200 коня турбо или 200 коня без турбо!?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 21 Ное 2006, 20:42

алх имах в предвид без да увеличаваме обема на двигателя. Само с по-назъбен вал (290 плюс) и применен Манифолд (примерно) и друга електроника. По блока нищо няма да пипаме. Тя тая задачка трудно може да се зададе с точност, но ние горе долу я донатъкмяваме, за да стигнем до едно преблизително решение....

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 21 Ное 2006, 21:35

[steeN] написа:
със по-широки цилиндри? дава обикновено повече коне

при един и същи обем - къс ход на буталото ли имаш принципно предвид тук? или просто увеличаване на обема на двигателя...


повече ход - повече рамо = повече въртящ момент.. но проблема е че може да ти паднат максималните обороти щото цялия ансамбъл е подложен на по-големи натоварвания

по-къс ход, по-голям диаметър = повече коне защото по-късия ход ти позволява да качиш максималните обороти, а конете = въртящ момент по обороти..

за обема говорех щото младежа каза "да качиме сс" и мисълта ми беше че почнеш ли да си играеш с обема.. става експлозия на параметри
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Мнение от R1cerBoy » 21 Ное 2006, 22:27

alx написа:за обема говорех щото младежа каза "да качиме сс" и мисълта ми беше че почнеш ли да си играеш с обема.. става експлозия на параметри

Човека имаше в предвид CR.

@AlibiTu
Двата мотора за да имат еднаква мощност турбинирания ще я постига при около 5900 оборота с оригиналните валове, а другия атмосферния трябва да я постига около 7400 със рошави валове по мои изчисления.

От тука следва, че ще се промени дължината на скоростите. Ако на втора турбото вдига 90кмч атмосферния ще двига 112кмч и т.н. В този случай старта ще вземе мотора с турбото, а максималната скорост ще е при атмосферния.

Обаче ако се промени предавателното число на дифовете, така че да имат еднаква максимална скорост на всички предавки атмосферния ще победи на старт, а на дълго ще са приблизително равни. Това се дължи на лага, който пречи на старта. Атмосферния двигател ще реагира много по-бързо при смяната на предавките и ще може да се тръгне по-прецизно.

Друг е въпроса, че при 240 коня тунинга на атмосферния приключва, а на турбо мотора тепърва започва ...
Последна промяна R1cerBoy на 21 Ное 2006, 23:07, променена общо 1 път

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 21 Ное 2006, 22:28

бахта у мислителя :mhihi: тука липсва да се изкаже само Големия :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 21 Ное 2006, 23:04

alx написа:...

мда, разсеял съм се нещо - това за рамото ясно, оборотите заради максималните ускорения на буталата... ок :yes:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 22 Ное 2006, 1:36

R1cerBoy написа:Човека имаше в предвид CR.


човека беше написал сс - и аз реших- обем :shock:

В този случай старта ще вземе мотора с турбото, а максималната скорост ще е при атмосферния.


максималната скорост най-вероятно ще е на турбинирания защото нито една от двете коли със 250 коня няма да може да избута последната предавка до червената (особено ако колата е бмв защото те са така смятани че последната предавка на края е точно червена линия и ако вдигнеш червената линия със 2000 оборота а сложиш само 50 коня можеш да забравиш да ги напълниш)... та и двата ще "спрат" на 5000-5500... където турбинирания ще има повече въртящ момент и ще "бутне" малко повече.. та мисълта ми е че може да сложиш повече обороти във атмосферния но на последната няма да можеш да стигнеш до тях ако не пипнеш дифа...

Обаче ако се промени предавателното число на дифовете, така че да имат еднаква максимална скорост на всички предавки атмосферния ще победи на старт, а на дълго ще са приблизително равни.


всъщност при старта турбинирания ще дръпне защото ще има много повече въртящ момент... след това обаче атмосферния които има по-къси предавки ще е във по-благоприятно положение- това е и причината едно сток е60 м5 да пада от място и от 100тина км летящ старт от клеман 650 коня мерцедес, но след 120 км да го настига и задминава... независимо че има по-малко коне и много по-малко въртящ момент, има повече предавки и много по-къси- от там и "умножителя на въртящ момент" (текуща предавка х главно предаване) му дава предимство...

представи си следния сценарий- две коли със по 250 коня - едната на 5500 (турбинирана) прави 250 нм, другата на 7500 (атмосферна) прави 180 нм. турбинираната има главно предаване 3.2, атмосферната - 4.11 (може да си го позволи защото има повече обороти). да кажеме че се дърпат на 4та... (1:1) - турбинираната слага 250нм х 1 х 3.2 = 800нм на задните гуми (предполагаме няма загуби- за идеята)... атмосферната слага 200нм х 1 х 4.11 = 822 нм на задните гуми... кой мислиш че ще е напред? :)

затова и казах във по-предишния си пост че "ххх" коня като е една кола не значи нищо...

Друг е въпроса, че при 240 коня тунинга на атмосферния приключва, а на турбо мотора тепърва започва ...


самата истина...
Последна промяна alx на 22 Ное 2006, 1:44, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 14.04.2006
Пол: Мъж

Мнение от Stoil » 22 Ное 2006, 1:42

определено forced induction рулира...
...so LET me be free

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 15.12.2004
Кара: E28 518
Мечтае да кара: E28 530

Мнение от hamann_s » 22 Ное 2006, 9:50

alx написа:
R1cerBoy написа:Човека имаше в предвид CR.


това е и причината едно сток е60 м5 да пада от място и от 100тина км летящ старт от клеман 650 коня мерцедес, но след 120 км да го настига и задминава... независимо че има по-малко коне и много по-малко въртящ момент, има повече предавки и много по-къси- от там и "умножителя на въртящ момент" (текуща предавка х главно предаване) му дава предимство...



малко офф ама само да питам :uups: :winky:

миии то че има повече предавки не значи че пред. число е по добро от ск кутия с по-малко(предавки) - в смисъл с повече предавки просто може да държиш мотора в по тесен диапазон от обороти - точно където са конете(не НМ), и така при превключване на по горна предавка да не излизаш от обороти...
факт е обаче че имаш повече превключване на предавките и загуба на време....

за клеман не знам обаче SL55 компресор със 478 коня гледах как лошо натупа една м6-ца 500 к.с (не еднократно) - за теглото не коментирам де(сл-а автоматик от тия дето по 5 минути им трае превключването :mhihi: )

та така - идеята ми е че повече предавки не дава кой знае какво предимство :D


или се бъркам?


п.с - сори ама нямам личен опит с сл-и и м6-ци :mhihi:
Живот без мечти е ... като градина без цветя : )

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 22 Ное 2006, 11:18

Е този компресор му дава много добър въртящ момент в ниските, пък и във високите обороти, докато М6-тицата е звяр, но си достига върха на възможностите във високи обороти -> докато ги вдигне мергела е отпрашил напред.
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 22 Ное 2006, 13:03

аве както да го въртите и сучете , турбото рулира :mhihi: :mhihi:
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Ное 2006, 13:16

hamann_s написа:миии то че има повече предавки не значи че пред. число е по добро от ск кутия с по-малко(предавки) - в смисъл с повече предавки просто може да държиш мотора в по тесен диапазон от обороти - точно където са конете(не НМ), и така при превключване на по горна предавка да не излизаш от обороти...
факт е обаче че имаш повече превключване на предавките и загуба на време....


когато става въпрос за атмосферни мотори и много коне, като двигателя на М5, единствения начин да се изкарат са "оборотите". за това двигателя се настройва да има най-голяма ефективност на високи обороти - ефективността е въртящия момент. за това в този случай тесния диапазон е в максимума на въртящия момент, което е важното ;) вижда се тук, че под 3500 образно казано няма нищо...

Изображение
Последна промяна steeN на 22 Ное 2006, 13:19, променена общо 3 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 22 Ное 2006, 13:16

Joreto написа:аве както да го въртите и сучете , турбото рулира :mhihi: :mhihi:
:bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 22 Ное 2006, 13:37

тук и аз ще взема да се включа
имаше едно мнение, не си спомням на кого (моля за извинение), в което пишеше

"един мой приятел казваше : it is not just turbo, it is TURBO"

така, че и аз с Жоро и Бавареца - турбото рулира :twisted: :driving:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 22 Ное 2006, 14:27

Абе едно е да си Гъзар, друго си е да си ТУРБО Гъзар :mhihi:

Само да събера всичко под капака и ще видим дали 5 литра МБ атмосверка ще се опъне на БМВ 2.5 Турбинка .... вече неам нерви да чакам .... мноо е лошо да си млад :mhihi:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 22 Ное 2006, 15:55

hamann_s написа:миии то че има повече предавки не значи че пред. число е по добро от ск кутия с по-малко(предавки) - в смисъл с повече предавки просто може да държиш мотора в по тесен диапазон от обороти - точно където са конете(не НМ), и така при превключване на по горна предавка да не излизаш от обороти...
факт е обаче че имаш повече превключване на предавките и загуба на време....


ми ти сам го написа- повече предавки <> по-добро предвателно число, но пък позволява двигателя да се държи във максималните си коне... или да ти го перефразирам- колкото повече предавки имаш- толкова по-малък ти е пада на оборотите като сменяш и шанса да излезеш от "оборотите" особено при по-високи скорости където пада е по-голям - по-малък. не забравяй че ако на 3та излезеш от оборотите не е проблем, но ако на 5та се озовеш 500 оборота по-ниско си е проблем за ускорението защото там всичко се случва бавно...

за времето за смяна на предавките- по принцип си прав- затова и 7те предавки бмв ги е приложило със смг (и по други чисто механични причини де) където във най-агресивния режим (с6, без дсц) смяната на предавки е като удари по купето...

за клеман не знам обаче SL55 компресор със 478 коня гледах как лошо натупа една м6-ца 500 к.с (не еднократно)


от място сл-а ще бие - многото повече въртящ момент просто няма къде да се скрие.. на скорост обаче (от 120-140 нагоре) сл-а пада жертва на същия проблем със дългото главно предаване и "малкото" предавки.. аз мога съвсем отговорно да ти кажа че във града сл-а е по-бърз докато на магистрала м5/м6 го навива като рибар-шаран :mhihi:
алекс
трабант 601с
разни други возила

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook