и пааак масло...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 06 Окт 2005, 17:19

Alex 320i Cabrio написа:.

Цените на Златков са меко казани дебели - по-скъпо е от Англия!!!
То в България е така...
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 06 Окт 2005, 17:44

mobil 1.. 15w50 е най-гъстото което бих въртял във някои много хлабав двигател.. иначе нормално 10в30 или 10в40...

а ако е малък (под 2.5 литра) мотор и много високооборотен- red line масло... но трябва наистина да е много наточен че да фърля пари за red line...

ма всеки си има истина за маслата де...

а, и друго се сетих- ако мобил 1 не ви стига- значи нещо не е наред по двигателя. моето скромно мнение е че мобил 1 е достатъчно за всеки двигател които е във добро състояние- независимо колко коне или до колко оборота се върти...
алекс
трабант 601с
разни други возила


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 06 Окт 2005, 19:09

мобила в бг не е мноо комерсиален...
аз кат се замисла дори не съм виждал тука такова.......
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 06 Окт 2005, 19:09

Alex 320i Cabrio написа:
Цените на Златков са меко казани дебели - по-скъпо е от Англия!!!


луд ,поне е истинско :idea:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 06 Окт 2005, 21:44

DA WOLF написа:мобила в бг не е мноо комерсиален...
аз кат се замисла дори не съм виждал тука такова.......

Аз имам.И карам печките само с такова.Наистна е добро масло.
аlx написа:mobil 1.. 15w50 е най-гъстото което бих въртял във някои много хлабав двигател.. иначе нормално 10в30 или 10в40...

Преди покарах с MOTUL 20W60,сега съм с 15W50 YACCO GALAXY.Когато карах с Мотула на студено ми тропаха буталата.Сега забелязвам с Галаксито че почти няма тропане на студено.Възможно ли е да е от маслото.
А и по отношение на разреждането на маслото с бензин ко викат спецовете?

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 07 Окт 2005, 9:58

landikar написа:А и по отношение на разреждането на маслото с бензин ко викат спецовете?


Виж ся, аз не съм спец, ма доста карам на писта :mhihi:

Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-държи на разреждане с бензин. От какво е направено също има значение. В идеалният случай ще е от естери или двойни естери, или с други думи 100% синтетика.

Cаstrol TWS (RS) 10w60, например не е синтетично масло, а минерално, с допълнителни присадки. Ако му сравниш характеристиките с тези на Моtul Le Mans 15w50, ще видиш че са същите, въпреки по-големия диапазон на числата. Маслото не е лошо, ама аз не бих го препочел пред Моtul.

Говорил съм с Manthey Porsche и с Ring Racing - първите нямат нужда от представяне, а вторите правят BMW-та за 24часа на Нюрбургринг. И двете фирми казаха, че разреждането на бензина си е проблем и че сменят масло след всяко състезание - 1000км пробег... Manthey препоръчва минимум Моtul Le Mans 15w50, а Ring Racing Cаstrol TWS (RS) 10w60

Моите двигатели са фабрично "хлабави" - алуминиев блок със силиконови кристали, без стоманени ризи. Разликата в това как миришат масло Cаstrol GTX 10w40, Mobil 1 5w40 и Mobil 1 15w50 след един уикенд на Ринга - 500 до 750км е огромна. Вие си правете изводите...
Power is Nothing Without Insanity

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 07 Окт 2005, 11:42

Разликата в това как миришат масло Cаstrol GTX 10w40, Mobil 1 5w40 и Mobil 1 15w50 след един уикенд на Ринга - 500 до 750км е огромна. Вие си правете изводите...

Да ти кажа и аз постоянно го душа . :mhihi:
че разреждането на бензина си е проблем и че сменят масло след всяко състезание - 1000км пробег

Точно това имах предвид.Честата смяна не се налага щото маслото се е разводнило от температурата,а заради разреждането му с бензин.Аз знам че Le Mans трябва да се сменя максимум на 3000 км,а ако колата е с хлабав мотор и се кара на големи налягания на 1500км.Една кола ако кара на богати смеси,дори и да не се вкарва в тежки режими пак има разреждане на маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 07 Окт 2005, 16:37

landikar написа:Аз знам че Le Mans трябва да се сменя максимум на 3000 км,а ако колата е с хлабав мотор и се кара на големи налягания на 1500км.Една кола ако кара на богати смеси,дори и да не се вкарва в тежки режими пак има разреждане на маслото.

Лъчка не е вярно това бре човек, кой ти каза че требе да са сменя на 3000км :?: ЛеМан-а е най най най масло и няма показател по който да отстъпи на другите по долни класове масла пак на Мотул или който и да е друг производител, така че може да се сменя и на повече киломентри от нормално синтетично масло. Лично аз карам естественно също с ЛеМан и го сменям на 7000км не щото не може да изкара и 10000км ми щото по ма кефи да го сменям по често. Относно разхода на масло честно да ти кажа нещата ти не са както трябва, това е наистина гъсто масло и почти не требе да има разход, вярно е че мотора е леко по шумен особенно ако е с хидравлични повдигачи на клапаните но пък при високи наторарвания е максимално защитен и много по защитен в сравнение с други видове синтетични масла, лично аз съм го загрявал до около 120 градуса и промяна в налягането му НЯМА, на 900 оборота ми е 2 бара на 4000 оборота ми е 5 бара без значение дали е 95 градуса или 120 температурата му. Това че се меси с бензин също не е вярно при стриит колите, меси се с бензин при състезателните коли понеже те работят на ПОСТОЯННИ богати смеси а не само като наще коли когато са в товар ;) Така че меси ли ви се маслото с бензин работата пак не е добре и требе да са търси проблема :)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 07 Окт 2005, 19:14

с 2 думи ле мана е маслото ;)
:mhihi: :mhihi:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Мнение от madpetio » 07 Окт 2005, 19:40

kelesha написа: ЛеМан-а е най най най масло и няма показател по който да отстъпи на другите по долни класове масла пак на Мотул или който и да е друг производител
:bowdown: :bowdown: :bowdown:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 07 Окт 2005, 20:48

kelesha написа:Това че се меси с бензин също не е вярно при стриит колите, меси се с бензин при състезателните коли понеже те работят на ПОСТОЯННИ богати смеси а не само като наще коли когато са в товар Така че меси ли ви се маслото с бензин работата пак не е добре и требе да са търси проблема

Тонка,знаеш че на тебе ти вярвам за всичко.Ама глей сега.Аз разход на масло нямам като си карам нормално.Даже и на по-дълъг преход извънградско не съм забелязал да има разход.Обаче след като четири дена карах на Божура на дърт трак,демек половин-един час газ до дупка на 2 бара,после трябваше да доливам 1 литър масло.Тогава бях с Льо Мана.После го смених с Галакси(15W50).Карахме към два часа на Калояново и после пак трябваше да доливам.С Галаксито мотора е по-тих.И като я паля на студено нема пушек.Оня ден ти като рече че буталата не тропат бех с Галакси.Обаче него май повече го яде.
А за тва че трябва да се сменя често ще се опитам да намеря къде го пишеше.И за Галаксито и за Льо Мана така даваха.Че е нормално на има харч.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 7.08.2004

Мнение от kikcho » 12 Окт 2005, 12:21

Карал съм със 15W50 и наистина клапаните ми се чуват но пък грам не го гори (при нормално каране), сега налях Motul 4100 Turbolight 10W40 колата започна да припушва, маслото запоцхна да намалява а е на 1000км още и да показва много ниско налягане, при 900 оборота под 1 бар ? Толкова се издразних че си махнах стикерите мотул от калниците :)

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 12 Окт 2005, 19:17

kikcho написа:Карал съм със 15W50 и наистина клапаните ми се чуват но пък грам не го гори (при нормално каране), сега налях Motul 4100 Turbolight 10W40 колата започна да припушва, маслото запоцхна да намалява а е на 1000км още и да показва много ниско налягане, при 900 оборота под 1 бар ? Толкова се издразних че си махнах стикерите мотул от калниците :)


Mного зависи от къде си купил Мотул-а... Твоята кола си е за 15W50 - предполагам, че не я жалиш... :mhihi:

П.П. Много уважаван от мен модел - :bowdown: Ренде Клио 16в
Power is Nothing Without Insanity

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 7.08.2004

Мнение от kikcho » 13 Окт 2005, 15:20

Ами ще налея пак 15W50 то е ясно, но за зимата е малко гъсто.

Относно 16v Clio, ако си гледал Jean Ragnotti v nachaloto na 90-те клиото наистина беше много добро по ралитата , естествено за група F2, 260hp/8600oborota

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: София

Мнение от vassil.velichkov » 14 Окт 2005, 20:25

landikar написа:
kelesha написа:Това че се меси с бензин също не е вярно при стриит колите, меси се с бензин при състезателните коли понеже те работят на ПОСТОЯННИ богати смеси а не само като наще коли когато са в товар Така че меси ли ви се маслото с бензин работата пак не е добре и требе да са търси проблема

Тонка,знаеш че на тебе ти вярвам за всичко.Ама глей сега.Аз разход на масло нямам като си карам нормално.Даже и на по-дълъг преход извънградско не съм забелязал да има разход.Обаче след като четири дена карах на Божура на дърт трак,демек половин-един час газ до дупка на 2 бара,после трябваше да доливам 1 литър масло.Тогава бях с Льо Мана.После го смених с Галакси(15W50).Карахме към два часа на Калояново и после пак трябваше да доливам.С Галаксито мотора е по-тих.И като я паля на студено нема пушек.Оня ден ти като рече че буталата не тропат бех с Галакси.Обаче него май повече го яде.
А за тва че трябва да се сменя често ще се опитам да намеря къде го пишеше.И за Галаксито и за Льо Мана така даваха.Че е нормално на има харч.


Ланди, ще ми се първо да поясня за смените на маслото - Le Mans е масло за бегачки или за коли, на които собствениците им имат гюлета, шайби и съчми в главата. :mhihi: Понеже Le Mans е предвидено да се използва при състезателни автомобили е съвсем нормално да се сменя след ВСЯКО състезание. Златков и колегите му си сменят маслото след всяко рали / планинско / писта. Това се прави независимо от пробега - 50 километра 300 километра и пр. Това не значи, че ако си го сипеш в тунингованата кола ще трябва да го сменяш толкова често. Всичките си коли ги карам с 20W60 през лятото и 15W50 през зимата - двете ТТ-та, А8-цата, РАВ-4-ката на жена ми. Сменям на 8000-10000км., няма харчене, няма шум.

Друга работа е ако след 2 часа на Божура имаш половин кило бензин в картера. Ако е така, то тогава здравата си загазил и причината не е в маслото. Хубавото на Le Mans 20W60 е, че при 30-35% бензин в маслото, то продължава да си върши работата. Това за съжаление не може да се каже за КОЕТО И ДА БИЛО ДРУГО МАСЛО, което ти, аз или някой друг може да си купи от магазина. Да уточня нещата с малко примери - маслото Шел, което се продава по бензиностанциите е сигурно най-лошото масло, което може да се купи у нас. Това обаче не значи, че техните разработки за Ф1 имат нещо общо с това на бензиностанцията - напротив, там хората ползват съвсем други масла, които са не по-лоши от най-добрите на Мотул. Защо ли? Ами защото Шел, Кастрол, Елф са ОГРОМНИ корпорации, които не се различават много от МакДоналдс - ширпотреба за масите. Могат и правят уникални разработки, но те са запазени за техните фирмени отбори, не ги продават "на дребно". Мотул е бутикова фирма и винаги е била такава - основана е през 1854 година в САЩ, а това че основните й лаборатории са във Франция е една дълга история ;)
Освен това, Мотул е единствената фирма, която произвежда базови естери (около 5000 разновидности). Естерите се извличат от био-продукти, като например кокосови орехи и тръстика и НЯМАТ НИЩО ОБЩО с петрола. Да, Мотул не е петролна компания (вече)! Кастрол TWS Racing 10W60 (преди Formula RS 10W60) има есетрни добавки, които са си купили от Мотул. В ниския клас минерални масла на Мотул се ползват базови компоненти от Кастрол. Глобализация, какво да се прави?

Ето тук една тема, където съм обяснявал надълго и нашироко, а има и допълнителни въпроси. Единственото уточнение е, че цените на сайта вече са с ДДС, някой да не се обърка :uups: :
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... 5&start=15

P.S. Срам ме е да си призная, ама BMW 325ix-а с който лъзгаме зимата май не го карам въобще с естерно масло - там и без това работата е на към умиране... :uups:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook