за или против "чипосването" на едно БМВ е36

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 556
Регистриран на: 7.02.2007
Местоположение: софия

Мнение от nandrolon » 05 Апр 2008, 9:16

sabi1984 написа: само леко да се намеся в анкетата.
тези които са против да кажат какви са мотивите им и защо са против чипосването.какви са минусите според тях



ако ти е разбита моторетката ефекта ще е пагубен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 3.02.2008
Местоположение: София

Мнение от viksan_1985 » 05 Апр 2008, 19:20

братле ефект определено ще има , наи вече в ниските се усеща здраво...предполагам че това искаш щом караш 320... еми ако ти е читав мотора сложи си но ако е тръгнало нещо с чипа само ще ускориш процеса... разбира се не сам професионалист в тая област... вазможно е да не сам прав... но садя по мои близак преди чипа всичко беше ок но после се почна едно по едно..разбирасе неговия мотор беше м40 б16 при твоя е по различно ,доста по здрав мотор н о савета ми е не слагаи чип и тия коне са достатачни... колата си варви.... :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 05 Апр 2008, 20:23

Поинтересувай се малко по-подробно.В интернет има доста информация.Според мен един ХУБАВ чип не струва 200-300 лева, а много повече и се прави по поръчка за конкретната кола!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от fedoracore » 05 Апр 2008, 20:38

Mpower84 написа:Поинтересувай се малко по-подробно.В интернет има доста информация.Според мен един ХУБАВ чип не струва 200-300 лева, а много повече и се прави по поръчка за конкретната кола!
a 1200 лв струва
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Мнение от Mpower84 » 05 Апр 2008, 20:50

КАКВО Е ЧИПТУНИНГ?


Под чиптунинг се разбира качване на мощността на един автомобил, чрез оптимизиране на софтуера в електронния блок за управление(ECU). Електронния блок за управление е малък компютър, който изпълнява всички необходими функции за управлението на двигателя. Той е отговорен за управление на запалвалването,впръскването или налягането на турбото(компресора).

Софтуера за управлението на двигателя е запаметен на носител(Eprom)наричан още чип. Оригиналният софтуер може да бъде прочетен от Eprom-a със специално устройство и пренесен на домашно PC. След оптимизирането му софтуерът се записва на празен Eprom и се поставя в ECU-то.

Всеки чип е за точно определен номер ECU. За това при поръчка или запитване е необходимо да се знае точно номера на Вашето ECU.




Въпроси и отговори

Защо не се прави от производителя?
Причините са:
Разлики в качеството на горивото в различните държави
Разлики в температурата на околната среда
Разлики в надморското равнище
Специфични норми за изгорелите газове в различните държави
Превишаване на сервизните интервали
Затова главната цел на производителя е така да програмира софтуера, че двигателят да работи в много голяма област на толерантност. След това се програмират ограничения във софтуера, така че всички двигатели да имат възможно най-идентични - мощност и въртящ момент. От споменатите по горе точки се получава една много консервативна картина на мощността. Чиптунингът дава възможност да се премахнат компромисите допуснати от производителя.

Съкращава ли се животът на двигателя?
При направения от нас чиптунинг винаги се има в предвид известна толерантност. Програмирането се прави така, че при същия начин на каране в двигателя да не се наблюдават по-високи стойности на износване.
При по-често използване на повишената мощност и промяна в начина на каране е възможно естествено известно повишение в износването,което се изразява в рамките на 5000 до 10000 км от общия пробег. Примерно двигателят вместо 555 000 км ще издържи "само" 550 000 км. При редовна поддръжка и нормален начин на каране чиптунингът не влияе на общия пробег.

Как се променя средният разход на гориво?
При подобен начин на каране разходът на гориво остава същия.Причина за това е пълното изгаряне на горивото благодарение на идеалния момент на запалване в това число оптималното налягане при дизеловите двигатели. Тогава благодарение на повишения въртящ момент, автомобила постига същото ускорение при по-малко натиснат педал на газта.
При всички случаи ,се наблюдава покачване на разхода с около 0,5л на 100 км при каране на пълна газ.

Ограничава ли чиптунунингът някои функции в автомобила?
Не, в никакъв случай. Всички функции на автомобила като запаметяване на грешки и т.н. си остават и функционират без ограничение.




КОПИРАНО ОТ www.redline-tuning.com това е обща информация и не те съветвам да взимаш чип от този сайт!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от fedoracore » 05 Апр 2008, 20:53

добро обяснение .
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 05 Апр 2008, 21:31

Чипа ще се усети и най-добре с висооктаново гориво. То и това му е идеята, обикновенно чиповете са с малко по-голям предварение на запалването и по този начин висооктановото гориво се използва пълноценно, от което мощността се покачва още!
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 sedan

Мнение от furnata » 08 Апр 2008, 11:16

Mpower84 написа:Поинтересувай се малко по-подробно.В интернет има доста информация.Според мен един ХУБАВ чип не струва 200-300 лева, а много повече и се прави по поръчка за конкретната кола!


Тва си е само в твойта глава -да ти кажа ако не си в час че софтуера от 1200лв и този от 200-300 е един и същ (според колата) . И този от 1200 и този от 300 се правят по конкретната кола или по точно по софтуера на колата.Тва че тебе те влече цената като изхождаш най-вече от прословутата фраза "Евтиното излиза скъпо" в този случай не важи .Просто някой фирми си държат цена надявайки се точно на такива като теб които си мислят че плащат нещо кой знае какво.Почети малко из западните форуми за тунинг и шъ разбереш.....

Иначе няма лошо и аз мога да ти продам нещо което струва 100 евро за 600евро а мога и да ти го продам за 200евро ..Пазарна икономика братче ;)
НЕВОЛЯТА УЧИ........


ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 08 Апр 2008, 14:23

Tия от 2- 300 са пиратски копия просто, но си мисля, че и тия от 1000 едва ли са плащали права :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 sedan

Мнение от furnata » 08 Апр 2008, 15:37

bum_bum написа:Tия от 2- 300 са пиратски копия просто, но си мисля, че и тия от 1000 едва ли са плащали права :mhihi:


:yes:
НЕВОЛЯТА УЧИ........


ИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Мнение от EcLipSeR » 08 Апр 2008, 21:48

http://www.vimaxtuning.com/Tuning.aspx? ... a28a59ac33 > какво ще кажете за това и като цяло за тази фирма ?
a това е инфо от тзунами тунинг :
Електронното управление на двигателя също подлежи на тунинг. При атмосверните двигатели повишаването на мощността е около 7%. За получавнето на по-сериозен ефект е необходимо и промяна в газоразпределителния механизъм, т.е. подмяна на разпределителния вал (валове). При двигателите с принудително пълнене (турбо) нещата са доста по-сериозни. повишаването на мощността може да достигне 25-30%, зависи от конкретния автомобил.

За най-добър резултат при модификации за повишаване на мощността се получава при използването на комбинацията чип + разпределителен вал + въздушен филтър или кутия + изпускателна система. Тази комбинация ще направи двигателя на колата значително по-мощен. При атмосферните двигатели ще повиши от 12% до 20%, а при турбо двигателите от 30% до 40%. Това е една от първите стъпки на тунинг.

При съвременните турбо дизелови двигатели чип тунинга дава много добри резултати. Пример: VW Passat 1.9tdi, 100 HP с чип тунинг мощността се повишава на 130 HP, а новия 1.9tdi двигател, който е 130 HP с чип тунинг мощността се повишава на 160 HP.

изпускателна система - какво ще рече това ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1156
Регистриран на: 7.06.2007
Пол: Мъж
Кара: 320i

Мнение от k1k0 » 09 Апр 2008, 1:32

изпускателна система ще рече спортни ауспуси като на фирмата REMUS :)
Beautiful Mechanical Wonder

ентусиаст
Аватар
Мнения: 810
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: Бургaс\София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: пил

Мнение от EcLipSeR » 09 Апр 2008, 8:02

Колеги някой може ли да ми каже доло горе цени на разпределителен вал и изпускателна система.

П.С. Извинявам се за оффтопика ама да фллудя нова тема за това няма сми :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 09 Апр 2008, 10:10

Mpower84 написа:КАКВО Е ЧИПТУНИНГ?


Под чиптунинг се разбира качване на мощността на един автомобил, чрез оптимизиране на софтуера в електронния блок за управление(ECU). Електронния блок за управление е малък компютър, който изпълнява всички необходими функции за управлението на двигателя. Той е отговорен за управление на запалвалването,впръскването или налягането на турбото(компресора).

Софтуера за управлението на двигателя е запаметен на носител(Eprom)наричан още чип. Оригиналният софтуер може да бъде прочетен от Eprom-a със специално устройство и пренесен на домашно PC. След оптимизирането му софтуерът се записва на празен Eprom и се поставя в ECU-то.

Всеки чип е за точно определен номер ECU. За това при поръчка или запитване е необходимо да се знае точно номера на Вашето ECU.




Въпроси и отговори

Защо не се прави от производителя?
Причините са:
Разлики в качеството на горивото в различните държави
Разлики в температурата на околната среда
Разлики в надморското равнище
Специфични норми за изгорелите газове в различните държави
Превишаване на сервизните интервали
Затова главната цел на производителя е така да програмира софтуера, че двигателят да работи в много голяма област на толерантност. След това се програмират ограничения във софтуера, така че всички двигатели да имат възможно най-идентични - мощност и въртящ момент. От споменатите по горе точки се получава една много консервативна картина на мощността. Чиптунингът дава възможност да се премахнат компромисите допуснати от производителя.

Съкращава ли се животът на двигателя?
При направения от нас чиптунинг винаги се има в предвид известна толерантност. Програмирането се прави така, че при същия начин на каране в двигателя да не се наблюдават по-високи стойности на износване.
При по-често използване на повишената мощност и промяна в начина на каране е възможно естествено известно повишение в износването,което се изразява в рамките на 5000 до 10000 км от общия пробег. Примерно двигателят вместо 555 000 км ще издържи "само" 550 000 км. При редовна поддръжка и нормален начин на каране чиптунингът не влияе на общия пробег.

Как се променя средният разход на гориво?
При подобен начин на каране разходът на гориво остава същия.Причина за това е пълното изгаряне на горивото благодарение на идеалния момент на запалване в това число оптималното налягане при дизеловите двигатели. Тогава благодарение на повишения въртящ момент, автомобила постига същото ускорение при по-малко натиснат педал на газта.
При всички случаи ,се наблюдава покачване на разхода с около 0,5л на 100 км при каране на пълна газ.

Ограничава ли чиптунунингът някои функции в автомобила?
Не, в никакъв случай. Всички функции на автомобила като запаметяване на грешки и т.н. си остават и функционират без ограничение.




КОПИРАНО ОТ www.redline-tuning.com това е обща информация и не те съветвам да взимаш чип от този сайт!



Аргументирай се защо да не си вземе чип от там?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1088
Регистриран на: 28.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 330xi
Мечтае да кара: F10 M5

Мнение от dr-who » 09 Апр 2008, 10:54

Breyton написа:
Mpower84 написа:КАКВО Е ЧИПТУНИНГ?


Под чиптунинг се разбира качване на мощността на един автомобил, чрез оптимизиране на софтуера в електронния блок за управление(ECU). Електронния блок за управление е малък компютър, който изпълнява всички необходими функции за управлението на двигателя. Той е отговорен за управление на запалвалването,впръскването или налягането на турбото(компресора).

Софтуера за управлението на двигателя е запаметен на носител(Eprom)наричан още чип. Оригиналният софтуер може да бъде прочетен от Eprom-a със специално устройство и пренесен на домашно PC. След оптимизирането му софтуерът се записва на празен Eprom и се поставя в ECU-то.

Всеки чип е за точно определен номер ECU. За това при поръчка или запитване е необходимо да се знае точно номера на Вашето ECU.




Въпроси и отговори

Защо не се прави от производителя?
Причините са:
Разлики в качеството на горивото в различните държави
Разлики в температурата на околната среда
Разлики в надморското равнище
Специфични норми за изгорелите газове в различните държави
Превишаване на сервизните интервали
Затова главната цел на производителя е така да програмира софтуера, че двигателят да работи в много голяма област на толерантност. След това се програмират ограничения във софтуера, така че всички двигатели да имат възможно най-идентични - мощност и въртящ момент. От споменатите по горе точки се получава една много консервативна картина на мощността. Чиптунингът дава възможност да се премахнат компромисите допуснати от производителя.

Съкращава ли се животът на двигателя?
При направения от нас чиптунинг винаги се има в предвид известна толерантност. Програмирането се прави така, че при същия начин на каране в двигателя да не се наблюдават по-високи стойности на износване.
При по-често използване на повишената мощност и промяна в начина на каране е възможно естествено известно повишение в износването,което се изразява в рамките на 5000 до 10000 км от общия пробег. Примерно двигателят вместо 555 000 км ще издържи "само" 550 000 км. При редовна поддръжка и нормален начин на каране чиптунингът не влияе на общия пробег.

Как се променя средният разход на гориво?
При подобен начин на каране разходът на гориво остава същия.Причина за това е пълното изгаряне на горивото благодарение на идеалния момент на запалване в това число оптималното налягане при дизеловите двигатели. Тогава благодарение на повишения въртящ момент, автомобила постига същото ускорение при по-малко натиснат педал на газта.
При всички случаи ,се наблюдава покачване на разхода с около 0,5л на 100 км при каране на пълна газ.

Ограничава ли чиптунунингът някои функции в автомобила?
Не, в никакъв случай. Всички функции на автомобила като запаметяване на грешки и т.н. си остават и функционират без ограничение.




КОПИРАНО ОТ www.redline-tuning.com това е обща информация и не те съветвам да взимаш чип от този сайт!



Аргументирай се защо да не си вземе чип от там?


защото са читави, от личен опит се аргументиран аз ;)
а колегата който казва да не си взима чип от теб, просто е в голяма заблуда, не че имам против него нещо, но просто говори глупости
Успех! :winky:
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook