Ъпгрейт на спирачки

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2042
Регистриран на: 7.12.2006
Местоположение: на скамейката при резервите
Пол: Мъж
Кара: му се шейната на дядо коледа
Мечтае да кара: самолет с 4 гуми и емблема на BMW

Мнение от nesko » 17 Юли 2008, 10:35

bmw 325i написа:Във форумите се пише задължително на кирилица! В противен случай мненията ви ще бъдат изтрити без предупреждение!
Ако мога да си позволя един съвет към nesko: синът ми бе сложил големите дискове само отпред, защото не беше могъл да намери подходящите спирачни апарати за задния мост. Имаше подобрение в спирането, но истинските СПИРАЧКИ се появиха едва когато сложих и отзад по-големи дискове и апарати. Според мен, независимо, че казват, че колата спира главно с предните спирачки ако се прави нещо то трябва да е комплексно-и отзад. Тук няма възможност да се пререгулира разпределението на спирачното усилие между предния и задния мост, при голяма разлика в ефективността на спиране, ако предните спирачки са доста по-яки от тези отзад нещата не се получават както ни се иска или както изглеждат на хартия. Ако се прави да се прави всичко. Освен това цената на конверсията, ако се използват оригинални части от BMW, както е в моя случай е несравнимо по-малка от тази с части на Брембо например. За уличник като мен, това което постигнахме с oxam е пълно шест
много сам ви благодарен колеги точно така ще постапя и аз дори вече сам си ги порачал дисковете с апарати те предни и задни ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 369
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '13 530D F07

Мнение от izzzo » 17 Юли 2008, 10:45

nesko написа:много сам ви благодарен колеги точно така ще постапя и аз дори вече сам си ги порачал дисковете с апарати те предни и задни ;)

откъде :?:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 29.07.2007
Местоположение: Пазарджик

Мнение от The_game » 12 Авг 2008, 18:36

Имам въпрос. Принципен.

На Алфата ми която няма АБС трудно се блокират колелата но все пак като се изправя на педала блокират и с леко отпускане спирам със скръцикане но не напълно "влачене", та като сложа по големи дискове от пред просто ще мога да блокирам колелата по лесно и пак ще отпускам педала на границата на блокирането и ще спирам за същите метри както преди. Тогава какъв е ефекта ?



п.п. Когато съм сам в колата и спра от 100 до 0 предните джанти направо парят а задните дискове ги пипам с пръст и са леко топли. Имам кантар, но съм чел че той пуска към задните колела само когато колата е натоварена.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 3.03.2006

Мнение от J.J.Thomson » 12 Авг 2008, 19:25

ако трудно се блокират гумите с по-големи дискове ще спираш по-добре, защото ще можеш да седиш по-дълго на границата със загуба на сцепление.

На всички ни е ясно, че това колко добре спира една кола на първо място зависи от гумите, защото каквито и спирачки да имаме не може да се спре по-бързо от спиране на ръба на сцеплението на гумите. Винаги всичко опира до това въртящия момент на спирачките да е максимално близо до този на колелата.

За спирането основните параметри са:
тегло на колата, междуосие, височина на центъра на тежестта (последните 2 определят колко от тежестта на задния мост се премества на предния при спиране), диаметър на гумата (определя въртящия момент на контактното петно), диаметър на спирачните апарати (определя въртящия момент на спирачната система, който действа обратно на въртяшия момент на контактното петно), диаметър на спирачните бутала (определя силата, която действа върху диска), коефициент на сцепление на накладките, големина на спирачния цилиндър на педала (определя налягането в спирачните маркучи спрямо натиска на педала), усилвателя на налягането (усилва силата на натиска на педала, за по-комфортно и не натоварващо спиране), лостово съотношение на педала на спирачката (колко се увеличава натиска с крак) и разбира се натиска с крак. Ясно е, че за да може примерно 10кг натиск (100Н) да спрат кола 1100кг движеща се с 100км трябва тази сила доста да се усили.

Всеки един от елементите може да се подобри (особено шофьора), но най-често се сменят следните:
спирачния цилиндър на педала: ако се смени с такъв с по-голям диаметър педала ще е по-твърд и с по-малък ход: т.е. дава възможност за по-контролируемо спиране, ако се смени с такъв с по-малък диаметър педала е по-мек и с по-дълъг ход, т.е. по-удобно и не натоварващо.

(спирачните маркучи ги игнорирам, но реално ако са гумени малко се разширяват и част от налягането отива за раздуване вместо за преместване на спирачните бутала на апаратите и това са загуби и за това често гумените се сменят с тефлонови, които не се разширяват)

смяна на накладките с такива с по-висок коефициент на триене естествено води до по-голяма част от силата да отива като спирачна сила на диска от буталата на апаратите.

смяна на спирачните апарати с такива с повече/по-големи бутала води до по-голяма притискателна сила и съответно повече спирачен момент. също така по-големите апарати имат повече маса и поемат повече топлина като по този начин не позволяват на спирачната течност да стига високи температури (при които почва да ври и стават едни лоши неща). разбира се с повече/по-големи бутала има изместване на повече течност и за да не потъва педала много надолу трябва да се направи подходяща смяна и на цилиндъра на педала

смяна на дисковете с по-големи прави рамото на което действа спирачната сила от апарата по-голямо, т.е. повече въртящ момент спира гумата да се върти. по-дебелите дискове пък предоставят повече материал, който да поема топлината от триенето (вече е ясно защо топлината около течността е лоша)

както се вижда по-дебели дискове сами по себе си не водят до подобряване на спирачния момент. също така по-големи накладки не водят до подобряване, а по-голямата площ дава възможност за по-бавно износване на накладките и по-добър топлообмен.

та при единично спиране доста лесно може да се сметне, че не трябват кой знае какви спирачки, за да се спира на ръба на сцеплението, но при многократно спиране по-големите спирачки могат да разсеят повече топлина и по този начин гарантират по-добро спиране по-дълго време.

разбира се големите дискове имат и негативни страни: по-тежки са и се въртят с оборотите на гумите, т.е. забавят ускорението на колата, увеличават неокаченото тегло (unsprung weight), което води до по-некомфортно возене и по-лошо поведение на амортисьорите и пружините. както почти всичко останало трябва компромис

и последно няколко думи за абс и големи спирачки. абс системата е проектирана с определени гуми (коефициент на сцепление и диаметър), определени дискове (диаметър), определени накладки (коефициент на триене) и определени спирачни апарати. когато сензорите измерят блокиране на дадено колело помпата отваря налягането в системата за определено зададено време. това време е експериментално зададено. ако има сериозни промени (колко % е сериозна промяна вече е друг въпрос) в който и да е от гореизброените елементи абс-а вече не може да работи оптимално и спирането с абс не е възможно най-бързото. За това никоя компания (поне аз не си спомням да съм виждал), която продава сериозни спирачни подобрения не прави тест на еднократно спиране 100-0 защото подобрението ще е доста минимално, а обикновено обясняват как на 20тото спиране стандартните спирачки вече са прегряли, а техните още си спират като на първото.

а за това, че предните джанти парят, а задните не: не е защото задните не спират, а защото от пред трябва повече спирачен момент -> по-голяма сила -> повече топлина се отделя от триене. задните си спират нормално, но просто отзад колата "олеква" и не трябва много сила да се спре задницата. също така ако блокираш задните гуми се получава доста неуправляема кола (тръгва настрани) и затова заводски съотношението е доста консервативно (нещо като недозавиването)

а за по-любознателните:
http://www.stoptech.com/tech_info/tech_ ... pers.shtml

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 03 Окт 2008, 19:54

Най- накрая малко развитие и от мен. Ferodo DS Performance + Textar и дискове от е46 330
ИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 369
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '13 530D F07

Мнение от izzzo » 03 Окт 2008, 21:35

добре изглеждат дисковете, горе-долу колкото една 15-ка жанта :mhihi:
Има разлика в с пирането предполагам, а отзад пипал ли си?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 03 Окт 2008, 22:07

Само с 5.6см са по- малки от 15'' джанта, демек колкото 13'' джанта :mhihi:
Отзад не съм сменял, трудно се намират. А за спирането още не знам, чакам малко да се понапаснат, поне 50- тина км да мина пък ще видим :twisted:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: София

Мнение от koyota » 03 Окт 2008, 22:35

Те много арни бре, Иво :D Трябва да ми кажеш къде ти лъснаха апаратите така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 04 Окт 2008, 8:17

Бай Сони с телената четка, по- добър е от песъкоструй :mhihi:
Изображение

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Мнение от 00Cool » 04 Окт 2008, 14:57

bum_bum написа:Най- накрая малко развитие и от мен. Ferodo DS Performance + Textar и дискове от е46 330
ИзображениеИзображение

от е46 330 си използвал и апаратите ли или само си купил дискове с размера за е46 330(разбирасе ако влизат в нормален апарат на е36 ):?:
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 04 Окт 2008, 16:23

С апаратите са. Няма как да се заврат по- големи дискове в нормалните.
Изображение

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Мнение от 00Cool » 04 Окт 2008, 21:36

bum_bum написа:С апаратите са. Няма как да се заврат по- големи дискове в нормалните.

:yes:
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2048
Регистриран на: 30.01.2006
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
Мечтае да кара: S50B30 turbo
Детайли за колата: модифицирани

Мнение от VT5602AK » 05 Окт 2008, 22:27

с колко мм е разликата в дисковете от 325 е36 и от е46 330

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 05 Окт 2008, 22:39

Надали е толкова трудно сам да провериш в RealOЕМ... 25мм на широчина и 3мм на дебелина са по- малки на 25- цата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 06 Окт 2008, 10:50

Добре де къде ги намери тия апарати от 330 никъде ги няма :( Да не говорим за задните от 328

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook