Охлаждане на горивото
Модератор: bum_bum
62 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Cooling Effect
The cooling effect on fuel is related to the heat of vaporization. The higher a fuel's heat of vaporization, the better its ability to cool the intake mixture. A better cooling effect can generate some horsepower gains in 4-stroke engines, and even bigger gains in 2-stroke engines.
И още...
Currently, the diesel engines used are either water-or air-cooled with much of the cooling of the fuel injection nozzle itself provided by circulating up to as much as twice to three times the actual fuel required through the nozzle. The excess fuel is then returned to the fuel storage compartment(s). Steady state, recirculated fuel temperatures typically far exceed the flash points shown in Table B-1 and approach or exceed the fire point of the fuel used. Engines with considerably higher operating temperatures and much lower total heat rejection are under development. However, these engines actually make greater use of both lubricating oil and fuel circulation for cooling purposes than earlier designs. It appears that direct cooling, at least of the fuel, through some sort of air-cooled or refrigerated intercooler will be necessary to prevent fuel degradation and nozzle tip deposits.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
[steeN] написа:PARADOX_sf написа:То е течност и такъв процес напрактика не може да се осъществи.
Няма смисъл да му се смееш, защото когато горивото е във течно ангрегатно състояние промените в температурата влияят незначително върху неговия обем, за разлика от газообразното състояние. С покачването на температурата се влошават други негови качества, но промяната във обема не е съществена.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
ако при 15 градуса имаме 1 литър бензин при 60 градуса ще имаме 1.045 л. не ми се струва пренебрежимо малко на мен...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Абе гъзари аре кат сте толко на ТИ с физиката ми кажете колко бара трябват за да се свие 1литър бензин с 1% при 20 градуса първоначална температура като ми говорите за загряване на горивото при свиване!
А относно дали разбирам физиката не смятам за необходимо да доказвам каквото и да е на някви клавиатурни многознайковци.
П.С. От мене толко по тая тема.
А относно дали разбирам физиката не смятам за необходимо да доказвам каквото и да е на някви клавиатурни многознайковци.
П.С. От мене толко по тая тема.
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
[steeN] написа:хммм![]()
а порше примерно имат в новите модели returnless горивна система... както и доста други супер коли.
Да както и която и да е хонда (супер кар


Слагайте ключа.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- hamann_s
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 15.12.2004
- Кара: E28 518
- Мечтае да кара: E28 530
не знам дали щото е била студена нафтата да се обогатява сместа ама според мене е доста по удачно да се мисли за впръскване на вода/алкохол(метанол) - хората го правят и действа(май можело да се ползва вместо интеркулер)
а и да ти кажа да караш с твърде богата смес до колкото знам е доста опасно за глава,бутала и най вече турбо(за тая цел хората слагат EGT gauge (такова дето мери температурата на изгорелите газове) щото се дига температурата на горене (туй при дизелите)) - виж гоогле ко ще каже по въпроса
п.с - на старите VW печки им се маха един ограничител на ГНП-то и доста се отпушва колата - при бимите може да има аналог туй
а и да ти кажа да караш с твърде богата смес до колкото знам е доста опасно за глава,бутала и най вече турбо(за тая цел хората слагат EGT gauge (такова дето мери температурата на изгорелите газове) щото се дига температурата на горене (туй при дизелите)) - виж гоогле ко ще каже по въпроса

п.с - на старите VW печки им се маха един ограничител на ГНП-то и доста се отпушва колата - при бимите може да има аналог туй

Живот без мечти е ... като градина без цветя : )
ре
Най-контактната площ на горивопровода с въздуха е под колата 2-3 метра където и най-много може да се нагрява от горещият асфалт! Та идеята ми е по добре да се сложат на провода под колата радиаторни елементи!
На всеки 5 метра в секунда вятърът /потока въздух вслучая/ намалят с 1-1,5 градуса температурата.Май така няма са отнема от мощност на климатик или да се усложнява някоя друга система!

За охлаждането на горивото има доста начини.
Най-добре ще е нов резервоар от алуминии с една медна серпентина в него. По тази серпентина ще върви вода (или някъква течност), една малка помпичка ( може и от тези за фонтани, аквариуми), , няколко метра силиконов маркуч и радиатор с размери по желание в предната броня. Може да се сложи и перка за всеки случей.
Друг по-добър ( но и по-скъп) вариант е така нареченото пелтиер елемент.
Един 80 Ватов модел би могъл да охлажда втори по-малък резервоар ( да кажем 5-10 литров). Слагаш го със студената му страна към дъното на резервоара, а топлата я охлаждаш с алуминиев радиатор и голяма и мощна перка.
АБе варианти много.
Най-добре ще е нов резервоар от алуминии с една медна серпентина в него. По тази серпентина ще върви вода (или някъква течност), една малка помпичка ( може и от тези за фонтани, аквариуми), , няколко метра силиконов маркуч и радиатор с размери по желание в предната броня. Може да се сложи и перка за всеки случей.
Друг по-добър ( но и по-скъп) вариант е така нареченото пелтиер елемент.
Един 80 Ватов модел би могъл да охлажда втори по-малък резервоар ( да кажем 5-10 литров). Слагаш го със студената му страна към дъното на резервоара, а топлата я охлаждаш с алуминиев радиатор и голяма и мощна перка.
АБе варианти много.
vutov написа:За охлаждането на горивото има доста начини.
Най-добре ще е нов резервоар от алуминии с една медна серпентина в него. По тази серпентина ще върви вода (или някъква течност), една малка помпичка ( може и от тези за фонтани, аквариуми), , няколко метра силиконов маркуч и радиатор с размери по желание в предната броня. Може да се сложи и перка за всеки случей.
Друг по-добър ( но и по-скъп) вариант е така нареченото пелтиер елемент.
Един 80 Ватов модел би могъл да охлажда втори по-малък резервоар ( да кажем 5-10 литров). Слагаш го със студената му страна към дъното на резервоара, а топлата я охлаждаш с алуминиев радиатор и голяма и мощна перка.
АБе варианти много.
Първия вариант не е удачен, защото ще охладиш горивото до температурата на околната среда (в най-добрия случай), а то така или иначе си е със същата температура в резервоара (на околната среда), така че в крайна сметка не охлаждаш нищо, само харчиш ток (и гориво) за електрическата помпа.
Не знам какво е "пелтиер елемент" но ми се вижда ниско ефективна система с голям енергиен разход, освен ако не става естествено дума за фреонова система на охлаждане.

Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
Елемента на пелтие и с много прилично КПД на не може да осигури достатъчно мощност. За момента знам че го прилагат в кулери на процесори и то не от най ръзпилените. Но може и да има нови разработки. 


Пелтиер елемента е това горе на снимката. Има топла и студена страна. Това което искаш да се охлажда го залепваш за студената страна, то отнема температурата му ( охлажда го) и я прехвърля на топлата страна. Та слагаме охладител на топлата страна и я охлаждаме до 60 градуса ( примерно). Пелтието е така конструиано, че студената стран ще е на 0 градуса.
Ако топлата е на 40 , студената ще е на -20.
Разбира се тези температури варират доста, но се добива представа. Въпроса е, че доста трудно се охлажда топлата страна( трябва да се охладят 226Вата ( мощноста на пелтиера) плюс ватовете който отделя обекта, който се мъчим да охладим.
Ето и снимка на това , каква температура стига едно пелтиер , когато топлата му страна се охлажда от меден радиатор и перка ( 80 мм ) , а студената охлажда съд с вода.

А ако охлаждаме топлата страна с водно блокче, помпа и радиатор за охлаждане на водата , то можем да постигнем доста ниски температури.
При такава система със сигурност се пада под околната температура.
Въпроса е дали едно пелтиер (226ватово) ще се справи с 30-40 литра гориво. Но пък винаги могат да се сложат 2-3 пелтиера.
Предимството е, че се получава система, която е доста лека ( пелтиера си е някви грамове смешни, захранването му ( има пелтиерри бачкащи на 12волта, но са доста лакуми от към амперите), макс. 1 км. за радиатор закрепен на студената страна и потопен в горивото, през който да циркулира горивото. И още 1 кг. за водно охлаждане на топлата страна.
Eто линк за това какво е пелтиера
http://en.wikipedia.org/wiki/Peltier-Seebeck_effect
62 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани