Висок октан и ъгъл на предварение

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 21 Апр 2008, 19:24

BiTurbo написа:абе какво стана последно сега ?????
имам чувството че тука вече всеки си пише някви си простотии кой чул не дочул и пише вече със сигурност........... айде за ludiagsm всички знаеме, че има някъв добър поглед върху нещата ама никой не да даде смислен отговор на темата. Един пише и другия след него "абе ти луд ли си точно обратното е !!!"

:dunno: :dunno: :dunno:


някой по-горе го беше написал за максимална мощтност сипваме възможно най-голямо октаново число и даваме възможно най-голям аванс но не до безкрай ами докато въртящия момент нараства ,тръгне ли надолу връщаме 2 градуса за безопастност и това ни е аванса.

За да се возиш сипваш си 95 и пак същата процедура даваш яко аванс докато расте въртящия момент тръгне ли надолу връщат се 2 градуса назад за безопасност и това е.

с по високооктановия бензин ще имаме по-голяма мощност

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 19:36

ludiagsm написа:
mx13 написа:
..... кнок сензорите е да дават инфо кога има детонации и екуто увеличава аванса за да ги елеминира!!!!! ...


aбе колега ти усе6та6 ли се ква простотия написа ,къде про4е тая простотия 4е за да няма самозапалване тряя ние да си палим сами бензина та даже и по-рано нали и в двата случая газовете ще се разширят по-рано и ще противодеистват на буталото защото няма да е преминало ГМТ ще се полу4ат ужасни детонаций и ако слу4айно отселее мотора няма да върви грам ,ти на коя кола си го пробвал това та съветваш другите какво да правят ???

пп:недей да пишеш глупости защото някой може да ти повярва

с тая разлика само дето самозапалилите се газове освобождават енергията си мигновенно,а когато искрата ги възпламени стажа доста по-бавно!!!!!!!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 19:44

ludiagsm написа:
mx13 написа:още нещо:
големия аванс е неблагоприятен за високи обороти!!!!


тъкмо обратното е вси4ки препоръ4ват с нарастване на оборотите аванса да се увели4ава разгледай някоя аванс карта и ще се убедиш!!!

абе това точно така защото с нарастването на оборотите нараства и количеството смес в цилиндрите а от там и налягането преди и след апалването на сместа !!!!!!!!
а когато налягането е е по-голямо вузможноста от самозапалване е доста по-голяма!!!!!
виждал ли си ДВГ да прави 20 000 оборота??????????
аванса му е почти нищожен!!!!
пример ФЗР250,значи при колите оборотите са доста малко ,като цяли 99% от колите не надминават 8000 което е нищооооо!!!!
ами я пробвай на някоя кола да направиш центровка по белег и после (кола с делко) върти аванса по посока на въртене и кайи какво става с оборотите??????????
колата започва да се цепи по добре но няма няма сила защото газовете немогат да отдата енергията си напълно!!!!
ни ако сложиш по-високо октанен бензин колата ще заработи още по-добре и мощността ще се повиши,защото бензина ще изгори по-бързо и енергията ще е усвоена а не в ауспоха!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 19:47

ludiagsm написа:с по високооктановия бензин ще имаме по-голяма мощност
пълма глупост ако един двигател е настроен за 95 и без да му се сменя аванса мине на 98 мощноста няма да е по голяма,защото бензина ще изгори по-бързо и част от енергията ще преди ГМТ което е един голям МИНУС!!!!!
като се уточнявам че ЕКУ не прави никави корекции!!!!!!!!!било то и сместа!!!!!
Последна промяна mx13 на 21 Апр 2008, 19:50, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 21 Апр 2008, 19:49

mx13 написа:
ludiagsm написа:
mx13 написа:
..... кнок сензорите е да дават инфо кога има детонации и екуто увеличава аванса за да ги елеминира!!!!! ...


aбе колега ти усе6та6 ли се ква простотия написа ,къде про4е тая простотия 4е за да няма самозапалване тряя ние да си палим сами бензина та даже и по-рано нали и в двата случая газовете ще се разширят по-рано и ще противодеистват на буталото защото няма да е преминало ГМТ ще се полу4ат ужасни детонаций и ако слу4айно отселее мотора няма да върви грам ,ти на коя кола си го пробвал това та съветваш другите какво да правят ???

пп:недей да пишеш глупости защото някой може да ти повярва

с тая разлика само дето самозапалилите се газове освобождават енергията си мигновенно,а когато искрата ги възпламени стажа доста по-бавно!!!!!!!!!!
твоите твърдения имат логика само в някои частни случаи когато имаме нежелани самопредизвикали се детонаций в следствие на висока температура разни тлеещи нагари и остри ръб4ета в горивната камера тука хората се интересуват от основните процеси и кво се слу4ва в мотора когато отсъстват горните проблеми , появат ли се има си водни метанолови инжекции кит4ета продават се в и бей и всеки може д аси купи , може да си сложи добавката бардал която се продава в проспийд и много други.До такива решения се стига само в крайни случай но едва когато се появят проблемите а преди това се работи по схемата която описах в предишното ми мнение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 19:53

ludiagsm написа: твоите твърдения имат логика само в някои частни случаи когато имаме нежелани самопредизвикали се детонаций в следствие на висока температура разни тлеещи нагари и остри ръб4ета в горивната камера тука хората се интересуват от основните процеси и кво се слу4ва в мотора когато отсъстват горните проблеми , появат ли се има си водни метанолови инжекции кит4ета продават се в и бей и всеки може д аси купи , може да си сложи добавката бардал която се продава в проспийд и много други.До такива решения се стига само в крайни случай но едва когато се появят проблемите а преди това се работи по схемата която описах в предишното ми мнение.
ами нали точно това си говорим ,нали за това са ТЕЗИ КНОК сензори!!!!
да следят за детонации и реакцията е увеличаване на аванса и намаляване на мощноста във високите!!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 21 Апр 2008, 19:58

mx13 написа:
ludiagsm написа:с по високооктановия бензин ще имаме по-голяма мощност
пълма глупост ако един двигател е настроен за 95 и без да му се сменя аванса мине на 98 мощноста няма да е по голяма,защото бензина ще изгори по-бързо и част от енергията ще преди ГМТ което е един голям МИНУС!!!!!


абе ти не ми ли четеш мненията ??? казах как се настройва сипваш си 98 и си правиш аванса за него и тогава имаш по висока мощност ако не се корегира няма да има подобрение това е ясно , НО съвременните коли с детонационни дат4ици пове4ето фабрично са предвидени и си искат 98 и като се покара извстно време с 98 и матора не е 4ул потропване решава да бутне по-напред аванса и в един момент колата тръгва по-добре. Кара ли се постоянно с 95 кноксензорите постоянно от4итат и компа постоянно променя предварението ,от4ете ли детонация при 30 градуса аванс да ре4ем компа се застрахова и връща с много да кажем връща на 20 и след това постепенно пуска 22 23 и така докато пак не 4уе и пак не върне ,кара ли се 98 след известно време разликата се усеща компа постепенно си дава предварението което си е фабри4но предвидено и колата тръгва по-добре :idea:
Последна промяна ludiagsm на 21 Апр 2008, 20:04, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 21 Апр 2008, 20:01

mx13 написа:
ludiagsm написа: твоите твърдения имат логика само в някои частни случаи когато имаме нежелани самопредизвикали се детонаций в следствие на висока температура разни тлеещи нагари и остри ръб4ета в горивната камера тука хората се интересуват от основните процеси и кво се слу4ва в мотора когато отсъстват горните проблеми , появат ли се има си водни метанолови инжекции кит4ета продават се в и бей и всеки може д аси купи , може да си сложи добавката бардал която се продава в проспийд и много други.До такива решения се стига само в крайни случай но едва когато се появят проблемите а преди това се работи по схемата която описах в предишното ми мнение.
ами нали точно това си говорим ,нали за това са ТЕЗИ КНОК сензори!!!!
да следят за детонации и реакцията е увеличаване на аванса и намаляване на мощноста във високите!!!!!


тъкмо обратното е бе мноу си тъп как може изобщо да говориш такива простотий


я 4акай малко кажи ми какво разбираш ти под думата аванс какво зна4и увели4аване на аванса и какво зна4и намаляване на аванса и ми опиши тея хави щот май ги разбираш на обратно :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 21 Апр 2008, 20:11

Баш на 180 градуса са му в главата :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 20:11

точно това което и ти надявам се,малак аванс 20 градуса голям аванс 30 градуса!!!!
когато написах че моща намалява имам впредвид че моща ще намале ако на дадените обороти няма наличие на детонации и увеличиш аванса спрямо оптималния!!!!
ако пък колата не с оптимален аванс,това е друг въпрос!!!
кой тъп кой остър не смея да твърдя!!!
я направи един експеримент настрой си оптимално аванса че да имаш максимална мощност, после и на където и да го въртиш мощноста ще спадене,но ако го завъртиш по посока на въртене да двигателя възможноста от детонации е в пъти по-голяма отколкото ако в в посок обратна на въртене ,щото няма как да се детонира нещо дето е вече ЗАПАЛЕНО!!!!!!!!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 21 Апр 2008, 20:12

хептен се обърка :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 20:16

ludiagsm написа:
абе ти не ми ли четеш мненията ??? казах как се настройва сипваш си 98 и си правиш аванса за него и тогава имаш по висока мощност ако не се корегира няма да има подобрение това е ясно , НО съвременните коли с детонационни дат4ици пове4ето фабрично са предвидени и си искат 98 и като се покара извстно време с 98 и матора не е 4ул потропване решава да бутне по-напред аванса и в един момент колата тръгва по-добре. Кара ли се постоянно с 95 кноксензорите постоянно от4итат и компа постоянно променя предварението ,от4ете ли детонация при 30 градуса аванс да ре4ем компа се застрахова и връща с много да кажем връща на 20 и след това постепенно пуска 22 23 и така докато пак не 4уе и пак не върне ,кара ли се 98 след известно време разликата се усеща компа постепенно си дава предварението което си е фабри4но предвидено и колата тръгва по-добре :idea:

колега 30градуса преди ГМТ е по-голям аванс от 20градуса преди ГМТ,
и ако усети детонации нали трябва да коригира аванса и да запали сместа преди да дойде момента на детониране който е преди момента на текъщото подаване на искрата,тоест трябва да му се даде по-голям аванс 33градуса преди ГМТ!!!!!!!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 21 Апр 2008, 20:24

Обратното...като усетиш детонация, НАМАЛЯВАШ аванса с цел, горивото да се възпламени по-близо до ГМТ. Така вече удара в момента когато се отделят най-много газове е след мъртвата точка и не е в посока обратна на посоката на движението. При детонацията точно това е случая, получаваш удар наобратно. За да избягаш от това, нямаляваш аванса. После го вдигаш в оптимални граници, за да може въпросния удар да е максимално близо до точката, но все пак след нея. За да се ползва най-голяма част от енергията, от където ти идва повечето въртящ момент, респективно мощност.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 21 Апр 2008, 20:26

mx13 написа:
ludiagsm написа:
абе ти не ми ли четеш мненията ??? казах как се настройва сипваш си 98 и си правиш аванса за него и тогава имаш по висока мощност ако не се корегира няма да има подобрение това е ясно , НО съвременните коли с детонационни дат4ици пове4ето фабрично са предвидени и си искат 98 и като се покара извстно време с 98 и матора не е 4ул потропване решава да бутне по-напред аванса и в един момент колата тръгва по-добре. Кара ли се постоянно с 95 кноксензорите постоянно от4итат и компа постоянно променя предварението ,от4ете ли детонация при 30 градуса аванс да ре4ем компа се застрахова и връща с много да кажем връща на 20 и след това постепенно пуска 22 23 и така докато пак не 4уе и пак не върне ,кара ли се 98 след известно време разликата се усеща компа постепенно си дава предварението което си е фабри4но предвидено и колата тръгва по-добре :idea:

колега 30градуса преди ГМТ е по-голям аванс от 20градуса преди ГМТ,
и ако усети детонации нали трябва да коригира аванса и да запали сместа преди да дойде момента на детониране който е преди момента на текъщото подаване на искрата,тоест трябва да му се даде по-голям аванс 33градуса преди ГМТ!!!!!!!!!!


имам едно предложение аз спирам да споря с теб а който прецени да черпи от твойто инфо си е за негова сметка успех ;)

пп и не е зле да си купиш една книжка: ДВИГАТЕЛИ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ има я в книжарницата на ТУ София

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 20:29

Я ми кажи тогава един двигател го настроиваш оптимално за работа с 95 и мериш аванса,да речем че е 25градуса преди ГМТ(съвсем теоритично) после същия двигател без да пипаш сместа го настройваш за оптимална работа с 98,колко ще му е аванса 20 или 30 градуса преди ГМТ(данните са съвсем теоритични),въпроса е дали ще е по-голям или по-малък аванса ????
аз твърдя че ще по-малък примерно 20градуса преди ГМТ!!!!

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook