малко полезно инфо в Избора на нитро система
Модератор: bum_bum
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Сега следващата статия не е подходяща за читатели които имат проблеми с очите..
Малко инфо за нитро системите как работя и кво става в цилиндрите...
НИТРОСИСТЕМИ
Системите с азотен оксид правят голяма мощност като позволяват на двг да изгаря повече гориво още в ниски обороти.Изгарянето на повече гориво по този начин прави по-дълъг възпламенителен процес(работен такт) и оттам по-голямо налягане в/у челото на буталото и следователно по-бързо слизане до ДМТ и от там по-голяма мощност.Когато азотният оксид се впръска в двг и горенето започне то прави подходяща температура за да раздели азотният оксид на неговите 2 компонента-азот и кислород.Веднъж разделени,кислородът е свободен да поддържа горенето на впръсканото гориво,докато азотът играе ролята на буфер против нежелани детонации и нежелани механични повреди.За да се впръска азотният оксид успешно и безопасно трябва да се смесят прецизно с горивото и така получената смес да изгори пълноценно или повреди в двг са почти сигурни.Когато са смесени прецизно двг може да работи безопасно и да прави повече коне.
ГОРЕНЕ-азотният оксид сам по себеси не гори,той е окислител.Той предлага само повече кислород и в резултат на това по пълноценно изгаряне и от там повече коне.Атомите в молекулите на азотния оксид(Н2О) са свързани заедно.Кислородът не е свободен,но химичните връзки се разпадат при висока температура.При около 300градуса хим.връзка се разпада и кислородът е свободен.При впръскване на повече Н2О общото количество на кислорода се повишава.От там се съкращава времето за изгаряне на горивната смес и така по бързо достигане на максимална мощност.
ВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ-Голямата мощност от своя страна повишава риска от детонации.За да се запази двг от такива трябва да се контролира температурата на изгаряне която Н2О прави.Най-лесният начин е да се добави повече гориво.Всички нитросистеми вървят с добри разпръсквачи за д а дадат безопасен старт на впръскването.Многото гориво отнема от работната температура и повишава границите на детонации и трябва още Н2О за да се повиши мощността още.Перфектното съотношение Н2О/гориво е 9,649:1.Ако двг не е в напълно изправно състояние това би го унищожило за секунди.Трябва да има достатъчно гориво за да се пази това съотношение.
ОХЛАЖДАЩ ЕФЕКТ-Студеният засмукан въздух има повече атоми кислород по принцип.И така по-студеният въздух позволява повече изгорено гориво и следователно повече мощност.10 градуса по-ниска температура на кислорода дават 1-1,5% повече мощност.
Азотният оксид кипи при 54 градуса и е възможно да кипне преди да се впръска.Ако например имаме 400к.с. двг можем да добавим още 30 само с охлаждане на кислорода.Охлаждащият ефект също помага на двг да се справя с детонациите.
СРЕДНА МОЩНОСТ-Ако вземем например РОВЪР 3,5 V8 трябва да го развъртим до 7000+ оборота за да получим 350кс примерно.И тази мощност ще е само в тесен диапазон от обороти.Н2О впръскан в този 3,5л двг може да прави същата мощност от много ниски обороти и с много по висока средна мощност.Причината е че азотният оксид остава константа без значение на какви обороти въртим двг.При ниски скорости има повече време за нитрото да напълни цилиндрите и така има повече кислород през работният такт при ниски обороти.Това дава голям въртящ момент и овече мощност в ниските обороти.Когато се увеличават оборотите имаме по-малко Н2О в цилиндрите през работният такт,но двг започва сам да развърта своя потенциал.Това хоризонтира кривата на бърт.момент,но повишава много мощността.
НО ЗАЩО НЕ СЕ ВПРЪСКВА НАПРАВО КИСЛОРОД?-Въздухът съдържа само около 23-24% кислород.А Н2О има 36% съдържание на кислород.Азотът който остава не помага при горенето,но абсорбира влагата и отнема топлината.Колкото повече азотен оксид се впръсква толкова по-малко азот остава да отнема от работната температура.Веднъж впръскан Н2О повишава много рязко температурата в двг.Ако се впръска чист кислород(което е пробвано) няма какво да отнема от работната температура на двг.
ДОБРЕ ДЕ АМИ КАКЪВ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ ДА СЛОЖИМ?-Оптималният ъгъл при впръскване на гориво през нормалния цикъл на работа е различен от оптималния ъгъл на впръскване на Н2О,така че трябва да се направи избор в нормален цикъл на работа ли да се правят повече коне или при впръскването на нитрото.Ако колата се кара повече по улиците по-добрият вариант е да се избере вал който е оптимизиран за повече коне преди впръскеането на Н2О.Обаче ако колата не слиза от пистата по-добре е да се избере вал който прави повече коне при "азотен" режим.Азотният оксид дава повече кислород повечето от който е в течно състояние.По-големи всмукателни отвори превръщат повечето от течния азот в газ.За това не е много желателно големи клапани и всмукателни отвори.Превръщането на повече течен азот в газ намалява мощността.Н2О не се нуждае от мн дълъг всмукателен колектор(или такъв с голяма извивка) така,че няма да са нужни промени когато се използва Н2О.Изпускателната система обаче е друга работа.Всичкият впръскан кислород и гориво покачват рязко обема на изгорелите газове.Как се справя изпускателния клапан с това
Ами не се справя...оттам идват и загубите.Повечето от мощността която прави цилиндъра никога не стига до маховика,защото тя отива за изкарването на изгорелите газове.
РЕДУЦИРАНЕ НА ЗАГУБИТЕ-Първата и най-важна стъпка е да се избере двг с по 4 клапана на цилиндър.Отварянето на клапана по-рано помага да се понижи налягането в цилиндъра когато започне изпускателния такт.Това яде от мощността при работния такт,но повече мощност се губи като се държи клапана затворен.Най-доброто решение е големи изпускателни клапани и добри изпускателни отвори.Изпускателният такт става много важен при двигателите с нитросистема,защото отработилите газове имат голяма скорост.Винаги когато се прави повече мощност като се редуцират загубите идват повече коне които така или иначе вече са направени през работният такт.Двг ще работи при същото натоварване,но повече мощност ще отива до маховика и по-малко ще се губи при изп.такт.
СПЕЦИФИКАЦИИ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ-Както казах по-рано всмукателните колектори може да са същите,но изпускателната система изисква повече работа.По-ранна точка на отваряне на клапана и по-панна точка на затваряне.За да се направи това трябва да се избере глава с 4 клапана на цилиндър с по-голям ъгъл на отваряне на клапана.Валове с 112-116 градуса се слагат обикновенно в нитродвг.За да се запази времето за всмукване трябва да се промени и ъгъла на вала с 6-8 градуса по-агресивен.Добрата новина тук е че промяната на ъгъла на атака на вала ще направи по-лесна работата на двг когато работи без нитро,също така ще доведе до повече вакуум в смукателните колектори.Много агресивни валове не са подходящи за правене на много коне с нитро.При изпускателните клапани малкият ъгъл е много важен и трябва да се обърне повече внимание и да не се слага вал с голям ъгъл на атака на изпускателните клапани.
ГОРИВНИ КАМЕРИ-ПРЕРАБОТКА-не може да се направи много по горивната камера без да се коригира компресията.С нитро не е нужна много висока степен на сгъстяване(с.с.).Нитрото може да прави много сериозни коне при с.с. около10:1.Първата стъпка е да се полират всички клапани колкото може за да минават газовете по-добре покрай тях.После трябва да полира горивната камера и да се премахнат всички ръбчета и неравности(нагар).Острите ръбове се нагряват най-бързо и предизвикват детонации.Ефекта е най-често дупки в буталата
.Полирането на горивната киамера спомага за намаляването на въглеродните съединения до минимум.(най-доброто за едон двг).
Ми това е за сега толкова.Ако имате некви въпроси питайте ще се опитам да превеждам.
PERFORMANCE TUNNING 2007- Николай Бакалов


Малко инфо за нитро системите как работя и кво става в цилиндрите...
НИТРОСИСТЕМИ
Системите с азотен оксид правят голяма мощност като позволяват на двг да изгаря повече гориво още в ниски обороти.Изгарянето на повече гориво по този начин прави по-дълъг възпламенителен процес(работен такт) и оттам по-голямо налягане в/у челото на буталото и следователно по-бързо слизане до ДМТ и от там по-голяма мощност.Когато азотният оксид се впръска в двг и горенето започне то прави подходяща температура за да раздели азотният оксид на неговите 2 компонента-азот и кислород.Веднъж разделени,кислородът е свободен да поддържа горенето на впръсканото гориво,докато азотът играе ролята на буфер против нежелани детонации и нежелани механични повреди.За да се впръска азотният оксид успешно и безопасно трябва да се смесят прецизно с горивото и така получената смес да изгори пълноценно или повреди в двг са почти сигурни.Когато са смесени прецизно двг може да работи безопасно и да прави повече коне.
ГОРЕНЕ-азотният оксид сам по себеси не гори,той е окислител.Той предлага само повече кислород и в резултат на това по пълноценно изгаряне и от там повече коне.Атомите в молекулите на азотния оксид(Н2О) са свързани заедно.Кислородът не е свободен,но химичните връзки се разпадат при висока температура.При около 300градуса хим.връзка се разпада и кислородът е свободен.При впръскване на повече Н2О общото количество на кислорода се повишава.От там се съкращава времето за изгаряне на горивната смес и така по бързо достигане на максимална мощност.
ВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ-Голямата мощност от своя страна повишава риска от детонации.За да се запази двг от такива трябва да се контролира температурата на изгаряне която Н2О прави.Най-лесният начин е да се добави повече гориво.Всички нитросистеми вървят с добри разпръсквачи за д а дадат безопасен старт на впръскването.Многото гориво отнема от работната температура и повишава границите на детонации и трябва още Н2О за да се повиши мощността още.Перфектното съотношение Н2О/гориво е 9,649:1.Ако двг не е в напълно изправно състояние това би го унищожило за секунди.Трябва да има достатъчно гориво за да се пази това съотношение.
ОХЛАЖДАЩ ЕФЕКТ-Студеният засмукан въздух има повече атоми кислород по принцип.И така по-студеният въздух позволява повече изгорено гориво и следователно повече мощност.10 градуса по-ниска температура на кислорода дават 1-1,5% повече мощност.
Азотният оксид кипи при 54 градуса и е възможно да кипне преди да се впръска.Ако например имаме 400к.с. двг можем да добавим още 30 само с охлаждане на кислорода.Охлаждащият ефект също помага на двг да се справя с детонациите.
СРЕДНА МОЩНОСТ-Ако вземем например РОВЪР 3,5 V8 трябва да го развъртим до 7000+ оборота за да получим 350кс примерно.И тази мощност ще е само в тесен диапазон от обороти.Н2О впръскан в този 3,5л двг може да прави същата мощност от много ниски обороти и с много по висока средна мощност.Причината е че азотният оксид остава константа без значение на какви обороти въртим двг.При ниски скорости има повече време за нитрото да напълни цилиндрите и така има повече кислород през работният такт при ниски обороти.Това дава голям въртящ момент и овече мощност в ниските обороти.Когато се увеличават оборотите имаме по-малко Н2О в цилиндрите през работният такт,но двг започва сам да развърта своя потенциал.Това хоризонтира кривата на бърт.момент,но повишава много мощността.
НО ЗАЩО НЕ СЕ ВПРЪСКВА НАПРАВО КИСЛОРОД?-Въздухът съдържа само около 23-24% кислород.А Н2О има 36% съдържание на кислород.Азотът който остава не помага при горенето,но абсорбира влагата и отнема топлината.Колкото повече азотен оксид се впръсква толкова по-малко азот остава да отнема от работната температура.Веднъж впръскан Н2О повишава много рязко температурата в двг.Ако се впръска чист кислород(което е пробвано) няма какво да отнема от работната температура на двг.
ДОБРЕ ДЕ АМИ КАКЪВ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ ДА СЛОЖИМ?-Оптималният ъгъл при впръскване на гориво през нормалния цикъл на работа е различен от оптималния ъгъл на впръскване на Н2О,така че трябва да се направи избор в нормален цикъл на работа ли да се правят повече коне или при впръскването на нитрото.Ако колата се кара повече по улиците по-добрият вариант е да се избере вал който е оптимизиран за повече коне преди впръскеането на Н2О.Обаче ако колата не слиза от пистата по-добре е да се избере вал който прави повече коне при "азотен" режим.Азотният оксид дава повече кислород повечето от който е в течно състояние.По-големи всмукателни отвори превръщат повечето от течния азот в газ.За това не е много желателно големи клапани и всмукателни отвори.Превръщането на повече течен азот в газ намалява мощността.Н2О не се нуждае от мн дълъг всмукателен колектор(или такъв с голяма извивка) така,че няма да са нужни промени когато се използва Н2О.Изпускателната система обаче е друга работа.Всичкият впръскан кислород и гориво покачват рязко обема на изгорелите газове.Как се справя изпускателния клапан с това

РЕДУЦИРАНЕ НА ЗАГУБИТЕ-Първата и най-важна стъпка е да се избере двг с по 4 клапана на цилиндър.Отварянето на клапана по-рано помага да се понижи налягането в цилиндъра когато започне изпускателния такт.Това яде от мощността при работния такт,но повече мощност се губи като се държи клапана затворен.Най-доброто решение е големи изпускателни клапани и добри изпускателни отвори.Изпускателният такт става много важен при двигателите с нитросистема,защото отработилите газове имат голяма скорост.Винаги когато се прави повече мощност като се редуцират загубите идват повече коне които така или иначе вече са направени през работният такт.Двг ще работи при същото натоварване,но повече мощност ще отива до маховика и по-малко ще се губи при изп.такт.
СПЕЦИФИКАЦИИ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИЯ ВАЛ-Както казах по-рано всмукателните колектори може да са същите,но изпускателната система изисква повече работа.По-ранна точка на отваряне на клапана и по-панна точка на затваряне.За да се направи това трябва да се избере глава с 4 клапана на цилиндър с по-голям ъгъл на отваряне на клапана.Валове с 112-116 градуса се слагат обикновенно в нитродвг.За да се запази времето за всмукване трябва да се промени и ъгъла на вала с 6-8 градуса по-агресивен.Добрата новина тук е че промяната на ъгъла на атака на вала ще направи по-лесна работата на двг когато работи без нитро,също така ще доведе до повече вакуум в смукателните колектори.Много агресивни валове не са подходящи за правене на много коне с нитро.При изпускателните клапани малкият ъгъл е много важен и трябва да се обърне повече внимание и да не се слага вал с голям ъгъл на атака на изпускателните клапани.
ГОРИВНИ КАМЕРИ-ПРЕРАБОТКА-не може да се направи много по горивната камера без да се коригира компресията.С нитро не е нужна много висока степен на сгъстяване(с.с.).Нитрото може да прави много сериозни коне при с.с. около10:1.Първата стъпка е да се полират всички клапани колкото може за да минават газовете по-добре покрай тях.После трябва да полира горивната камера и да се премахнат всички ръбчета и неравности(нагар).Острите ръбове се нагряват най-бързо и предизвикват детонации.Ефекта е най-често дупки в буталата

Ми това е за сега толкова.Ако имате некви въпроси питайте ще се опитам да превеждам.
PERFORMANCE TUNNING 2007- Николай Бакалов


- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i


Ето тук има съвсем точна и проверена информация за N2O: www.racing-fuels.net
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Съжалявам за забавянето, но тези дни нямах време.
Ще се опитам да изброя по-основните неточности:
1. "Азотният оксид кипи при 54 градуса и е възможно да кипне преди да се впръска" - НЕ КИПИ ПРИ 54 ГРАДУСА, А ПРИ МИНУС 88 ГРАДУСА
2. "но защо не се впръсква направо кислород?" - НЕ Е ДАДЕНО СМИСЛЕНО ОБЯСНЕНИЕ. ПРИЧИНИТЕ СА МНОГО, НО ПО-ВАЖНИТЕ СА:
Чистия кислород е много опасен, тъй като предизвиква самозапалване на повечето органични материали ( масло, гориво и др.) Така при евентуално изтичане на кислород в автомобила, лесно може да възникне пожар. Увеличава се риска от детонации. Освен това в двигателя се развиват екстремно високи температури и той бързо се поврежда
3. "Азотният оксид дава повече кислород повечето от който е в течно състояние.По-големи всмукателни отвори превръщат повечето от течния азот в газ.За това не е много желателно големи клапани и всмукателни отвори.Превръщането на повече течен азот в газ намалява мощността" - Е ТОВА ВЕЧЕ СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ. НЯМА КАК ДА СЕ ПОЛУЧИ ТЕЧЕН АЗОТ И ТЕЧЕН КИСЛОРОД.
Нямам време да правя по-подробно изследване на "съчинението", но ще ти дам един линк с много и подробна информация за N2O:
http://www.holley.com/data/Catalogs/Tec ... mation.pdf
Ще се опитам да изброя по-основните неточности:
1. "Азотният оксид кипи при 54 градуса и е възможно да кипне преди да се впръска" - НЕ КИПИ ПРИ 54 ГРАДУСА, А ПРИ МИНУС 88 ГРАДУСА
2. "но защо не се впръсква направо кислород?" - НЕ Е ДАДЕНО СМИСЛЕНО ОБЯСНЕНИЕ. ПРИЧИНИТЕ СА МНОГО, НО ПО-ВАЖНИТЕ СА:
Чистия кислород е много опасен, тъй като предизвиква самозапалване на повечето органични материали ( масло, гориво и др.) Така при евентуално изтичане на кислород в автомобила, лесно може да възникне пожар. Увеличава се риска от детонации. Освен това в двигателя се развиват екстремно високи температури и той бързо се поврежда
3. "Азотният оксид дава повече кислород повечето от който е в течно състояние.По-големи всмукателни отвори превръщат повечето от течния азот в газ.За това не е много желателно големи клапани и всмукателни отвори.Превръщането на повече течен азот в газ намалява мощността" - Е ТОВА ВЕЧЕ СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ. НЯМА КАК ДА СЕ ПОЛУЧИ ТЕЧЕН АЗОТ И ТЕЧЕН КИСЛОРОД.
Нямам време да правя по-подробно изследване на "съчинението", но ще ти дам един линк с много и подробна информация за N2O:
http://www.holley.com/data/Catalogs/Tec ... mation.pdf
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- gogo_glavata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 1.01.2007
a
prevejdal si amerikanska stati tam se smqta po farenhaid
54 gradusa po farenxaid sa -88 po zelzii
i 2 mata ste pravi
54 gradusa po farenxaid sa -88 po zelzii
i 2 mata ste pravi
Re: a
gogo_glavata написа:prevejdal si amerikanska stati tam se smqta po farenhaid
54 gradusa po farenxaid sa -88 po zelzii
i 2 mata ste pravi
Жорка ,пиши на кирилица,че ще те накажат

http://img190.imageshack.us/i/rokopodpis.mp4/...шофирай разумно
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Re: a
gogo_glavata написа:prevejdal si amerikanska stati tam se smqta po farenhaid
54 gradusa po farenxaid sa -88 po zelzii
i 2 mata ste pravi
Не е вярно



54 градуса по Фаренхайт са равни на 12 градуса по Целзий. Ето я формулата:
Tc = (5/9)*(Tf-32); Tc = temperature in degrees Celsius, Tf = temperature in degrees Fahrenheit
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Ето тук има online калкулатор:
http://www.convert-me.com/en/convert/temperature
http://www.convert-me.com/en/convert/temperature
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
само забравихте наи важното,коло струва да се напълни една бутилка,и какви бутилки има.икаде ги пълнят.
- kirililiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
42 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани