скъпите системи дето са с хиляда настройки
..кво да кажем за в БГ
ина4е перфект пауър имат много добри пиджита с МАП корекции и драйвери за инжектори и други хави за около 400$ ... ма е объркано инфото в сайта им доста .... а за системи с 6ироколентови ламбди ... сложна и скъпа работа ... ся едни пи4ове слагат стендалоуни за по 400 500$ и казват 4е са супер лесни за инсталация и настройка ...
много добро за доста под 1000$ базовия кит !!! да знае6 само 4е колкото е по просто по добре !!! ..на запад масово реват от скъпите системи дето са с хиляда настройки


ина4е перфект пауър имат много добри пиджита с МАП корекции и драйвери за инжектори и други хави за около 400$ ... ма е объркано инфото в сайта им доста .... а за системи с 6ироколентови ламбди ... сложна и скъпа работа ... ся едни пи4ове слагат стендалоуни за по 400 500$ и казват 4е са супер лесни за инсталация и настройка ...

" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
мииии ето кво ми каза човека директно на въпроса КВО ДА СИ СЛОЖА
Just keep cool and stay in control mate.
E6X and SMT& does not do the same, but if this is your first time handling enginemanegement, I suggest, that you use the SMT6 witch will do the job with a minimum of effort.
E6X is a stand alone enginemanagement system. SMT6 is a piggyback system, that “fools” the OEM ECU to do what you want. With the SMT6 setup, 80% of the tuning is already done by using the OEM ECU for cruise and the SMT6 under boost.
представяте ли си ??? - SMT6 - най-ефтиното (съответно най-малко % кинти за него) нещо...........
Ако тва става в БГ ще гледат как да ти земат колкото се може повече кинти - па после се оправяй както щеш...

Just keep cool and stay in control mate.

E6X and SMT& does not do the same, but if this is your first time handling enginemanegement, I suggest, that you use the SMT6 witch will do the job with a minimum of effort.
E6X is a stand alone enginemanagement system. SMT6 is a piggyback system, that “fools” the OEM ECU to do what you want. With the SMT6 setup, 80% of the tuning is already done by using the OEM ECU for cruise and the SMT6 under boost.
представяте ли си ??? - SMT6 - най-ефтиното (съответно най-малко % кинти за него) нещо...........
Ако тва става в БГ ще гледат как да ти земат колкото се може повече кинти - па после се оправяй както щеш...



DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани