Степен на сгъстяване VS Компресия

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 2.12.2005

Мнение от Turbolan » 30 Апр 2008, 14:58

Ами може и да ги бъркам , според мен степен на гъстяване е геометричен параметър (отношение на обеми), а
налягане на сгъстяване (компресия) е физичен параметър, има връзка между тях но не е едно и също. Айде ще понапиша малко повече Степента на сгъстяване е отношение на обема на цилиндъра къмту обема на горивната камера.Това е най-общо казано,понеже в тия обеми влизат и обемите на пространството от гарнитурата,изрезите за клапаните по челата на буталата и т.н. Кмпресията е функция от степента на сгъстяване повдигната на степен n1 и умножена по налягането в края на процеса пълнене. Основната разлика е,че компресията си я мериш с манометър, докато степента на сгъстяване се измерва само ако имаш обемите на Г.К. и цилиндъра.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от AcOrP » 30 Апр 2008, 18:15

valentino написа:Шайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.

Аз съм учил,че детонация е самозапалване на гориво-въздушната смес.Демек ако има по-голям аванс неможе да се говори за детонационно горене.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Май 2008, 1:26

AcOrP написа:
valentino написа:Шайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.

Аз съм учил,че детонация е самозапалване на гориво-въздушната смес.Демек ако има по-голям аванс неможе да се говори за детонационно горене.


Стига с тая суха теория, колегата valentino много добре описа някои начини когато има грижи как да се оправят нещата :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 01 Май 2008, 8:00

Струва ми се ,че тук някои хора бъркат knock-а (детонацията) с pre-ignition което са две различни неща ;)

Ще си позволя да цитирам Postman - "Процеса детонация е много сложен и е тема на една много дълга дискусия, но аз ще си позволя да се опитам да го дефинирам.
Процеса възниква винаги само след като е започнало нормално горене. Тогава, когато горенето започва преди да е подадена искрата, процеса се нарича калилно запалване или Preignition."


цитата е от темата - http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 01 Май 2008, 8:43

текста все едно е от книга :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 07 Май 2008, 16:41

Мдаа. Прочетох поста от форума и според мен човека доста разбира. Значи все пак детонациите се намалят с увеличаване на аванса , а ранното запалване (преди искрата) е друго . Обаче нещо не са му издържали нервите да обясни и за него :mhihi: .
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 07 Май 2008, 18:04

6aibata написа:Аз не съм съгласен с вашите мнения и ще се опитам да напиша как седят нящата според мен.

1 Степента на сгъстяване е съотношението на работния обем спрямо тоя на горивната камера.(Работния обем е тоя между долна до горна мъртва точка на буталото + тоя на горивната камера).Получава се примерно 10:1

2 Компресията характеризира херметичноста на цилиндъра,демек колкото по стар е един мотор толко по малко компресия има тя се измерва в bar най-често.


В крайна сметка това вярно ли е и по-точно първото твърдение.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 07 Май 2008, 18:23

BiTurbo написа:
6aibata написа:Аз не съм съгласен с вашите мнения и ще се опитам да напиша как седят нящата според мен.

1 Степента на сгъстяване е съотношението на работния обем спрямо тоя на горивната камера.(Работния обем е тоя между долна до горна мъртва точка на буталото + тоя на горивната камера).Получава се примерно 10:1

2 Компресията характеризира херметичноста на цилиндъра,демек колкото по стар е един мотор толко по малко компресия има тя се измерва в bar най-често.


В крайна сметка това вярно ли е и по-точно първото твърдение.
da

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 08 Май 2008, 8:09

Pavlinius написа:...Значи все пак детонациите се намалят с увеличаване на аванса...

Тъкмо обратното ;)

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook