До колко бара се надува турбината на ТДС-а без последствия..
Модератор: bum_bum
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Добре спираме-само да кажа нещо от практиката,когато налягането падна на 0.4 при 2500 оборота колата спря да върви.При 1 бар при 2500 оборота не мога да я удържа.По твойта логика би трябвало като падне налягането да тръгне по-добре.
Да обратното налягане-сигурно имаш в предвид ,че когато налягането на въздуха стане толкова голямо ,то почва да спира турбината-затова при някои коли има и съответният клапан.Но този проблем е в голяма степен валиден за бензиновите двигатели-газ,отпускаш газта,затваряш дроселовата клапа и налягането на въздуха от турбото до дросела намалява скороста на въртене на турбината.При дизеловите двигатели пълненето е свободно и двигателя постояно смуче.
Да обратното налягане-сигурно имаш в предвид ,че когато налягането на въздуха стане толкова голямо ,то почва да спира турбината-затова при някои коли има и съответният клапан.Но този проблем е в голяма степен валиден за бензиновите двигатели-газ,отпускаш газта,затваряш дроселовата клапа и налягането на въздуха от турбото до дросела намалява скороста на въртене на турбината.При дизеловите двигатели пълненето е свободно и двигателя постояно смуче.
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Не, нищо общо с това, за което говорим, за обратното налягане говорим, както и да е.За блоу-офф клапана при бензинките е ясно какво става, и се слага хем да не товари турбината, хем да не се лагва между скоростите.А пък за тея налягания-0.4 и 1бар........Ти ,или се опитваш да ме изпитваш, или искаш да ме дразниш, или верно въобще не си даваш сметка , че кръжиш в кръгzvetiko написа:Добре спираме-само да кажа нещо от практиката,когато налягането падна на 0.4 при 2500 оборота колата спря да върви.При 1 бар при 2500 оборота не мога да я удържа.По твойта логика би трябвало като падне налягането да тръгне по-добре.
Да обратното налягане-сигурно имаш в предвид ,че когато налягането на въздуха стане толкова голямо ,то почва да спира турбината-затова при някои коли има и съответният клапан.Но този проблем е в голяма степен валиден за бензиновите двигатели-газ,отпускаш газта,затваряш дроселовата клапа и налягането на въздуха от турбото до дросела намалява скороста на въртене на турбината.При дизеловите двигатели пълненето е свободно и двигателя постояно смуче.

П.П.-Значи остави там помпата на 9градуса и там 70милиграма, надуй тва ми ти турбо на 1.3 бара и докато не го направиш няма смисъл да повтарям едно и също като папагал.И да не забравиш, че и без дросел можеш да направиш тапа


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
МАЧКАТОР написа:Не, нищо общо с това, за което говорим, за обратното налягане говорим, както и да е.За блоу-офф клапана при бензинките е ясно какво става, и се слага хем да не товари турбината, хем да не се лагва между скоростите.А пък за тея налягания-0.4 и 1бар........Ти ,или се опитваш да ме изпитваш, или искаш да ме дразниш, или верно въобще не си даваш сметка , че кръжиш в кръгzvetiko написа:Добре спираме-само да кажа нещо от практиката,когато налягането падна на 0.4 при 2500 оборота колата спря да върви.При 1 бар при 2500 оборота не мога да я удържа.По твойта логика би трябвало като падне налягането да тръгне по-добре.
Да обратното налягане-сигурно имаш в предвид ,че когато налягането на въздуха стане толкова голямо ,то почва да спира турбината-затова при някои коли има и съответният клапан.Но този проблем е в голяма степен валиден за бензиновите двигатели-газ,отпускаш газта,затваряш дроселовата клапа и налягането на въздуха от турбото до дросела намалява скороста на въртене на турбината.При дизеловите двигатели пълненето е свободно и двигателя постояно смуче.Ти със софтуер за 1бар как очакваш на 0.4 колата да върви, нито предварението е за това налягане, нито горивото, нито нищо..........Обратното също е вярно-над 1бар пак постигаш нищо без корекции на гориво.........
П.П.-Значи остави там помпата на 9градуса и там 70милиграма, надуй тва ми ти турбо на 1.3 бара и докато не го направиш няма смисъл да повтарям едно и също като папагал.И да не забравиш, че и без дросел можеш да направиш тапаИ направо ще ти отговоря-когато един двигател има аванс и горивен дебит за налягане на дадено турбо 1бар, в случая, тогава при натягане само на турбината, без корекция на смес и предварение, примерно 1.3бара, какво се получава-Турбото вдига 1.3бара, обаче да не забравяме ,че тва е дизел, щом обеднее оборотите падат-какво се получава...........турбото пълни повече, обаче пък обеднява , защото няма гориво, моторът няма достатъчно обороти, защото те зависят от обедняването , което вече е факт , за да изразходи този въздух, значи вече имаме налягане, което се покачва преди горивната камера, тоест пренасищане на въздух................По този начин става обратно налягане-Те ТИ го без дросел
Ти не си го разбрал ето това и продължаваш да не оценяваш това,което прави МАР сенсора:
И аз си монтирах манометър-като го наблюдавах внимателно е около 1 бар,при 2500 оборота,при 1500-около 0.4.
Изключих МАР сенсора-при 2500 направи едвам 0.4бара,при 4500-0.8 бара.Ясно е колко е важен МАР сенсора-запушен ли е все едно няма турбо.Колата едвам се влачеше.
Двигателя почва да работи зле защото при изключен МАР сенсор става това ,което ти описваш-турбото нагнетява,сенсора не подава информация за повишеното количество въздух,DDE не увеличава притока на гориво,сместа става бедна и двигателя почва да работи зле.Обеднената смес гарантира малко количество изгорели газове и от там налягането на турбото пада.Аванса и дебита ,за които ти говориш нямат нищо общо с лошата работа на двигателя в този случай.Има значение дебита определян от МАР сенсора.
Затова в края на краищата спора ни опира до това може ли МАР сенсора да отчете да кажем налягане 1.3 бара и може ли DDE да възприме тази информация и да подаде необходимото количество гориво съответстващо на това налягане.
Може би при Е39 имаме софтуерно ограничение на 1 вар и затова не ти е работила колата при по-високо налягане на турбото,може да не ти е работил и добре дебитомера.

При Е34 -ще пусна тема в подфорума да видя дали някой колега е пипал нещо по турбото и какъв е бил ефекта.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
МАЧКАТОР написа:Без коментар![]()
Защо се хабя въобще не знам, както и да е-аз съм до тук.
МАР сенсора мери налягане до:
Fuel injection system-ressure sensor 250KPA
http://bmwfans.info/original/E34/tou/525tds-M51/ECE/L/A/1995/02/mg-13/ill-13_0105/
250KPA са около 2.5 бара
Ако към манометричното налягане на турбото ,което е около 1 бар добавим и атмосферното около 1атм. налягането ,което се тъпче фабрично в двигателя е около 2 бара.
Следователно можем да повишим налягането на турбото,измерено с манометър ,до около 1.5 бара-това налягане ще бъде отчетено от МАР сенсора и ще бъде компенсирано с увеличаване на горивото.При стойности по-големи от 1.5 бара ще стане това ,което описва колегата МАЧКАТОР-обеднена смес,обратно налягане,колата ще забие муцуна.Налага се софтуерна корекция на DDE и нов датчик,за по-високо налягане-между другото има и МАР сенсор до 300KPA .
Сметките са правени за Е34 525 tds.За друг модел ще е нещо друго.
Да бе, става и с телче също
А ти помосли ли дали в чипа на ЕКУ-то има ,в колонката за налягането има стойност от 250 кПа или няма.Когато показанията на някой от сенсорите,кой да е, станат различни от тези записани в таблицата(или така наречения МАП), ЕКУ-то записва грешка,а когато запише налягане по-голямо от Х като показание на МАП-сензора,тоест овърбууст,излиза в авариен режим.Или кактпо го описват хората,почва да сече.Ако мислиш че братята инженери от БМВ са изчислили мотора да работи на 0.9 до 1.1 бара,ама за всеки случай са му направили и таблици до 2 бара,много се лъжеш 


bawareca написа:Да бе, става и с телче същоА ти помосли ли дали в чипа на ЕКУ-то има ,в колонката за налягането има стойност от 250 кПа или няма.Когато показанията на някой от сенсорите,кой да е, станат различни от тези записани в таблицата(или така наречения МАП), ЕКУ-то записва грешка,а когато запише налягане по-голямо от Х като показание на МАП-сензора,тоест овърбууст,излиза в авариен режим.Или кактпо го описват хората,почва да сече.Ако мислиш че братята инженери от БМВ са изчислили мотора да работи на 0.9 до 1.1 бара,ама за всеки случай са му направили и таблици до 2 бара,много се лъжеш




- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
bawareca написа:Да бе, става и с телче същоА ти помосли ли дали в чипа на ЕКУ-то има ,в колонката за налягането има стойност от 250 кПа или няма.Когато показанията на някой от сенсорите,кой да е, станат различни от тези записани в таблицата(или така наречения МАП), ЕКУ-то записва грешка,а когато запише налягане по-голямо от Х като показание на МАП-сензора,тоест овърбууст,излиза в авариен режим.Или кактпо го описват хората,почва да сече.Ако мислиш че братята инженери от БМВ са изчислили мотора да работи на 0.9 до 1.1 бара,ама за всеки случай са му направили и таблици до 2 бара,много се лъжеш
Не до 2 бара,само до 1,5.

С това ,което си написал по-горе не може да не се съглася.В предишните постове и аз го бях казвал-дали DDE ще може да възприеме и обработи информацията от МАР сенсора или ще е необходим нов софтуер.Това нито ти ,нито аз може да твърдим със сигурност.По твойта логика защо след като двигателя е изчислен за налягане до 0.9-1.1 бара(по каталог 2.2 бара с атмосферното налягане) се слага МАР сенсор за 2.5 бара .
Просто трябва да се опита на практика-при Е39 разбрахме ,че не става ,но там дебитомера е от друг тип и не мога да ти кажа до какво налягане мери.При Е34 може и да стане,може и да не стане-разбрахме ,че от страна на МАР сенсора до 2.5 бара няма проблем.
Така както един процесор може да се клокне до по-голяма честота ,а друг не може, при една кола може да стане ,при друга не-трябва или да се пробва или да се прочете дали става или не.
Вче ти бях давал един пример-ECU на 525и ,М20 е изчислено да работи с определен термометър,с определена скала.Аз го сменям с друг ,който показва по-ниска температура от реалната и от там ECU прави сместа малко по-богата,колата тръгва много по-добре,разхода се покачва минимално.Ето ти пример за двигател ,който е изчислен да работи при едни температурни данни ,но работи още по-добрe с други.






- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
Аз само не разбрах що така си се запънал и не си нахакаш един чипzvetiko написа:bawareca написа:Да бе, става и с телче същоА ти помосли ли дали в чипа на ЕКУ-то има ,в колонката за налягането има стойност от 250 кПа или няма.Когато показанията на някой от сенсорите,кой да е, станат различни от тези записани в таблицата(или така наречения МАП), ЕКУ-то записва грешка,а когато запише налягане по-голямо от Х като показание на МАП-сензора,тоест овърбууст,излиза в авариен режим.Или кактпо го описват хората,почва да сече.Ако мислиш че братята инженери от БМВ са изчислили мотора да работи на 0.9 до 1.1 бара,ама за всеки случай са му направили и таблици до 2 бара,много се лъжеш
Не до 2 бара,само до 1,5.![]()
С това ,което си написал по-горе не може да не се съглася.В предишните постове и аз го бях казвал-дали DDE ще може да възприеме и обработи информацията от МАР сенсора или ще е необходим нов софтуер.Това нито ти ,нито аз може да твърдим със сигурност.По твойта логика защо след като двигателя е изчислен за налягане до 0.9-1.1 бара(по каталог 2.2 бара с атмосферното налягане) се слага МАР сенсор за 2.5 бара .
Просто трябва да се опита на практика-при Е39 разбрахме ,че не става ,но там дебитомера е от друг тип и не мога да ти кажа до какво налягане мери.При Е34 може и да стане,може и да не стане-разбрахме ,че от страна на МАР сенсора до 2.5 бара няма проблем.
Така както един процесор може да се клокне до по-голяма честота ,а друг не може, при една кола може да стане ,при друга не-трябва или да се пробва или да се прочете дали става или не.
Вче ти бях давал един пример-ECU на 525и ,М20 е изчислено да работи с определен термометър,с определена скала.Аз го сменям с друг ,който показва по-ниска температура от реалната и от там ECU прави сместа малко по-богата,колата тръгва много по-добре,разхода се покачва минимално.Ето ти пример за двигател ,който е изчислен да работи при едни температурни данни ,но работи още по-добрe с други.


Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
МАЧКАТОР написа::D Цветико, значи нормално е всеки един електронен компонент да е преуразмерен, на теб като ти пише на колата, че можеш дая натовариш с един тон патлиджан, дали , ако метнеш 1001килограма ще ке кчупи![]()
Имам практически пример и за това-имам бегачка, тя работи с три баров мап, обаче софтът й се тавани на 1.9бара холд бууст.Ако сложа софтът, който ми е за 220коня нищо не става, трябва ми двубаров мап за 0.8-1бар налягане, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
Иначе ич и не ще да запали.Пробвал съм да коригирам смес на налягане над два бара с бензинов регулатор и широколентова сонда в ръка, ама-йок-пектел управлението ме отрязва и винаги съм с колан, иначе ще изхвърча през прозореца
За това и първият ми пост беше с мнение за мапване на ЕКУ-то, а не трънски похват на багерист с 45годишен стаж в кръчмата
МАЧКАТОР,ето за това става въпрос- нормално е всеки един електронен компонент да е преуразмерен.Както МАР сенсора има резерва от 0.3 бара,дали и DDE няма същата резерва от 0.3 бара ,за да може малко да се надуе турбото без чип.За стойности по-големи от 2.5 бара вече писах ,че съм напълно съгласен с теб-оргиналният МАР сенсор изобщо няма да може да ги регистрира,камо ли DDE да реагира и подаде повече гориво,сместа ще обеднее ,колата ще умре,трябва сенсор за по-високо налягане и нов софтуер за DDE.
krika ,разговора с колегата е повече теоретичен спор-до колко може да се надуе турбото на М51 без чип и без МАР сенсор за по-високо налягане .
щом мап сензора заводско е нагласен да е адекватен при такова налягане зна4и тези инженери са го задали и на еку да го обработва.По-твоята логика на мапсензора трябва да отива постоянно налягане ина4е ком-а от4ита грешкиbawareca написа:Да бе, става и с телче същоА ти помосли ли дали в чипа на ЕКУ-то има ,в колонката за налягането има стойност от 250 кПа или няма.Когато показанията на някой от сенсорите,кой да е, станат различни от тези записани в таблицата(или така наречения МАП), ЕКУ-то записва грешка,а когато запише налягане по-голямо от Х като показание на МАП-сензора,тоест овърбууст,излиза в авариен режим.Или кактпо го описват хората,почва да сече.Ако мислиш че братята инженери от БМВ са изчислили мотора да работи на 0.9 до 1.1 бара,ама за всеки случай са му направили и таблици до 2 бара,много се лъжеш


Последна промяна ivan. на 02 Окт 2007, 19:55, променена общо 1 път
От до тук прочетеното си вадя извода, че вече говорим за доста сериозен тунинг, а на теб искам да ти кажа, че в картата на компа със сигурност не е зададена максималната стойност на мапа, в противен случай нещата от "опа", се превръщат "оле майко".....Аз съм сигурен, че компът не се бъгва при повторно-кратковременен режим на пренадуване, но при постоянно пре-налягане нещата приемат обратivan. написа:щом мап сензора заводско е нагласен да е адекватен при такова налягане зна4и тези инженери са го задали и на еку да го обработва.По-твоята логика на мапсензора трябва да отива постоянно налягане ина4е ком-а от4ита грешкиbawareca написа:Да бе, става и с телче същоА ти помосли ли дали в чипа на ЕКУ-то има ,в колонката за налягането има стойност от 250 кПа или няма.Когато показанията на някой от сенсорите,кой да е, станат различни от тези записани в таблицата(или така наречения МАП), ЕКУ-то записва грешка,а когато запише налягане по-голямо от Х като показание на МАП-сензора,тоест овърбууст,излиза в авариен режим.Или кактпо го описват хората,почва да сече.Ако мислиш че братята инженери от БМВ са изчислили мотора да работи на 0.9 до 1.1 бара,ама за всеки случай са му направили и таблици до 2 бара,много се лъжеш
Помисли при ниските обороти колко е налягането в колектора,а от там при мап.то ако си прав трябва постоянно да сме в авариен режим,поради ''грешки''
идеята е при колко бара на турбината мап-а е адекватен да работи правилно?при е 39 тдс мисля 4е дебитомера барка работата.4ип-а не може да даде по-голяма стоиност на мап-т.е отпада.И ако проблема е дебита на дюзите и гнп- имат достата4но резерв.И последно ако мап не може да корегира сместа при минимално натягане на турбината,то с местенето на ''пло4ките''става,с малко преместване кам купето се дава ''принудителна'' на4ална то4ка на подаване на гориво т.е. лаже комба откаде е по4нал,но идва другия проблем-умна дюза.те това е направено при колегата с как беше ,,трански мап'',която интервенция ли4но на мене ми харесва.


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани