Тунинг генерация

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

.

Мнение от Postman » 23 Яну 2004, 17:16

V_G_Z написа:ее постмане ако продължава6 да поства6 така високо издържани техни4ески и нау4но статии 6те ме комплексира6 нацялo...

XAXAXAXAXAX... Ми ако искаш ше спра бе :D , нема да пиша ако ти преча за да не те комплексирам :D .
V_G_Z написа:...за колекторите ти и сам не знае6 колко много си прав...

Тук вече пък ти не знаеш ти колко си прав :D
V_G_Z написа:...за АФМ-то хммм хи4 не ми се спори с тебе
но моята гледна то4ка е:
да ре4ем 4е един човечец е ре6ил да си сложи CONE AIR FREE FLOW AIR FILTER такаа добре оба4е каото го сложи, сигурно не му идва на акъла 4е наи рестриктивно в цялата всмук. система му действа именно шибания дебитомер, все пак представлява клапа на пружина наи об6то казано която под напора на вх въздух определя кол. на горивото...

E то аз знам че имало и други дебитомери, не били май само тези :wink: . Ако има само с клапи то сигурно си прав, ама на мен мисълта ми е съвсем друга и мисля сега да ти го докажа :D . Когато се разглежда съпротивлението на една пневматична система, нещата са ясни. Съществуват два типа загуби: загуби от линейни и загуби от местни съпротивления. Линейни са всички съпротивления на тръбите, правите или леко извити канали. Местни са там, където има колена, преходи от един на друг диаметър, клапи филтри и други. И така. Всеки един от тези елементи има някакво съпротивление, което зависи от самия характер на смутителя на въздушното течение. Всички те заедно определят един параметър (коефициент) на загубите. Какво означава загуби? Когато един поток има насочено движение, той има дебит и налягане. Налягането е статично (зависи само от външните условия) и динамично (зависи от дебита). Има и трети вид, но то в момента няма значение. Сумата от тези две компоненти определя пълното налягане на флуидния поток. Статичното налягане в нашия случай е атмосферното, а динамичното е равно на плътността на въздуха по квадрата на скоростта, делено на 2. То е все едно кинетичната енергия на потока, а статичното налягане е все едно потенциалната енергия. Онзи коефициент на съпротивление за който стана дума по-горе определя хидродинамичното съвършенство на цялата всмукателна система. Какво зависи от него? Той определя загубата на кинетична енергия на потока в края на тази система (пред клапана). Тази загуба е равна на този коефициент К, умножен по квадрата на дебита. Излиза, че пред клапана няма как да има едно и също пълно налягане (пълното налягане определя какво количество смес ще постъпи в цилиндъра, тъй като то определя енергията на движещия се поток), защото въпросният коефициент К няма да е същия - нали филтърът е друг.
А сега относно филтъра - ще опитам да обясня защо коеф. К няма да е същия. Дебитът на въздуха преминаващ през някакво съпротивление се определя от няколко неща, но в случая е важна разликата в налягането преди и след преградата и самото съпротивление на средата. Налягането преди филтъра е едно и също - атмосферното, а след филтъра - отново е едно и също (ВНИМАНИЕ), тъй като става дума за един и същ двигател, работещ на един и същ режим. Следователно основният фактор остава съпротивлението на филтъра. И в какво се изразява то - в загубата на динамично налягане при преминаване на един и същ дебит, т.е. за да премине през филтъра едно и също количество газ, трябва да има по-голяма разлика в налягането. Но налягането е лимитирано на входа (атомосферното), значи остава ако CONE FILTER има по-малко съпротивление от нормалния хартиен филтър, налягането след него да е малко по-високо (онова внимание отгоре вече отпада, тъй като вече не е вярно). По-високото налягане означава по-голяма плътност на въздуха и оттам повече въздух в колектора. Ако клапата не го хваща това (защото тя отчита скоростта на движение на въздуха - която е същата) това не означава, че другите дебитомери капитулират също, нали :?: :D
Освен това тук основният проблем е дали наистина спортните филтри имат по-малко съпротивление. Аз лично мога да отговоря на този въпрос с едно най-елементарно измерване с диференциален воден манометър на налягането напосредствено след филтъра. Това директно ще ми покаже колко точно е загубата на налягане, респективно колко добър е конкретния филтър и дали изобщо е по-добър от оригиналния.
:!: RESPECT :!:

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 24 Яну 2004, 0:12

Ето я темата за генерацията (възстановена). Може би е имало повтарящо се мнение. В такива случаи е най-добре да се остави на модераторите, защото само те могат да трият по-стари мнения. За да не стават такива грешки е препоръчително да не се трие последното мнение. Но и да стане - не е фатално, както виждате - но е необходима админ намеса.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 24 Яну 2004, 0:56

ахх знаех си 4е 6те бъда подложен на тотален разстрел от POSTMAN :D :D ло6о няма понякога трябват жертви за да се извле4е ценно инфо :wink:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

xaxaxaxaxaxaxa

Мнение от Postman » 24 Яну 2004, 1:06

V_G_Z написа:ахх знаех си 4е 6те бъда подложен на тотален разстрел от POSTMAN ло6о няма понякога трябват жертви за да се извле4е ценно инфо

XAXAXAXAXA. Споко бе, т'ва си беше лека закачка така за тонус :D . Нямам лоши чувства или впечатления към никого :D . Но май наистина попрекалих малко. То ти друго искаше да кажеш като написа МАП, но аз грешно те разбрах. Както и да е, това кото написах наистина го мисля и вярвам че е така :D .
А относно срещата, която ludiagsm предлага - ми не сте казали, не сме се събрали :D.

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook