и пааак масло...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 15 Окт 2005, 0:13

Това не значи, че ако си го сипеш в тунингованата кола ще трябва да го сменяш толкова често. Всичките си коли ги карам с 20W60 през лятото и 15W50 през зимата - двете ТТ-та, А8-цата, РАВ-4-ката на жена ми. Сменям на 8000-10000км., няма харчене, няма шум.

Васе,не мога да се съглася с това твърдение. ;) Може и да имам някакъв проблем с мотора.Все пак не е нов.Но не мога да се съглася че ще карам кола,преправена драстично от фабричните и параметри,с бутала с 10 пъти по-голяма хлабина от нормалната,с налягане на турбото,което би пръснало всеки неподготвен двигател,с богати смеси и т.н. повече от 3000км без да сменя маслото. Немам апаратура да премеря как са се променили параметрите му и за всеки случай се доверявам на това,което казват другите.Според мен големите налягания са нещо много опасно,за да се експериментира с подобно нещо.
Говорил съм с Manthey Porsche и с Ring Racing - първите нямат нужда от представяне, а вторите правят BMW-та за 24часа на Нюрбургринг. И двете фирми казаха, че разреждането на бензина си е проблем и че сменят масло след всяко състезание

Тея и те сигурно имат некакъв проблем с двигателите. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: София

Мнение от vassil.velichkov » 15 Окт 2005, 0:25

landikar написа:
Това не значи, че ако си го сипеш в тунингованата кола ще трябва да го сменяш толкова често. Всичките си коли ги карам с 20W60 през лятото и 15W50 през зимата - двете ТТ-та, А8-цата, РАВ-4-ката на жена ми. Сменям на 8000-10000км., няма харчене, няма шум.

Васе,не мога да се съглася с това твърдение. ;) Може и да имам някакъв проблем с мотора.Все пак не е нов.Но не мога да се съглася че ще карам кола,преправена драстично от фабричните и параметри,с бутала с 10 пъти по-голяма хлабина от нормалната,с налягане на турбото,което би пръснало всеки неподготвен двигател,с богати смеси и т.н. повече от 3000км без да сменя маслото. Немам апаратура да премеря как са се променили параметрите му и за всеки случай се доверявам на това,което казват другите.Според мен големите налягания са нещо много опасно,за да се експериментира с подобно нещо.
Говорил съм с Manthey Porsche и с Ring Racing - първите нямат нужда от представяне, а вторите правят BMW-та за 24часа на Нюрбургринг. И двете фирми казаха, че разреждането на бензина си е проблем и че сменят масло след всяко състезание

Тея и те сигурно имат некакъв проблем с двигателите. ;)


По първата тема за смените - ами няма нужда да имаш апаратура за да си следиш нивото на маслото - гледай си пръчката ;) Ако имаш чак такива хлабини и луфтове след няколко часа яка ръчка ще имаш повишаване на нивото на маслото, защото в картера ще се просмукал половин литър бензин. Не забравяй, че подготовката и напъването на твоя или моя мотор не могат да се сравнят с тези на колите от 24 LeMans и FIA GT - там става въпрос за една друга ръчка и едно друго натоварване. Освен това темата беше за турбо-бензиновите мотори. Колите, които са със наистина сериозно напънати бензинови турбо-мотори можем да ги преброим на пръстите на двете си ръце. Това, не значи, че ако някой си е чипосал Audi A4-ката 1.8T няма да му се отрази добре да кара с 20W60 - е, на такава кола със сигурност може да си кара и 10 000 километра между смените.

По втората тема - ами всички състезателни бегачки (не говоря за псевдо-кочините от нашите ралите) имат проблем с мешането на масло с бензин - няма как. Точно поради тази причина се е появило и 300V LeMans - отборите на Ферари и Нисан са намалили смените на масло наполовина в рамките на едно състезание, което си е сериозна далавера.. ;)

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 17 Окт 2005, 20:02

vassil.velichkov написа:... Това, не значи, че ако някой си е чипосал Audi A4-ката 1.8T няма да му се отрази добре да кара с 20W60 - е, на такава кола със сигурност може да си кара и 10 000 километра между смените.


Съгласен съм - Порше дават 20,000км между смените на маслото. Имам лабораторни анализи от моя Мобил 1 след 12,000 мили = 20,000км които показват, че маслото все още е в добро състояние... Карано е 5,000км в Алпите - натоварен режим на двигателя и 2200км на Ринг-а...

vassil.velichkov написа:По втората тема - ами всички състезателни бегачки (не говоря за псевдо-кочините от нашите ралите) имат проблем с мешането на масло с бензин - няма как. Точно поради тази причина се е появило и 300V LeMans - отборите на Ферари и Нисан са намалили смените на масло наполовина в рамките на едно състезание, което си е сериозна далавера.. ;)


Не е само Мотул - имаш и Мобил 1, Фухс, Валволин, Амсойл и Ред Лайн... Всите са двойно естерни, и всите са много добри за нашите мотори...
Power is Nothing Without Insanity

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: София

Мнение от vassil.velichkov » 19 Окт 2005, 15:08

Alex 320i Cabrio написа:
vassil.velichkov написа:... Това, не значи, че ако някой си е чипосал Audi A4-ката 1.8T няма да му се отрази добре да кара с 20W60 - е, на такава кола със сигурност може да си кара и 10 000 километра между смените.


Съгласен съм - Порше дават 20,000км между смените на маслото. Имам лабораторни анализи от моя Мобил 1 след 12,000 мили = 20,000км които показват, че маслото все още е в добро състояние... Карано е 5,000км в Алпите - натоварен режим на двигателя и 2200км на Ринг-а...

vassil.velichkov написа:По втората тема - ами всички състезателни бегачки (не говоря за псевдо-кочините от нашите ралите) имат проблем с мешането на масло с бензин - няма как. Точно поради тази причина се е появило и 300V LeMans - отборите на Ферари и Нисан са намалили смените на масло наполовина в рамките на едно състезание, което си е сериозна далавера.. ;)


Не е само Мотул - имаш и Мобил 1, Фухс, Валволин, Амсойл и Ред Лайн... Всите са двойно естерни, и всите са много добри за нашите мотори...


И къде ги виждаш тези двойно-естерни масла в техните продуктови гами? Пак повтарям, ако си заводски отобор на някой от тези производители ще ползваш масла, които не сме и чували. Въпросът е какво си купуваш в магазина...
Ето линкове към сайтовете на марките, за които говориш - покажи ми един продукт, в чието описание да се споменава нещо за естери? Не бъркай 100% синтетичните масла с естерните. Синтетични масла с различни добавки, които им подобряват свойствата има от мнооооого време, но за разлика от тях естерите имат уникални свойства, които не могат да бъдат постигнати чрез химичен синтез, просто защото все още химията е по-назад от природата. Виж и линка към темата от tuning.bg - там съм обяснил кое как се прави...

http://www.valvoline.com/pages/products ... .asp?cid=9
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... /Oils.aspx
http://www.redlineoil.com/products_moto ... ubcatID=14
http://www.castrol.com/castrol/Search.do?keyword=ester
http://www.amsoil.com/products/performance/index.aspx

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 19 Окт 2005, 17:08

..........Но не мога да се съглася че ще карам кола,преправена драстично от фабричните и параметри,с бутала с 10 пъти по-голяма хлабина от нормалната,с налягане на турбото,което би пръснало всеки неподготвен двигател,с богати смеси и т.н. повече от 3000км без да сменя маслото.

Лъчка, не си прав бре човек, първо хлабината на буталата не е 10 пъти по голяма ами само два пъти по голяма от нормалната, второ тази хлабина за тва е хлабина, за да се запълни след като буталото се стопли а то се стопля бързо повярвай ми :), налягането на турбото няма чак толкова пряко отношение към смяната на маслото, та нали взе пак заради това че имаш мощен мотор, вземаш най доброто и качественно масло, ама за горивните смеси бъркаш ама най много, сместа ти е 1:1 същата като на сток мотор, даже може би малко по бедна дори, давам ти пример, на Митсубишито ми колкото и да му надувам турбините(то не може и много де :D ), докато стигне фуел кът точката, сместа ми е под 11, тва ти казвам е на 100% нищо не приправян мотор, на 0.5 бара е под 11 и на 1 бар пак е под 11, така че сместа си е богата по принцип и това не значи че бензина требе да ти отиде в картера при маслото, този бензин ИЗГАРЯ той отива под формата на лайна в атмосферата, в маслото той няма място :) Ето за тва ти казах че имаш ли бензин в маслото имаш ГОЛЯМ проблем и требе да са види от къде е тва ;)

Немам апаратура да премеря как са се променили параметрите му и за всеки случай се доверявам на това,което казват другите.Според мен големите налягания са нещо много опасно,за да се експериментира с подобно нещо.

Апаратура ти не требе, требе ти просто точен уред за налягане и температура на маслото. Като си сложиш ново масло, запомняш на кво налягане ти стои в няколко температурни и оборотни режима и след известно време сравняваш, примерно на място имаш 2 бара масло при 100 градуса ако след 5000км имаш пак 2 бара на 100 градуса на обороти на място начи си ОК, ако е паднало под 1.5 бара начи не е гут и сменяш, ма ако маслото е ЛеМан ше е гут не ами песен ше пей :D

Говорил съм с Manthey Porsche и с Ring Racing - първите нямат нужда от представяне, а вторите правят BMW-та за 24часа на Нюрбургринг. И двете фирми казаха, че разреждането на бензина си е проблем и че сменят масло след всяко състезание

Тея и те сигурно имат некакъв проблем с двигателите. ;)

НЕ, просто тея двигатели и управлението им няма нищо общо с твоя двигател ;) Тия двигатели работят на смес, която ако я набииш в твоя мотор, тя просто няма да може да се запали :mhihi: , аз скоро разбрах това нещо и съм потресен напрао, но имай предвид че за тези мотори смесите на които ние казваме богати за тях за бедни и то доста, причините за това са друга тема, и освен това при тези мотори дюзите работят постоянно :!: дали ше е подадена газ или не няма значение, инжекторите работят и с подаването на газ само сменят режима на работа, така че при такъв тип мотори е напълно възможно смесване на бензин и масло, но самия факт как бензина требе да слезе в маслото е меко казано лесно да си представиш, а също и да си представиш кво би станало с цилиндъра ако са умии с бензин а не се маже с масло........това значи хилядократно съкратен пробег на мотора, само това и нищо повече, така че бензин в маслото = ВЕРИ БИГ ПРОБЛЕМ :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 7.08.2004

Мнение от kikcho » 21 Окт 2005, 10:23

Колата ми даде голям разход на масло, но след като говорих с няколко собственици на същото Рено Клио 1.8 16, ме увериха че разход от 1л/2000км бил нормален и фабрично мотора правел такъв разход на масло !?!? Вазможно ли е ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 21 Окт 2005, 15:02

Тонката както винаги е изчерпателен. ;)
така че бензин в маслото = ВЕРИ БИГ ПРОБЛЕМ

Ма аз не съм казал,че имам бензин в маслото бе. :!: Говорих по принцип.Засега не съм виждал такова нещо при мен.Просто гледам да е на сигурно работата и го сменям на 3000км.Тея работи за бензина ги казвам,щото така ги знам.Не съм ги мерил при мен.
А харч действително имам.Като я гоня.Те това трябва да оправям. :( .

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 21 Окт 2005, 16:13

landikar написа:А харч действително имам.Като я гоня.Те това трябва да оправям. :( .


във боксера? нормално е... винаги горят масло (със цел охлаждане).. дори във по-старите турбо поршета със въздушно охлаждане маслото се инжектираше помалко директно във цилиндрите със същата цел... докато ти гори под литър на 1600км.. лошо няма...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 21 Окт 2005, 18:30

alx написа:
landikar написа:А харч действително имам.Като я гоня.Те това трябва да оправям. :( .


във боксера? нормално е... винаги горят масло (със цел охлаждане).. дори във по-старите турбо поршета със въздушно охлаждане маслото се инжектираше помалко директно във цилиндрите със същата цел... докато ти гори под литър на 1600км.. лошо няма...


Бъркаш нещо колега - последното нещо което искаш е да гориш масло - масло + бензин = равно на друга характеристика на сместа = детонации и други гадости... Не ме питай отде знам... :(

Порше - 911 и 928 имат дюзи в блока, които хвърлят масло по буталата отдолу при налягане на маслото от 4 бара нагоре - те това охлажда...

А че 911 и 928 горят масло се дължи на дизайна на буталата, системата за отвод на картерните газове и на блока... ;)
Power is Nothing Without Insanity

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 21 Окт 2005, 19:13

адаш- повтаряй след мене... "всички боксери горят масло" 8) ... идва от неравномерния натиск на сегментите във буталата и високите температури на главите поради лошия дебит на маслото заради дългите хоризонтални магистрали за масло...... аз така знам от разни със боксери дето пищят по състезания като почнат да горят масло като двутактов двигател :mhihi:

а че знаеш кво горят поршетата и защо- това ясно... оставаше да ги състезаваш и да не знаеш ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 21 Окт 2005, 19:17

alx стига си бил толкоз категоричен бе човек :mhihi: пак написа глупост, първо Субаруто няя грам общо с Порш с въздушно охлаждане ами по скоро с Порш с водно охлаждане, ако ми кажеш че и Порш 996 битурбо ТРЕБЕ да гори масло напрао мноо ше ма изкефиш :D .......ай стига с глупостите моля ти са ;) Лъчка колата ти НЕ ТРЕБЕ ДА ГОРИ МАСЛО, допустимия разход на масло е от максимума до мимимума т.е 1 литър това за пробег от смяна до смяна, в случай за нормална кола 10-12000км, в случай като нашите коли 5-7000км, така че взима ли ти повече масло не е много добре работата ама тва незначи и че требе пак да отваряш мотора де :) карай го доливай си, пък като почне да пропушва повечко, тогава го отвори.....дет има една приказка едно лайно колкото повече го ровиш толкова повече започва да мирише :D

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 21 Окт 2005, 20:57

написах го като пример че боксерите греят и при тези със въздушно охлаждане е по-проявено просто.. а кат грее знаеш ко стаа със маслото.. почва да се изнизва от де не трябва... това комбинирано със неравномерното седене на сегментите характерно за боксерите = консумация на масло... беше характерно за старата костенурка, във сила е и за днешното гт2... задавал ли си си въпроса защо всичките по-нови 911 събират по 10-12 литра масло? 12 литра масло за 3 литра мотор? щото върви... най-простичко казано...

та не знам ти кво знаеш за 996, ма битурбото е нормално да гори масло. познавам 3ма със такива коли дето дори не ги състезават но и тримата горят по литър на 1000-1600км и само псуват че доливат непрекъснато.. не вярвам и трите да са строшени.. още повече че хората са ги купували нови...

а за скубитата- викат им "маслените лами"- познай що..
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 21 Окт 2005, 22:55

alx написа: ....та не знам ти кво знаеш за 996, ма битурбото е нормално да гори масло. познавам 3ма със такива коли дето дори не ги състезават но и тримата горят по литър на 1000-1600км и само псуват че доливат непрекъснато.. не вярвам и трите да са строшени.. още повече че хората са ги купували нови...

Не са строшени, просто наливат не това масло което требе, аз също познавам хора с коли които не са боксери и имат проблем с доливането, ама като се ориентират към правилното масло и проблемите им ХОП и изведнъж рязко намаляват :D

alx написа:а за скубитата- викат им "маслените лами"- познай що..

Ми сигурно щото скубита при вас ги карат само мексиканците, които при нас им викаме цигани :mhihi: и както са казва.....циганска работа.........и все пак ако Ортиза види темата сам ше каже колко масло е доливал и доливал ли е въобще ;)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 22 Окт 2005, 1:47

kelesha написа:Не са строшени, просто наливат не това масло което требе, аз също познавам хора с коли които не са боксери и имат проблем с доливането, ама като се ориентират към правилното масло и проблемите им ХОП и изведнъж рязко намаляват :D


въпрос на какво ти казват да въртиш че да ти е валидна гаранцията.. щото кат се строши, порше цепят, изгребват със лъжичка квото е останало по картера и анализират.. и кат не е квото са казали да се налива... стаа скъпо :mhihi:

alx написа:а за скубитата- викат им "маслените лами"- познай що..

Ми сигурно щото скубита при вас ги карат само мексиканците, които при нас им викаме цигани :mhihi: и както са казва.....циганска работа.........и все пак ако Ортиза види темата сам ше каже колко масло е доливал и доливал ли е въобще ;)[/quote]

той ортиз е спецялен- кара без масло до колкото знам.. на сухо.. за повече коне... :mhihi:

ма сериозно- кат идват на пистата и сите си носят във тубички там квато им е любимата храна.. пък не знам кои го пие- боксера или шофьора..
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 22 Окт 2005, 11:06

а за скубитата- викат им "маслените лами"- познай що..

:mhihi:
кат идват на пистата и сите си носят във тубички там квато им е любимата храна.. пък не знам кои го пие- боксера или шофьора..

Ми аз си нося не само кат ще карам,а по принцип.А истинските рейсърски масла имат и друго предимство. :arrow: Тубите са по 2 литра.Да има :!: :mhihi:
Снощи говорих с именити наши рацери(Киро,Явор,Гената, и т.н. все големи рацери).Та на всички колите им си арчат маслото когато си карат подобаващо.И всички са на Льо Манка.И затова кат се прибрах си спах спокойно. :mhihi:

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook