Спортни въздушни филтри
Модератор: bum_bum
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Спортни въздушни филтри
Cпортните въздушни филтри винаги са били първото нещо, което слагаме когато тунинговаме колата си. Причината за това е, че те са лесни за поставяне и са по-евтини от другите тунинг части. Основаната причина да се купуват е хубавият звук, който изкарват. Но има и становище че увеличават и мощността с поне 5 конски сили, дори на обикновенно аспирирани двигатели. Да, това е така, но под определени обстоятелства.
Теорията
Теорията е, че при допускането на повече въздух да се смеси с горивото при процеса на изгаряне, получавате повече мощност. Но първият въпрос е , кои са тези обстоятелства, при които въздушният поток и въздушният филтър доставят по-голямо количество въздух. По-големият въздушен поток е трудно да се каже точно как става и да гарантира че поставянето на отворен елементен филтър вместо стандартният ви, ще допринесе за това.
Апликациите "въздушни кутии" (in-box=airbox)
Нека обсъдим този вид филтри - да сменим заводския филтър с кутиен К&N - за тези, които искат този вид модификация. При тест на съпоставка на въздушна кутия с друг вид филтри, при който се измерва съпротивлението на въздушния поток , следните резултати бяха отчетени:
( Цифрата 100% означава максималното съпротивление на въздуха, което означава че въздуха по някакъв начин е максимално възприпятстван от филтъра или въздушната кутия. Цифрите под 100, означават че има някакъв процент преминаване на въздуха. Естествено е че въздуха ще преминава най-лесно ако разкачите филтъра (всякакъв вид филтри) - 37.5 най-малкото съпротивление на въздуха )
заводска кутия/филтър 100%
заводска кутия/K&N 100%
модифицирана въздушна кутия (чиста,почистена) / филтър 62.5%
само колектори (премахване на всички филтри) 37.5%
Тестът показва че да смениш заводския филтър със спортен примерно като K&N няма абсолютно никакъв ефект, докато не направиш някаква модификация на въздушната кутия, но неочаквания резултат е че дали си с оригинален филтър или спортен , дори и да го махнеш от въздушната кутия , съпротивлението си остава същото - все едно е вътре още. Това наистина е много много трудно да се повярва, но спомнете си че при колектори само въздуха има съпротивление 37.5%. Това всъщност е следствие от аеродинамиката и погледнато от тази страна, не е чак толкова изненадващо че въздушната кутия създава такова съпротивление. И така да повторим пак - няма смисъл да сменята заводския филтър със спортен, докато не сте направили модификация на въздушната кутия. И е ясно че е необикновенно да се кара без филтър и без кутия, така че вместо да изпозлваме кутия, защо не изпозлваме отворен памучен филтър. Можем да получим резултат между 37.5 (без всякакви филтри) и 56 (при модифицирана въздушна кутия на K&N).
Отворен/Открит спортен въздушен филтър
По принцип, въздухът минаващ от приемната система е 21% кислород докато при нитро оксида е 33%. Всички знаем че нитро оксид системите е увеличаваща мощността система, доста скъпа за процеса на модификация и тунинг. Нитрото повишава наситеността на кислорода във въздуха от 21% в 33%, която все още не е прекалено висока от нормалната наситеност. Вярвате ли че памучния филтър може да увеличи наситеността на кислород? Не... така че въздушните памучни филтри просто оставят повече въздух да влиза, а по-важният въпрос е колко конски сили в + получаваме? Тестовете показват, че ще загубиш конски сили, ако не намериш начин да охладиш този въздух директно в конусовидния филтър. Незащитените конусовидни филтри е доказано че губят мощност. Заводските филтри, издърпват студеният въздух навън от отделението на двигателя. Докато отворените памучни конусовидни филтри ще издърпат топлия въздух от ареата зад радиатора. Топлият въздух е по-малко наситен, затова той може да ни струва загуба от 6-13 конски сили ( при всички видове модификации и една 1 конска сила е от голямо значение). Конусовидните филтри приерно на K&N и подобни, могат да повишат мощността при нормално аспириран двигател с от 0-2 конски сили, но при турбонагнетен могат да повишат мощността с повече от 8-10 конски сили, в зависимост от мощността на двигателя.
Някои други проблеми свързани със спортните филтри са това, че те имат действие само на високи обороти в червената зона. Така че е възможно да усетите загуба на мощност при ниски обороти. И още памучните филтри пропускат много повече мръсотия (300-500% повече) от заводските. Те пропускат повече прах и мръсотия в двигателя, но интерестното е че това не повишава износването на двигателя.
Поддръжка на филтъра
Редовно почистване и поддръжка. Почистването зависи от вида шофиране, но на 6 месеца почистване е нормално - в противен случай ще получите по-лошо представяне от заводксите филтри. За почистване - потепе филтъра в бензин (някъде една бутилка PVC) за 1-2 часа , след това го оставете да изсъхне. После го омаслете отново по вътрешната повърхност. Това е всичко...
Резултат
1. За да получите повече конски сили ви трябва студен въздух, топлият намалява конските сили. Така че намерете начин да изолирате филтъра. Използвайте специална кутия която помага за изсмукването на студеният въздух отвънк или изрежете капака.
2. Променете начина на шофиране. Карайте на по-високи обороти (със сигурност го правите поне заради хубавияр звук от двигателя:) .
3. Почиствайте и омаслявайте филтъра. Дори и да не почиствате филтъра поне го омаслявайте, за да сте сигурно че голяма част от праха няма да премине.
Теорията
Теорията е, че при допускането на повече въздух да се смеси с горивото при процеса на изгаряне, получавате повече мощност. Но първият въпрос е , кои са тези обстоятелства, при които въздушният поток и въздушният филтър доставят по-голямо количество въздух. По-големият въздушен поток е трудно да се каже точно как става и да гарантира че поставянето на отворен елементен филтър вместо стандартният ви, ще допринесе за това.
Апликациите "въздушни кутии" (in-box=airbox)
Нека обсъдим този вид филтри - да сменим заводския филтър с кутиен К&N - за тези, които искат този вид модификация. При тест на съпоставка на въздушна кутия с друг вид филтри, при който се измерва съпротивлението на въздушния поток , следните резултати бяха отчетени:
( Цифрата 100% означава максималното съпротивление на въздуха, което означава че въздуха по някакъв начин е максимално възприпятстван от филтъра или въздушната кутия. Цифрите под 100, означават че има някакъв процент преминаване на въздуха. Естествено е че въздуха ще преминава най-лесно ако разкачите филтъра (всякакъв вид филтри) - 37.5 най-малкото съпротивление на въздуха )
заводска кутия/филтър 100%
заводска кутия/K&N 100%
модифицирана въздушна кутия (чиста,почистена) / филтър 62.5%
само колектори (премахване на всички филтри) 37.5%
Тестът показва че да смениш заводския филтър със спортен примерно като K&N няма абсолютно никакъв ефект, докато не направиш някаква модификация на въздушната кутия, но неочаквания резултат е че дали си с оригинален филтър или спортен , дори и да го махнеш от въздушната кутия , съпротивлението си остава същото - все едно е вътре още. Това наистина е много много трудно да се повярва, но спомнете си че при колектори само въздуха има съпротивление 37.5%. Това всъщност е следствие от аеродинамиката и погледнато от тази страна, не е чак толкова изненадващо че въздушната кутия създава такова съпротивление. И така да повторим пак - няма смисъл да сменята заводския филтър със спортен, докато не сте направили модификация на въздушната кутия. И е ясно че е необикновенно да се кара без филтър и без кутия, така че вместо да изпозлваме кутия, защо не изпозлваме отворен памучен филтър. Можем да получим резултат между 37.5 (без всякакви филтри) и 56 (при модифицирана въздушна кутия на K&N).
Отворен/Открит спортен въздушен филтър
По принцип, въздухът минаващ от приемната система е 21% кислород докато при нитро оксида е 33%. Всички знаем че нитро оксид системите е увеличаваща мощността система, доста скъпа за процеса на модификация и тунинг. Нитрото повишава наситеността на кислорода във въздуха от 21% в 33%, която все още не е прекалено висока от нормалната наситеност. Вярвате ли че памучния филтър може да увеличи наситеността на кислород? Не... така че въздушните памучни филтри просто оставят повече въздух да влиза, а по-важният въпрос е колко конски сили в + получаваме? Тестовете показват, че ще загубиш конски сили, ако не намериш начин да охладиш този въздух директно в конусовидния филтър. Незащитените конусовидни филтри е доказано че губят мощност. Заводските филтри, издърпват студеният въздух навън от отделението на двигателя. Докато отворените памучни конусовидни филтри ще издърпат топлия въздух от ареата зад радиатора. Топлият въздух е по-малко наситен, затова той може да ни струва загуба от 6-13 конски сили ( при всички видове модификации и една 1 конска сила е от голямо значение). Конусовидните филтри приерно на K&N и подобни, могат да повишат мощността при нормално аспириран двигател с от 0-2 конски сили, но при турбонагнетен могат да повишат мощността с повече от 8-10 конски сили, в зависимост от мощността на двигателя.
Някои други проблеми свързани със спортните филтри са това, че те имат действие само на високи обороти в червената зона. Така че е възможно да усетите загуба на мощност при ниски обороти. И още памучните филтри пропускат много повече мръсотия (300-500% повече) от заводските. Те пропускат повече прах и мръсотия в двигателя, но интерестното е че това не повишава износването на двигателя.
Поддръжка на филтъра
Редовно почистване и поддръжка. Почистването зависи от вида шофиране, но на 6 месеца почистване е нормално - в противен случай ще получите по-лошо представяне от заводксите филтри. За почистване - потепе филтъра в бензин (някъде една бутилка PVC) за 1-2 часа , след това го оставете да изсъхне. После го омаслете отново по вътрешната повърхност. Това е всичко...
Резултат
1. За да получите повече конски сили ви трябва студен въздух, топлият намалява конските сили. Така че намерете начин да изолирате филтъра. Използвайте специална кутия която помага за изсмукването на студеният въздух отвънк или изрежете капака.
2. Променете начина на шофиране. Карайте на по-високи обороти (със сигурност го правите поне заради хубавияр звук от двигателя:) .
3. Почиствайте и омаслявайте филтъра. Дори и да не почиствате филтъра поне го омаслявайте, за да сте сигурно че голяма част от праха няма да премине.

- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
ditko1 написа:хубаво ли е да се вземе от въздуховода на М бронята, въздух към кутията за филтъра.
колкото повече въздух толкова по-добре ...

ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
маи ще го напаравя, но едно приятелче каза, че може да влезе вода и да шчупи двигателя дали е вярно ?
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Ами по принцип не те е излъгал. KAMIKADZE едно време беше пробил много фешън бронята на М3/5/-цата си - от шофьорската страна там, където се намира куката за теглене в дясно.

- GEORGIEV
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 2057
- Регистриран на: 7.09.2005
- Местоположение: Севлиево
- Пол: Мъж
- Кара: от онея старите....
- Мечтае да кара: магазинска е30-ка
ditko1 написа:хубаво ли е да се вземе от въздуховода на М бронята, въздух към кутията за филтъра.
по добре недей


- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
Купих маркуч на 40мм. обаче се оказа, че пречи гредата под кутията, до кутията казанче за хидравлика и не става. На есен направо ще се сложи принудително дишане.
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
аве как ще влезе вода от там бе айде стига
въздуховода е хоризонтално ... после дтъбата до кутията е вертикална ... писле кутията прегради .. е той траа се потопи за да глътне от там .. по верятно е да мине през нормалния си въздуховод от колкото от там ...
моя си е там и няма никви проблеми ... по наводненията си карах няма грижи ... гюнтеровците не са го пленали там ей така
въздуховода е хоризонтално ... после дтъбата до кутията е вертикална ... писле кутията прегради .. е той траа се потопи за да глътне от там .. по верятно е да мине през нормалния си въздуховод от колкото от там ...
моя си е там и няма никви проблеми ... по наводненията си карах няма грижи ... гюнтеровците не са го пленали там ей така
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- spens_82
- ентусиаст
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 3.05.2007
- Местоположение: варна на морето
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: бмв М3,M5,X6
- Детайли за колата: E60 530D 218коня
колеги аз мисля че ,нали някои модели като моита
дето нямат кора под двигателя,есенно и зомно време какво 6те стане със спортния филтар?няма ли да се наблъска филтара със вода и сняк? 


- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани