E34 палавник. Вече с ITB

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: re

Мнение от slavianko » 03 Яну 2009, 17:16

TOM написа:Има и нещо друго, сега, след поставянето на ИТБ, двигателя засмуква малко повече въздух и има някаква вероятност да тавани дебитомера. Което много лесно може да се измери с един волтметър и да се сложи точка на гадаенето ;)
Точно до такъв извод стигнах и аз. Дебитомера буквално се тавани и затова вдигнах и налягането на бензина но мисля че не това е начина.
Начина е тези дни да звънна на Лудия и да поръчвам :mhihi: :mhihi:
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: re

Мнение от TOM » 03 Яну 2009, 17:57

slavianko написа:
TOM написа:Има и нещо друго, сега, след поставянето на ИТБ, двигателя засмуква малко повече въздух и има някаква вероятност да тавани дебитомера. Което много лесно може да се измери с един волтметър и да се сложи точка на гадаенето ;)
Точно до такъв извод стигнах и аз. Дебитомера буквално се тавани и затова вдигнах и налягането на бензина но мисля че не това е начина.
Начина е тези дни да звънна на Лудия и да поръчвам :mhihi: :mhihi:
Добре, само не разбрах мерил ли си дали се тавани? Колко волта показва на 5000, 5500 и 6000 об.мин ?
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 03 Яну 2009, 22:14

Томи,няма начин да тавани дебитомера.До колкото знам,дебитомера е
до към 300 коня.Има доста турбинирани 25-ци,които се карат на ниско налягане
и без допълнителна електроника и няма проблем.
Славианко,мисля,че ти обясних защо няма начин да настроите коректно сместа
само с регулатор на налягането и същевременно да си ползваш програмата
с ламбда сонда.

Имам и 2 въпроса,къде поставяте широколентовата сонда при измерването,на мястото на стандартната ли?
И още нещо,какви са смесите на парт тротъл (не напълно натиснат педал) и на фул тротъл?
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 03 Яну 2009, 23:03

bmwdriver написа:Томи,няма начин да тавани дебитомера.До колкото знам,дебитомера е
до към 300 коня.
И аз така си мислих, няма начин да го тавани с примерно 5-15% повече въздух. Но не ми се вярва чак пък до 300 коня да работи коректно :roll: А и не вярвам на всяко инфо в нета, има много боклук. Най-добре ще е да проверим сами ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 05 Яну 2009, 13:57

Томи, това инфо не е от нета, а е "взето" директно от характеристиката на въпросния МАФ, заложена в
управляващата програма. И за да бъдем коректни, максималната стойност е малко над 920 кг/ч.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 05 Яну 2009, 14:41

Аз съм чел да пишат за 250 коня на много места, но не ми се струва за много коректно да се казва, че един дебитомер трае до едиколко си коне.. за една кола направена по определен начин може да са 250, а за друга 300.. т.е. и едните и другите са прави, а конете не са правилния начин да се смята дали дебитомера издържа.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 05 Яну 2009, 17:49

както каза колегата отгоре дебитомера всъщност мери масата на въздуха за единица време. от там при правилни смеси този въздух може да изгори с определено количество бензин и определени рамки на ефективността на процесите на пълнене (около 80-90%) и горене (около 90%) може да се сметне колко коне ще се направят. не е супер точно, но е доста типично закръгляне и често се ползва в ежедневието (т.е. коне вместо поток въздух)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 05 Яну 2009, 23:20

lowdriver написа:Томи, това инфо не е от нета, а е "взето" директно от характеристиката на въпросния МАФ, заложена в
управляващата програма. И за да бъдем коректни, максималната стойност е малко над 920 кг/ч.
Щом ти казваш и си сигурен....вярвам ;) Чух добри думи за работата ти по мотрониците ;) И все пак, дебитомера работи от 0 до 5 волта, ако на 6500 об.м е достигнал 4,5 - 5.0 волта откъде ще дойде резервът за отчитане на количеството въздух необходимо за достигане на 300 коня? Не ми се е налагало да меря скоро и нямам спомени за волтажа около 6500-7000 об.мин. И още нещо, смятал ли си колко килограма въздух израсходва М50Б25 на максимални обороти? Че не ми се търсят разни калкулатори....
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 06 Яну 2009, 9:13

TOM написа: И още нещо, смятал ли си колко килограма въздух израсходва М50Б25 на максимални обороти? Че не ми се търсят разни калкулатори....

Около 580 kg/h при максимална мощност (~6000 RPM) и около 630-640 kg/h при 6500 RPM. Така че е невъзможно да го изтавани, освен ако "алармата за изтаванване" на Мотроник-а не е заложена при много по-ниско напрежение от 5V (както аз всъщност си мисля, че е).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 06 Яну 2009, 15:44

Или просто стига до края на таблицата след което компютъра прочва да си ебава мамицата. :confused:
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 06 Яну 2009, 16:00

TOM написа:И все пак, дебитомера работи от 0 до 5 волта, ако на 6500 об.м е достигнал 4,5 - 5.0 волта откъде ще дойде резервът за отчитане на количеството въздух необходимо за достигане на 300 коня?...

Това, на практика, е постижимо благодарение голямата резолюция на характеристиката и зад
една разлика от 0.5 волта се крият достатъчен брой стойности за дебита, така че и ЕКУ-то да
може да управлявава процесите адекватно.
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 06 Яну 2009, 16:26

Дебитомера къв е - с жичка или от тия допотопните с вратичка - щото вторите могат да се натегнат и да изкарват повече повер, макар и да са кенефи.
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 06 Яну 2009, 20:23

lowdriver написа:
TOM написа:И все пак, дебитомера работи от 0 до 5 волта, ако на 6500 об.м е достигнал 4,5 - 5.0 волта откъде ще дойде резервът за отчитане на количеството въздух необходимо за достигане на 300 коня?...

Това, на практика, е постижимо благодарение голямата резолюция на характеристиката и зад
една разлика от 0.5 волта се крият достатъчен брой стойности за дебита, така че и ЕКУ-то да
може да управлявава процесите адекватно.
Откъде си сигурен че в тези 0.5 волта се крие достатъчна резолюция, след като за 192 кс се ползва резолюцията на 4,5 волта? 0,5 волта за останалите 100+ коне за достигане на 300 кс? Някак не изглежда сериозна резолюцията на тия 0,5 волта. Те и без това МАФ-овете са капризни и като се зацапат допускат сериозни отклонения.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Мнение от Nikolay1 » 06 Яну 2009, 21:12

Таблицата мисля не е линейна ;) , тази е от Порше 803 МАФ.
Изображение
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 06 Яну 2009, 21:33

Добре де, бъди по-точен... аз до колкото виждам даже резолюцията намалява към края на картата...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook