Turbo compresor ili supercharger за M42 ???

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 14 Ное 2003, 15:05

ако ша помпаш отръбяването трябва да е поне пластмасово- не гумено.

ако ша помпаш повече от бар - метално.

иначе ша има раздуване и див лаг..
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 14 Ное 2003, 18:16

alx написа:ако ша помпаш отръбяването трябва да е поне пластмасово- не гумено.

ако ша помпаш повече от бар - метално.

иначе ша има раздуване и див лаг..


аз 6те поръ4ам да гонаправят от по дебела и твърда гума ,

гледах на крематора фиата 1,3 тубо е той има не малък гумен у4астък


инъ4е ако има6 идея къде правят поръ4кови пластмасови отливки :))
няма да се разсърдя :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 14 Ное 2003, 19:16

alx написа:а, ми тогава едно бууст контролерче стил гредди или нещо таквоз дето си говори с твоя компютър... :)

също мисли за по-добър изходящ колектор, каталитик (ако имаш), ауспухова тръба и гърне... не забравяй и входящия тракт - засмукваи въздух от студено място, може и за интеркоолерче да си помислиш ако си нямаш...

Мерси за съветите,ама освен гредито всичко друго е направено.На едно место бях писал подробно за моите неща.Един приятел просто ме изнуди и аз се издадох.Дай сега да помогнеш на ludiagsm,че момчето сън го не хваща и е взел всичко много присърце.Аз съм му фен,щото е по-луд от мене,и то много. :D
Ивооооооо,казах ти,ела при мен и ще ти покажа.Например тръбите на Ауди А6 2.5 TDi могат да ти вършат работа.Или отиваш в някоя морга и ровиш до премаляване.Варианти колкото ти душа иска.Тва му е готиното.

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Re: :)

Мнение от bawareca » 15 Ное 2003, 22:46

ludiagsm написа:....................една самоделна воднометанолова инжекциика:)........................

Аз се чудя що напоследък са кът помпите от перални :shock:
Изображение


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 16 Ное 2003, 10:05

ludiagsm написа:

инъ4е ако има6 идея къде правят поръ4кови пластмасови отливки :))
няма да се разсърдя :)


сам мойе да си я направиш, прави се от PVC(пласмаса) и с лепило после се съединява, това си е световно приета практика, ако бууста е над 1,5 ,мисля алуминиеви слагат, но според мен е излишно тъй като нашите PVC 2.5mm ще го издържат без проблем...

интеркуулер от какво ще ползваш??? или ще си правиш?
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Ное 2003, 12:29

DA WOLF написа:
ludiagsm написа:

инъ4е ако има6 идея къде правят поръ4кови пластмасови отливки :))
няма да се разсърдя :)


сам мойе да си я направиш, прави се от PVC(пласмаса) и с лепило после се съединява, това си е световно приета практика, ако бууста е над 1,5 ,мисля алуминиеви слагат, но според мен е излишно тъй като нашите PVC 2.5mm ще го издържат без проблем...

интеркуулер от какво ще ползваш??? или ще си правиш?


мерси за идейката!!!
интркулер няма да слагам , тук нямам нагряване за да се налага охлаждане , аз се спрях на компресор изглежда ми по лесно за монтаж а и за потдръжка
Последна промяна ludiagsm на 16 Ное 2003, 13:32, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: Southampton

Мнение от Trevor Wilkinson » 16 Ное 2003, 13:11

Евала за решителността , обаче инатеркулер ще ти помогне много . Ако ще слагаш компресор пак ти трябва , то нагряването идва от компресирането на въздуха , не от конвекция от изгорелите газове . Чета се говори за 1 бар бууст , то това означава че въздуха ти ще е почти 2 пъти по-горещ (скала по Келвин , не Целзии , 273.15 К=0 С , оттам +1К=+1С)! А оттам и детонациите по-рано . Затова замисли си го като част от идеята , те идеи дадоха много колегите .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Ное 2003, 13:33

Trevor Wilkinson написа:Евала за решителността , обаче инатеркулер ще ти помогне много . Ако ще слагаш компресор пак ти трябва , то нагряването идва от компресирането на въздуха , не от конвекция от изгорелите газове . Чета се говори за 1 бар бууст , то това означава че въздуха ти ще е почти 2 пъти по-горещ (скала по Келвин , не Целзии , 273.15 К=0 С , оттам +1К=+1С)! А оттам и детонациите по-рано . Затова замисли си го като част от идеята , те идеи дадоха много колегите .



не си ме разбрал правилно става въпрос за 0,3 бара максимум

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: Southampton

Мнение от Trevor Wilkinson » 16 Ное 2003, 15:45

Извинения за неразбирането , аз чета само 2-рата страница и то не всичко . Говореше се за повече от 1 бар , алуминиеви тръби ...

При 30 градуса температура на въздуха по келвин е 303.15 .
.3 по 303.15 = 90.945 , демек ще ти се нагрее с 90 градуса въздуха до 120 . Не е точно 120 , ами до около 110 ще стигне , но пак е значително за детонациите .

Какъв компресор смяташ за ползваш ? Имаш ли го или ще го купуваш ?

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 16 Ное 2003, 15:49

Малко поотарвах тази тема нооо значи
1: Компресор ще е много по лесно от турбо ( и аз на там се орентирам )
2: има 4 вида кит-ве - променен софт в ориг ЕКУ , с станд алоне систем ( тва се сменя цялостно електрониката ) , с piggyback AXL е писал вече и наи интересното - попадам на доста кит-ве който са с ориг ЕКУ и софт само използват Фуел контролери - като най простия , ефтин и използван е на Вортекс : http://www.vortechsuperchargers.com/pro ... l_fmu.html
http://www.tdi-plc.com/bmwotherchargers.html вижда се ФМУ-то на снимката
Тва се ползва от 3-4 фирми и хората дават гарнация а конете и нм не се различават от кит-вете с електроники :
http://home.comcast.net/~kbleck/components.htm
Съветвам ако искаш да е по -ефтино - сложи най дебелата ремонтна гарнитура на главата и не минавай 0.5 бар-а
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Ное 2003, 21:48

Trevor Wilkinson написа:Извинения за неразбирането , аз чета само 2-рата страница и то не всичко . Говореше се за повече от 1 бар , алуминиеви тръби ...

При 30 градуса температура на въздуха по келвин е 303.15 .
.3 по 303.15 = 90.945 , демек ще ти се нагрее с 90 градуса въздуха до 120 . Не е точно 120 , ами до около 110 ще стигне , но пак е значително за детонациите .

Какъв компресор смяташ за ползваш ? Имаш ли го или ще го купуваш ?


детонацийте се предотвратяват с воднометаноловата инжекцийка :), за сега де , но нека първо го подкарам пък после опита 6те покаже, може и възду6ен радиатор да му плесна :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Ное 2003, 22:13

KAMIKADZE написа:Малко поотарвах тази тема нооо значи
1: Компресор ще е много по лесно от турбо ( и аз на там се орентирам )
2: има 4 вида кит-ве - променен софт в ориг ЕКУ , с станд алоне систем ( тва се сменя цялостно електрониката ) , с piggyback AXL е писал вече и наи интересното - попадам на доста кит-ве който са с ориг ЕКУ и софт само използват Фуел контролери - като най простия , ефтин и използван е на Вортекс : http://www.vortechsuperchargers.com/pro ... l_fmu.html
http://www.tdi-plc.com/bmwotherchargers.html вижда се ФМУ-то на снимката
Тва се ползва от 3-4 фирми и хората дават гарнация а конете и нм не се различават от кит-вете с електроники :
http://home.comcast.net/~kbleck/components.htm
Съветвам ако искаш да е по -ефтино - сложи най дебелата ремонтна гарнитура на главата и не минавай 0.5 бар-а



тук на първия адрес виждам регулатор за налягането на дюзите или ???

гледам 4е има два 6туцера за бензиновите марку4и и едно малко 6туцер4е за тънко марку4е за вакуум или налягане което трябва с другия си край да се зака4и на смукателния колектор и така в зависимост от налягането да променя и налягането на бензиновите дюзи

дали съм разбрал правилно????? :roll:

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 16 Ное 2003, 22:36

Дам правилно си разбрал - според налягането в колектора и променя налягането на рейката на дюзите - но не си мисли че този регулатор който ти е на колата в момента прави същото - той пак има вакуум но корекцията е 0.5бар а при вортекс-а е "било" доста по прецизно - така сте можеш на нагласиш налягането на 1000 оборота както си е сток 3.0 май беше и при 5000 когато би трябвало да е под налягане сте осигуриш нужното гориво като покачиш налягането с 20-30% примерно - но все пак и дюзите си имат лимит на "хранене" така че има доста калкулатори в нета - виж какви коне дават на твоите дюзи при различно налягане .
Хубаво е да си намериш от някъде уред - въздух към гориво ( Турбоманиак може да ти направи) защото най-малката грешка може да те накара да гледаш умно буталата или в най добрия случай гарнитурата :lol:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 16 Ное 2003, 23:07

KAMIKADZE написа:Дам правилно си разбрал - според налягането в колектора и променя налягането на рейката на дюзите - но не си мисли че този регулатор който ти е на колата в момента прави същото - той пак има вакуум но корекцията е 0.5бар а при вортекс-а е "било" доста по прецизно - така сте можеш на нагласиш налягането на 1000 оборота както си е сток 3.0 май беше и при 5000 когато би трябвало да е под налягане сте осигуриш нужното гориво като покачиш налягането с 20-30% примерно - но все пак и дюзите си имат лимит на "хранене" така че има доста калкулатори в нета - виж какви коне дават на твоите дюзи при различно налягане .
Хубаво е да си намериш от някъде уред - въздух към гориво ( Турбоманиак може да ти направи) защото най-малката грешка може да те накара да гледаш умно буталата или в най добрия случай гарнитурата :lol:


Обе6тах да не казвам , Тони ми даде идеята за вън6ен регулируем вакуумрегулатор за обратния бензин от друга кола да кажем но спирам до тук с 4уждите идеики за да не ми се разсърди :),

ина4е до сега го правих по грубия на4ин с един електромагнитен бензинов клапан и клю4е затварям обратния бензин и така помпата а и колата абе направо отка4а вси4ко :) , меря налягането с манометър , без да е затворен клапана вси4ко си е ок 2,5 бара при 6000 оборота е 3 , а след затварянето на обратния бензин налягането е то4но 5 бара, така на клю4е го ползвах дълго време , заедно с клю4ето за кислорода :), знам 4е не е истинско но вър6е6е доста работа , вси4ките ми приятели и познати си мислят 4е мотора ми бе6е гръмнал заради това но не , пове4е от 20 бутилки сум използвал без никакви проблеми, като изклю4им две с4упени лапи и няколко тампона на двигателя, но това е само от гадната бетонова настилка на пистата в божури6те

накрая си замина от това 4е няма6е масло , стана ми :cry: :cry: :cry: тъпо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 17 Ное 2003, 10:58

Аз имам индикация за въздух/гориво.Показва кога имаш бедна смес.Има и индикация за дюзите,за да може да забележиш веднага,ако случайно някоя дюза не работи.Не трябва да се допуска сместа ти да обеднява по никакъв начин.Подобно решение с вакуумен регулатор има на МБ,за екологичната система на дизелите.Обаче не е много евтино.Но е готова система - клапан и електронно управление.Май беше около 450 лв в БалканСтар.Петко ми предложи това да се преработи за моите нужди,но не съм го правил.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook