Турбина на M21D24

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 29 Авг 2006, 16:10

Това е минимума. ;)
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Авг 2006, 16:14

може ли малко повече инфо за тд машините? кое се управлява от електроника освен количеството на горивото? а, момента на впръскване механично ли се контролира? от думите ти разбирам, че уейстгейта е механичен? има ли такива с електронен... щото нали има някви чипове за по 140 коня. как става номера... зададох си въпросите :D
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 29 Авг 2006, 16:22

Значи зависи,
1. Има тд-та, които са си с механично управление на помпата. При тях не е възможен чип-тунинг.
2. Освен количеството гориво, ДДЕ-то управлява и уест-гейта чрез вакуум, но има и външно регулиране за допълнителна настройка.
3. Всичко при тд с ДДЕ се управлява от компютъра. Навсякъде са навързани датчици, педала за газта е на потенциометър, следи се скорост, обороти, налягане на турбината, различни температури и пр.пр.пр. При 'чипосването' се изменят всички параметри на управление - помпа, турбо - при различните режими, в които се намира двигателя. Затова са и възможни тези 25-30 коня отгоре след чипа.
4. Новия чип се програмира и ръчно, в зависимост от желанията на клиента какво увеличение на мощността иска. Аз май попрекалих с желанията и сега нафтата ми идва в повече, та затова се въртя като шугав и се чудя как да си изсмуча от пръстите още въздух.

Това е засега, питай ако има още нещо.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Авг 2006, 16:42

мда така си го представях и аз :)

айде още малко въпроси ;)
колко пари е едно мапване на тази машина?
каква е ролята на ръчното регулиране, като уейстгейта се контролира от еку-то?
и това с вакуума нещо не ми стана ясно също.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 29 Авг 2006, 16:53

1. Мапването е много различно, много зависи от компютъра в колата, защото са 7-8 вида и се чипосват с различни чипове. БОШ на времето са направили доста ъпгрейда на хардуера и софтуера за него, но единствено с цел компактност на хрдуера, като това не се отразило реално на управлението и параметрите на двигателя. По принцип чипа тръгва от 350 лв. нагоре. Зависи и колко искаш да я 'насветкат'. :mhihi:
2. Уест гейта се регулира от вакуум клапан, койкто от своя страна се управлява от ДДЕ-то. Да кажем, че при чипосване ДДЕ-то вместо на 0.76 бара, започва да отваря уест-гейта на 0.9 бара. На самото лостче на вакуум клапана на уест-гейта обаче, накрайника, който отваря клапата на изпускателния колектор, е монтиран на резба с контра гайка, като това дава възможност да регулираш буста и 'ръчно'. Например да го вдигнеш до 1.6 - 1.8 бара и да направиш буталата на лютика! :mhihi:
3. За вакуума трябва вече да е ясно, нали?
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Авг 2006, 17:10

мерси за инфото. явно трябва да го видя този вакуумен клапан за да разбера каква му е идеята, щото понятията вакуум и дизел не ми се вързват... (нали си имат допълнителна помпа за сервото на спирачките, защото нямат дроселова клапа)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 29 Авг 2006, 17:11

От тая помпа иде сичкия вакуум във вселената! :mhihi:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 29 Авг 2006, 17:14

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 29 Авг 2006, 19:39

kam_tod написа:Електрониката вече е "edit"-ната, колата е с performance chip.
Трябва й повече въздух, това според мен е проблема. Първо мисля да й вкарам повече въздух, за да спре пушилката при рязко ритане на педала и да видя как ще се отрази това на вървежа, а после да се бъзикам с електрониката и то само ако се налага.
Засега последователността на действията ще бъде следната:
1. Интеркулер (трябва тръби, трасето вече съм го измислил, интеркулера е налице, трябва само лека модификация на капаците от страни) - до 2 седмици.
2. След монтажа на интеркулера естествено ще се появи лек пад на налягането, което ще увеличи турбо-лага малко, следва корекция на уест-гейта, който ще преодолее пада на налягането, но няма да се справи с малко по-големия турбо лаг.
3. В края на септември ще дойде K&N спортен филтър (вече е поръчан), който пък трябва да пооправи турбо лага. Ако резултатът не е задоволителен, ще се минава на резервен вариант с принудително пълнене преди филтъра, както съм споменал в предишното мнение.
Резултатите от всичките тези стъпки ще се следят и може да има леки изменения в тях (например до колко да се натяга уест-гейта, диаметъра на тръбите за кулера и др.)


Така до колкото разбрах значи електрониката ти управлява горивото и когато нямаш налягане т.е. дори и ако отпушиш повече въздух то електрониката пак ще го засече и ще обогати още така че пак ще си на същото дередже. Правилно ли разсъждавам или не?
Тва че е едитната нищо не значи, прябва да намериш начин да я едитваш или да я смениш с такава която можеш ако искаш да станат нещата иначе както ти е богата сега може да пометне мотора и не само той.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Авг 2006, 19:44

според мен грешиш, защото няма какво да засече въздуха... тази кола е алфа-н от това, което той обясни ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 30 Авг 2006, 9:15

PARADOX_sf -> Има датчик за налягането в колектора, но неговата основна функция е превантивна, той отчасти играе ролята на прекъсвач. Когато налягането стане твърде голямо и опасно за двигателя, ДДЕ-то спира подаването на гориво от помпата. Този датчик също е рефернция за ДДЕ-то при чипосване, т.е. уест-гейта се отваря вече на 0.9 бара вместо на 0.76. Същият този датчик може да се шунтира директно или да му се сложи 'цедка', за да се лъже ДДЕ-то, което не е за препоръчване.
Отново, проблема се получава, когато турбото не се е развъртяло добре, т.е. турбото си има механични спецификации, изчисления и оттук - ограничения за този двигател и при чипосване в горните граници, то не смогва на нафтата от помпата. Защото като ритнеш педала на газта рязко, ДДЕ-то чете потенциометъра в този момент, чете и оборотите и скоростта и ред други показатели, чрез което се 'досеща' че искаш да сцепиш мрака и в този момент 'казва' на помпата "Яко Нафта!", но естествено турбото още не се е събудило.
Единствения изход според мен за да се подобри още перформънса (и да се намали пушилката), е да се 'отпуши' подаването на въздуха преди развъртането на турбото чрез а) първа стъпка - K&N филтър; б) принудително спомагателно пълнене преди турбото и въздушния филтър.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 30 Авг 2006, 9:57

...компютъра измера обема на въздуха, който влиза в двигателя по няколко параметъра налягане(мап сензора), темп на въздуха, обороти, а чрез ъгъла на педала за газта измерва натоварването на двигателя и регулира сместта... защото до колкото знам целия процес при дизелите се управлява само чрез сместта. малко са ми мъгла чесно казано ;) и тъй като това е индиректен метод -> някаква заложена таблица за конкретното състояние на двигателя, ако отпушиш повече въздух при същите параметри сместта ще обеднее 8). метода се нарича alpha-n. така, че според мен мап сензора не е с превантивна функция, с такава е уейстгейта :) и ако той пропадне и мап сензора покаже повече от колкото трябва, компа реже горивото за да не си бастисаш двигателя. но според мен само един филтър няма да ти свърши работа за да го отпушиш (в смисъл на VE, това би трябвало да са валове, портване, ама ко ми разбира глава от такива неща на мен :) )... може да направиш 1,2 ръна без филтър и ще видиш ;) а ако става въпрос за вдигане налягането на турбото, тогава съм съгласен с paradox_sf, че сместта ще си остане богата.

тва са мойте 50 стотинки както казва Ати :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 30 Авг 2006, 10:20

Ма то това е целта, да обеднее малко сместа, че в момента е много богата. А да намалям горивото - и дума да не става! Хората пари дават да им църка повече гориво, а аз да го намалям!
При мен няма дроселова клапа, така че колкото по-малко пречки пред смукателния колектор (спортен филтър), толкова по-добре за моя случай.
Ако си прав и спортния филтър не отпуши достатъчно въздуха, ще се търси решение с принудително подаване на въздух, което ще бъде контролирано естествено. Проблема е да се намери достатъчно мощна машинка, която да създаде необходимото налягане при ниски обороти, а ако дойсе високо и трябва да се сваля - лесна работа.
Не съм съгласен, че ако вдигна налягането на турбото, сместта ще си остане толкова богата, колкото е в момента.
Нека не забравяме и факта, че предстои монтаж на интеркулер. ;)
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 30 Авг 2006, 10:22

с интеркулера вече ще обърнеш мача, забравих го него ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 30 Авг 2006, 10:26

Ама той ще ми удължи малко лага, това е отрицателния side effect от него. Ако от мен зависеше щях да карам направо без филтър, с една яка допълнителна духалка отпред пред турбото, и една проста механична клапа, която да се мести в зависимост дали повече налягане идва от духалката или вече 'захапва' яко турбото, ама много ме е страх така... :mhihi:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook