Практическо турбиниране

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

Практическо турбиниране

Мнение от axl » 06 Окт 2004, 1:35

Здрасти,

Смятам, че ще е полезно да направим една тема, която да е ориентирана изцяло към турбинирането, като явление, което става все по-често срещано и по родните земи. Нека да разгледаме какво е нужно за да се преправи един атмосверен мотор, всеки да сподели практичекия си опит и това от какво се ръководи при построяването на един такъв проект, знам че в клуба има немалко хора, които имат какво да споделят. Как се подбира подходящ турбокомпресор за даден мотор, как се определя допустимото надналягане и работния режим на мотора, при какви обороти за конкретния двигател се цели максимална ефективност на турбокомпресора, какъв резерв(flow) е добре да има дадения компресор спрямо конкретния мотор и т.н., идеята ми е, ако успеем тук да изясним как теорията се прилага на практика, кое е допустимо и работи добре и кое не е добре да правим.
Надявам се да стане интересна и полезна тема :)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 06 Окт 2004, 15:09

виж как добре си определил отделните елементи на турбинирането... защо не кажеш какво мислиш по въпроса пък ние ще добавяме? :)

идеята е всеки да допринесе по нещо...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

:)

Мнение от axl » 06 Окт 2004, 23:26

Ами аз немога да кажа какво мисля, защото собственото мнение се базира на опит и практика а аз такава нямам, всичко,което знам съм го чел по книжки, при това отскоро започнах да ги чета ... каквото и да кажа тук, ще бъде един вид преписано и перефразирано на това ,което съм чел , а това всеки може сам го прочете ,ако поискa ,източници има доистатъчно. Идеята ми беше някой който е правил или прави такова нещо да сподели какво е направил ,как се е получило да обсъдим добрите и лошите страни, ако можем да помогнем, както на него за да постигне по-добър резултат , така и на себе си, като изясним редица неща.Затова хайде да не посочвам кой ще е пръв Р :)

Иначе, аз мога да започна леко-леко с теоретичните локуми, но ще изчакам още малко ...
Извинявам се за латиницата, на PC-то нямам кирилица, а бутончето го видях чак сега накрая.


edited by ludiagsm

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 07 Окт 2004, 6:43

Някои хора доста са се потрудили и не им се споделя много много какво са правили , аз имам какво да кажа повъпроса но все още си чакам подложката за главата с която ще декомпресирам мотора от 10:1 на 7,8 :1 все ощенямам практически лични мой тестове и опит който да споделя, мога да кажа какво съм намислил да направя

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 07 Окт 2004, 6:50

компесията ми доиде кьм 9 но не сьм надул турбото до краи 6те прьсна ли агрегат4ето .ЗА подложка не знам но с 2 гарнитури няма никакьв проблем да се намали компресията.НО от тук следва и вьпрос колко тря да се стягам с динамометри4ен ключ главата и след колко време да се притегне отново. НЕ сьм сигурен 4е 6те се работи като с една гарнитура по книжка . :cry:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 07 Окт 2004, 6:53

KA_sport написа:компесията ми доиде кьм 9 но не сьм надул турбото до краи 6те прьсна ли агрегат4ето .ЗА подложка не знам но с 2 гарнитури няма никакьв проблем да се намали компресията.НО от тук следва и вьпрос колко тря да се стягам с динамометри4ен ключ главата и след колко време да се притегне отново. НЕ сьм сигурен 4е 6те се работи като с една гарнитура по книжка . :cry:



ето колкотои гарнитури да слагаш те всички трябва да им деиства едно и също усилие , стягаш си стандартно и тва е ,мен ме притеснява дължината на болта , дали ще ми стигне резбата :) ама мисля че ще е достатъчна

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 08 Окт 2004, 1:39

по принцип сьм 4увал 4е в едно време6ният ИНСТИТУТ ЛАДА СА ПРАВИЛИ ВСЯКАКВИ ОПИТИ ДА ПОВИ6АТ КА4ЕСТВЕНИТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ЕДИН МОТОР ,но каквото и да с правели винаги са променяли якоста на болтовете на главата (разли4но налягане -разли4ни изисквания)но проблем с резбата няма да има6 .ТИ до колкото разбрах се турбинира6 бмвто а?
ами искам само да те попитам не6то буталата ти тоест главите им прави ли са или са леко вдльбнати?
на мотовилките и белните лагери има6 ли дупки 0,6- 0,8 мм които да праскат цилиндара под буталото? от опит знам 4е тва са мноо вайни изисквания за едно турбинирано мотор4е . За да се завихри вьздухьт ти траяват вдльбнати бутала (за да полу4и6 пове4е от турбото), за да остане6 с бутала ти трябват тия дуп4ици на мотовилките за да смазват буталцата ........ премисли вси4ко преди да направи6 не6то за да стане идеално а това е на 100% вьзможно !
не сьм спец дори не разбирам олкото Вас но мисля 4е може6 да се замисли6 над това ! Успех и спорна работа :wink:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 09 Окт 2004, 10:03

KA_sport написа:по принцип сьм 4увал 4е в едно време6ният ИНСТИТУТ ЛАДА СА ПРАВИЛИ ВСЯКАКВИ ОПИТИ ДА ПОВИ6АТ КА4ЕСТВЕНИТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ЕДИН МОТОР ,но каквото и да с правели винаги са променяли якоста на болтовете на главата (разли4но налягане -разли4ни изисквания)но проблем с резбата няма да има6 .ТИ до колкото разбрах се турбинира6 бмвто а?
ами искам само да те попитам не6то буталата ти тоест главите им прави ли са или са леко вдльбнати?
на мотовилките и белните лагери има6 ли дупки 0,6- 0,8 мм които да праскат цилиндара под буталото? от опит знам 4е тва са мноо вайни изисквания за едно турбинирано мотор4е . За да се завихри вьздухьт ти траяват вдльбнати бутала (за да полу4и6 пове4е от турбото), за да остане6 с бутала ти трябват тия дуп4ици на мотовилките за да смазват буталцата ........ премисли вси4ко преди да направи6 не6то за да стане идеално а това е на 100% вьзможно !
не сьм спец дори не разбирам олкото Вас но мисля 4е може6 да се замисли6 над това ! Успех и спорна работа :wink:


буталата се леко вдлъбнати , а в долната част на всеки цилиндър има малслена пръскалка и пръска масло към буталото

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 17.01.2004

Мнение от KA_sport » 09 Окт 2004, 12:33

зна4и няма6 проблем кво турбо иска6 да слага6 голямо(което да ти дава мо6тнос на високи обороти) или малко (което 6те те изстрелва рано-рано ??? :roll: :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 10 Окт 2004, 1:21

KA_sport написа:зна4и няма6 проблем кво турбо иска6 да слага6 голямо(което да ти дава мо6тнос на високи обороти) или малко (което 6те те изстрелва рано-рано ??? :roll: :?:
ама ти май не четеш какво сме писали :) имам турбина от субару импреса 2000 турбо , фабри4но е на 0,6 бара байпасния и' клапан

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook