200 коня турбо или 200 коня без турбо!?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 25 Ное 2006, 14:28

R1cerBoy написа:за да искараш 160-70 коня на литър от твоя мотор трябва да хвърлиш 20к. Защото частите, които ти трябват са само оригинални и са на баснословни цени ... само за едно ITB за твоя мотор му искат 2000$.


Не. От порядъка на 5-6К $ при положение че съм в България и требе да плащам и транспорта на боклуците. Иначе ако бях в щатите 1000$ надоле.
Аз имам ИТБ-та тамън 2 броя. Едните са ми в краката, а другите са ми в "ателието". 450$ им търса на тия дет са ми в краката ся, портнати, полирани отвътре, 42мм, готови за монтаж. Иначе купешките са по 1200$.
При това за тия кинти мотора може да се изкарат около 320-340 коня не от литър, а от 2. Макс може да се напраи до 2.4 :shock: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

Мнение от NESH » 25 Ное 2006, 16:35

[quote="PARADOX_sf] Абе пич, 100 коня на литър не са никъф проблем осен ако нямаш предвид някой примитивен мотор. Имам една дет е +110 коня на литър. Всеки ден си я карам без проблеми. 5-та я забождам на 50 и на същата праи +240.
Празния ход е 650 оборота и на доста по-малко работи без проблеми.
Тавана и е около 160-170 коня на литър. [/quote]

Какви "неща" карате ве? Вземете продайте малко технология на японците ! :shock: Кажи малко параметри!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 25 Ное 2006, 19:15

NESH написа:[quote="PARADOX_sf] Абе пич, 100 коня на литър не са никъф проблем осен ако нямаш предвид някой примитивен мотор. Имам една дет е +110 коня на литър. Всеки ден си я карам без проблеми. 5-та я забождам на 50 и на същата праи +240.
Празния ход е 650 оборота и на доста по-малко работи без проблеми.
Тавана и е около 160-170 коня на литър.


Какви "неща" карате ве? Вземете продайте малко технология на японците ! :shock: Кажи малко параметри![/quote]

Те технологиите от Япония си идват бре :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 28.02.2005
Местоположение: Варна

Мнение от vutov » 25 Ное 2006, 20:20

Е я кажи колко време трябва за да ускори на 5-та от 50 до 150 примерно. То това е въртящия момент.
Просто турбо мотора за мен е по-добрия вариант.
А и ако я направиш 150 коня от литър, че и нагоре дали пак ще е толкова готино да я караш градско?
Друго нещо е, че тоз VTEC не е точно обикновен атмосферен, там си имаш момент под 5к оборота, но ако вземем един по-нормален атмосферен и му боднеш един 290+ валове кво става? Нали това е то, тунинга на атмосферка е най-вече в оборотите.

П.С. R1cerBoy, ако можеш дай една диаграмка да видя как изглежда един такъв автомобил. Някое проектче.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 25 Ное 2006, 21:32

vutov написа:Е я кажи колко време трябва за да ускори на 5-та от 50 до 150 примерно. То това е въртящия момент.
Просто турбо мотора за мен е по-добрия вариант.
А и ако я направиш 150 коня от литър, че и нагоре дали пак ще е толкова готино да я караш градско?
Друго нещо е, че тоз VTEC не е точно обикновен атмосферен, там си имаш момент под 5к оборота, но ако вземем един по-нормален атмосферен и му боднеш един 290+ валове кво става? Нали това е то, тунинга на атмосферка е най-вече в оборотите.

П.С. R1cerBoy, ако можеш дай една диаграмка да видя как изглежда един такъв автомобил. Някое проектче.

Валовете на DOHC VTEC-а имат по 2 профила, един за високи и един за ниски, и дори афтър маркет валовете имат известен въртящ момент по-ниско в оборотите. Примерно S2000 изкарва 125 кс/литър (японската версия), а щом са го пуснали сток, значи трябва да става най-малкото за градско каране. Като цяло това са много добри машини и е готино да имаш такава кола, но като цена е много по-скъпо да имаш мощен атмосферен мотор, отколкото турбо такъв ... сивика е една по-евтина алтернатива, но пък не е добра основа за тунинговане, заради предното предаване. Четох една тема във форума на маняците на тема сивик и тунинга му. Бяха пуснали тема какво ще направите, ако имахте възможност да почнете отново тунинга на сивика ... тогава хората с най-добре направените сивици казаха, че не биха си вложили никога повече парите в такава кола ...

Иначе съм търсил доста графика на мотор с турбо и компресор, но не съм открил до сега. Мисля, че TOM от форума има м30 с такава система.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 26 Ное 2006, 0:25

Не знам кое е по-скъпо но срещах хора по щатите дет има пари и за Е46 М3 но предпочитат С2000 заради доста по-ефтината подръжка. така че не ми разправай кое е ефтино кое е скъпо.
Например смяна на масло на 1-вата излиза около 180$ в щатско. Докат на 2-рата по книжка дават шел хеликс ултра ако няма от втек маслото на онда 4 кила 80-100лв (50-60$) да е и маслен филтър който е от порядъка на 6-7$. Те тва ако е скъпа подръжка заеби.
И с тунинг валове се кара нормално. Четох за един от фирмените автомобили за всекидневна употреба на Endyn е 2 литра 260 коне на колата минал вече над 65000мили без квито и да е ремонти на мотора. :shock:
Карат я те си знаят къде, но явно става и за нормална употреба.

Заеби тва гадно предно. За нищо не стааа. И тия болни мозъци дет са си дали парите продължават да ги дават. ;)
Я скивай тука: 10.95 атмосферни без нитро Изисква quick time или нещо друго дето може да отвара mov.
P.S. Щот е предно и нема сцепление и не може да тръгне потегля само от скромните 8500. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 26 Ное 2006, 0:58

някой по-горе каза плоски въртящи моменти, ми ауди рс4 и рс6 предпоследно поколение - типичен пример. или новите фси, двигатели на ауди:

Изображение

за графика на турбо и компресор, просто погледни новия голф 5 гти. те си го наричат туинчаржър.

общо взето за всеки влак си има пътници ;) и влакове има за всякакви пътници... но и има характеристики на атмосферните мотори (мигновен тротъл респонз например, като тук не бъркайте лага с тротъл респонза...), които са непостижими за турбо моторите.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 26 Ное 2006, 4:25

И тия болни мозъци дет са си дали парите продължават да ги дават. Wink
Я скивай тука: 10.95 атмосферни без нитро

За да направиш 10.95 със атмосферната кола трябва да дадеш около 4-5 пъти повече пари, отколкото примерно с едно е30 със м30 турбо мотор, а ако хвърлиш парите, които си дал за 10.95 по сивика ще направиш 9 секундно бмв, супра, ае86 и т.н.

P.S. Щот е предно и нема сцепление и не може да тръгне потегля само от скромните 8500. :roll:

Ок ... а защо не показа на снимка, че сивика е с коренно различен преден мост като този по-долу и прилича повече на драгстер, отколкото на улична кола?
Изображение
Коли със задно претърпели толкова промени и други задни мостове правят по 7 секунди и се изправят на задни гуми.

Не знам кое е по-скъпо но срещах хора по щатите дет има пари и за Е46 М3 но предпочитат С2000 заради доста по-ефтината подръжка. така че не ми разправай кое е ефтино кое е скъпо.
............
Например смяна на масло на 1-вата излиза около 180$ в щатско. Докат на 2-рата по книжка дават шел хеликс ултра ако няма от втек маслото на онда 4 кила 80-100лв (50-60$) да е и маслен филтър който е от порядъка на 6-7$. Те тва ако е скъпа подръжка заеби.

За поддръжка никой не е повдигал въпрос ... темата е атмосферен срещу турбо, а ти в момента се опитваш да я наклониш към Honda VS BMW :mhihi:
минал вече над 65000мили без квито и да е ремонти на мотора. Shocked

Спора не е за здравина на мотора. Както всички знаем б16 е един от най-добрите двигатели правени някога, но е забит в сивик. Това е проблема. S2000 си е друга бира, затова няма какво да говорим за нея.
Карат я те си знаят къде, но явно става и за нормална употреба.

Въпроса беше повдигнат за кола без променливи фази на газоразпределението.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 26 Ное 2006, 11:59

[steeN] написа:някой по-горе каза плоски въртящи моменти, ми ауди рс4 и рс6 предпоследно поколение - типичен пример. или новите фси, двигатели на ауди:

Изображение

за графика на турбо и компресор, просто погледни новия голф 5 гти. те си го наричат туинчаржър.

общо взето за всеки влак си има пътници ;) и влакове има за всякакви пътници... но и има характеристики на атмосферните мотори (мигновен тротъл респонз например, като тук не бъркайте лага с тротъл респонза...), които са непостижими за турбо моторите.


Тази плоска крива се постига чрез вариация на налягането на компресора с цел щадене на скорости, дифове, полуоски и т.н.
Кат изплескаш един чип дет забива на константно налягане момента ще стане по-пиков и ще се получи един триъгълник над тази права. А върха му ще е с сигурно 100нм повече от платото. :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 26 Ное 2006, 12:48

R1cerBoy написа:
...


Да така е. Турбо конете винаги са по-ефтини и може повече.
Е ти пък. Ако за 6000$ се праеше 9 секундно БМВ (атмосферно!) евала. Ако беше толко ефтино до ся да имаше поне няколко ма аз още не съм видял дори 11 секундно без нитро в наща скромна република. Били си дигали предниците. Ми ти гледай и ве ондата има таквиз работи за да не си дига предницата :mhihi:


Идеята беше че и с предно се тръгва макар и с поизтискана атмосферка. Нали тва било най-трудното тръгване?
Иначе турбинирани има достатъчно бързи. Щом атмосферките цепат 10-ки дори 9-ки.

Ето му я "колата" : черния сивик (9.99)

Предните мостове са абсолютно стандартните като конструкция за хонда пък и не виждам нещо кой знае колко различно освен предницата дет е 1 голям капак можеби заради "баниците".
Тия дет са по 7 секуди са на тръби и стъклопласт ;) . Ако искаш ела да видиш мойта, изглежда по същия начин отпред ако не броим че генерацията е насочена все още назад. :nono:

Б16 не е супер мотор но е най-ефтин за правене. Виж тоя на С2000 F20C, F22C са сичко най-хубаво.

Нека alx ако има желание и време да драсне колко са били бързи турбо Сивици, ЦРХ-ове или интегри на 400м с тва предно.

Иначе най-добро за всекидневно е 4-ното, нема предно нема задно.

За това кои коне са по-бързи. 200 копня са си 200. Въпреки че ако 2-те заводски за излезнали примерно 2.0 NA 200 и 2.0 Турбо 200 коня , то турбото би било по-икономично. За по-бързи зависи къде. На писта, за градско, за теглена на ремарке и т.н.

Освен това Хонда Rulz! :drinking: :lalala:
П.С. Ай стига сме си чатили.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 28.02.2005
Местоположение: Варна

Мнение от vutov » 26 Ное 2006, 14:15

Колкото и бързи атмосферки и турбинирани коли да има ти гледаш временна на 400 метра.
Нали уж нямаше как да се направи една кола, която да е много добра във всякакви условия. Темата не е за предно, задно, 4х4, 8х8 и не знам си какви предвания. Моето мнение е, че предпочитам един турбо мотор с много въртящ момент от рано, вместо обикновенна атмосферка ( не с променливо разоразпределиение, защото там нещата са по-различни) който ако се направи силен трябва да го оставиш само за писта. В града няма как да караш на 5к+ оборота.

Да запитам, има ло ли е някога атмосферки в световния рали шампионат? Не се заяждам, просто питам, май само тия класове които са Супер 1600 примерно са атмосферки, но иначе Субаротата и тем подобни са си турбо машини.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 436
Регистриран на: 3.04.2003

ре

Мнение от NESH » 26 Ное 2006, 17:23

S1600 са атмосферки и дават 240 коня от 1,6 мотор. Ама са само предно предаване и въпреки това почти стигат времената на WRC-тата. Но за много големи фирмени отбори е трудно да достигат 130-140 коня на литър, а такива турбо коли се правят от много момчета във форума вече. Гласувам за 200 турбо коня!

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: ре

Мнение от TOM » 26 Ное 2006, 18:09

NESH написа: Гласувам за 200 турбо коня!
Аз също ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: ре

Мнение от krika » 26 Ное 2006, 18:32

NESH написа:S1600 са атмосферки и дават 240 коня от 1,6 мотор. Ама са само предно предаване и въпреки това почти стигат времената на WRC-тата.
:OT: тука написа глупост :mhihi: даже и С2000 а те са 4Х4 са адсики далече от ВРЦтка ;) Но тва не значи че не са силни но имат момент като на мотоциклет а пък тия 240кс са "само" толкова заради това че са с рестриктнати дросели и лимит на оборотите :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 26 Ное 2006, 23:40

Ако за 6000$ се праеше 9 секундно БМВ (атмосферно!) евала.

Четеш през редовете ... никой не е казал, че ще е атмосферно.
Ако беше толко ефтино до ся да имаше поне няколко ма аз още не съм видял дори 11 секундно без нитро в наща скромна република

А къде е 11 секундния сивик в "наща скромна република"
Предните мостове са абсолютно стандартните като конструкция за хонда пък и не виждам нещо кой знае колко различно освен предницата дет е 1 голям капак можеби заради "баниците".

Като са толкова стандартни мини с тази кола по-долу техно тест да те видя :mhihi:
Изображение
Ако предното беше толкова добро нямаше драгстерите да са със задно.

Иначе като цяло аз съм за двигателите пълнени над атмосферно налягане, особено за всекидневно ползване.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook