Тунинг на Мегаскуирт

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Re: Тунинг на Мегаскуирт

Мнение от Dimitar » 08 Апр 2007, 16:11

valentino написа:Единственото нещо което нагрява леко е 5 волтовия стабилизатор за процесора,но това е много слабо и е нормално

Ако ползваш някой линеен стабилизатор от 7805 серията е нормално да загрява. Смени го с импулсен и няма да го има тоя проблем :) .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: Тунинг на Мегаскуирт

Мнение от ludiagsm » 08 Апр 2007, 16:15

Dimitar написа:
valentino написа:Единственото нещо което нагрява леко е 5 волтовия стабилизатор за процесора,но това е много слабо и е нормално

Ако ползваш някой линеен стабилизатор от 7805 серията е нормално да загрява. Смени го с импулсен и няма да го има тоя проблем :) .


дам новите са мн яки имам впечатления за д аискара 5 волта на изхода може да има от примерно от 5,5 до 18 на входа и няма грижа

а ония стария 7805 за 5 волта на изхода иска примерно поне 7на входа и пе4е яко:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 08 Апр 2007, 16:47

Тук 7805 не може да се ползва защото като ти отслабне акумулатора няма палене.Ползва се LM2937-5 или TS2937-5 които пак са линейни стабилизатори,но специално проектирани за автомобилни приложения и за нисък пад на напрежение(low drop) около 0,6 волта.Тоест при напрежение над 6 волта на акумулатора трябва да запали.Загряването идва от това че стабилизатора е отдолу на платката и се охлажда през медта на масата.Тоест не е свързан с кутията на Мотроника.Но така е и МС версия 2.2 .В действителност температурата беше около 40-45 градуса,което е нищо за такъв тип стабилизатор.Аз мисля че е излишно да се ползва импулсен стабилизатор защото може да прави смущения,а и при изсъхване/прекъсване на филтриращия кондензатор ще се опече процесора.
Интересно е да видите как е проектиран да се охлажда стабилизатора на ВЕМС-а(той също е линеен-LM2940-5).На практика там няма на какво да се охлажда-толкова е малка площта.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 08 Апр 2007, 17:55

Де да знам - аз съм чувал, че е по-добре импулсен стабилизатор. А от какво изсъхват тия филтриращи кондензатори? Казвали са ми, че може да се ползват танталови и с тях било по-добре :) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 09 Апр 2007, 12:57

Импулсния стабилизатор има по-голямо КПД и отделя по-малко топлина,но външните елементи са около него са повече.Този стабилизатор е избран от конструкторите,защото има много малко елементи около него(три кондензатора само) и защото има вградена защита от претоварващи импулси от -18 до +60 волта.
Тук задължително се ползват танталови кондензатори,но и те се повреждат макар и след по-дълга работа.Аз лично не знам да има нещо вечно.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 09 Апр 2007, 15:21

Ясно :) .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 23 Апр 2007, 21:38

Тва от новите Мотроници ли е :mhihi:

Изображение

Ето и снимка на вътрешността на Мотроника

Изображение

Изображение

МегаСкуърта ми го сглоби valentino. Отлична изработка. Както по-горе е написал, неговият МС е модифициран и влиза в кутията на Мотроника. При мен проблемът беше, че моя Мотроник е 1.7 и кутията е по-малка от всякъде. Такаче трябваше да "премодефицирам" кутията
:mhihi: , но в крайна сметка се получи. Голямо запояване падна и от мойта глупост трябваше на 2 пъти всичко да запоявам :uups: ... но важно е крайния резултат. В сряда ще се сдобия с ЕДИС 4 бубини и още някой неща и ще съм готов. Предвидил съм за в Петък да монтирам на колата МС-а.

Големи благодарности на valentino, първо за самия МС и второ за инструкциите и помощта от разстояние. :bowdown:
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Мнение от slatanic » 09 Яну 2009, 17:11

Гледам темата е позамряла колега как вървят нещата?
Държат ли се платките както си му е реда?
Има ли напредък в проктите и така нататък! :D
Ако не е тайна разбирасе!
Доразвил ли си платката с нещо допълнително? :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 10 Яну 2009, 18:25

Това че не сме писали в темата не значи че нещата стоят на едно място.
Засега платките се държат добре.Има леки модификации на платката.С цел да е по-универсална преработих частта предвидена за поставяне на транзистор управляващ бууст-контролера когато не се ползва такъв транзистор да се монтира на негово място четвърти драйвер за бобина ако е необходимо.Или накратко казано-максимум на платката може да се ползва бууст-контрол и три драйвера за бобини(максимум 6-цилиндъра wasted spark) или максимум четири драйвера за бобини(който иска пълен СОР с четири драйвера за четирицилиндрова кола или 8-цилиндров wasted spark).
Аз имам две коли и на двете имам монтирани такива платки.Само че на едната кола управлявам само аванса,защото е с карбуратор(Тойота Корола ЕЕ80).На БМВ-то се управлява всичко(беше с Мотроник 1.3).
Megasquirt & Megaview user

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: burgas meden rudnik

Мнение от kolio 7ta » 14 Фев 2009, 21:40

искам ти новата джунджуриика какжо иска6 ти
power

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: burgas meden rudnik

Мнение от kolio 7ta » 14 Фев 2009, 21:43

или поне нещо такова
power

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 14.02.2009
Местоположение: burgas meden rudnik

Мнение от kolio 7ta » 14 Фев 2009, 21:46

някои ще ми зглоби ли мс и колко струва
power

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Мнение от nayden » 14 Фев 2009, 23:25

kolio 7ta написа:някои ще ми зглоби ли мс и колко струва



http://www.tnmotorsport.net/forum/index ... owtopic=96 :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 17 Фев 2009, 18:22

Първо помисли какво точно ще управляваш и какви датчици имаш и напиши на ЛС(защото не влизам често в този форум).Като възможности при версия 3.0 на платката(с един драйвер за една бобина,управление на високоомни и нискоомни инжектори и др.) около 400 лв.Иначе на платката може да се монтират доста повече неща от версия 3.0
Megasquirt & Megaview user

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 16 Мар 2009, 21:18

За да не изглежда че стоим на едно място ето снимка на някои нови неща http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1707/531350373326814431.JPG.Отляво е Megaview-дисплея.Свързан с MS I-Extra Megasquirt показва температури,обороти на двигателя и доста други параметри на двигателя.Свързан с MS II Bowling&Grippo Megasquirt не само показва,но може и да променя някои параметри в MS вместо лаптоп.За съжаление с MS II-Extra Megasquirt не работи.
Горе в дясно е платка с процесор MS II.Поставя се на мястото на процесора MS I в цокъла на MegaSquirt-платката.
В средата в дясно съм направил по схемата на ДЕК МАР-сензори които могат да се калибрират с помпа и манометър на различно налягане по желание.Схемата се нуждае от усъвършенствуване защото в зависимост от температурата се мени показанието на налягането.
Долу в дясно е показаната платка се поставя при триизводни PWM-моторчета за празен ход(като при мотори М20,М50 и др.) защото се оказа че схемата която ползват оригинално в Мегаскуирта с резистор свързан към третия извод на моторчето не винаги работи добре.
В момента основната платка е с означение 2.22.Освен че обозначението на елементите частично е както при версия 2.2 друго общо няма.Платката е с възможност да се монтират повече неща по нея от оригиналните версии 2.2,3.0 и 3.57 .Има възможност да се монтират 4 драйвера за бобини и елементите четящи от два датчика(без значение кои какъв е-Хол или индуктивен) за да се направи Coil On Plug запалване.Има си място и за монтиране на транзисторите за управление на високоомни/нискоомни дюзи както при версии 3.0 и 3.57.Могат да се монтират и два МАР-а(единия е за барометрична корекция).Има място за монтиране на усилвател на сигнала от EGT(термосонда в изпускателния колектор показваща температурата на изходящите газове) и за два канала(с две независими лампи или светодиоди и с две независими настройки) shift-light светлини.
Следваща ми идея е да направя малка промяна на платката за да може да се постави и акселерометър(G-force meter) за да може да се измерва ускорението.Засега MS I-Extra само има тази възможност.Надявам се до края на април да стане реалност.
Друг вариант по който работя е да създам платка на която MS II-процесора да си е запоен на основната платка(както си е при всички Мотроници например),а не да е на цокъл и да се вади както сега.Надявам се до края на април да е готово,но поради липса на време може и да се проточи повече.
Megasquirt & Megaview user

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook