Спирачките - или има ли някой който му пука за тях?
Модератор: bum_bum
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Не знам,обаче има полза от такива неща,особено ако се кара бързо и се спира рязко.Аз имам такива дискове да ви кажа колата си спира екстра.Обаче и накладките са важни.За какво са ти хубави дискове,когато накладките се изпичат още на първото спиране.Тия дни слагам сичко ново,дискове нарязани и продупчени, и накладки феродо рейсинг.Само че за добро спиране трябват грамадни дискове и съответно други апарати.Един нов приятел си е поръчал от Гърция дискове и спирачни апарати Брембьо,били около 2000 лв комплекта.Е на това му викам спирачки аз.
alx за дупките съм съгласен обаче за каналите един приятел каза следното: при триенето на накладките с диска се образува прах и каналите помагат той да се отведе навън и така се подобрява сцеплението между диска и накладките ... чудех се дали ще го потвърди някой и за това попитах
не знам колко логично и вярно звучи
все пак - още едно мнение по въпроса

не знам колко логично и вярно звучи
все пак - още едно мнение по въпроса

TURBO Maniak написа:Fiat Uno Turbo i.E написа:Аз също имам!!! Нали от теб ги взех
Да бе SORRY, теб те пропуснах абсолютно незаслужено.
Ето даже имам снимка и на твоите дискове :
Ти също си един от хората които знаят какво искат и как да го имат, за което заслужаваш поздравления![]()
П.С Всеки момент чакам да дойдат и другите ти неща от Италия
и аз и аз

и моите са такива


както и спирачните маркучета също:)

Последна промяна idefix на 16 Дек 2003, 13:22, променена общо 1 път
alx написа:иди прочети темата за спирачките.. там съм го написал
ма на късо:
1. дупките са само за вид- даже не се препоръчват при състезателни коли защото при високи темп. пукнатините на дисковете започват оттам (от дупките). едно време когато накладките бяха много плътни (предимно желязо) имаше идея че дупките позволяват на въздуха притиснат между дисковете и накладките да се измъква през дупките. не знам дали е било вярно. сегашните накладки да доста порести и проблеми със въздуха няма
2. същото за жлебовете (каналите). идеята е като се върти диска да раздвижват въздуха (завихрят) със цел да се охлажда по-добре.. не работи общо взето.
3. няма "задължителни" накладки.. всеки кара за каквото има пари а ако има пари- със каквито му пасват на стила на каране
hmmm
така .. първо .. шапка ти свалям за постингите .. но ...
не си ли се замислял че тези дупки и канали на дисковете може да имат и друга цел освен охлаждане ..
да си се замислял например че при екстремно ползване на спирачките накладките прогарят леко и че при повторно натискане тези канали изрязват този изгорял слои от накладката ?
радвам се че си намерил постовете ми за интересни...
аз много съм го мислил по въпроса за жлебовете и дупките и не знам ти дали имаш някакви лични наблюдения върху процеса на образуване на нагар на накладките, но аз все си мисля че при едно здраво спиране опечеш ли накладките, нищо не може да ги изтърже- да не говориме че дупките и жлебовете са абсолютно плоски- демек нищо не пристъргват.. дори ако се вгледаш са леко накантени ръбовете че да не са съвсем прави- пак със цел да не "закачат"...
иначе на теория идеята ти е добра - проблема е че само след 10тина натискания на спирачките накладките ще са изядени ако нещо се подаваше- дори малко.. това е добре известен проблем когато почнат да се образуват пукнатини около дупките на дисковете и накладките се изяждат за минути...
допълнителен проблем е ако си виждал напукани дискове със дупки- винаги пукнатините почват от дупките защото там е нарушена цялоста на материала и при нагряване се нагряват различните повърхности различно и се разширяват страните различно..
още нещо - вгледай се във дисковете на състезателните автомобили- там няма да видиш нито процепи нито дупки във повечето случаи...
от друга страна там където се гони визуалния ефект- мотоциклети и коли със големи джанти където се вийдат добре дисковете- често има дупчени дискове.. но ефекта е както казах предимно визуален. повечето от тях не могат да спират така страшно че да разкрият проблемите на дисковете със дупки..
аз много съм го мислил по въпроса за жлебовете и дупките и не знам ти дали имаш някакви лични наблюдения върху процеса на образуване на нагар на накладките, но аз все си мисля че при едно здраво спиране опечеш ли накладките, нищо не може да ги изтърже- да не говориме че дупките и жлебовете са абсолютно плоски- демек нищо не пристъргват.. дори ако се вгледаш са леко накантени ръбовете че да не са съвсем прави- пак със цел да не "закачат"...
иначе на теория идеята ти е добра - проблема е че само след 10тина натискания на спирачките накладките ще са изядени ако нещо се подаваше- дори малко.. това е добре известен проблем когато почнат да се образуват пукнатини около дупките на дисковете и накладките се изяждат за минути...
допълнителен проблем е ако си виждал напукани дискове със дупки- винаги пукнатините почват от дупките защото там е нарушена цялоста на материала и при нагряване се нагряват различните повърхности различно и се разширяват страните различно..
още нещо - вгледай се във дисковете на състезателните автомобили- там няма да видиш нито процепи нито дупки във повечето случаи...
от друга страна там където се гони визуалния ефект- мотоциклети и коли със големи джанти където се вийдат добре дисковете- често има дупчени дискове.. но ефекта е както казах предимно визуален. повечето от тях не могат да спират така страшно че да разкрият проблемите на дисковете със дупки..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани